Igen-igen, keverem, de a lenyeg az, hogy Pesttol messze. Tenyleg gondolkodtam rajta sokaig, de aztan nem akartunk annyit autozni, mert lent voltunk mar egyszer Mateszalkan is megnezni egy gepet (Micu Montero Sport, 3500 V6). Aztan talaltunk itt fent egy hosszut, igy abba neveztunk be...
Nekem biztositékot sosem verte le... igazából semmi baja nem volt, mert szétszedtük, minden rendben volt, összeraktuk, utána tökéletesen működött. Biztos kilazulhatott pár csavar.
A múlt héten eladtam a dömpert, "gazdasági " okokból.Remélem később még lesz szerencsém explorerhez.
Az enyémmel is ugyan ez a gond -hátsó ablaktörlő-, pedig egy nagyon megkimélt darab, valódi 90e km-el ('98-as Limited) és minden más hibátlanul/csendben működik. Kipucoltuk/átkentük a motort, bírta egy pár kapcsolásig, most megint leverte a biztit. Nincs valami ötletetek, hogy mi lehet a gyógymód?
Exploreresek! Van valakinek használati és karbantartási könyve az autóhoz! Az autókatalógus szerint több explorer /94-98 évjáratúak, így az enyém is/ 92-es ólmozott benzinnel üzemeltethető. /A 92-es ólmozott benzint 1996-ban megszüntették Mo-on./ Mit ír erről a használati könyv? Mi a különbség az ólmozott és az ólommentes benzin között a gyakorlatban? Ezt azért kérdezem mert egyes országokban /Románia, Bulgária , Ukrajna stb./ van még ólmozott benzin. Merjek-e bele tankolni ólmozott benzint ha arra járok? / A katalógus szerint lehet , vagy elírták?/ Válaszoljatok...
Gázos autó: Az átalakított benzin/gáz autó motorja hamarabb tönkre megy ha csak a gázt használod. A motornak szüksége van bizonyos kenésre. Vegyesen kell használnod .Egyébként annakidején én is nézegettem gázos explorert , a célom az volt , hogy nagy autóm legyen és a csomagtartó is nagy legyen .Sajnos a gáztartály /amelyik autót néztem/ a csomagtartó 1/3-át elfoglalta. Ezért utánna nem is néztem gázos explorereket.
Szi! Oké. Így már jobban értem. Kár, hogy a szerelők is két kibékíthetetlen táborra szakadtak a gázzal kapcsolatban, én pedig nem tudom melyik félnek van igaza. Mindkét oldal tud látszólag értelmesen érvelni, a tájékozatlant meg könnyen megvezetik.
Fogyasztás: Egyszer Romániába mentünk nyaralni és a tankot tele töltöttem . Pontosan kiszámoltam a fogyasztást , országúton 90-110km/h -val 14liter/100km-re jött ki. Vidéken lakom és sűrűn járok terepen vele/ szántóföld, szántás, sár stb./, a fogyasztása így 16l/100km-re jön ki. Ha keményen megnyomom a 18litert is bekajálja 100-on. Ha nem gyorsultok vele és egyenletesen tartjuk a sebességet /90km/h/ akkor 13,5 literrel el lehet vele járni.
Ugy tudom, hogy: - gyartottak Explorerekhez valtot Nemetorszagban vagy Svajcban (az 5 sebessegest) - gyartottak Explorerekhez motort (vagy alkatreszt, vagy csak osszeraktak) szinten Nemetben vagy Svajcban
Ha jol tudom, ezek a gepek lettek aztan az itteni piacon (europai) ertekesitve. De csirkeket is raktak ossze Europaban.
Sebesseg: en azert vettem Explorert, mert nagypapasan vezetek es utaltam, hogy mindenki letolt. Szoval ha nem tempomattal megyek, akkor kepes vagyok 70-el docogni, egyebkent teljesen ures uton. A max sebesseg amit mentem eddig vele az 130 volt. De a kozeljovoben en is szeretnek egyszer egy sebessegtesztet.
Kipróbálta már valaki , hogy mennyi a gyakorlati végsebessége az explorernek? Én nem tudok vele gyorsan menni mert komoly terepgumi van rajta és max.140km/h -val mehetek vele. Egyébként az előző gumikkal/azok is terepgumik voltak de nagyon kopottak/ 170km/h -val mentem vele de bőven ment még volna!
Kérdésem! A németországban összerakott /gyártott/ explorerek tartalmaznak olyan alkatrészeket , hogy rájuk van írva: Made in Germany. Magyarul raktak e bele német alkatrészt??
Amerikai exploreresek! Ezt olvassátok! 2008 februárban lejárt a műszaki vizsga az autómon, el is vittem vizsgáztatni. A műszakin megbukott! Kérdeztem: Miért nem ment át? Válasz: Mert a hátsó oldalsó ablakok le vannak sötétítve, "tükrösek". De ezt így gyártották és két évvel ezelőtt is átment a vizsgán.Válasz 2.: Igen de már változtak a magyar jogszabályok és előírások. Most mit csináljak cseréljem ki az üveget?!!! Neeem..Elmentem egy másik helyre és simán átment a vizsgán. Lehet hogy két év múlva megint változtatnak az előírásokon??! Most hogy van ez????
Szia chevyfan! Ennél azért több van! Ami biztos a Ford explorer 1990-ben mutatkozott be amerikában. 4.0 literes 155le V6-os motorral.Három generációja létezik: 1991-1995-ig gyártottak /kocka/ , 1995-2002?-ig , és a harmadik generáció 2002-től amiket gyártottak.Hétféle felszereltségi fokozatban létezik/jelenleg/: XLS, XLS sport, XLT, XLT sport, NBX, Eddie Bauer és Limited felszereltségű. Németországban /a 2000-es autókatalógus szerint/ három felszereltségi szinttel és kizárólag egy 4literes benzines V6-os motorral volt rendelhető. A különböző motorváltozatok közül is van: -hátsókerék meghajtású -kapcsolható összkerékmeghajtású -állandó összkerékmeghajtású A különböző /de egy generációs/ évjáratok között is van kissebb különbség. Nem a motorválasztékra gondoltam hanem a belső-külső kinézetre. Az interneten is vagy 15 változatot találtam az egyik autókatalógusban.