A helyedben én a következőket tenném: mivel a kacskaringós, kanyargós egysávos utakat nem fogod megúszni és az eltervezet útvonal is jó, Mostar után fordúlj balra Trebinje felé és az országban maradva, innen már egy ugrás Herceg Novi. Ha kerülővel mész Horvátországon át, Dubrovnikot elhagyva, a reptér után beleszaladsz egy komoly útépítésbe, ami komolyan visszafogja elképzeléseidet, egészen a MN határig. Érdemes meggondolni.
Egy segítséget szeretnék kérni. Idén ismét Montenegróban nyaralunk, de most mindenképpen Bosznián keresztül szeretnék menni. A terv az, hogy a Barcs - Jajce - Jablanica - Mostar - Herceg Novi útvonalon mennénk. Kérdésem az lenne, hogy ajánljátok ezt az útvonalat? Elsősorban az lenne a cél, hogy minél könnyebb út legyen, ha lehet, kerülném, a szerpentines, nagyon kanyargós, egysávos utakat.
"A magyar állampolgárok érvényes útlevél, vagy személyi igazolvány birtokában utazhatnak be Bosznia-Hercegovinába, ahol kilencven napot meg nem haladóan tartózkodhatnak turisztikai vagy üzleti céllal."
Próbáltam utánajárni a neten, de nem volt teljesen egyértelmű számomra, hogy elegendő-e a személyi a Bosznián való átutazáshoz. Ha valaki megosztaná a személyes tapasztalatát, azt megköszönöm.
Trebinjéből Tivat irányába 3 lehetőséged van, ebből 2 az aminek nagyobb létjogosultsága lehet számodra, de leírom mindhármat.
1. Dubrovnik felé veszed az irányt és így átmész előbb a horvátokhoz, majd a főúthoz érkezev balra fordulsz ( Cilipi-Cavtat irányába ), de gondolom ez a kevésbé izgalmas variáció
2. Trebinjéből Herceg Novi irányába mész, majd átkompolsz Tivat felé Kamenari-ból ( komp legutóbb 4 euro volt/ autó, illetve van egy 3 eurós útdíj rögtön a határ után )
3. Trebinjéből Niksic felé mész, így Risan előtt jutsz le a Kotori öbölbe ( gyönyörű ez az út!!! )
Billegős,nekem is az egyik sima,azt nem nagyon szeretik külföldön,pedig direkt rákérdeztem a bankban és azt a választ adták,hogy azzal külföldön is lehet fizetni.(1* Romániában,1* Horvátországban és legutóbb Németországban nem fogadta el a terminál ).
Ha van domboros vidd magaddal,az sem baj ha van mindkét nagy cégtől.
Elfelejtettem hozzátenni, hogy folyamatosan figyelem az események kapcsán a lenti lapokat, ha valami érdemeset találok, úgyis leírom itt a fórumon. Egyébként, mivel nem mindenki olvassa a Boszniai és Horvát lapokat, ajánlom figyelmedbe a hazai Nyári lap c. nyaralási magazint itt a neten is. Ez a lap elég gyorsan és hitelesen tájékoztat a lenti változásokról.
Az emlitett határátkelő - kettő is van egymáshoz közel- Gp Arzano és Gp Kamensko- nyugodtan megcélozhatod Arzano átkelőt, ez korábban is nemzetközi volt. Mint régebben írtam is ezekről, nagyon sok átkelőt megszüntetnek jul. 1-től, sokat átminősítenek. Attól függ mikor indulsz, előtte azért nem árt tájékozódni. Az átminősítés ebben az esetben azt takarja, hogy nagyon sok ilyen kis "bódés" átkelő megmarad, de ezeket a csatlakozás után a szigoritások miatt, csak azok vehetik igénybe, akik öt kilométeres körzetben laknak és speciális okmány szükséges hozzá.
ne haragudj, de BHJ-tól hallottam, hogy Trebinjében élsz, esetleg montenegroi szállásban nem tudsz segíteni. A Kotori öböl környékén lényegében bárhol megfelelne, úgyis csavarogni megyünk...
Ha lehet róla szó, már küldöm is az opciós listát, úgy kezdődik hogy OLCSÓ legyen... :)
ha már átjöttem, legyen valami hasznom nekem is... :)
2 éve magam is itt érdeklődtem ugyannerről az orebici útvonalról. Ha menézed az előző hozzászólásom, akkor ott az út Sarajevoig le van írva. Mi anno reggel 4 körül indultunk, a magyar határ átlépését követően betartottam a játékszabályokat, így is fél 10-kor már Sarajevoban bóklásztunk. Nagyon sokat dob ezen a szakaszon, hogy Eszék után a pálya lényegében levisz a BH határig. A határ után van egy kb. 20 km-es szakasz ami gyengébb minőség, utána kiváló (hazainál sokkal jobb) utak voltak. A "futamidőben" az is benne volt, hogy Sarajevo előtt akkor még épült a pálya, az egy kicsi csúszást okozott.
Emlékeim szerint Mostar onnét kb 1,5-2 óra, illetve Mostartól kell újabb, kb. 3 órával számolni a Peljasac elágazásig. Onnét Orebic kb. fél-háromnegyed óra.
Egyébként miért sietsz? Nem nyaralni mész? :) Hidd el, a Sarajevo-Mostar szakaszon úgyis rájössz, hogy érdemes lassan menni...
BHJ-962 javaslatára jöttem át a Montenegro forumból:
"Gyere át a Bosznia topicba,Slatka villa mindent elmond,Trebinjében lakik."
Montenegrói útvonal ügyében érdeklődöm. Somogy megyéből indulnánk, Drávaszabolcsnál lépnénk ki, Eszék, a sík részen A5 pálya, Babina Greda után lehajtás, majd belépés Boszniába, majd Doboj, Zenica érintésével mennék Sarajevoig. Ez eddig sima ügy. Sokan emlegettétek a Tara kanyont, meg egy másikat (?), amit az oda-vissza úton érdemes megnézni. Ahogy nézem, a Tara folyó völgye azoknak esik útba, akik Szerbia felől jönnek, a sarajevói utvonal választásánál egy kis kitérőt jelent. Jól látom? (A Tara kanyon amúgy felmerült önálló programlehetőségként is, hiszen van ott látnivaló bőven.) Négy kérdésem lenne (mielőtt elfelejtem, az uticél Tivat, vagy környéke):
(1) ha lefelé érinteni szaretnénk a Tara kanyont, akkor Sarajevo után merre érdemes menni?
(2) Ha önálló program lesz a Tara szurdok, akkor merre vigyen az utam? (Szép részek érdekelnek, nem a pályázásgyorsaság, vagy épp az út könnyebbsége.) (
3) Mi a neve a másik szurdoknak, és milyen település van a közelében - a könnyebb navigációs keresés végett?
(4) Tudtok-e ajánlani (küldeni mailben) bevált, Igo-hoz való használható Montenegro térképfájlt? Elsősorban topmap, vagy helyi szolgáltató térképe érdekelne. (Sajnos csak olyat találtam amelynél pl.: ha érintem Trebinjét, akkor onnét úgy hajlandó Tivatba menni, hogy felvisz a francba (Zmirovinába - Foca környéke, ami ugye ismét Bosznia), majd onnét akar visszahozni Tivatba. Magyarul nem ismeri a Trebinje-Vilusi szakaszt. Vagy ott nincs is út?
(Megjegyzés: az út nehézsége nem érdekel (sok kanyar, stb.) inkább a szépsége (nyaralni megyek, nem rohanni), de azért nem terepjáróval megyek...
bocs, az indulás-érkezés a Bp-Mostar részre vonatkozik. A Mostar-Orebic jó 3 óra, ha emlékezetem nem csal (komp nélkül, Stonon keresztül, kétszeri határmizériával)