Keresés

Részletes keresés

lsr Creative Commons License 2004.12.26 0 0 587

Szia Amet!

 

Nem szeretnélek félreállítani, hanem inkább választ szeretnék kapni a kérdéseimre. Persze megteheted, hogy nem válaszol, mint ahogy már sokszor megtetted...

 

"A Bethlehemi történetben nem csak az Isten (igazság) emberré lételének leírásáról van szó, hanem jelképesen az ember lelki harcainak bemutatásáról is..."

 

Ez az állításod hogyan igazolható a bibliából?

 

"A napkelet jelenti a világosság (igazság) felljővetelének helyét, vagyis a megtérést. A napkeletről jövő bölcsek azok a hívők, akik az Igazságot magáért az igazságért keresik, és ezért hajlandők elhagyni mindent."

 

Ezek a beazonosítások hol találhatóak meg a Bibliában? A napkeletről jövő bölcsek az igazságért mindent elhagytak? Ha nem, akkor hogyan áll össze ez a jelkép azonosítás?

 

""... fussatok a hegyekre". A bölcsességnek fokozatai vannak, amit itt a hegyekkel van illusztrálva... (a fenevad hét feje = a hét jelenések beli gyülekezeti állapot)"

 

Kérlek, hogy ezeket a beazonosításokat is támaszd alá a Bibliából, hogy ne higgyem azt, hogy ezek a saját gondolataid, amik ellent mondanak a Biblia mondandójának.

 

"Az első ilyen "hegy" "Egyiptom'... Ez az e világi tudományosság alapján való igazság keresés, vagy más néven az Ige betű szerinti értelezése. Mivel ez a fenevad részét képezi... Ide tartozik a történelmi helyek és idők, ésesemények szószerinti értelmezése..."

 

Ezek szerint, ha valaki a Bibliából azt olvassa el, ami oda van írva, az mind a világi tudományt olvassa? Ha valaki Jézus szavait szó szerint érti, akkor a világi tudományt követi? Ezek szerint Jézus a világi tudományokra alapozta tanításának betű szerinti értelmét? Hogyan azonosítható Jézus tanítása a fenevaddal? Ha valaki az Isten és Jézus szavait a fenevad részének nevezi, akkor ő maga kit szolgál a Biblia szerint?

 

"A Krisztus testülete helyén most is ugyan az a förtelem (Heródes) terpeszkedik. Mindenkivel elhitetei, a betű szerinti értelemre apellálva, hogy az Isten három személy."

 

Förtelemnek kiáltod ki mindazokat, akik Isten szavát nem csűrik-csavarják el a saját kedvük szerint? Miért? Talán azért, mert az emberi okoskodásokat csak a jelképes belemagyarázásokkal lehetne igazán jól eltusolni? Ha Isten jelképet állít a Bibliában, akkor azt a Biblián belül meg is magyarázza, mert nem bízza a találgatást emberi gyengeségünkre.

 

A betű szerinti értelem Isten szájából hangzott el. Miért ferdíted el Isten szavát, ami egyértelmű? Más a hited? Hihetsz mást, de a Bibliát át nem írhatod.

 

Az Isten pedig egy, aki az Atya Isten. Ő a fő, a vezető, Ő az egy Isten. De három isteni hatalommal rendelkező személy létezik: az Atya Isten (aki a fő hármójuk között), a Fiú (aki Jézus Krisztus), és a Szentlélek (más néven Szentszellem). Ezért van egy Isten, de három isteni hatalommal bíró személy.

 

"Maguk között a tanítványainak megmondta, hogy ő az Atya..."

 

Jézus ilyet nem mondott. De ha tévedek, akkor kérlek add meg az pontos helyét. Jézust csak úgy lehet egy Istennek tekinteni, ha a Biblia bizonyos részeinél becsukjuk a szemünket. De ha ezt tesszük, akkor mi magunk választjuk meg kedvünk szerint, hogy mit hiszünk el a Bibliából Isten szavának és mit nem. Ennek a topiknak pedig nem ez a témája...

 

"Ha valaki ragaszkodik a betű szerinti értelemhez, miért nem áll erre? Inkább félremagyarázzák magukkal rántva a gyengébbeket."

 

A tévedésed itt nagyon kilóg. Ki magyaráz félre? Az, aki valaki szavait szó szerint érti? Vagy az, aki azt keresi benne, ami el sem hangzott?

 

"... mint a pokolból jövő tanítás ami Isten tagadása. Ez a tanítás magához szippantja híveit, és nincs menekvés."

 

Olyan dolgokkal fenyegetsz, aminek nincs Bibliai alapja. Kérlek állításaidat bizonyítsd be a Bibliából.

 

Ha a Bibliával nem tudod alátámasztani állításaidat, akkor nem várok választ, hanem megkérlek arra, hogy a Bibliával nem alátámasztható de biblikusnak kikiáltott nézeteidet más topikokban írd meg.

 

Nem mondom senkinek, hogy higgyen a Bibliának, de ha azt mondja, hogy hisz neki, akkor valóban higgyen, vagy ne mondja.

Előzmény: Amet (586)
Amet Creative Commons License 2004.12.25 0 0 586

Kedves vogyo!

 

Egy párhuzamról szeretnék írni, ami a Bibliában található. Ez a párhuzam

jelképes, és mivel jelképes könnyű félreállítani. Aki akar érteni az érti, aki nem akarja másképp magyarázza a maga kárára.
Tehát a két oroszlán száj párhuzamáról szeretnék szólni. Az egyik száj a "Júda

oroszlánjáé"(Jel 5,5) a mási a "Fenevadé"(Jel 13,2). Ha csak a szájat figyeljük,

mind a kettő egyforma. Mind a kettő az Igét szólja, abből tanít és cselekedeteiben

is hasonló.


A hím oroszlán tulajdonsága, hogy amikor eljön az ivarérett kor, már ki van

közösítve a családjából, és egyedül, vagy a többi kiközösitett fiatal himmel él. A

nőstények az eredeti családban maradnak, akik fölött egy hím (apa) oroszlán

uralkodik. A fiatal hím csak úgy tud családot alapítani, ha egy megroggyant öreg

hímet elzavar, esetleg megöl, és beül a helyére. Ezzel még nem éri be, hanem

folytatja azzal, hogy az előző családfő összes hím kölykét megöli. Ezzel biztosítva

a maga hegemóniáját.


Az Úr példázatában az aratásig együtt van a konkoly (fenevad kölykök) és a búza

(Isten/oroszlán fiai). Az aratás az a magok megérése=ivarérettség. A Júda oroszlánjának fiai nem tűrik meg a hamisságokat = Kivénhedt, rosszullátó de a hatalmukat fenntartani akaró dogmarendszereket, és azok ágait, bogait, vagyis a fiait.

Az Istent nem kötik az idő, és a tér korlátai, ezért Igéjét sem. Ha érteni akarjuk

valamelyest Őt akkor látnunk kell, hogy a Biblia az első, közbelső és az Utolsó

lapjain is ugyan arról a dologról taníthat.

 

A Bethlehemi történetben nem csak az Isten (igazság) emberré lételének leírásáról

van szó, hanem jelképesen az ember lelki harcainak bemutatásáról is, amíg Igazzá,

vagyis Isten fiává-oroszlán fiává válik.

Jézus csecsemő kora, annak szereplői és cselekedeteik, bemutatják az újonnan

megtért, az igazságot kereső ember lelki indulását, veszélyeit, harcait. A napkelet

jelenti a világosság (igazság) felljővetelének helyét, vagyis a megtérést. A

napkeletről jövő bölcsek azok a hívők, akik az Igazságot magáért az igazságért

keresik, és ezért hajlandők elhagyni mindent. Ha egy igazságot ("láttuk az Ő

csillagát") hallanak, vagy meglátnak, rögtön megértik , és indulnak utána. Ha

valaki bölcsé akar lenni, az keres, mint az özvegyasszony az elgurult pénzét. Nem

rögtön találja meg, hanem bemászik érte a sőtét helyekre is és ott is sertepertél.

Ezt látjuk a napkeleti bölcsek esetében is, amikor az Igazságot keresve megérkeztek a fenevad keblére (Herődes). A fenevad mint testület jelképezi az Úr ellenségeit akik az Úr nevében mutatkoznak be és feszítenek vélt királyi trónjaikon, de belül az Igazságnak ellenállnak. És mivel ellenállnak gyilkosai is annak.

Megnyilvánulásaikban oroszlánoknak látszanak, amikor az Igazságot (Jézust) és annak fiait halálra keresik.
A bölcsek szívét látja az Úr és feltárja nekik a valóságot:" Amikor látjátok ama

Pusztító Útálatosságot amelyről Dániel próféta írt ott ülni ahol nem kéne (a szent

helyen) akkor fussatok a hegyekre". A bölcsességnek fokozatai vannak, amit itt a

hegyekkel van illusztrálva. A teljes bölcsességre, vagyis a hamisság, és az igazság

biztos kétfelé választására a hegyeken (a fenevad hét feje = a hét jelenések beli

gyülekezeti állapot) bolyong az ember:" A kikre nem volt méltó e világ, bujdosva

pusztákon és hegyeken,..(Zsid 11,38)"

 

Az első ilyen "hegy" "Egyiptom' (Izráel is itt kezdte). Ez az e világi tudományosság alapján való igazság keresés, vagy más néven az Ige betű szerinti értelezése. Mivel ez a fenevad részét képezi, itt az ember tőle nyugton van, még hamis babérokat is nyer az egymás dícsérgetéseiből. Ide tartozik a történelmi helyek és idők, ésesemények szószerinti értelmezése, mint a farizeusoknál, ami tudva levő, hogy az Úr meggyilkolásához vezetett. Ez csak egy olyan alapul szolgál a későbbiekre nézve,

ahol az ember megtanulja az Igét. Minden hegyről győztesen kell eljönni, így erről

is. Jézus baba korában "bement" Egyiptomba, ahol nyugta volt, "Heródestól" de nem

maradt ott, hogy ránk nézve (mint Isten fiaira) is értelmezhetővé válljon, hogy:

"Egyiptomból hívtam ki az én fiamat."

 

A Krisztus testülete helyén most is ugyan az a förtelem (Heródes) terpeszkedik.

Mindenkivel elhitetei, a betű szerinti értelemre apellálva, hogy az Isten három

személy. Ha csak a józan észre nézünk, láthatjuk ennek képtelenségét, mert nem

lehet egyszerre kettő, vagy három, vagy több mindenható személy! Ez ellent mond a józan észnek és a Biblia idevaló kijelentéseinek, ami nyilván mondja, hogy egy az Isten. Ezt lazán semmibe veszi.

 

Három dolgot ér el ezzel:

1. Isten földre jöttének tagadását,

amikor azt megpróbálja kihelyezni egy másik személybe.

2. Jézus egyedüli Istenségének tagadását.
3. A Szentlélek káromlását, amikor azt Isten helyett cselekedő, és vezető személynek mutatva feleslegessé teszi az Isten cselekedeteit, vagyis megöli.
Ez a három nem más mint a pokolból jövő tanítás ami Isten tagadása. Ez a tanítás

magához szippantja híveit, és nincs menekvés.

 

Jézus a testté lett isten nem lehetett istentelen ember! Zsinagógába tanított. Hogy

nézett volna ki, ha nem imádkozott volna a többi zsidó között. Ezt azért írom mert

fönnakadhat valaki azon, hogy önmagához imádkozott? Tudta hogy az igaz imádságokat meghallgatja, ezért ő is ami a szívén az a száján. A hatalmát nem használva a maga szabadítására valóban emberként szenvedett a legnagyobb kisértése a kereszthalálakor is. Tudva levő, hogy nem akarta kijelenteni magát idő előtt, ezért viselkedésében is ehhez tartotta magát. Maguk között a tanítványainak megmondta, hogy ő az Atya. Ha valaki ragaszkodik a betű szerinti értelemhez, miért nem áll erre? Inkább félremagyarázzák magukkal rántva a gyengébbeket.

 

Legyél bátor és itélj igazán.

 

Üdv: Amet


 

Előzmény: vogyo (581)
lsr Creative Commons License 2004.12.24 0 0 585

"Mindent megpróbáljatok (megvizsgáljatok); a mi jó, azt megtartsátok!

Mindentől, a mi gonosznak látszik, őrizkedjetek!" (1. Thess. 5:21-22)

 

Szükséges megvizsgálni mindent, hogy az jó e, vagy rossz, hogy eldönthessük azt, hogy közösséget vállaljunk e vele, illetve befogadjuk e azt. Ha tisztában vagyunk egy dolog ártalmasságával, akkor kötelességünk lenne elzárkózni tőle, hogy se nekünk, se a környezetünknek ne keljen rossz döntésük következményeit hordozni.

lsr Creative Commons License 2004.12.24 0 0 584

A szeretet az egy viszonyulási forma. Egy viszonyulási formának (tehát esetünkben a szeretetnek) önmagában nincs pl. saját akarata*. A Szentléleknek viszont a Biblia szerint van. Ebből az következik, hogy a Szentlélek nem egy viszonyulási forma, így nem lehet az Atya és Fiú közötti szeretet neve. Azaz a Szentlélek egy önálló akarattal rendelkező valaki, aki ráadásul belátása szerint olyan adományokat osztogat, amik igen csak fontosak. (1. Kor. 12:7-11)

 

*A szeretet önmagában nem tud vizsgálni, cselekedni, osztogatni, és nem is tud esedezni sem. Ezekre csakis egy élő személy képes és nem egy viszonyulási forma (de nevezhetjük jellemvonásnak is) önmagában.

Előzmény: vogyo (583)
vogyo Creative Commons License 2004.12.23 0 0 583

Szia Irs!

Áldott karácsonyt.

A Szentlélek nem önálló személység, hanem az Atya és a Fiú szeretete egymás iránt. és a szeretet fiai, mi irántunk.

 

Előzmény: lsr (582)
lsr Creative Commons License 2004.12.23 0 0 582

Szia vogyo!

 

"Ágoston ezt írja a Szentháromságról: "Az Atya szereti a Fiút, a Fiú szereti az Atyát, és ez a szeretet maga a Szentlélek.""

 

Talán az Atya és a Fiú szeretete lenne a Szentlélek?

 

"... a Lélek mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is." (1. Kor 2:10)

"... mindezeket egy és ugyanaz a Lélek cselekszi, osztogatván mindenkinek külön, a mint akarja." (1. Kor. 12:11)

"... a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal." (Rm. 8:26)

 

Szerintem ezekből az igékből az szűrhető le, hogy a Lélek (Szentlélek v. Szentszellem) egy önálló akarattal és isteni hatalommal bíró személy. Viszont azzal egyetértek, hogy az a szeretet motiválja Őt is, ami az Atyát és a Fiút.

Előzmény: vogyo (581)
vogyo Creative Commons License 2004.12.23 0 0 581

Magának kiválasztott minket Õbenne, az Õ akaratának jó
kedve szerint, kegyelme dicsõségének magasztalására,
amellyel megajándékozott minket ama Szerelmesben.
(Ef 1,4–6)

Ha csak annyit tudnánk, hogy magának választott ki bennünket
Isten, nem tudnánk semmit. "Kit kell ezalatt érteni – kérdeznénk
–, milyen ez az ismeretlen, megfoghatatlan, hatalmas
Isten?" A tanítványokban is ott bujkált ez a kérdés. Filep
kimondta: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát." "Aki engem
látott, látta az Atyát" – felelte neki Jézus. (Jn 14, 8–9) Az
Atya olyan, mint Jézus. Egy asszony mondta egyszer boldogan:
"Tudtam az Istenrõl és tudtam Jézus Krisztusról – külön-
külön. De most már együtt!" Kiválasztatásunk Krisztusban
zajlik. Áldott legyen az Isten, hogy Krisztusban
megmutatta nekünk magát, és hogy bennünket elválaszthatatlanul
összekapcsolt Krisztussal, és így önmagával. Krisztus
az Atya Szerelmese – szentséges szerelem fűzi õket
egybe; s ebbe a szeretet-kapcsolatba mi is belefoglaltattunk.
Ágoston ezt írja a Szentháromságról: "Az Atya szereti a Fiút,
a Fiú szereti az Atyát, és ez a szeretet maga a Szentlélek." VISKY FERENC: MÉZ A SZIKLÁBÓL
– Áhítatok az év minden napjára –

lsr Creative Commons License 2004.12.22 0 0 580

"... megtanultam, hogy azokban, a melyekben vagyok, megelégedett legyek." (Fil. 4:11)

 

A folytonos e világi kincsek után való küzdelem háttérbe szorítja az igazság és a valóban lényeges dolgok megismerésére való törekvést... Ha megelégedünk azzal, amink van, akkor egy olyan felesleges igát teszünk le a nyakunkból, ami eddig nagyon sokszor elzárt bennünket a békességtől és az örömtől...

Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.22 0 0 579

Hát ezzel nagyon beletaláltál itt a közepébe. De szerintem, sokan nem veszik magukra.

 

Köszönöm.

Előzmény: lsr (578)
lsr Creative Commons License 2004.12.22 0 0 578

"Semmit nem cselekedvén versengésből, sem hiábavaló dicsőségből, hanem alázatosan egymást különbeknek tartván ti magatoknál." (Fil. 2:3)

 

Amikor először olvastam ezt a részt, azt gondoltam, hogy itt már túlzásba esett Pál apostol a hasznos tanácsok leírása közben. Úgy éreztem, hogy akik az itt leírtakat célozzák meg, azok elérhetetlen célt tűztek ki maguk elé, és ez a rész csak képmutatással tölthető be...

 

Ma másképp látom. Földi világunkat olyannyira megfertőzte az önzés, hogy nem is vesszük észre azt a szomorú helyzetet, hogy szinte kivétel nélkül mindenhol olyan versengés alakul ki, amelyeknek a dicsőség megszerzése a legfőbb indítéka. Ennek pedig nem a mások felé irányuló szeretet az alapja, hanem önmagunk elferdült szeretete, ami az önzés... Aki nem törekszik arra, hogy a másik embert magánál többnek (értékesebbnek, fontosabbnak) lássa, abban sosem fog a tiszta szeretet gyökeret ereszteni.

vogyo Creative Commons License 2004.12.20 0 0 577
Igen, igazad van. Köszönöm, hogy leírtad!
Előzmény: satya (576)
satya Creative Commons License 2004.12.20 0 0 576

érdekes, hogy a lényeget lehagytad...

"Íme az Úr szolgáló leánya, legyen nekem a te Igéd szerint"

 

 

Előzmény: vogyo (572)
lsr Creative Commons License 2004.12.20 0 0 575

"Egymás terhét hordozzátok..." (Gal. 6:2)

 

Akit valóban szeretünk, annak terheit átvállaljuk magunkra. Minél nagyobb a szeretet, annál több az a nem kívánatos teher, amit másokért el tud hordozni...

Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.18 0 0 574

Látom olvastál engem.

 

Vannak. Csak nem ott ahol, nyilvánvaló.

Előzmény: .... (573)
.... Creative Commons License 2004.12.18 0 0 573
Miért, ma nincsenek csodák?
Előzmény: Fürösztölő (568)
vogyo Creative Commons License 2004.12.18 0 0 572
  1. Jézus születésének hírül adása. Hat hónap múlva elküldte Isten Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába egy szűzhöz.
  2. A szűz egy Dávid családjából való férfinak, Józsefnek volt a jegyese és Máriának hívták.
  3. Az (angyal) bement hozzá és így köszöntötte: "Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van. (Áldottabb vagy te minden asszonynál.)"
  4. E szavak hallatán zavarba jött és gondolkodni kezdett a köszöntés értelmén.
  5. Az angyal így folytatta:
  6. "Ne félj, Mária! Kegyelmet találtál Istennél. Méhedben fogansz és fiat szülsz.
  7. Jézusnak fogod hívni. Nagy lesz ő: a Magasságbelinek Fia. Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját.
  8. Uralkodni fog Jákob házában midörökké, és királyságának nem lesz vége."
  9. Mária erre megkérdezte az angyalt: "Hogyan történik meg ez, hiszen férfit nem ismerek?"
  10. Az angyal ezt válaszolta: "A Szentlélek száll rád és a Magasságbeli ereje borít el. Ezért a születendő szent Isten Fia lesz.
  11. Rokonod Erzsébet is fiat fogant öregségében s már hatodik hónapban van, bár magtalannak tartják az emberek.
  12. Istennél semmi sem lehetetlen."
lsr Creative Commons License 2004.12.17 0 0 571

"Minden szabad nékem, de nem minden használ; minden szabad nékem, de nem minden épít." (1. Kor. 10:23)

 

Nincs kötelező engedelmesség, mert Teremtőnk tiszteli választási szabadságunkat. Isten nem vesz el tőlünk semmit, hanem csak megmutatja a különbséget a jó és a rossz között, hogy tudjunk helyesen dönteni.

Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.17 0 0 570
Teljesen egyetértek, mind az idézettel, mind megjegyzéseddel.
Előzmény: lsr (569)
lsr Creative Commons License 2004.12.16 0 0 569

"... ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata." (Rm. 12:2)

 

Nem kell úgy gondolkoznunk és élnünk, ahogy azt az önzést helyeslő világ jónak látja. Nem kell félnünk az önálló gondolkodástól, és az igazság kutatásától... Szükséges megvizsgálnunk mindent, hogy befogadjuk, vagy elzárkózzunk tőle. Legértékesebb jellemvonásunk, erkölcsi ítélőképességünk tisztasága függ ettől.

Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.15 0 0 568

Szia!

 

Nézd ez egy magyarázat.

 

Az enyém nem biztos, hogy a jó, mert a Tiédet is elfogadom. De,

úgye nem csak Lázárról tudunk.

Pál levelei korábbiak, mint a János evangéliuma.

Azt is gondolhatjuk, hogy a Lázár féle feltámasztás, amely a többiben nem szerepel, utólagos és teológiai tartalmat hordoz.

 

Magam éppen ezért úgy olvasom a Bibliát, hogy eleve a csodákat és más nyilvánvaló retorikai eszközöket félreteszem. Így még mindig csodálatos képet kapunk és talán a valóságnak megfelelőbbet. Egyszer érdemes is így elolvasni, erre biztatlak.

Előzmény: lsr (567)
lsr Creative Commons License 2004.12.15 0 0 567

Szia!

 

Az első zsenge Jézus. Ez az általános helyzet.

Lázár viszont hamarabb támadt fel. Ez pedig az egyedi estetek egyike.

Előzmény: Fürösztölő (566)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.15 0 0 566
Ámde Krisztus feltámadott a halottak közül, zsengéjök lõn azoknak, kik elaludtak. 21.  Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a halottak feltámadása is. 22.  Mert a miképen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek. 23.  Mindenki pedig a maga rendje szerint. Elsõ zsenge a Krisztus; azután a kik a Krisztuséi, az õ eljövetelekor.
Előzmény: lsr (565)
lsr Creative Commons License 2004.12.15 0 0 565

"Némelyek pedig mondának közülök: Nem megtehette volna-é ez, a ki a vaknak szemét felnyitotta, hogy ez ne haljon meg?

Jézus pedig... oda megy vala a sírhoz. Az pedig egy üreg vala, és kő feküvék rajta. Monda Jézus: Vegyétek el a követ.

Monda néki a megholtnak nőtestvére, Mártha: Uram, immár szaga van, hiszen negyednapos.

Monda néki Jézus: Nem mondtam-é néked, hogy ha hiszel, meglátod majd az Istennek dicsőségét?

Elvevék azért a követ onnan, a hol a megholt feküszik vala. Jézus pedig felemelé szemeit az égre, és monda: Atyám, hálát adok néked, hogy meghallgattál engem. Tudtam is én, hogy te mindenkor meghallgatsz engem; csak a körülálló sokaságért mondtam, hogy elhigyjék, hogy te küldtél engem. És mikor ezeket mondá, fenszóval kiálta: Lázár, jőjj ki!

És kijöve a megholt, lábain és kezein kötelékekkel megkötözve, és az orczája kendővel vala leborítva.

Monda nékik Jézus: Oldozzátok meg őt, és hagyjátok menni.

Sokan hivének azért ő benne ama zsidók közül, a kik Máriához mentek vala, és láták, a miket cselekedett vala. De némelyek azok közül elmenének a farizeusokhoz, és elbeszélék nékik, a miket Jézus cselekedett vala.

Egybegyűjték azért a papifejedelmek és a farizeusok a főtanácsot, és mondának: Mit cselekedjünk? mert ez az ember sok csodát mível. Ha ekképen hagyjuk őt, mindenki hinni fog ő benne: és eljőnek majd a rómaiak és elveszik tőlünk mind e helyet, mind e népet... Ama naptól azért azon tanakodának, hogy őt megöljék. Jézus azért nem jár vala többé nyilvánosan a zsidók között... A papi fejedelmek pedig és a farizeusok is parancsolatot adának, hogy ha valaki megtudja, hogy hol van, jelentse meg, hogy őt megfogják." (Jn. 11:37-57)

Előzmény: Fürösztölő (564)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.15 0 0 564

Szia Isr!

 

A jó ember az õ szívének jó kincseibõl hozza elõ a jókat; és a gonosz ember az õ szívének gonosz kincseibõl hozza elõ a gonoszokat.

36.  De mondom néktek: Minden hivalkodó beszédért, a mit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján. 37.  Mert a te beszédidbõl ismertetel igaznak, és a te beszédidbõl ismertetel hamisnak. 38.  Ekkor felelének néki némelyek az írástudók és farizeusok közül, mondván: Mester, jelt akarnánk látni te tõled. 39.  Õ pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kiván; és nem adatik jel néki,

A Biblia sem ír mást.

 

Csak sokan másként olvassák.

 

Isten általa szól hozzánk, de mindenkinek a saját felfogása szerint.

Hidd el, egy afrikai püspök, egészen mást olvas belőle ki mint TE.

 

Tekints úgy az általam írt szövegre, hogy a szívemből jön, a kérdés: jó kincs vagy sem?

Előzmény: lsr (562)
vogyo Creative Commons License 2004.12.15 0 0 563
Atyja és anyja csodálkozva hallgatták, amit mondott. Simeon áldotta őket és így szólt anyjához, Máriához: "Sokak romlására és föltámadására lesz ő Izraelben: jel, amelynek ellenszegülnek - s a te lelkedet is tőr járja át - hogy így megnyilvánuljon sok szív érzése." Volt ott egy Anna nevű prófétaasszony is, Fánuel leánya, Ászer törzséből. Már igen éltes korú volt. Szüzessége után hét évig élt férjével, majd özvegy lett. Már nyolcvannégyéves volt. Nem vált meg a templomtól: éjjel-nappal böjttel és imádsággal szolgált Istennek. Ő is odajött abban az órában, magasztalta Istent és beszélt róla mindazoknak, akik Jeruzsálem megváltására vártak.
lsr Creative Commons License 2004.12.14 0 0 562

Szia Fürösztölő!

 

"Csodák pedig nem voltak..."

 

A Biblia mást ír... Bár jóhiszeműséggel fordulok irányodba, de én inkább hiszek a Bibliában leírtaknak, mint a te szavaidnak, mert szerintem általa Isten szól hozzánk... De neked ettől még lehet más a véleményed.

Előzmény: Fürösztölő (559)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.14 0 0 561

Volt pedig egy varrónő, aki elhívásától kezdve, misztikus íróként, a szíve felöl hallott hangot. Ő ezt a diktálást le is írta. Nagyon kevesen hallottak felőle és kevesen olvasták írásait.

Igéretet kapott, hogy meg nem hal addig, míg a Vigasztaló meg nem születik.

1964-ben hunyt el.

Előzmény: vogyo (560)
vogyo Creative Commons License 2004.12.14 0 0 560
  1. Volt Jeruzsálemben egy Simeon nevű, igaz és istenfélő ember. Várta Izrael vígaszát és a Szentlélek lakott benne.
  2. Kinyilatkoztatást kapott a Szentlélektől, hogy nem hal meg, amíg meg nem látja az Úr Fölkentjét.
  3. A Lélek ösztönzésére a templomba ment. Mikor a gyermek Jézust bevitték szülei, hogy a törvény rendelése szerint tegyenek vele,
  4. karjába vette és e szavakkal áldotta az Istent:
  5. "Bocsásd el most szolgádat, Uram,
    Szavaid szerint békességben,

  6. Hiszen már látták szemeim az üdvösséget,

  7. Melyet minden nép számára rendeltél:

  8. Világosságul a pogányok megvilágítására
    És dicsőségére népednek, Izraelnek."
Fürösztölő Creative Commons License 2004.12.14 0 0 559

Szia Isr!

 

"A golgotai események idejére az emberek már elfelejtették a saját szemeikkel látott csodákat. Pedig Jézus fellépése és kereszthalála között kevesebb, mint 4 év telt el..."

 

A 4 év egyesek szerint lehetett egy is. Csodák pedig nem voltak, csak csodás gyógyulások, a többi a színesítést szolgálta. Ha egy csodát: halott feltámasztása, láttak volna tanítványai, nem futottak volna el. És akkor Pál sem írta volna róla: a feltámadottak zsengéje - Jézus.

Nem adott nekik jelet, csak Jona jelét.

 

"Mit is tettem jogosnak gondolva? Egy kicsit bővebben fejtsd ki, mert ennyiből nem értettelek meg."

 

Jogosan hivatkozol az írásokra, és tették ezt a zsidók is Jézussal szemben.

Pedig abban Jézus is talált olyan helyet, amit addig másként értelmeztek, ezt teszem én is.

 

"Honnan tudnám tehát azt, hogy miként döntöttem volna zsidóként?"

 

Jogosan gondoljuk tehát azt, hogy ha Jézus most jönne el, esetleg fel sem ismernénk. / a többség /

 

"Úgy látod, hogy elítélem az 555-ös hsz.-omban a zsidókat? "

 

Egyáltalán nem. Ebben félreértettél.

 

(Jobb nem ígérni s mégis tenni,

Mint ígérni és tétlen lenni.)  Amen

 

"Vajon az Istenre, vagy az emberekre ha választás elé kerülünk?"

 

Az Istenre. De Ő bennünk van. És nem az írásokban, tanítókban.

Csak

kellene hallgatnunk,

Rá.

 

Előzmény: lsr (558)
lsr Creative Commons License 2004.12.14 0 0 558

Szia Fürösztölő!

 

"Jézus tanítása kezdetén, de végén sem látszott Isten fiának."

 

A golgotai események idejére az emberek már elfelejtették a saját szemeikkel látott csodákat. Pedig Jézus fellépése és kereszthalála között kevesebb, mint 4 év telt el...

 

"... szerintük jogosan" jártak el. Mint Te most."

 

Mit is tettem jogosnak gondolva? Egy kicsit bővebben fejtsd ki, mert ennyiből nem értettelek meg.

 

"Te követted volna akkor és ott hithű zsidóként?"

 

Ha 2000 évvel ezelőtt éltem volna zsidóként, akkor nem az lettem volna, aki most vagyok, és így másképp is gondolkoztam volna. Honnan tudnám tehát azt, hogy miként döntöttem volna zsidóként?

 

Úgy látod, hogy elítélem az 555-ös hsz.-omban a zsidókat? Egy dolog van előttem: Nem szándékozom senkin sem ítélkezni, de a gonosz és botor tetteket (tetteimet) nem szándékozom mentegetni. Külön kell választanunk a bűnöst a bűntől: a bűnöst meg kell tanulnunk megszeretni, a bűnt pedig megutálni. És nem fordítva (bár az könnyebb önző jellemünk számára, de az csak a pusztulásba visz, ha kiegyezünk vele).

 

"És, ha most mondanák Neked?"

 

Attól függ, hogy mit mondanának, és hogy kik mondják... És attól is, hogy mire lenne erőm...

 

(Jobb nem ígérni s mégis tenni,

Mint ígérni és tétlen lenni.)

 

Ezeket a kérdéseket magadnak is feltetted?

 

Szerinted mit mond a Biblia a következő kérdésről: Vajon az Istenre, vagy az emberekre kellene hallgatnunk, ha választás elé kerülünk?

Előzmény: Fürösztölő (557)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!