Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Imádom amikor a hobby autós okos akat lenni de még azt se értii mitől működik valami...
Megjegyzem az ha te nem találsz egy kutatást nyilván nem jelenti, hogy nincs és az sem helyes következtés, ha magadat meg a szomszédot tekinted reprezentatív mintának a témában.
Szóval ezeket a Waze védő "asszem" meg "szerintem" dumákat felejtsük el... Tények kérlek.. tények..
Kerestem statisztikát a kedvedért, de csak olyat találtam, ahol a dedikált HH navigációs eszközök penetrációját taglalták.. 2010 óta a negyedére esett. Ergo a többiek többnyire átálltak valamilyen okostelefon-alapú navira, vagy beépített autós navira (ez a kevesebb, főleg mióta Mirrorlink, Apple-Car /AndroidAuto is van, ami akár okostelefonos alkalmazásnak is érthető) Kétlem, hogy lennének olyanok, akik elhagyták a HandHeld navit, és mobilon sem használják, illetve nincsenek a szkópban azok sem, akik kapásból a mobilos navit kezdték használni.
A Traffi jelzés pont hogy szükséges. Mert nem az a nevelő hatás, ha kétévenként egyszer belefut és egy huszasba kerül, hanem az, ha lépten-nyomon szól neki a rendszer, hogy tarffi van. Így előbb utóbb tényleg lassul. Ehhez persze valós traffik kellenek, illetve változtatni is kell a rendszeren néha, hogy nem legyen megszokható.
Egy bizonyos szint felett nem megyek egy bizonyos szint alá... te ezt teljesítetted, így veled nem kommunikálok, mert annál sokkal értékesebb az időm. Minden jövőbeli bejegyzésem neked NEM szól, csak a többieknek. Lassan egyedül fogsz maradni.
Ahogy írtam a Waze KIZÁRÓLAG a traffipaxok előrejelzése miatt népszerű. Mindem mást tud a többi navi is.
Igaz nem azonnal.. tehát pl nem lehet az M1 forgalmat két bejelentéssel az 1-es útra terelni röhögve bennük, mint a Waze-ban, de ez nem véletlen.
Az általad nevezett "előkerülő utak" pl ezer éve benne van minden alap naviban. Ezért nem tud másnap bekerülni egy átadott útszakasz, mivel nem elég csak az adott utat berajzolni, egy halom egyéb térgeometriai munka is van.
Mondjuk az egybites userek zömének (mint real) elég lenne az anyós is a jobb egybe...
Te ilyen liberlbolsevik agyhalott vagy? Vagy valami ultralibsi szivárványos/zöldes vega? Esetleg ligetvédő is?
Tudod.. az a fajta aki szerint az a szabadság meg az demokrácia amikor az a törvény ami neki jó, minden más diktatúra?
Ugyan meséld már el nekem, hogy kinek adjunk több jogot egy varosban? A kocsival mindenkit leszaró útkeresőknek vagy a zöldövezeti lakást vásárló családoknak? Jogos elvárás-e tőlem ha a jelentősen drágábban vett zöldövezeti lakásom előtt nem akarok Hungária krt.-at? Szabályozzák, vagy majd megoldja az élet? Basszuk tele neked jancsiszeggel az utca két végét amíg a Waze megtanítja neked, hogy az az utca nem az átmenő (és főleg nem ekkora) forgalom számára lett tervezve? Hogy pl. az alatta lévő közművek fele annyira nem védettek, mint egy főúton? Hogy az utca burkolata pl nem a te állandó kerülésedre lett tervezve?...és ami a legfontosabb hogy én is szeretném kinyitni az ablakot, ha hazaértem, vagy a gyereket gond nélkül kiengedni a ház előtti útszakaszra... (Ahol napi 10-15 autónál többel nem számoltak)?
Jaa.. ha te nem mehetsz annyival akkor és arra amekkor neked jó akkor az diktatúra?
Na ez a baj ezzel az országgal... a jogait mindenki megtanulja... (jó.. vezetni meg szonte senki)
A traffipaxok jelzésének a tiltását még adott esetben el is tudom fogadni, de a kátyúk és egyéb veszélyes helyzetekre nagyon is hasznos ha felhívja a figyelmet egy navigáció!
A forgalmi adatok alapján, elkerülő utak keresése is hasznos lenne, csak csiszolni kellene a rendszeren!
Erre sok lehetőség nyílik, leginkább az, hogyha jönne egy olyan navigációs program, ami korszerűbb eszközökkel mutatna utat az autós usernek!
A Waze-t lehet szidni nyugodtan, de amíg a felhasználók többségében ezt választják, addig mindhiába...
Van arról valami statisztika, hogy az autósok milyen navigációt használnak megoszlás szerint?
Ezt most Te sem gondolod komolyan... Vagy még a Rákosi korszak van még a fejedben.... Mit tiltana be? A gondolkodást? a menekülő utak keresését? Az alternatív útvonal ajánlást??
Ha nem lenne ez, akkor a Te remek navigációd - miután nem képes dinamikus adatokat kezelni - beállítana a főút végére a sorba... aztán wárhatsz.
Az alternatív menekülőút keresése humánerőforrásból is megy Waze nélkül is... Ezt is TÍCCSÁK BE!!!
Igen.. pont ez a probléma.. a waze a saját üzleti modellje miatt szarik a közlekedésszervezésre. (Erről is írtam már), de szeret azzal példálózni, ha sok millióból egy helyen valamire használható.
Ami a tiltás illeti... nos az ma is szabályellenes sok helyen hogy a taffipaxokat előre jelezzék, ergo az adott országokban a Waze használata is tiltott.. nem kell Észak-Koreába menni ahhoz, hogy a megfelelő szabályozással betiltsák egy termék olyan szolgáltatásait, amelyek a társadalom nagyobb része számára KÁROSAK.
A Google pl nem véletlenül nem vesz át azonnal orba-szájba mindent a waze userekől és mérlegel egy-egy terelést a navigációjában.
Persze mindez semmit sem ér ha a forgalom és a "wc-re is kocsival járok" mentalitás exponenciálisan növekszik évről évre...
De mire egy-egy Waze hívő agyában világosság gúlik, addigra mindig jön egy másik aki elkezdi ütni a vasat és vissza se olvas.
"...Mit tud tenni ilyenkor az önkormányzat? Megkerestük a fővárosi tulajdonú Budapest Közutat, ahol elmondták: kedvezőtlennek tartják, hogy az online útvonaltervezők egyes utcák adottságainak figyelmen kívül hagyásával lakóutcákon jelentős átmenő forgalmat indukálnak. A cég már felvette a kapcsolatot a Waze üzemeltetőivel, de a Waze nem lát lehetőséget „közútkezelői kérésre történő virtuális tilalmak” elrendelésére. .."
Elmondom nit tehet ezzel az önkormányzat és a közigazgatás.. BETILTJA. ..és bizony előbb utóbb ez be is fog következni. Akkor pedig majd azok lesznek a leghangosabbak akik most épp leszarják, hogy a konyhakertemen keresztül érnek 45 másodperccel hamarabb melóba.
Azért látom, hogy továbbra is mindenki szemérmesen kerülgeti az elsődleges kérdést:
adott egy faceliftes Alfa Romeo 159. A gyártását ugyan 2011-ben befejezték, de tipikusan nem az az autó, amit egyhamar le szeretne cserélni az ember, még mindig képes elfordítani az emberek fejét. A gyári navigációjától megszabadultam, mert drága volt, lassú és nehézkes, még akkor is, ha tudott egy-két dolgot, ami azóta se láttam egyetlen más szoftban sem.
Ehhez az autóhoz kell egy aftermarket navigációs megoldás, ami
rugalmas, fejleszthető környezetre épül,
illeszkedik a középkonzol stílusához, nem ordít róla, hogy utólagos gányolás,
tud kommunikálni a kormány vezérlőelemeivel.
A három szóba jöhető megoldás közül egy se igazi, mert
a kínai az „szar” és kész, mert mi más is lehet („kerettel” együtt 😃),
a márkás fejegység garantáltan nem Androidos, tehát ha nem tetszik valamelyik beépített alkalmazás vagy hiányzik egy fícsör, akkor cseszhetem, ráadásul nincs speciálisan ehhez az autótípushoz ajánlott modell, így gányolás lesz belőle, ráadásul a kormánnyal sem tud kommunikálni.
szélvédőre cuppantani egy kurvaokos Garmin-t, amikor ott a beépítendő hely, több, mint gáz.
Nos, akad konstruktív javaslat azonkívül, hogy „hülye az, aki keretet épít egy kínai szarra”?
Mindazonáltal azt is gondolom, részben meghaladt az idő a szemléletedet. A kétezres években azért használtunk navigációt, hogy odataláljunk valahová, ahová amúgy nem ismertük az utat. A Waze, és egy-két másik online navigáció, főként a Google Maps, ezt mára megváltoztatta. Ma navigációt használ az autósok jelentős része olyan útvonalakon, ahol amúgy csukott szemmel se tévedne el, mert a navigáció jelzi a torlódásokat, baleseteket, rendőri ellenőrzést (bár ez utóbbi sok országban illegális).
Lehet ezt folymaatosan tagadni, úgy csinálni, mintha ez a jelenség nem létezne, de ezzel az ember csak magát csapja be.
Egyik navi sem figyelmeztet rendőrökre, egy navigációs rendszernek ez nem feladata, még ha te úgy is gondolod.
Pedig az emberek jó része ezt tekinti az egyik legfontosabb szolgáltatásának a navi/GPS/azazizé készüléknek. Én is használom. Elindulok a Balatonról és látom, hogy mi van útközben. Egy útépítés, két rendőr, egy baleset és egy dugó. Ha nem tudná a waze, vlszeg nem, vagy nagyon keveset használnám.
Nagyon bosszantó hibája a wazzének - ha valaki találkozik a fejlesztőkkel magyarázza el - hogy nem is meri a kilométerköveket. Azt mondja az M7-n felborult egy kamion Baszbátor közelében. Fogalmam sincs, hogy a 67-s km-től 3 sávos 40km-nél van benzinkút, stb.
A TMC-t Garminon használtam. A BMW-ben nem sikerült felélesztenem, szerintem már túllépett rajta on-line szerzi be az infot. Állítólag pár hónapja már Magyarországon is.
A BMW picit tud csak cég, intézmény, stb. név alapján keresni. Viszont a wazze majdnem(?)olyan okos, mint a google. Ezért aztán, ha a EuroDent fogászatot keresem, akkor a waze megtalálja, a BMW nem. Régen nem kellett fizetnie a cégeknek. Ha a waze kiadja fizetés nélkül, akkor miért ne azt használjam?
Igen, szoktam használni a Google térképet is, városban nagyon szépen jelzi az utak sebességét.
Hát, amit sok éve használok, arról kialakul a véleményem.
Nem szeretek a Waze alapján navigálni. Az én ízlésemhez képest túl exotikus útvonalakat kínál. Megnézem, és a három javaslata közül én a negyediken mennék. Sőt megyek is. Amiért be szoktam kapcsolni , hogy jelezze az történéseket. Ami még jó benne, hogy tudok a barátaimnak egy mozdulattal ÉVI-t küldeni, azt frissíteni. De most már a barátot fészbukk értelemben értik, viszont sem én, sem barátaim nem szeretnék a fészbukkot belekeverni ebbe is. Kezelés bonyolult, mert apró érintőképernyőn működik, kinyújtott kézzel kéne pontosan bökni. A Carplayes változat jobb, mert idiveról kezelhető, viszont (még?) butított verzió.
Ennyit tudok mondani a Wazzéról.
Hogy jön ide a kínai és a kerete? Nem vagyok én keretező. Kínai szart nem építek autóba. Ha "igazi" navit/GPS-t akarok tenni bele, akkor beteszek egy Garmint. Valamit itt nagyon félreétettél.
A kocsi tetejét utoljára 35 éve fúrtam ki. Volt autóm, amiben nem volt jó a GPS vétel (fűtött szélvédő!), akkor vettem egy Garmin "újrasugárzót",a vevőjét kitettem a szélvédő előtti árokba és a műszerfalból sugározta a jelet. Évekig megízhatóan szolgált.
:) Csak megemlítettem, hogy már az ókori görögök is használtak technológiákat a megtett út mérésére.
A Wazze és a beépített navi mást tud. A beépített navi képernyője nagy és brutál jó. (Bár a mostani árnyékolás nélküli fényes messze lemarad a régi matt mögött. Igaz, ez is transzlefrektiv.) Az autóval integrálva van. Valamennyire, lehetne jobban is. Profi munka, jól kezelhető. Szolgáltatásai, konfigurálhatósága viszont nagyon szűk. Alap navigációnak elmegy, ha lusta vagyok bármit csinálni,akkor beütöm és megnézem, mit javasol. Útvonaltervezése kicsit jobb, mint a wazzéé, érkezési időben brutál tévedései vannak.
Na. Egy jó ismerősöm tud adni ingyen egy tükröt egy jobbkormányos 159-es Alfához (amit ugye amúgy se nagyon lehet használni bármire is), és azon el fogok tudni játszadozni, hogy mennyire fér el egy antenna és mekkora ground plane-t lehet betenni a tükörbe. Jövök majd a részletekkel.
Itt most valamiért nagyon a Waze-re álltunk rá, pedig az én kedvencem a Here Maps, de mind lehet, mert pl. a Google Maps sem fut egyetlen gyári fejegységen sem, lévén, hogy nem Androidosok.
Ami az antennát illeti: a tükrös megoldás valóban érdekel. De kérdés, hogy van-e hely a 70×70-es ground plane-nek a tükörben. Ha igen, bizisten nyertél és elgondolkozom az ötleten. Anélkül viszont eléggé necces, legalábbis már az entry-level stock antennánál is jelentős javulást hozott, hogy egy alumínium ofszetlemezből kivágtam egy darabot és az antenna alá tettem (Az U-blox U-center szoftjával mértem, hogy véletlenül se legyen az, hogy az eszköz hamisítja a méréseket.)
Próbálok szerezni egy szétszedett tükröt vagy egy rajzot róla és lássam, mi a helyzet.
Nos... A traffipax adatbázis használata Németországban és Svájcban tiltott. Attól, hogy nem tudod és hülyeségnek tartod, bizony simán kiosztanak érte egy 200-600 EUR-os csekket.. és még csak fel se háborodhatsz. Tudod.. a szabály nem ismerete...
Azt a navigációt választom, ami Mezőtúr és Arad között nem a prérire vagy a lezárt már ezer éve nem létező határátkelőre visz... Ugyancsak azt a navit választom, ami nem csak a főutakon, az autópályákon és a fővárosban tudja mi a helyzet. Ez pedig nem a Waze... Feltettem itt nemrégiben egy képet arró, hogy egy megyeszékhelyen mekkora baromságot tervez a Waze a valós navikhoz képest... sajnos ahol a Waze-t kevesen használják, ott pont azért szar mert elveszik a közösség ereje és mivel saját térképfelmérést nem csinálnak, így mindig lesznek olyan helyek ahol a földutat simán főütnak tekinti majd.
Ami a cuccodat illeti.. megint olyasmiről beszélünk el egymás mellett amiről már volt szó.. Mi javasoltuk, hogy elsőre egy sima egyszerű a Doky által javasolt megoldást próbáld ki. Nem véletlenül javasoltam a tükrös megoldást, évtizedek óta bevált és szinte semmi különbség a tető és a tükör között.
Ne viccelj már, légyszi. Az az autópályás cucc nem kitalált történet, de ezzel legalább elárultad magad, hogy alapvetően nem érted a waze filozófiáját.
Az autópálya-szakasz fizikailag már legalább egy-két éve létezett, csak jó román szokás szerint egy vacak viadukt befejezetlensége miatt nem lehetett átadni (ha most itt részletesebben kifejtem, hogy Romániában egy ideje nem úgy megy, hogy kamu közbeszerzési kiírásra haveri alapon pikk-pakk odaadják a viadukt befejezését egy baráti cégnek, akkor politizálás miatt ki leszek rúgva a fórumról 😃). Tehát a térképfejlesztőknek bőven volt idejük feltenni az utat a térképre, csak a fizikai átadás pontos dátuma volt kétséges. Nos, a Waze érzékelte, hogy hirtelen tucatnyi autó jelent meg a szakaszon, és így abszolút helyesen arra a következtetésre jutott, hogy a szakasz immár forgalomképes.
Értem én, hogy a „márkás” gyártók beszariak, és félnek attól, hogy per lesz belőle, ha egy befejezetlen szakaszra viszik rá a sofőröket. (Amúgy nincs is mit perelni, a világ egyetlen bírósága se fogadja el, hogy „a navigáció után mentem”.) De tedd már a szívedre a kezed: azt a navigációt választod, ahol már mindenki tudja, hogy egy szakasz forgalomképes, de „biztonságból” még mindig nincs a térképen, vagy azt, ahol tévedésből esetleg már hivatalos átadás előtt rajta van az út? Ugyanis, aki olyan hülye, hogy a navigációnak hisz inkább és nem a tábláknak (vagy ami még rosszabb, nem is nézi őket), az ne üljön kormány mögé. Nem beszélve arról, hogy mi a veszélyesebb: még nem átadott út a térképen, vagy frissen egyirányúsított út még mindig kétirányúként szerepeltetése, ahogy a márkás navigációknál szokás az átfutási idő miatt? Úgyhogy itt nagyon nem értünk egyet.
A rendőrös cuccban pedig egészen biztos vagy? Egy liberális jogállamban nincs olyan, hogy egy publikus, sőt közérdekű információ továbbítása büntethető legyen. Ha én látom a rendőrt, alapvető jogom van szólni a havernak, aki 1 km-rel mögöttem jön. Ez bullshit, ilyesmit nem lehet tiltani.
Végül visszatérve a kiindulóponthoz: valahogy elfelejted, hogy nekem AFTERMARKET megoldásra van szükségem. Nem olcsó tucatautót vezetek, még akkor se, ha az évtized elején már befejezték a gyártását. Tehát semmiképp nem fogom vadonatújra cserélni, főleg nem olyan apróságért, hogy ismét gyári navigációnak örülhessek. Így abból kell fözni, ami van, erről nem nyitok vitát. És továbbra se győztél meg, hogy a látatlanban leszarozott kínai cucc valóban rosszabb-e, mint a márkás, de saját oprendszerrel és rendszerint elavult alkalmazásokkal árult „prémium” fejegység. Főleg, hogy az Alfa 159 egy „niche” autó, egyetlen prémium cég se fejleszt hozzá infotainment megoldást. ÉN VISZONT MEGTETTEM HELYETTÜK.
Nem akarok amúgy összebalhézni veled, a szaktudásodat elismerem (van egy olyan tippem, hogy az iGo csapatának lehetsz a tagja, vagy legalábbis valaha összedolgoztál velük). És azt is elismerem, hogy elég frissen foglalkoztat a navigációs téma, és valóban csak azt a minimumot ismerem, amit egy elektronikához és szofthoz értő műszaki embernek illik tudni a műholdas navigációról. De tényleg azt harsogják mindenhol, hogy az antenna nagyon számít, komoly helyen, pl az U-Blox fórumán láttam méréseket jó és rossz antennával az enyémhez eléggé hasonló (NEO-M8N) vevő esetén, úgy néz ki, hogy megkapom az U-blox AssistNow tokenemet, tehát AGPS is segíteni fog, ráadásul a fejegység új firmware-je óta az SBAS is működik, és statikus, deviation map mérésnél legalábbis nagyon látszik a különbség. Magyarán az tényszerűen nem igaz, hogy „szar” kínai egységnél fejreállhatsz, nincs javulási lehetőség. úgyhogy te is lehetnél azért konstruktívabb. 😃
Szeretem az ilyen provokatív "de úgyis segíteni fogsz" embereket.. :D Na ugorjunk neki...
1. Megesik, főleg ha az illető is hozzászól a témához 2. Egyik navi sem figyelmeztet rendőrökre, egy navigációs rendszernek ez nem feladata, még ha te úgy is gondolod. Sőt... nem egy EU országban ezt a fajta jelzést és az olyan készülék használatát ami erre képes még keményen büntetik is! Nem véletlen, hoogy a navigációs szoftver gyártók nem ugranak bele ebbe. (Mellékzönge az én ötletem alapján tudja nem egy navi az egyes POI risztásokat, sőt van olyan POI jelleg, amely a mai napig az én kezem nyomát viseli - értsd én találtam ki a működését és még a Sygic is innen vette át 2007 környékén) A torlódásokra, balesetekre majdnem MINDEN fizetős navi képes reagálni. Más kérdés, hogy pl. a TMC információk nincsenek ingyen tehát ezekért fizetni kell. A Renault, a BMW és az Audi (de már egyre több márka) ma is használja ezt a technológiát, a Renault-ban pl. R-LINK-nek hívják és kb 250 EUR/év előfizetés szükséges hozzá. 3. Erre EGYIK SEM képes... még a Waze sem, akármit is gondolsz. A korrekt felmérés és térinformatikai feldolgozás miatt kb 6-12 hónap az utak bekerülése. Vannak persze megoldások, melyek ezer éve léteznek, de ezek nem véletlenül nem váltak a gyártók standard eljárásivá.. Képzeld el, ha boldog boldogtalan csak úgy berajzolhatna egy térképre utakat... Tudod mi lenne belőle? Az ami a Waze-nál... hogy olyan helyeken ahol a madár sem jár, katasztrófális a tervezése... az út rajta van a térképen, de mivel se súlyozva nincs, se korrektül beillesztve a többi információhoz, gyakorlatilag sokszor csak bosszúságot okoz. (Nem egy helyet tudok az országban ahol a Waze-t használva szerencsésebb esetben anyázás, rosszabb esetben traktor a navigálás vége) 4. Ezt is tudja bármelyik navi, csakhogy ezért töbségében a cégeknek fizetnie kellene, amire a magyar cégek többsége nem hajlandó (Ahogy a felhasználó se akar fizetni semmiért... ) 5. Lehet újat mondok neked, de a GoogleMaps a Waze adatait (is) használja.. értsd a Waze-ban megjelenő torlódások/balesetek/terelések bekerülnek a Google térképébe is. Nem mondom, hogy a legjobb, de lévén offline térképként is használhatod és számos egyéb információt is tartalmaz (pl tömegközlekedés, TZL zónák, stb) talán az egyik leghasználhatóbb. Olyat mindenesetrte nem csinálnak, mint a Waze, hogy néhány lelkes amatőr ötlete alapján egy komplett útdíjhálózati rendszer ad-hoc megváltoztatnak, mert valaki szerint úgy jó.. a user meg szopik, hogy Bp-Siófok között Dunaújvárosnak vezeti a Waze...
Ideje lenne odafigyelni arra amit mondok, nem vitatkozni. Eddig semmi konkrétumot nem mondtál arra vonatkozólag amiket állítottam, csak vagdalkozol... ajánlunk neked egy doszt elég megoldást, erre te közlüd az baromság és te jobban tudod... Akkor meg? Mondtam.. nyugodtan fúrd szét a kocsit, kábelezd tele, de sok javulásra így se számíts, mert nem ezen múlik. Ha meg tesztelni/fejleszteni akarsz akkor szánj rá elég pénzt, vegyél megfelelő eszközt és tanuld ki a szakma alapjait... utána folytathatjuk. ;)
Észrevehetted volna, hogy NEM nekem, hanem Dúrmoller2 fórumtársnak válaszoltál.
Áruld már el, melyik gyári navigáció képes jelenleg arra, hogy figyelmeztessen rendőrökre, balesetekre, úthibákra, kőomlásra és torlódás esetén automatikusan átforwardoljon egy terelőútra.
Áruld már el, melyik gyári navigáció képes arra, hogy az Erdélyi Autópálya új, Gyalu–Magyarnádas 9 km-es szakaszának megnyitásakor a szalag átvágása után már 13 perccel (Nem negyedév múlva, nem egy hónap múlva, még csak nem is 24 órán belül, hanem gyakorlatilag azonnal) forgalomra alkalmasnak minősítse a szakaszt és útvonalat tervezzen rá?
Azt is áruld már el, melyik gyári navigáció képes arra, hogy nem cím, hanem cégnév szerint keressen, anélkül, hogy külön utána kellene nézned a postacímnek? (Ja, nem repülőtér vagy IKEA, hanem pl. a mi kis cégünk egy Kolozsvár melletti falucskában.)
Értem én, hogy Waze, de feltételezzem, hogy a Google Maps-t is ugyanakkora szarnak tekinted?
Kezdem szégyellni magam, hogy bedőltem neked, komolyan úgy néztél ki, mint akit nem a sznobizmus és a nagyképű lekezelés, hanem a szakma iránti szeretet és alázat vezérel. De tévedni emberi dolog.
Használd csak bátran a Waze-t és hitesd el magaddal hogy te már szaki vagy mert eszkábáltál a kínai szarhoz egy keretet.
Gratulálok! A kocsi tezejét is fúrd csak meg és tedd rá a Kab hegyi adót... Neked az is tök jó lesz.
..ami oedig a kardán tengelyre szerelt jeladót illeti... illene nem 10 éve elavult technikai megoldásokkal jönnöd.. ennl még a magyar "szakcikkek" is frissebbek.
Bár igazából fogalmam nincs minek kérdezel itt, ha a valaszok szerinted szarok és te jobban tudod?
A Wazze pedig navigációs megoldásként egy fos... Bár ha szerinted jobb mint a beépített navi akkor neked anyósod is elég lenne melléd... minek oda navi? A szomszéd utcába eltalálsz úgyis... :)))
Utoljára.. képzeld... lehet, hogy a Sygic nem képes erre, de pl az Audi vagy a BMW saját beltéri egysége még arra is képes, hogy majdnem méter pontosan fordítson be egy alagútban lévő kereszteződésbe akkor is, ha nem egyenletes sebességgel haladsz az alagútban.
Ehhez semmi bűvészkedés nem kell, hanem csak a megtett út jeladó. Amit régebben (30-40 éve a kardántengelyre ragasztott mágnesek és induktív jeladókról vettünk le, aztán a sebességmérő óra hátlapján, aztán jöttek a szoftveres megoldások. Garminnak voltak navijai, amiknek be lehetett kötni út jelet, típusukra már nem emlékszem. A BMW-ben a DSC nagyon pontosan ismeri a kerékfordulatokat, hiszen még a lassú defektet is tudja érzékelni, simán átküldheti az út jelet a navigációnak. A pontossággal sincs gond, hiszen folyamatosan kalibrálhatja magát, amíg van GPS jel.
Az Audiét nem de BMW navigációit jól ismerem és nem nagyon vagyok elájulva tőle. Nekem nem tetszenek a szolgáltatásai, rossz a felépítése, sok minden nehezen látható rajta, vagy egyszerűen ki sem jelzi, stb. Ami tetszik az iDrive-os kezelhetőség és az, hogy legalább a villanyos autóba beletették, hogy kirajzolja a hatótávot. (Nem, nem egy kört rajzol, hanem figyelembe veszi az úthálózatot és szép, hegyeslábú amőbát rajzol.) Bár nem szeretem a wazzét, de navigációra mégis használhatóbb CarPlayjel a Waze, mint a beépített navi, jobb a keresése, jelzi a traffikat, ÉVI-t küldhetek a többi wazzés. A gyári navit, beleértve a BMW-jét is én végszükségnek tekintem, amit én GPS funkcionalitásnak tekintek arra meg végképp alkalmatlan, épp úgy, mint a waze. (pl. trackek rögzítése, szerkesztése megjelenítése, stb.)
Az eredetihez még annyit, hogy én még nem jártam olyan alagútban, ahol egymástól pár méterre voltak a kitáblázatlan elágazások, de hát nem is csillével közlekedem a Gringottsban. :)
U-Blox AssistNow például? Vagy ipari kémeket küldenek a nyakamra, akik gyorsan kinyomozzák, hogy az M8030-KT chipjük (ez náluk a consumer kategóriában a jelenlegi legjobb) valójában olcsó kínai szarba van építve, és visszavonják az ingyenes (pfuj!) regisztrációmat?
De akkor még egyszer, legeslegutolsó előtti alkalomra kérek még egy szupportot: ha a statikus szóródási kör sugara (mozdulatlan vevő esetén, pár órán keresztül regisztrált pozíciók szóródási köre) érezhetően javul (pl. 3–4 méterről 2–2,5 méterre) egy antennacsere után, az kicsit se jelenti azt, hogy esetleg a dinamikus, real-life vétel is jobb lesz majd? Főleg, ha a stock antenna nagy valószínűséggel az L1 középfrekvenciára volt hangolva, míg az új mind a 4 fő alapkonstelláció frekvenciáira külön rá van hangolva?
Bizisten, a statikus szóródási kört számoló applikáció után írok egy olyant is, amelyik egy adott próbaút alatt regisztrálja a beolvasott pozíciókat, és vagy a google maps-szel vetem össze, vagy egy referencia GPS adataival. nem olyan nehéz megírni.