Van egy rossz hírem. Ha az eredeti gombot kell leszedni, akkor a következő szerszámok kellenek hozzá: vasfűrész, hidegvágó, kalapács. Ugyanis az eredeti gomb rá van sajtolva a rúdra, nem vicc. Szóval a fűrészzel bevágod a rúd menetes részéig felülről. Tudi fogod, amikor eléred, emrt kimegy a fűrész éle. Ezek után a hidegvágóval megrepeszted és lefeszegeted. Az új gombot meg símán felcsavarod.
Jaa, hogy a vízpumpa csapágya...... az elméletileg cserére az is került mikor vezérlés cserét hajtottam végre vásárlás után - szíj, feszítő, komplett vízpumpa, gyertyák,s persze olaj, és szűrők (levegő, olaj, üz.any,), fékfolyadék ahogy illik. Azóta persze volt pár olajcsere ... 8-)
Bizony. A durva az, hogy a gyári görgők is Gates, de azok GM dobozban vannak és gyengébb a minőségük. Az "utángyártott" Gartes meg jobban bírja. Nem én mondom, hanem a szerelők. Pl. az első tárcsa cseréjénél gyárit kértem, fogni fog, de úgy csikorog, mint egy Skoda 105. :( Na a hátsók cseréjénél néztünk mást, Brembo (nem sport, símán utcai), árban ugyanott vannak a tárcsák, pofák, mint a GM dobozos gyári. :(
Ugyanakkor a másik oldal: szelepfedél tömítésből meg nem szabad megvenni semmilyen utángyártottat, mert nem pontosak. Nem saját tapasztalat, hanem márkatársaké, az utángyártott még pasztázással együtt is elkezd ereszteni 1-1,5 év után.
A feszítő görgőkhöz csak annyit tennék hozzá hogy nálam időben cseréltük és akkor vettük észre a görgők repedezettségét.Ha menet közben szétreped akkor a motornak annyi!!!!!!
Bocsi, véletlenül rányomtam a küldés gombra, itt a válaszom többi része:
Olajból én 5W-40-et használok, mert sillag garázsban parkolok és a hegyen nagyon hideg tud lenni. De csak rövid ideig melegítem, 30-40 mp-ig utána lassan, alig terhelve gurulok. Hidegen ne huzasd majd a motort.
Gates szíjjak jók, nekem is azok lettek berakva, arra azt mondták, 100e km, vagy 5 év múlva kell cserélni. Nálam az 5 év lesz hamarabb. :) Reméljük a vízpumpát és a feszítő görgőket is cserlték. Ha hirtelen csicsergő hangot hallanál a vezérlés irányából, akkor sajna az egyik feszítőd megszorul, rosszul elvégzett cserénél elő szokott fordulni. Azt azonnal orvosolni kell.
A fogyasztásra a hosszú távok jótékonyak lesznek. Én elgondolkoznék egy gázszett beépítésén. :)
Klímapanel: izzók vannak mögötte, kiéghetett. Nem cseréltem még, és a középkonzolhoz sem nyúltam, majd most fogok keretet cserélni. Azért nem tettem, mertt a megbontásnál nagyon könnyű etörni a füleket ás a fémpatentokat, azok beesnek a konzolba és nem lehet kihalázni őket, továbbá a szellőzés bowdenjkeivel is óvatosan kell bánni. Itt olyan valaki segítségét vesem majd igéybe, aki bontotta már ki a sajátját. :)
Gumiméret: a gyári méret olyan ritka, hogy drága a gumi, ezért sokan a 195/60 méretet veszik. Nekem is ez a téli méretem, nem váltóméret, de a kerékdobba nem ér bele, nem csal vele az óra, és balonosabb. A nyári kerekem meg 16-os alun van, széles, jobb vele az útfekvés, imádom. Téli átkerekezéskor eleinte mindig olyan érzésem van, mintha strandlabdákon gurulnák. A rozsda ellen én fekete Hammeritot használtam és dísztárcsákat. :)
A fekete dobozról nem tudom, mi lehet. Van tolató radarod? Lehet annak a doboza. Tegnap előtt szereltem be komával a szedánjába egyet, de ba oldalt semmilyen dobozt nem láttam az autó feneke alatt.
Azt hittem, hogy az 1.6-os motornak is gyíkjai voltak a szelepek, merth. az enyémben is cserélve volt, ráadásul gariban, vagyis nem lehúzni akarták az első tulajt. Mindenesetre bármi is volt a hiba, a motor szépen jár, és még tesztelem a fogyasztást, ami elsőre (pontos számolás nélkül) igen jónak tűnik a várthoz képest. A Lambda környékén nem láttam gányolást, az valszeg az eredeti. Nálam talán annyi lesz a pozitívum, hogy 80%-ban hosszabb utakra megyek (egyhuzamra min. 130 km).
A fékekknél nem láttam gondot, sőt, nemrégiben cserélhették a tárcsákat, mert alig van peremük. Figyelem majd a fékfolyadék szintet, annak árulkodnia kell, ha van vmi gond a munkahenger tömítésnél. A blokknál nem látok olajpárát, bár mivel 3 évesen volt a szelepcsere, úgy 5 évvel ezelőtt új HF és SZF tömítést is kaphatott.
Ahogy elhoztam, rögtön mánap cseréltem olajat is. Végig 10W40-el kezelték (aztán persze ki tudja, hogy milyen szarokat öntöttek bele a szakszervízben új olaj gyanánt), én (mivel keveset futott) 5W30 as Castrol Magnatec-et nyomtam bele egyenesen a mintaboltból.
Gates vezérlés szettet kapott az autó 62e km-nél (most 71500-on áll). Erről a márkáról van valami infód/infótok?
A Klíma panelen olyam, mintha 1 izzó nem égne a hőfokszabályzó tekrentyű mögött. Kérdés, hogy izző, vagy LED van mögötte (tehát inkább kontakthiba)? Macerás javítani?
Most cseréltem át a kapott lemezfelni-téligumi szettet. Először is meglepődtem, hogy mennyire szereti a rozsda a lemezfelnit (más lacsikon is ezt láttam). Viszont az alufelnin 195/55/R15 a lemezen meg 195/60/R15 gumi van... Hogy is van ez? A 60-as is simán jó? (bár mind2 szett kuka, a nyári gyári 8 éves a téli meg 1el fiatalabb). A téli szettet talán még kibekkelem, keveset fogok menni, tavasszal meg új nyári szettet kap.
HIBA:
Viszont találtam valamit. A bal hátsó kerék mögött a csomagtartó alatt van 1 fekete műanyag dobozka. Nem tudom, esetleg abban van az AC pumpa?! De a lényeg az, hogy a dobozka teteje hiányzik...! Tudod, hogy mi az?
Értem én, az én könyvem vezetve van, de minek? :) Amikor idén vettem egy autót, az utolsó, amre kíváncsi voltam, a könyv volt. :D
Ismerek olyan tulajt, akinek 250.000 km vana kombijában, én meg 7 év alatt elmentem 83.000km-t. Változó. Az 1,4 és az 1,6 motor között nincs nagy fogyasztáskülönbség, a teljesítményben sem vettem észre nagyot, bár annyit nem mewntem 1,4-es motorral. Viszont tudom, azt kissé pörgősebben kell használni. Az 1,8-as motor az, amiből nem érdemes az Eur4-et megvenni, mert lomha és rossz a fogyasztása a tulajdonosok szerint.
vezetett szervizkönyv.. hmm najó... étem én.... édesapám autója mindmáig szakszervizes 11 éves 1.3-16V swift sedan 240.000km körül. Hozzáteszem, eddig semmi baja....
Használtautón van pár első tulajos szervizkönyves.... írjuk így, de talán azert ez sem az az autó amikkel évi 40.000 kmt mennek....
Igazából a kisebb benzines vélhetően kevesebb km-es. mert ugye az ember azert veszi, hogy kevesebbet fogyasszon, ámbár úgy nézem ennél a kocsinál éppenhogy nemsok különbség van, talán ha rakottan megy az ember .. 4személy stb a kisebb motor túleheti a nagyobbat is,....
Nem kopogós a műszerfal anyaga, nekem tetszik, nem rosszabb, mint a Honda CR-V anyaga. A kormány, a váltó bőr.
A HB (5 ajtós) az első formaterv, aztán jött a szedán, végül a kombi. A HB belseje (műszerfal) van a kombiban is, a szedán műszerfalán a szellőzők mások és máshol van az óra. Ha "csepplámpás" szedánt vagy kombit látsz, na az nem gyári. :) Belülről egyformák, a hátsó lábtér jó nagy. :)
A vezérlés csere esedékes lehet, ha azt elvégezték 120e km körül és rendesen szervizelve volt az autó, akkor nem lehet gond. Azért vigyázz, mert sok az 5-6 éves, mostanában leadott taxi. Ha egy tanásot megengedsz: lehetőleg ne vegyél 1,4-es motorral, és ha főleg városi közlekedésre fogod használni, dízelt se - bár azt még nem találsz egy gurigáért.
Hely van, futómű kényelmes, jól felszerelt autók. Viszont a Carisma, még ha öregebb is, más kategória és Japán. :)
Ha szedánod van ,akkor van bele olcsón, jó lengéscsillapító. Ha már, akkor toronyszilentek szeretnek szétesni, kormánymű nyöszörögni, utóbbi nem komoly hiba de a javítása csak cserével megoldható----> engem innentől kezdve nem is zavar. :D A toronyszilentek is csak kimozdulnak a fém házból, amúgy jók, csak kopognak.
Az 1,6-os motorokon nem kellett a szelepeket cserélni, az 1,4-es motoroknál, és főleg az Eur3-as modelekkel volt sok gond. Ne vezesd túl nagypapaásan, minden esetre, a Shell benzint meg nem szereteik, ki tudja miért. Sokan panaszkodnak a Shellnél tankolt benzinre a márkatársak közül, személyes tapasztalatom nincs. Viszont ha csak ennyit futott, esetleg az I-es lambda szonda adhatja meg magát, a ritka használatból adódó kicsapódó benzin- és vízgőz miatt. A szelepfedél tömítés hajlamos elfáradni, az olaj a 3. és 4. gyertyához szivárog, gyújtáskimaradást produkálva. Amúgy nem mindegy, milyen gyertyát raknak bele, a legjobb az NGK hozzá.
Hátsó fékek szoktak megszorulni, ez a hátsó fékcső gumijának levállása okozza, ilyenkor sajna a munkahengerek tömítéseit is cserélni kell. 71e km-nél már esélyes a féktárcsák cseréje is.
Ha meg tudod mondani, milyen vezérlés és vízpumpa került az autóra, akor a vezérléscsere időtartama kitolódik. :) A klímakompresszort meghajtó szíj szokott még elfáradni + a te modelledben is a klímahűtőtől a kompresszorhoz a leömlőkhöz túl közel húzódik egy cső, ez ki szokott lyukadni, az új és rendes cső 8000 pénz. A manuális klíma panelje szokott kontakthibás lenni, minden működik, csak nincs visszajelző fény.
Továbbá a H7-es izzókat sajnos zabálja, a csere csak a lámpa kivételével megoldható, egy 10-es csőkulcsod legyen. És személy szerint nem javaslom az emelt fényerejű izzók használatát, nekem a foncsorozás bánta.