Nem tudom, milyen olajat raknak egy dízelbe, nekem a 2.5 V6 olaj- és szűrőcseréje Nagykanizsán 15300 volt anyagáron, munkadíjat nem számoltak. Úgyhogy szerintem a te szervized nem volt éppen olcsó. (Az enyémbe 5,6 liter olaj kell.)
az apám tegnap volt az 1500-as szervízen (Mondeo 2.0 TDDi). Én egy kicsit meglepődtem, amikor azt mondta, hogy 35 rongyot kértek tőle (olaj+olaszűrő csere). Nem meredek egy kicsit? Állítólag 6,55l piszokdrága csúcsszuper olajat töltöttek bele.
Ja egyébként mindez Győrben volt.
csak a Persecutornál 3M Panther fóliát tetess fel.
Zavaró, ez a sötétítés mértékétől függ. Nekem 20%-os van fenn oldalt, 35%-os hátul, be nem lehet látni a kocsiba este, nappal se nagyon. Este, főleg esőben nem nagyon látsz (főleg hátra), így akkor le kell engedni az ablakot rükverchez.
Ha nem szeretnéd ezt, akkor 35%-ost nyomj fel oldara és 50%-ost hátra. Nekem még egy sportcsík is van elöl a szélvédőn, az elég cool.
Az előnyeit nem ecsetelem (hő, betörés és fényvédelem), ára 36e Ft+áfa volt.
Vigyázz, mert minden sötét fólia szabálytalan az oldal első és a hátsó szélvédőn mertcsak a gyári színezés megengedett (70%). Minden % a fénybeengedés arányát jelenti. A haveromnak 5%-os fólia van körbe, olyan a kocsi belül mint egy koporsó... :-)
Nekem Ford (márka)szervizekkel kapcsolatban nincs még igazán tapasztalatom, mert ezelőtt Hondám volt és semmi bajom nem volt a márkaszervizzel - igaz, "külső hatásoktól" eltekintve az autóval sem. Csak azért gondoltam rögtön arra, hogy márkaszervizel kellene csináltatni, mert az autó garanciális. Egyébként nekem is céges az autóm, csak a cég az én tulajdonomban van :-).
A fólián még én is gondolkodom, mert nagyon jól néz ki, viszont nem értek hozzá, úgyhogy lenne néhány amatőr kérdésem:
- Milyet és hol érdemes felrakatni?
- Mennyire zavar, ha sötétben vezetsz? (Régebben azt írtad, hogy zavaró, úgyhogy inkább az a kérdés, mennyire lehet megszokni.)
- Hogyér' aggyák?
Belegondoltam, a xenon+fekete+fólia együtt teszi valszeg. Csak nagyon idegesítő...
A Petrányiban, viszont az enyém onnan is való. Nekem korrektül megcsinálták a kasznisérülést, szóval elsőre jók.
Amúgy rühellem a márkaszervizeket, én egy kis Ford szervizt preferálok Angyalföldön, róluk annyit, hogy a fele munkájuk márkaszervizből jön. Szóval a saját és ismerősök kocsijait csak oda viszem. Nagyon értenek a kocsikhoz, egy átlagos napon benn szerelik a Cosworth Sierrát, az 500SELt, megy az MG sportkocsit, de láttam már ott Integralét, Vti-t stb.
Engem egyetlenegyszer állítottak meg, akkor is azért, mert ingereltem a traffi receptorait. Lehet, hogy felétek surmóbbak a rendőrök és a lámpád miatt valami maffiózó-csemetét sejtenek személyedben? :-)
Az persze előfordul, hogy a szembejövők országúton villogtatnak, hogy kapcsoljam le az amúgy persze lekapcsolt állapotban levő reflektoromat. Mindegy, majd megszokják, ez nem Mondeo-sajátosság, minden xenon ilyen.
Az viszont egy régebbi lámpateszt szerint tény, hogy a xenonról hátrafelé, a buráról visszatükröződő fényt a Mondeo xenonlámpája túl nagy arányban veri a szembejövők szemébe (e tekintetben 2-es osztályzatot kapott a teszten).
Ezt csökkenteni tudod a fényszórómosó gyakori használatával, mert a kosz fokozza ezt a hatást (csillogás). Persze ne a centi vastag sárra gondolj, csak arra a porszerűre, amit dzsuvás városunkban (Bp) naponta kellene lemosni, ha lenne az embernek ideje.
Melyik szervizben voltál (hol húzták meg a csavarokat)?
Nekem a Petrányinál csak megnézték, lehet, hogy azért nem fűlött a foguk hozzá, hogy meg is csinálják, mert az autó garanciális és nem náluk vettem (ez utóbbira direkt rákérdeztek, bár elég idióták, mert még rajta van a hátulján a nagy Ford Kanizsa matrica :-). Nem akartam ezért leugrani Kanizsára, de ha másképp nem megy megteszem, szerintem igen rendes fószerek tanyáznak az ottani Fordnál. Tényleg, neked milyenek ezügyben a tapasztalataid a "saját" kereskedőddel és szervizeddel?
Kösz az infot. Nekem már ropogott a legelején is, a 2500-ös szerviznél szóltam hogy nézzék meg, gondolom meghúztak egypár csavart, el is múlt. Aztán megtaláltam egy nagyobb lyukat fékezés közben, azóta megint ropog...ha a nyári gumival is fogja csinálni akkor elviszem megint.
Nem tudom te hogy vagy vele, de engem állandóan megállítanak az autóval. A 2 hónap alatt kb. 10x. A xenon miatt?
Hát, 120-as kanyaroknál valóban nem sok haszna van a ködlámpának, de mondjuk - mint említettem korábban ;-) - ha a Bükkben csapatnád olyan kanyarokban, amiket max 30-60 közötti tempoval veszel be, ott nem olyan rossz.
A kormányom nekem is ropog egy kicsit, voltam vele szervizben, azt mondták, már több Mondeo-val is előfordult és még nem tudják, mi okozza. Szerintük nem veszélyes és kisebb súrlódású (nyári) gumival nemigen lehet majd megérezni. Ha mégsem így lesz, a fejükbe verek. Szóval ne aggódj (legalábbis ne nagyon), de azért nézesd meg, ha lesz rá egy jó félórád és a szerviz is kegyeskedik fogadni. Mindebből pedig következik, hogy (legalábbis paranoia miatt) egyelőre még ne menj orvoshoz.
Meggyőztetek, feladom...biztos jó a ködlámpám. :-) Egyébként 2 hete a Blahán büntettek meg ködlámpa használatért, szóval nem jó ómen városban használni.
Tegnap éjszaka jöttem Veresről be, mondjuk a refi azért jobban bevilágította a kanyarokat mint a ködlámpa. Teszteltem azért a futóművet rendesen, elég tré út az a tempós (120) autózáshoz...
Mondjuk a ködlámpának KÖDBEN van jelentősége. Amikor nem látod még szinte a motorháztető végét sem, na akkor helyzetjelző+ködlámpa párossal láthatóvá válik az út széle meg mondjuk a felező vonal, de kb 10-20km/h-s tempóig jó.
Meg nagyon sötétben nagyon kanyargós úton is jó. A Bükkben jó bevilágít a szerpentinekbe :-).
Az biztos, hogy sokkal különb a 6 henger! Engem lenyűgöz ez a motor mind a mai napig. Édesapámé az autó, én csak időnként vezetem. Legtöbbször városi forgalomban, de időnként országúton/autópályán. Öregurasan autózva meg olyan érzete van az embernek, mintha villanymozdonyt vezetne. :-) Halk, és nyomatékos.
A ködlámpa minden autón ilyen, ezért érthetetlen a notórius ködlámpások magyarázata, miszerint jobban látnak vele. Marhaság. Csak az út szélét látni előre, de csak olyan rövid távon, hogy normális sebességnél nem lehet reagálni a felbukkanó akadályra. Szerintem az észlelhetőség a fontosabb szempont használatánál.
Mondjuk a hangjában és a járási kultúrájában azért van különbség - akinek egyszer volt V6-ja, az nehezen ül vissza a 4 hengeresbe... :-)
Ködlámpát vettem, mindazonáltal kedd hajnalban az Árpád hídon ködben sz.rt se számított, a xenon meg visszacsillogott keményen, szóval parkolófény+ködlámpával mentem, de csak hogy a többiek lássanak. Mert én semmi különbséget nem láttam ködlámpával meg nélküle...
A fogyasztás pedig ennyi, igaz én sokszor rövid utakra használom. A váltó mintha tényleg javulna, most a kormány kezdett el ropogni. Vagy én vagyok paranoiás...
Lóerőben valóban nincs olyan óriási különbség, viszont a 2.0 vadiúj fejlesztés, a 2.5V6 viszont 94-es. Mondjuk nyomatéban (csúcs és görbe)már változik a helyzet.
A Jag-ben viszont változó szelepvezérlést kapott a 2.5V6 is.
Viszont a Mondeoban csak egy Cosworth motor van, és ha megizmosítják ezt is, mint a 'régit', akkor a 220Le-vel már nem nagyon kell szégyenkeznie... ;-)
The only version losing to competition is the weak 2.5 V6, but that segment is relatively less important." -AutoZine
Ez önmagában nézve igaz - vannak erősebb 2.5 V6 motorok is, pl. az Alfáé - de nézd meg az ár/érték arányt!
Egyébként a többi említett modell többségének V6-os verziója nagyobb hengerűrtartalmú, pl. a Peugeoté és a Citroené 3.0, a Passaté 2.8 literes. Ezeknél valóban gyengébb a Mondeo motorja. A Primerá-ba pedig - legalábbis az európai piacon - nem szerelnek 2 literesnél nagyobb benzinmotort.
A ködlámpáról szólva egyetértek az utánad szólóval és tényleg ilyen. Nem tudom, milyen lámpád van egyébként, nekem xenon és azt elég jól kiegészíti a ködlámpa fénye. Hogy a harmadik fokozatod miért nem jó, gőzöm sincs, ha így marad nézesd meg. Ahogy a kulisszát ma Genkben berakják, az a XVI. századi manufaktúrákban - az egyéb körülményektől eltekintve - ugyanígy történt volna, szóval én ott keresném. Az nem valószínű, hogy maga a váltó lenne a ludas. Nekem 13,5 literes - vagy nagyobb - fogyasztást csak hétköznap a belvárosban sikerült produkálni (dugókon át evickélve), egyébként vegyes használatban 10 liter körül eszik, ha tolom is neki, akkor 11-12 között. Országúton folyamatosan 110-120-szal (na így nem szoktam menni, de kipróbáltam) 8,8 liter jött ki.
Ha szép idő lesz, én is megpróbálok a mi gépünkről felrakni képeket.
Sajnos előreláthatólag október környékén eladásra kerül.
Esbé, minden ködlámpa ilyen!
Bár már betettem a Ford topic-ba, ide is
mellékelem egy HongKong-i weboldal véleményét a Mondeo kategóriáról. A legnevesebb autósújságok tesztjei alapján a saját stílusában, maximálisan hozzáértően fogalmazza cikkeit. AutoZine a címe, keressetek rá! Utána a magyar autósujságok "csipás macskának" fognak tűnni! :-)
Ráadásul a szerző nem szívleli az ilyen kimásolásokat, de sajnos nem tudom belinkelni.
Ime:
"Best Mid-size Family Sedan 2002
Finalists :
Citroen C5 NEW
Ford Mondeo
Honda Accord (US)
Nissan Primera NEW
Nissan Altima NEW
Peugeot 406
Renault Laguna NEW
Toyota Camry NEW
Volkswagen Passat
Winner : Ford Mondeo
Despite of various new rivals, the Mondeo retained its title convincingly. Like little brother Focus, the second generation Mondeo has the most complete package among rivals, especially its unmatchable handling. No other cars in the class has a sharper or more communicative steering. The same goes for body control. However, being a family sedan the Mondeo also knows how important interior space (especially rear seats), build quality and refinement are. The aluminium four-pot engines have the best combination of power, refinement and frugality in the class, the newly launched 130hp 2.0-litre TDCi common-rail turbo diesel also has an upper hand to Laguna's, C5's and Passat's. Both gives the Mondeo strong presence in the segment. The only version losing to competition is the weak 2.5 V6, but that segment is relatively less important." -AutoZine
3500km-ert, de nekem határozttan a hármas akad, főleg ha kihúzatom kettesbe (úgy 100-ig), akkor utána vissza kell esnie a fordulatszámnak, hogy belemenjen.
A másik gáz a ködlámpa, olyan nullás hogy az hihetetlen. Először is oldalra világít, másodszor pedig épp csak a kocsi elé. Lehet azon állítani?
A fogyasztás szerény 13.5 liter, és még nem is rallizom folyamatosan... :-(
Nekem eleinte a második fokozat akadt egy kicsit, mint ahogy minden Fordon, amit eddig vezettem, de kb 3000 km után ez megszűnt és most már halálpontos. Te mennyit mentél eddig?
Hát igen, nem akarózott neki a verseny, biztos ő látta az én feliratomat. Egy sportkipufogót én is szertenék feltenni, meg valamit még okosítani a vezérlésen.
A váltód neked milyen? Nekem elég pontatlan, magas fordulaton nem mindig tudom gyorsba betenni a hármast.
tegnap ment mellettem a Vácin egy gyönyörű fekete Mondi nagy alufelnin, sportkipufogóval, lespoilerezve, de nem volt hajlandó versenyezni. Láttad már, V6-os lenne?