Igaz, hogy Aszód ikladi kijáratánál fölkerült egy oszlopra a "Villamosmozdony állj!" jelzőtábla és ott figyel egy nagy kábeldob is, amilyenre a drótot szokták föltekerni?
A Szentlőrinc-Sellye-Drávasztára-Zaláta vonal megmaradt kb. 100m-es szakasza is még e helyén van.Bár nem sokáig.A sínek lerögzítés nélkül állnak.A hevedereket (mint a képen látható) elkezdték lopni.Sőt a végpontnál már a síneket is elkezdték kiszedni.
Az 1-es váltó után balra kanyarodik a csonka vonal.
Heveder lopás
A csonkavonal vége.
A bak után egy őrház található
Kép:cshaweska64 Hely:Sellye és környéke Idő:2010.03.15.
Ez igaz, de régebben használták pálinkafőzésre is. Most cska ki van állítva, komplett kis múzeum van köré építve, nagyon szépen néz ki Békés Pálinka mh. 200 m-re lakunk a pálinkafőzdétől kb. sokszor mentem el mellette és egy tavalyi rendezvényen belülről is megnéztem a mozdonyt és a vagonokat. Nagyon szépen meg van csinálva, a kedvencem a szenes kályha felette légkondi, a retro és a modern technika együtt.
Ha megint sikerül találkoznom a szeszfőzde tulajdonosával meg fogom kérdezni, azt is, h mióta nem főznek páleszt a mozdonnyal, arra emlékszem, h 1998-ban még főztek az egyik kereskedelmi TV is forgatott itt emiatt. Sőt mintha 1999-ből is emlékeznék arra, h láttam füstölni a vonatot. Mióta nyugdíjazták azóta is karbantartják és időnként még manapság is be szokták fűteni, utoljára 1 vagy 2 éve fűtötték be ha jól tudom.
Majd szólok ha tudom előre, h megint találkozunk vhol akkor majd összeírhatjátok a kérdéseiteket és igyekszem majd minél többet feltenni.
Egyébként nem csak a gőzös az egyetlen vasúti témájú dolog arrafelé. A pálinkafőzde mögött megtalálható az Alföldi Kisvasút egyetlen megmaradt emlékre a környéken az Élővíz-Csatornai kishíd amin az iparvágány ment a malomba.
Helyi információm szerint sajnos nem használják pálinkafőzésre, csak "mozdonyszobor", de tény, hogy nagyon lyól (cé FOMA) mutatnak a főzde vendégfogadó udvarán.
Az Uzsgyikból Szentesen tudtak vonatot csinálni, ha a szentesiek keze alól került ki ritkán volt vele gond, olyan volt mint egy kezesbárány. A hatvaniak meg a szolnokiak meg ha hozzányúltak abból csak baj volt. Szentesen értettek hozzájuk, erről talán Törzsgyökeres Szentesi tudna kicsit bővebben mesélni, elvégre vmelyik topiktalin tőle hallottam hasonló történeteket.
Az utastere egyébként olyan volt eredetileg is, mint amilyen most a Vasúttörténeti Parkban lévő motorkocsinak? Mert az tényleg fényévekre van a Bz-től :-)
Na látod ezt én se tudom, de ha legközelebb összefutok vele meg fogom kérdezni erről is, majd igyekszek elraktározni ezeket a kérdéseket és ha megint sikerül összefutni vele egy közös pálinkázáson akkor rá fogok kérdezni. Akkor épp nyílt nap volt a pálinkafőzdében és VIP jeggyel voltam bent, és miután végigittuk az ittallapot párszor oda-vissza már el lehetett beszélgetni erről is.
Az biztos, h a mozdony üzemképes, h van-e kazánvizsgája meg fővizsgája azt nem tudni, de a vezér még ott van, aki még a cukorgyárban is vezette nála jobban meg senki sem ismerheti. Tudom a papír az papír meg bürokrácia is van el tudom képzelni ,h papír nincs róla ,h az a jó és üzemképes, de ha az egykori vezére azt állítja, akkor az biztosan úgy van. Ha ő el merne vele indulni, és ezt úgy tudom ki is jelentette, h akár már ma el merne indulni vele akár a világ végére is.
de a MÁVnál is mondhatták volna nem helyett azt is, h nem a mi hatáskörünk tessék a minisztériummal beszélni
Valóban, csakhogy: 1. A MÁV csoport ilyen-olyan tagjainál, több szinten is előfordulhat, hogy a MÁV-os tárgyalópartner nincs tisztában azzal, hogy mi kinek a hatásköre. 2. A MÁV csoport ilyen-olyan tagjainál, több szinten is előfordulhat, hogy a MÁV-os tárgyalópartner, finoman mondva, nem túlságosan motivált.
Azt ugyan továbbra sem tudjuk, hogy a vállalkozó kivel folytatott megbeszélést, de az 1. és 2. pontokból következően az illető könnyen mondhatott neki nemet "csak úgy". A vállalkozót viszont, ha komolyan gondolja a vasútüzemet, mert ebből fog megélni, nem ingatja meg egy alkalmazott "nem"-je. Átgázol rajta, és megy tovább.
de van saját gőzmozdonyuk és kocsijuk is nosztalgiavonatként üzemeltette volna
Van annak a pálinkafőzésre használatos gőzmozdonynak érvényes hatósági vizsgája, természetesen kazánvizsgával egybekötve? A kocsiknak van érvényes hatósági vizsgájuk?
Még olyan terv is volt ,de sztem ez csak elmélet szintjén
Azzal egyelőre ne foglalkozzunk. (Vö.: terv és elmélet szintjén én pl. isten vagyok.)
Ez biztos, valszeg először a talpfákat kellene pár év múlva cserélni a sínek nincsenek rossz állapotban 48-as sínek vannak végig ha jól tudom ( meg talán az állomáson van 42-es is).
Itt nem a jelenlegi állapotról van szó. Hanem hogy x év múlva is biztosítani kell az 50 km/h órás sebességet, viszont a pálya állapota folyamatosan romlik. És ez pénzbe kerül, mivel semmi sem tart örökké.
Pontosan nem tudom kivel és hogy vette fel a kapcsolatot, de a MÁVnál is mondhatták volna nem helyett azt is, h nem a mi hatáskörünk tessék a minisztériummal beszélni.
Nem tehervonatos közlekedésre akarta volna hiszen nem vasút mellett van a cég, de van saját gőzmozdonyuk és kocsijuk is nosztalgiavonatként üzemeltette volna. Egyébként az biztosan tudom és ráadásul személyesen a cég főnöke mondta, h a gőzös teljesen üzemkész egy bizonyos valamit szereltek ki belőle, biztonsági okokból ,h nehogy véletlenül beindítsa valaki és leugorjon a sínről, amin ki van állítva. De azt percek kérdése visszaszerelni és akkor akár már holnap elindulhatna. Amúgy teljesen üzemkész, néha be is fűtik, sőt az egykori mozdonyvezető is ott dolgozik a cégnél, aki anno a sarkadi cukorgyárban vezette a gőzöst. Nála jobban meg senki sem ismeri. Elmesélte még azt is, h anno mikor lesejtezték szét akarták vágni, azért nem történt meg, mert ócskavasként nem kaptak volna annyit érte mint amennyibe szétvágni került volna. később csaptak le rá ők és vették meg, eleinte csak egy betonplaccon volt kiállítva, később komplett múzeumot rendeztek köré, van személy és teherkocsi is, pálinkamúzeumnak és vasutas múzeumnak berendezve, sín is került alá, van egy alakjelző meg MÁV-os kőkerítés is.
Még olyan terv is volt ,de sztem ez csak elmélet szintjén, h esetleg vesznek egy régi dízelmozdonyt és azt is járatják a 129-es vonalon. A gőzös nem mehetne ugyanis minden nap, mert sokba kerülne, de néha nosztalgiajáratként biztosan sínre tennék akár ma is ha lehetne. Ráadásul személyes okokból is kötődik az igazgató úr ehhez a 8 km vasúthoz mert a feleségével is régebben itt ismerkedett meg.
A 129-es speciel nincs rossz állapotban a pálya hiánytalan csak síncsavarokat és alátéteket csórtak el, de úgy tudom elkapták a tolvajokat és azóta nincs vagy csak minimális fosztogatás van, már nem arrafelé lakok, de ameddig ott laktam néha kimentem a vonalra fotózni és addig biztosan nem volt sok lopás. Végig azért nem gyalogoltam ,de elég sok helyen bementem a vonalig és megnéztem. A vonal amúgy rendben van 50 km/h-val simán járható még ma is, max. talpfát kel cserélni rajta pár helyen. De a talpfák sem olyan szörnyűek legalábbis ránézésre nem tűnnek annak és már sok helyen betonaljakra van cserélve. Amúgy ki is akarták cserélni betonaljakra a talpfák nagy részét, mert 2005-2006 körül ki volt ide szállítva több betonalj is, de aztán elvitték őket és nem lettek kicserélve.
De egy elfogadható szinthez azért kell(ene) költeni rá. Az más kérdés hogy sok vas- és közútra 0 Ft-ot költenek. (Sőt, egy magánkézben lévő pályának a karbantartását szerintem még jobban számon is kérnék - kettős mérce)