Én az akkumulátorral kezdeném. Megmérném a feszültséget és, hogy jó-e a töltés. Az alacsony akkumulátor feszültségtől meghülyül a vezérlő. Ha jónak tűnik akkor tompítottal megnézni. Nem villoghat fordulatszám változásra. Testeléseket megnézném, aztán a többi csatlakozót vezetéket.
Azóta annyi a változás, hogy tegnap délután megállt menetközben, azóta ha újra indítom 1200-as alapjárata van, gázpedálra nem reagál. A hibatárolóban 8 hiba van, mindenfajta érzékelő zárlat vagy testzárlat.
Tegnap beszéltem Jena-val, azt mondta tuti hogy valami elektromos baj van, de látatlanban nem tudja megmondani hol keressem, az autó menetképtelen.
Apámékhoz elvontatom majd, és majd átnézem amennyire tőlem telik.
Köszi. Tudom, hogy a szerviz drágábban adja az alkatrészeket, de arra rá van nyomva a peugeot jel és vállalnak rá 1 év garit.
Kicseréltem a szétment görgőt. 3,5 óra, rohadt meleg és sűrű szitkozódás.
3x próbálkoztam mire sikerült felrakni a szíjat. Meg kellett néznem neten, hogy hogy van megvezetve, mert elsőre túl hosszú lett :-)
A lényeg, hogy kész, az APF hibajelzés 2-3 indítás után eltűnt. Semmi hibát nem jelez.
A szívbajt hozta rám, mert első indításkor megint turbós fütyülést hallottam. A szíj jól van rajta. Aztán leállt az elektromos turbó és szép csendes lett.
Mivel ugyanannyit mennek mint a vezérlés cuccai én cserélem és cserélni is fogom a vezérléssel együtt a görgőket és a szíjat is. Nem a szerelés a gond, hanem ha úgy jár valaki mint én, hogy leolvad a görgő műanyaga és nem megy a hosszbordás szíj. 20 k volt a Dayco szíj és a Gates feszítő és menesztő görgő. Ennyiért nem megy ki vasárnap az autópályára az autómentő :-)
Ha valaki vett már ilyet:
2 helyen van benne tüske (amit sárgával jelöltem). Gondolom mindkettőt ki kell venni. Azért érdekes, mert a baloldalinak alig lóg ki a vége és el van kicsit hajtva.
Köszi a választ! Kipróbálom ma Horvátországig, aztán majd elválik mennyire működik jól, délelőtt lökhárító nélkül hajtottam csak meg, mert nem akartam addig összerakni amíg nem láttam a második fokozatot működni.
A múlt héten elkezdett elég csúnyán melegedni (M7-esen érdi tetőnél belenyalt már a pirosba) aztán városban használtam egy hétig nem volt gond. Vasárnap jöttem haza az M3-ason és megint elkezdett forrósodni.
Korábban végig a 90-es osztás fölött volt a mutató egyel. Tegnap termosztátot cseréltem, illetve ma a hűtőventi két reléjét. Most biztosan működik mind az 1-es mind a 2-es fokozata. Ventillátor nélkül a termosztáttal a 90-es osztásnál áll meg (pl. alapjáraton ha nem melegszik annyira, hogy a ventillátor bekapcsoljon), a ventivel viszont mindig csak a 90-es osztás fölött egy osztással szabályozza vissza, nem esik vissza addig, hogy zárjon a termosztát. Ez így normális szerintetek?
Én Székesfehérváron a Peugeot Fábián-nál csináltattam tavaly vezérlés cserét az 1.6 benzinen. Váltóolajat és hűtőfolyadékot is cseréltünk, így volt gyári alkatrésszel 100 rugó. Bemásolom az árajánlatukat, amihez tartották is magukat:
VEZÉRMŰSZÍJ SZETT 1,0 47 080,00 Ft SEBESSÉGVÁLTÓ OLAJ 2,0 6 986,00 Ft FAGYÁLLÓ 3,0 5 517,00 Ft
VEZÉRMŰSZÍJ SZETT ÉS VÍZPUMPA CSERE 30 480,00 Ft SEBESSÉGVÁLTÓ OLAJ CSERÉJE 4 763,00 Ft
SEGÉDANYAG 3% 97 671,00 Ft
Ez annak fényében szerintem elég jó, hogy 5 óra alatt kész lett, kaptam pecsétet a szerivzkönyvbe, garancia van az anyagra és a munkára, és a szerelő ruhája által ejtett karcot sűrű elnézések között gyorsan lepolírozták.
Ha a segédszíj alatt a hosszbordás szíjat érted, akkor annak a görgőit csak akkor szokták cserélni ha rossz. Ahhoz nem skk mindent kell bontani, az egyiket cseréltem én is mert volt egy kis hangja. Csak a görgőt cseréltem, szétszedtem elvittem a Bárdiba, nem volt 10000 se. A száma alapján keresték és ugyanazt vettem, INA volt benne. Előző autóimnál se cseréltem a vezérléssel sosem. A vezszijnál viszont cserés minden amit hajt pl vizpumpa, és esetleg a szimmeringeket is.
Majd kiderül. Nekem az volt furcsa, hogy vezérléssel együtt nem cserélik a segédszíjat és a görgőit. Renaultnál az együtt megy. Minek megbontani kétszer?
Ez is benzines, 177 lovas. 110 alatt maradtunk a vezérlés cserénél.
Nálunk szoktak dolgozni bevitt alkatrésszel, csak magasabb óradíjat számítanak fel rá.
Azt azért kalkuláld be, hogy vitt anyagot nem biztos, hogy beraknak... Én emiatt szakítottam a szakszervizzel, mert elkezdtek más - nem INEO QARTZ - olajat forgalmazni és többek között a más olajat nem akartam elfogadni, ők meg a számlával igazolt, bontatlan egyebeket. Alkatrészről nem is beszélve.
Bementem a PUG szervizbe, hogy megcsináltassam a vezérlés, vízpumpa görgők, segédszíj cseréjét. másfél hét múlva (2017.08.09) tudják vállalni és 200 ezres ajánlatot adtak. Mondom legutóbb még csak 80 kilóról beszéltek. Az csak vezérlé csere lenne vízpumpa és egyebek nélkül. Ezt nem értem. Vezérléssel együtt nem szokták a hosszbordás szíjat és a görgőket cserélni?
Mindegy nézegetem és 60 ezer a vezérlés, vízpumpa és 58 ezer a feszítő görgő! Mondom valamit elnézett ennél a feszítő görgőnél. Az pedig annyi! Akkor azt felejtsük el, az még megy, meg kicsi kedvezmény és máris 110 alatt vagyunk.
Elmentem az alkatrészeshez és Gates segédszíj feszítő meg menesztő görgőt és szíjat 20 ezerért megrendeltem. 1 hét alatt csak kicserélem az a rossz menesztő görgőt, ha nem akkor meg azzal együtt kapják meg az autót és cseréljék azt is. A Gates feszítő 10k!, de elég lenne csak a görgőt kicserélni.
A felni belső, üreges felébe megy be a műanyag doboz, azzal megy felfelé. :D
Így akartam írni, de most rájöttem, hogy még ez sem teljesen azt jelenti, amit írni akartam :D Természetesen a felni üreges fele lesz alul, az alá megy a műanyag doboz, az egészet leteszed a földre, így fölfelé kerül a felni "teli" fele.
Előzmény, hogy kicsit sírt valamelyik csapágy a segédszíjnál vagy feszítő vagy generátorra tippeltem. Mivel így vettem és nagyon esedékes lett volna avezérlés cseréje és probléma nélkül elmentem így vele már 3000 km-t, úgy döntöttem, hogy a "bejáratott" vezérléssel indulunk el inkább, mint egy frissen cserélttel. Ki kell bírnia azt a 650 km-t.
Odafelé semmi gond, kicsit nyígott mint egy rendes turbó.
Ma, visszaút. Indulás Agárdról, 10:30-kor, semmi gond, autó megy szépen. Budapast előtt (22 km-el) pittyegés, alacson akkumulátor feszültség. Addigi 14V helyeet már csak 11,9V. Hoppá, itt valami szíj gond lehet, nincs töltés, klíma se hűt.
Megkezdődött a gázpedál taposása, fogyasztók lekapcsolása. Vagy hazaérünkma maradék töltéssel vagy nem. M7-ről M3-ra kellett volna eljutnunk, de valamit elnéztem, mert egyszwrcaak eltűnt a táblákról az M0 és átváltott M1 Győr-re. ( enyhe káromkodás, első lehetőségnél visszafordulás, Herceghalom környékén lehetett). Gázpedál folyamatos taposása melltt helyes útirány megtalálva. 150-el végig M0, M3. Igyekeztem, hogy nehogy lemerüljön az akksi. 143-as kilóméterkő előt nemsokkal, egy benzinkút után és egy VÉDA elött, a felhajtó végén az autó megadta magát, megjelent az APF és leállt. Akkumulátor márcsak 10,5 V. Ciki.
Telefon 112, hogy küldjön már valami autómentőt. Ehelywtt egadta egy autómentő telefonszámát. Felhívtam, mondom egy feltöltött akksi kisegítene. Neki nincs, másik telefonszám. Annak sincs és vasárnap lévén nem tud sehil venni. Mondjuk áruházak nyitva! Mindegy. Séta vissza benzinkúthoz, közben elakadásjelző, mellény kikaparása a csomagok alól. Benzinkút kb 1 km. Kérdezem a kutast kint, hogy akkumilátor van-é? Van, milyen kell. Mondom személy. Az is van. Megyek be. Küldenek kima kutashoz. Amyátokatbsétáltassátok. Van 2 fajta 56 és 72 Ah. Mondom 56-os jó lesz. Csak Bosch van (az olcsóbb most nincs) 31700 Ft !!! Kutas: pályán minden drágább. Rohadjatokmmeg!
Akksival séta vissza. Akkusaruk le, de szerszám semmi, mert a cicusokhoz minek. Jó autót nem kell szerelni. Egy univerzális mini, szétnyitható 500 forintos fogó, (cserkészm, semmire nem jó fogó van csak). Nem tudtam kicsavarni a csavart. Séta vissza benzinkútra, sok kamionosnak csak van egy 10-es kulcsa. Mind külföldi volt! Csak néztek rám. Szerncsére a parkolóba régi swift felnyitott motorházzal. Mondom mi a bajom. Van kulcsuk, nincs cserébe gyertyakulcsom. Nekem semmi. Ideadták. Közben indítózottt a srác, a víztartálynál fúlyt ki. Mondtam hagyja mert ez hengerfej tömítés nem gyertya gond. Mindegy kulccsal séta vissza, akku kicserélva. Séta vissza a kulccsal. Eljöhettem volna, de rendes embereket nem verünk át. Kulcsér cserébe cigaretta :-).
Autóhoz vissza. Ez eddig olyan 6 km a tűző napon mellényben! Senki nem vitt vissza, nagy ívben kikerültek.
Első indításnhelyett csak gyújtás ráadás, közben valami beszélgetéa foszlányok, hogy az APF pár indítás után tűnik csak el. Első indítás után hibák maradnak, autó prüszköl. Második indítás (az akksira ugye vigyázni mert csak 12,4V volt benne) után hibajelzések maradnak és kiegészült egy "Emergenci " módra váltással. Autó nem pörög fel, gázadásra erőteljes rángatás. Minsegy onnan el kell jönni, majd az első lehajtónál lejövök a pályáról. Rángatva nagy nehezen feltornáztam 5.be, így sikerült 50-es sebességgel döcögni. Tovább simmi, gázadásra rángatás, max fordulat 1500. Alatt ok, felette rángatok, szétesek jelzés. Így jöttünk kb 45 km-t egy ora alatt leállósávban, elakadás jelzőt csak nagyobb hátsó forgalom esetén bekapcsolva. Mondanommse kell, hogy amint elindultunk a szembe oldalon rendőrautó, rendőr telefonál. Asszonnyal megbeszéltük, hogy küldi ránk a társakat. Legalább lesz aki hazahúz :-)
Autópálya szinte haza visz. Faluba, stopplámpánál feltűnik, hogy nincs fékrásegítés. Na találj még ki valamit! Beálltam az udvarra és kicsit ideg voltam. KV, cigi, kipakolás után autót beindítom hiba eltűnt, lehet pörgetni a motort.
Ennyi. Garázsból ki a másik autót, ezt meg félreállítva.
Érdekes, hogy kis távolságokon ez nem észrevehető, viszont nagyobb távolságokon ez már előjön. És észrevehető egy kis dadogós járás is ilyenkor a motoron.
Nem rég vettem a kocsit és motordiagnosztikán megvizsgálták, a motordiagnosztikás azt tapasztalta, hogy a befecsik korrodálhattak, mert kereskedésben sokat állt az autó és ezért javasolta az injektor tisztítást, ill. az ultrahangos tisztítást (csak arra még nem volt időm és lehetőségem, ezért választottam az olcsóbb és gyorsabb megoldást). Továbbá, megnézte a motor állapotát (azt mondta, hogy nincs nagy gáz vele), egy motor mosást javasolt, utána friss olajjal (még kirándulásom előtt, csak erre akkor sem időm sem pénzem nem volt, tekintve, hogy a megvásárlás után cseréltem benne olajat), de ezt is valamikor mostanában szeretném akkor megejteni (motormosó adalék a régi fáradt olajba, majd járatás kicsit és friss olaj bele, egy kis Metabonddal mondjuk). Egyébként az injektor tisztítókkal nekem pozitív a tapasztalatom, jobban megy és sokkal kevesebbet fogyaszt.
Az elektromos problémára visszatérve: nem tapasztaltam, hogy bármelyik izzó világított volna. Az lehetséges, hogy ez idővel, lassan teljesen lemeríti az akksit? vagy ez az "eco mode" megvédi teljesen az akksit? Egyébként motordiagnosztikán, ez volt a 3-ik dolog amit észrevettek, hogy számítsak rá, hogy út közben le fog merülni az akksim (mert ami benne volt a kereskedésben akksi, nem tartja meg a feszültséget és lemeül - mondták nekem az indulás előtt). Emiatt cseréltem akkor gyorsan akksit. Lehet, hogy nem tölt eléggé a generátor?
Sajnos, mára már mint egy idegrendszer hálózza be a kocsikat mindenféle kütyü, érzékelő és ez már a mi idegrendszerünket is roncsolja.
Üdv, eladó 1.4 benzinesbe (10/03, 16V, KFU ET3J4, 65 kw) való utángyártott új légszűrő, ára 2000 Ft. E-mailem publikus, átvétel Bp-n Soroksár vagy Erzsébet.
Nagyon köszönöm a segítséget. Akkor ezek szerint szét kell szedetni és ha felújítható akkor el kell küldeni nekik a szettet és felújítják. Szerelési díj mennyi lehet kb?
Itt nagyon nehéz szerelőt is találni olyat meg pláne aki " hozott " anyaggal dolgozik. Jövő héten megpróbálok szerelőt keríteni és felhívom ezt a céget. Ha lesz aki szétszedi megnézzük mi lehet a baj ami ezt okozza nálam,bár biztosat senki sem tudott eddig. Annyi hallani,hogy a kuplung kinyomása elején nagyon csattog és nem mindig emel ki,de eddig azt hittük munkahenger,de a héten egy szerelő azt mondta szerinte a kuplunggal lesz a gond. Itt tartunk...