Akkor tegnapi történet...(mondtam este Astra F16v, hogy gyere, éreztem, a levegőben volt :) ).
Este összefutottunk Mo-legjobb (legjobban gyorsuló is egyben) Alfájával, egy gyönönyörű 75-össel.
Race! Integra vs Alfa 75
Nyugatitól a Duna Plazaig, lámpától lámpáig....adrenalin az egekben! Szuper volt. De mi is történt.
Mi 3an az ITR-ben, Alfában 2en.
Az első zöldnél azt hittem nagyon le fog gyalázni, 80ig vagy 2-3 autót rámvert, aztán feljött az ITR, s 130nál már mögöttünk volt. De nem is ez a lényeg, hanem a feeling, ami óriási! ! ! Az a kocsi fantasztikus! A többi indulás érdekes volt, szinte mindig jobban lépett el az Alfa, de a rövid váltó miatt mindig meg is fogtuk.
200 méterre a lámpáktól még 160-170 aztán satu. Szuper volt, nagyon szuper.
Aztán az Alfa a Duna Plaza előtt nyomott egy broadslide-ot!!!!! :o
Majd búcsú.
Éljen a játékosok klubja!
Ez a 8 másodperc kamu, szvsz az 9 lehet. Valamivel gyorsabb, mint a 4, meg 5 ajtós, de semmiképpen sem több, mint 1 másodperccel. Bár a 9 másodperc sem rossz idő! A Civic TypeR tesztvezetését pedig én is várom. Érdekes, hogy az autós lapokban még nem volt tesztvezetés a CTR-ről (kivéve az automagazint, de ők csaltak:)), mert külföldön vezették). A földi halandóknak eszerint még várni kell egy kicsit.
Tetszik ez a topic, itt már lassan többet dicséritek a Hondákat, mint a Honda topicban. Csak így tovább.
Megmértem a Civicem órájának a csalását az autópályán a stopper + kilométeróra módszerrel és 160-as óraállásnál 150-es valódi sebességgel mentem. Viszont a végsebességget nem nagyon akaródzik neki elérnie, azt is 4-esben produkálja, a maximum 190 volt óra szerint, ami kb. 180. A gyári érték 188 lenne.
Sikerült mostanában 1000-1000 kilométert vezetnem egy 4 ajtós 1.6-os Focust és egy 1.4-es 5 ajtóst. Az 1.4-est élvezetesebbnek találtam, pedig az csak 75 LE, szemben az 1.6-os 100 Le-vel, viszont az 5 ajtós felfüggesztése keményebbre van hangolva, így nem billeg úgy, mint a 4 ajtós. Az 5 ajtós tetszett, bár a motorok ellen vannak kifogásaim: nem igazán pörgősek (értsd nem húznak jobban 5000 felett, mint alatta) és (különösen az 1.6-os hangja) nem szép. Az 1.6-osnak indulásnál villanymotorszerű hangja volt, tisztára, mint egy targoncának. Viszont a felfüggesztésük nagyon jó és a váltójuk is megszokható. Amikor visszaültem a Hondába, akkor azért láttam a különbséget: hiába ugyanolyan 2 autó gyorsulása, kanyarsebessége, stb..., attól még az egyiknek lehet sokkal sportosabb feelingje. Egy 4 személyes, sátoros európai körútra azért inkább a Focussal mennék, vagy még inkább egy Accord TypeR-rel:).
Hát a kilométeróra mutatás azért érdekes dolog.
Pont Hondákkal történt, hogy ismerősök nagy csapattal elindultak Bécsbe.
Az M1-en nyomultak négy autóval, majd a határnál kiszálltak a skacok és leszidták a lányokat, akik egy alap Puntoval mentek.
170-nel jöttetek, minek kell széthajtani az autót
Mire a másik civices Volt az 180 is
Erre a lányok Mi??? 150 nél nem ment többet az autó
Kösz az infót, ha gyanús kocsi van a láthatáron én mindig megpróbálok átnézni rajta!
Astra!
Természetesen én csak a sebességmérőre tudok hagyatkozni az átlag 10% csalást nem számoltam bele!
Mi a baj a 188-cal? Télleg annyit mutatott tiltásközelben, aztán villámgyors ötödik és szépen visszamászott 185 alá egy picivel ekkor pont 5000-et forog gondolom itt csúnyát zuhanhat a nyomatékgörbém! mondjuk 52,5-re :)))
"Én sem hiszek a 110LE-ben vagy nagyon jó lehet a nyomaték görbéje."
Hát a nyomaték inkább egy egyenes formájában érkezik :))))) A kis japók megint csináltak egy térgörbítőt. Már alig várom a TypeR Civic tesztvezetést (ezt nekem írta fel az orvos).
"Most olvasgattam a 3 ajtós adatait és az 8 s alatt van fenn százon, és ez még egy rövid váltóval is nagyon szép teljesítmény egy 110LE-s motortól."
Ez már pofátlanság! Biztos vagy ebben?
"Hát igen a Honda nagyon bír motort gyártani.:) Csak ne lenne olyan b@szott drága.:((( "
Ha olcsóbb cuccokból rakták volna össze, akkor nem Honda lett volna belőle! :))))
"Amúgy a váltó áttételekről:
A mostani Focusomban marha rövid a váltó, elösször furcsa is volt. Azt el kell mondjam, hogy sokkal jobb vezetni.
1-esben : ?
2-esben : 80km/h
3-asban : 120km/h
4-esben : 180km/h
5-ösben : kiakadt a sebességmérő:))))"
Na látod pont ez az! Csak 15% a különbség az átlagautókhoz képest, de rengeteget számít!
Hol van a tiltás?
"az autó teszt magazin (asszem ez a neve) az 1.4 es 90 lovas civic-et 96,valamennyi lónak mérte meg nyomatékból is vagy tizenakárhánnyal többet, ha jól emlékszem! "
Hát ez az. Amikor beültem ManU mellé a Civicbe, első benyomás után azt mondtam neki, szerintem az Asztma jobbat húz.... erre vazzeg kikapok (akkor egy kisebb világ dőlt össze bennem, nem tudtam aludni, stb.) Aztán 2 nappal késöbb lenyomtam a Chevelle-t (pedig benne ült Quporte, ManU, az egykori padtársam ("bolond" Dani) és a nőm. Amíg a Chevelleben ültem, mindig azt mondtam, hogy ez rulez. Amikor átültem az Asztmába a Dani még meg is jegyezte, hogy most jól ki fognak röhögni... Aztán csúnyán elléptem, ők meg fuldokoltak az Asztma gázaitól :))))))))))) Erre Quporte kiszállította a 3 utast és légszűrőházat a benzinkútnál és hajszálra ugyan (3m), de mindig megvert 160-ig. (ja a Chevelle 240 lovas és nem is annyira nehéz, mint gondolnátok -egy fürge 40 (?) éves Convertible. :)))
"Mennyit megy háromban a géped?"
7000 ford/perc mellett:
1. 58,48 kmh
2. 97,02 kmh
3. 145,19 kmh
4. 185,38 kmh
5. 233,29 kmh (persze a Vmax csak 205kmh - 6200 ford/perc) (revmax 7200-7400 között) Váltás 6500-7200 között, persze jobb a 6500, de ha éppen 100-ra kell gyorsulni, akkor tiltás rulez.
"Apám astrája 14SE 135km/h az enyém kicsit tovább mint 140km/h!"
Nos az Astra-k sebességmérője csak becslésre jó (205-nél nekem 220 fölött mutat).
Én sem hiszek a 110LE-ben vagy nagyon jó lehet a nyomaték görbéje. Most olvasgattam a 3 ajtós adatait és az 8 s alatt van fenn százon, és ez még egy rövid váltóval is nagyon szép teljesítmény egy 110LE-s motortól. Hát igen a Honda nagyon bír motort gyártani.:) Csak ne lenne olyan b@szott drága.:(((
Amúgy a váltó áttételekről:
A mostani Focusomban marha rövid a váltó, elösször furcsa is volt. Azt el kell mondjam, hogy sokkal jobb vezetni.
1-esben : ?
2-esben : 80km/h
3-asban : 120km/h
4-esben : 180km/h
5-ösben : kiakadt a sebességmérő:))))
az autó teszt magazin (asszem ez a neve) az 1.4 es 90 lovas civic-et 96,valamennyi lónak mérte meg nyomatékból is vagy tizenakárhánnyal többet, ha jól emlékszem!
Mennyit megy háromban a géped?
Apám astrája 14SE 135km/h az enyém kicsit tovább mint 140km/h!
a 4th gear ha van kedvem megölni kb:188, de az már tartós gyilok!
"Ezt nem ertem, ha hosszu a 3. akkor a 2. is hosszu, nem?"
De igen. Az 2. pont 100-ig megy, de ezt még nyomatékból ki tudja egyenlíteni. Elég idióta váltója van. Az 1-2-3 között túl nagy a különbség, az 1-es még elfogadható, a 2-es túl hosszú, a 3-mas meg egy katasztrófa, a 4-es túl közel van a 3.-hoz (ebbe a fokozatba alig teszem be 1-2mp-re) az 5. is rövid (200kmh/6000ford).
"Nem lehet valami mas a fiasko oka?"
De igen. Erős a gyanúm, hogy benzinellátási problémák vannak (ez a legújabb :((( Most éppen lambda-szonda cserére gyúrok, mert irgalmatlan fogyasztás köszöntött be (múlt héttől). Egyébként nem érzem fiaskónak. Amikor beleültem ebbe a vasba, olyan kutyaütő módon gyenge volt, hogy egyszerűen hozzá kellett nyúlnom. 100-ra egyébként 11,5 mp volt a gyári idő (de király :(((). A Honda hivatalos ideje (EvoMagazin) 9,1 sec és 100-ig szépen mellette vagyok (jó start esetén még egy kicsi előnyöm is van)- szóval érdemes volt.
"Egyebkent is a 2-es eleg 80-ig, nem? Piros lampanaknal ez eleg kell legyen. "
Nekem nem (az egész autó sem elég), ha egyszer eldurran az agyam, akkor addig nyomom, amíg el nem fogy az út. Előbb-utóbb jön egy kanyar, ahol a versenyzőtárs valszeg nagyobbat fog fékezni mint én (az én vasam nem gyorsul, nem lassul, csak kanyarodik). :))
PS: azért én nem hiszem el, hogy az új Civic-ek csak 110lovat nyomnak, érdekes módon ez a négyajtós kivitel negyed mérföldön is és 1km-en lenyomja a 2 lityós Focust...
A szaros egynégyes meg egyhatos kocsik pikk-pakk kiforogják a másodikat, ezért van, hogy harmadikban már én is kevés vagyok sok kocsihoz, akiket egy-kettőben még ütök... Persze nálam hiányzik némi nyomaték is!
>"A 120 lovas asztmám pl. simán kikap 3. sebességben az új széria 110lovas Civic-től, mert sokkal hosszabb benne a 3. Nem is nagyon virgonckodom a lámpánál. :) (majd ha benne figyel a 250 lovas turbo-moci, akkor igen) "
Ezt nem ertem, ha hosszu a 3. akkor a 2. is hosszu, nem? Nem lehet valami mas a fiasko oka? Egyebkent is a 2-es eleg 80-ig, nem? Piros lampanaknal ez eleg kell legyen.
sziasztok
rallyride: www.rallyride.hu
lényeg: soksok pénzért utcai Opel Tigrák-kal lehet edzeni, még több pénzért versenyezni, még több pénzért kupasorozatban részt venni. Ha megnézitek a felvételeket, látszik, hogy az éleskavicsos murvás kőbányában aszfaltos (eső)gumikkal mennek. Van 4-kerékhajtású 200 lovas gép is, de eddig ugy tudom, csak a Tigra üzemelt. Képeket lehet látni erről duen oldalán is, www.duen.hu
üdv.
Az az ibiza még egy fekete GTI volt a kék is Snell úré!
Az autóhifit meg még véletlenül se próbáljuk a szobaival versenyeztetni!
""Nekem a sima autózás is élmény, minek verjem magamat fölösleges költségekbe?!""
Hát ja! Többre meg egyenlőre úgysincs pénzem!
oldskool!
Eccer én is szeretnék építeni egy ladát (talán összejön).
Harminc rongy a rallyride??? Az bátor! Bár konkrétan nem tudom, hogy mit adnak érte.
Mindenkinek!
Egy egynégyessel egynégyeshez mérten azért lehet versenyezni, a fékek (tegyük fel szarok) meg hosszab távon melegszenek el, az első három-négy megállást száz körülről még jól bírják :)))
Láttam a Fast and the Furious-t, hát oda asszem mindegyikünk kevés lenne!!!
De már néztem kocsit a neten: Nissan Skyline GTR 2001/07 20.000km 799LE 190.000 DEM :)))
De asszem megelégszem egy 96-utáni 200sx-szel a csaj azzal nyomult!
"ennel kicsit olcsobb lenne a rally ride, de meg arra a harminc rugora is azt mondom, hogy abbol inkabb csinaltatok egy kipufogot ami kihuzza a szikrat a hengereimbol, minthogy 1 nap alatt elkocsikazzam. "
Hát pont ez az. Elindulsz egy versenyen (végig parázol egy kiadósabb töréstől) és szétbaszol egy rakás alkatrészt, amivel az utcán 100ezer km-eket mehettél volna... Nekem a sima autózás is élmény, minek verjem magamat fölösleges költségekbe?!
"a lada okes, es a 100 loeros skoda is legyorsulja a 300 loeros subarut, van ilyen.
de!
az utca mas, a 100 lovas skoda fel van keszitve, nem csak elindulasra, megallasra is."
Hát akkor az a Szkádi nem több 350kg-nál, az is biztos. :)))) A gyorsulási versenyen induló szkádi is csak egy guruló lendkerék. Csak az első 50 méteren lép nagyot (mert a gumiszönyegen felprögetett motor/hajtáslán/kerekek lendülete lövi ki) -persze az áttételezése is pofátlanul rövid. 100m után már nincs benne Kraft.
Szvsz a gyorsulás megint más pálya... A 120 lovas asztmám pl. simán kikap 3. sebességben az új széria 110lovas Civic-től, mert sokkal hosszabb benne a 3. Nem is nagyon virgonckodom a lámpánál. :) (majd ha benne figyel a 250 lovas turbo-moci, akkor igen)
175/50 a 7 collon!
kotelezo:))
ocsem kocsijan (capri:) is ez volt darabig, tetszett:)
a lada okes, es a 100 loeros skoda is legyorsulja a 300 loeros subarut, van ilyen.
de!
az utca mas, a 100 lovas skoda fel van keszitve, nem csak elindulasra, megallasra is.
te is beleteszel a kocsidba, amit csak tudsz, mert az uton is akarsz maradni.
nekem benne van, eleg sok, megis tovabb lepek vele.
de mindegy, Skyline is normalisra vette a figurat, belatta, hogy nem megy ugy, ahogy eddig csinalta.
azota normalisan beszelgetunk.
Astra:
az a problema, hogy se szponzort nem tok szerezni, se fizetni a versenyzesert... marmint ennyit.
ennel kicsit olcsobb lenne a rally ride, de meg arra a harminc rugora is azt mondom, hogy abbol inkabb csinaltatok egy kipufogot ami kihuzza a szikrat a hengereimbol, minthogy 1 nap alatt elkocsikazzam.
sziasztok
hifi temaban nem tudok viritani :)
Cazpri-3: nekem ladám van. az előzőt, amiben egy full power Gr.A-s rali motor volt (és az összes többi szükséges erősités/átalakitás kivéve a csövet), azt ellopták. most nullárol kezdem az átalakítást egy 11 éves kocka ladán. eddig van rajta 1 hátsó kanyarstabilizátor (ami ugyebár NEM a panhard-rud, hanem egy torziós rugó a két hosszu bekötörudhoz erősitve), 3,6 kilós lendkerék, 5-seb fiat váltó. most készül egy hengerfej 272es tengellyel. ma szereltettem fel a 175/50-es gumikat 7"(!)x13"as felnikre... szépen kifeszültek :)
(ezt félretettem versenyzésre. most futozott normál méretü téligumik vannak fent).
Abban 1ébként igaza van skyline-nak, hogy lóerő nélkül is lehet "büntetni".. ..a korábbi tuning motorom után kicsit kevésnek tünik a széria hetven vagy hány lóerő, de ezzel is lehet rövid féktávot venni :)
Mindenesetre ezért nem ugrálok az ATIpályabérlés miatt.. mert ez az auto még nincs a szlalomozásra felkészitve..
üdv
ps, még mielőtt a ladákat kezdené szidni bárki is: most voltam zöldkártyásnál, aki elöször nem akart hinni a müszernek, majd azt mondta, hogy a kocsi a katalizátoros szintet is tulteljesítni. tuningolva meg CRX-verő is lehet :)
"a valaha általam hallott legjobb zene egy seat ibizában volt Snell Sándor (AHS) tulajdona volt az autó a zene Rockford FNQ komponens (kick panel)Phoenix erölködő méghozzá ZX(asszem) fej: Kenwood MASK az adás DVD-ről ment a műsor: Pavarotti koncert olyan színpad képet még az életben nem hallotam rá tudtam mutatni az ujjammal, hogy hol áll a művészúr!!! Nem emlékszem a mélyre, ha volt egyáltalán, de aszthiszem egy életre levett a lábamról! "
Azt a kék (?) Ibiza-t én is ismerem, de az anyagválasztáskor az is közrejátszhatott, hogy kötött kategóriában indult (az amcsik elég szerényen adják meg a teljesítményadatokat). Persze lehet, hogy tök más kocsiról beszélünk...
"Az a Rockfordról meg annyit, hogy a csúcskategóriás cuccok tényleg híg end minőségűek, az alapabb cuccok drágák a tudásukhoz képest!"
Hát a hígend-ről és a szinpadképről annyit, hogy egy pár mezei KEF hangfalnak (200000.- HUF) sokkal jobb színpadképe van, mint bármelyik autóhifinek (persze szobában).
"meggyőzés nem meggyőzés" ezért nem hal éhen egyik gyár tulaja sem :-))
a valaha általam hallott legjobb zene egy seat ibizában volt Snell Sándor (AHS) tulajdona volt az autó a zene Rockford FNQ komponens (kick panel)Phoenix erölködő méghozzá ZX(asszem) fej: Kenwood MASK az adás DVD-ről ment a műsor: Pavarotti koncert olyan színpad képet még az életben nem hallotam rá tudtam mutatni az ujjammal, hogy hol áll a művészúr!!! Nem emlékszem a mélyre, ha volt egyáltalán, de aszthiszem egy életre levett a lábamról!
Az a Rockfordról meg annyit, hogy a csúcskategóriás cuccok tényleg híg end minőségűek, az alapabb cuccok drágák a tudásukhoz képest!
Padon mert loero sokkal tobbet jelent, mint a katalogus ertek(ugyanis en ugy tudom(lhet rosszul) azokat a fotengelyen merik pl: C14NZ 60LE.
Biztos jobban megy az a Trabi, mint egy NDK peldany.Okozhat meglepetest barkinek, nem ugy hogy lenyomja vagy barmi ilyesmi, csak masra szamit. Ez szerintem meglepo lehet.