Érdekes módon, egy-két helyen találtam már korábbi javítást. Most ez lehet jó vagy rossz, inkább jó szerintem pl. a pótkerék öböl végénél meg a hátsó lábtér alatt. Alapvetően nem rozsdás és a küszöb sem, csak feltételezem amikor láttak kezdődő rügyezést itt-ott, akkor kezelték. De majd ezt aknából rendesen végig fogom nézni. Első nekirugaszkodásra a vezérlés-termosztát-fűtőradiátor-hűtőfolyadék-olajcsere lesz a hétvégén. Következő hétvégén a fékek. Az azutánin meg a maradék. Bár itt lesz a 15.-e, izzókat, szűrőket, fojtószeleptisztítást lazán megcsinál az ember unalmában akár.
No, a hátsó szélvédő a helyén. Holnap még átalakítom bovoar kalaptartóját, amit elhoztam szintén. Mert az nem bújtatós a középső övnek. Aztán hétvégén jöhet a szervizelés.
Inkább kinti tartományfüggő. Aki jött velúnk megnézni, annak qv ja van szintén osztrák de nem rozsdásodik. Ez meg hegyes vidékről származott. Csálén állt a motorháztető lökhárító sárvédő hármas. Az utasoldalon a motorháztető sarka legalább fél centivel lejjebb volt mint a lökhárító es a lámpa sarka. A jobb első ajtó felső sarka kijjebb àllt, és nem volt vonalban. A sárvédők pereme már feketére voltak kenve végigsimitva érződött a ragyásodás. Motorilag, fütőmüvileg, fékügyileg rendben volt. Még a leggyengébb láncszem a fűtőradiátor is tette a dolgát. Előszeretettel eldugul.
2021 májusában a Fiat-ot törték össze, ő meg szeptemberben amortizálta le a sajátját. Tipikus disco baleset, két fiatal összeakadt. Ő volt a hibás. Elment az eleje, huzatni kellett volna, így elbontottuk. Mondtam neki, örüljön, hogy a 6 személy közül senki nem sérült.
Emlékszem rá, néztem azt a Bravo-t. Pedig én mindig mondom, hogy most kell még beváltani az autós vágyakat, mert ahová haladunk, az nem sejtet sok jót semmilyen szempontból. A multiair-rel sincs semmi, ha egyszer ki kell cserélni a modult, hát ez van, megy tovább.
Itt vagyok én, csak nem tudok épitö módon hozzájárulni a témához... épp a napokban engedtem el -többhavi intenzív keresés után- végleg azt a tervemet, hogy a Leaf-et idén becserélem egy decens állapotú öregebb (mondjuk olyan 10 év körüli) járós- és egy vicces hobbiautó kombinációjára. Egyszerüen rémes, ami a használtpiacon megy, még akár a fél évvel ezelötti állapotokhoz képest is és mivel az új autók piacáról is az alsó árszegmens hal ki egyre gyorsuló tempóban, nemigen hiszem, hogy ez kedvezö iranyba fog változni még valaha. Minden tiszteletem bojo topiktársé, aki bevállalja a MultiAir-motoros Alfát, én ehhez már öregnek/puhának érzem magam... belinkeltem ide pár hónapja egy full alap, szövetkárpitos, manuális klímás T-Jet Deltát alig tízévesen, 90 ezer km-rel. Azt az autót hetekig nézegettem és most már tudom, hogy ott úszott el az egész, azt akkor meg kellett volna vennem... azóta sem láttam ahhoz hasonlót, se Nuova Bravót, semmit egyáltalán.
Ja, jut eszembe...elkészült a küszöbjavítás a fekete 20V-n. Nem volt egy kiterjedt rozsdásodása.
Rendeltem matt antracit festékspray-t, hátha sikerül a gyárihoz hasonlóra lefújni. Akkor már mindkét oldalt teljes hosszában természetesen, úgy hogy az eredeti maszkolási vonal alatt. Ez a javítás is ennek a figyelembevételével készült el.
Légzsákhiba feltárva, ténylegesen az övfeszítő a rossz. Más nem volt kéznél, rádugtam a Stilo övre a csatlakozót, mert mindben egyforma, akkor meg is szűnt a hiba. Úgyhogy holnap hozok a St. Moritzból.
Másrészt, előkészítettem majd a fűtőradiátorcseréhez (a vezérléssel, vízpmpával meg a termosztáttal, hűtőfolyadékkal együtt majd) a terepet. Olyan nincs, hogy ne szivárogjon már a gyári.
Harmadrészt, tegnap sikerüld diagolni a motorvezérlőt. Buta, mint a segg. Még a km-t sem tárolja, ami hasznos adatot láttam és roppant szokatlan, ahogy melegszik a motor fokozatosan, úgy állítja kis lépcsőkben lejjebb a kívánt alapjárati fordulatot és úgy igyekszik utánamenni. A műszeregység viszont nem valami faszányos, éppcsak alig megy 1000 alá a mutató, mikor már meleg és 825-ös alapjárati fordulat van beállítva.