Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

captainb Creative Commons License 2013.11.09 0 0 8515

Van egy rossz hírem. Ha az eredeti gombot kell leszedni, akkor a következő szerszámok kellenek hozzá: vasfűrész, hidegvágó, kalapács. Ugyanis az eredeti gomb rá van sajtolva a rúdra, nem vicc. Szóval a fűrészzel bevágod a rúd menetes részéig felülről. Tudi fogod, amikor eléred, emrt kimegy a fűrész éle. Ezek után a hidegvágóval megrepeszted és lefeszegeted. Az új gombot meg símán felcsavarod. 

 

Bocsi, de tényleg így van, nem viccelek.

Előzmény: Mopar37 (8514)
Mopar37 Creative Commons License 2013.11.09 0 0 8514

ok köszi :)

captainb Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8513

Figyelhettem volna jobban. Holnap elmondom, mert megint szétszedjük a közepét, majd erősen lesek, oké? :)

Előzmény: Mopar37 (8512)
Mopar37 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8512

Közbe megnéztem és nincs egybe a köténnyel :) na de mindegy majd megoldom valahogy :)

captainb Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8511

A haverom szedte le a kötényt, egy határozott mozdulattal. 

Előzmény: Mopar37 (8510)
Mopar37 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8510

Igen bőr :) de eléggé el van már használódva mert fatromé volt Taxi ezért akarnám lecserélni de ha köténnyel együtt jön le az nem jó hír :)

captainb Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8509

Hoppá. Várjunk csak, számlapot? :O

 

Amit én láttam, az bőr gomb, bőr szoknya... Tudtommal még a Star kivitel is bőrös volt. 

Előzmény: Mopar37 (8507)
captainb Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8508

Még nem cseréltem, de nemrég jártam egy kardánbox környékén. Akkor úgy láttam, szoknyával együtt lehet levenni. 

Előzmény: Mopar37 (8507)
Mopar37 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8507

Sziasztok nekem egy olyan kérdésem lenne hátha valaki tudna segíteni hogy a lacettim váltogombját szeretném kicserélni de az istenért se jön le.

Levettem a számlapot alatta volt egy csavar kicsavartam de ennek ellenért se jön le.

Valami tipp? aki már cserélt?

 

köszi

yonsi Creative Commons License 2013.11.08 0 0 8506

A hozzávalók:

Üdv!!

Előzmény: Von Guldi (8500)
Von Guldi Creative Commons License 2013.11.06 0 0 8505

Nem, sima gombócos. Produkálta az összes kontakthibát ami típushibaként előfordulhatott....

 

...s a újraforrasztás sem segített.

Előzmény: captainb (8504)
captainb Creative Commons License 2013.11.06 0 0 8504

Minek az új klímapanel? Automata klíma? 

Előzmény: Von Guldi (8503)
Von Guldi Creative Commons License 2013.11.05 0 0 8503

A vezető biztos szól, ki lett véve, megmozgatva, picit lötyögött...a vízpumpáét a helyén megtaperoltuk, ha jól rémlik az korrekt volt.

 

Holnap cserélik gariba....s ha minden igaz, friss új műszaki is kerül a gépre.

 

S végre bekerül az új klímapanel is.... 8-)

Előzmény: Von Guldi (8502)
Von Guldi Creative Commons License 2013.11.05 0 0 8502

Jaa, hogy a vízpumpa csapágya...... az elméletileg cserére az is került mikor vezérlés cserét hajtottam végre vásárlás után - szíj, feszítő, komplett vízpumpa, gyertyák,s persze olaj, és szűrők (levegő, olaj, üz.any,), fékfolyadék ahogy illik. Azóta persze volt pár olajcsere ... 8-)

 

Legalábbis a kezébe nyomtam a mesternek....

 

Előzmény: captainb (8501)
captainb Creative Commons License 2013.11.05 0 0 8501
Egy feszítö és a vízpumpa. Ha csikorog, csere nem árthat. De nem a vízpumpa hangos?
Előzmény: Von Guldi (8500)
Von Guldi Creative Commons License 2013.11.05 0 0 8500

Üdv !

 

Ajajj,  azt mondjátok, 2 db feszítő van a hosszbordás szíjhoz ?

 

Én csak 1 találtam meg,  1 év alatt  (mióta megvettem)  2x cseréltem, mert csapágyasodott a hangja. Most cserélem harmadjára....

 

Előzmény: captainb (8498)
captainb Creative Commons License 2013.11.04 0 0 8499

A fekete dobozra vissztérve: nem a jobb hátsó keréknél van? Akkor a benzinszűrő lesz az. A "doboz" a burkolata, nekem sajnos évek óta nincsen meg. 

Előzmény: hollandig (8494)
captainb Creative Commons License 2013.11.04 0 0 8498

Bizony. A durva az, hogy a gyári görgők is Gates, de azok GM dobozban vannak és gyengébb a minőségük. Az "utángyártott" Gartes meg jobban bírja. Nem én mondom, hanem a szerelők. Pl. az első tárcsa cseréjénél gyárit kértem, fogni fog, de úgy csikorog, mint egy Skoda 105. :(  Na a hátsók cseréjénél néztünk mást, Brembo (nem sport, símán utcai), árban ugyanott vannak a tárcsák, pofák, mint a GM dobozos gyári. :(

 

Ugyanakkor a másik oldal: szelepfedél tömítésből meg nem szabad megvenni semmilyen utángyártottat, mert nem pontosak. Nem saját tapasztalat, hanem márkatársaké, az utángyártott még pasztázással együtt is elkezd ereszteni 1-1,5 év után. 

Előzmény: yonsi (8497)
yonsi Creative Commons License 2013.11.04 0 0 8497

A feszítő görgőkhöz csak annyit tennék hozzá hogy nálam időben cseréltük és akkor vettük észre a görgők repedezettségét.Ha menet közben szétreped akkor a motornak annyi!!!!!!

Sajna minden arra van méretezve amit megadnak.

Üdv!!

captainb Creative Commons License 2013.11.03 0 0 8496

Bocsi, véletlenül rányomtam a küldés gombra, itt a válaszom többi része:

 

Olajból én 5W-40-et használok, mert sillag garázsban parkolok és a hegyen nagyon hideg tud lenni. De csak rövid ideig melegítem, 30-40 mp-ig utána lassan, alig terhelve gurulok. Hidegen ne huzasd majd a motort.

 

Gates szíjjak jók, nekem is azok lettek berakva, arra azt mondták, 100e km, vagy 5 év múlva kell cserélni. Nálam az 5 év lesz hamarabb. :)  Reméljük a vízpumpát és a feszítő görgőket is cserlték. Ha hirtelen csicsergő hangot hallanál a vezérlés irányából, akkor sajna az egyik feszítőd megszorul, rosszul elvégzett cserénél elő szokott fordulni. Azt azonnal orvosolni kell.

 

A fogyasztásra a hosszú távok jótékonyak lesznek. Én elgondolkoznék egy gázszett beépítésén. :) 

 

Klímapanel: izzók vannak mögötte, kiéghetett. Nem cseréltem még, és a középkonzolhoz sem nyúltam, majd most fogok keretet cserélni. Azért nem tettem, mertt a megbontásnál nagyon könnyű etörni a füleket ás a fémpatentokat, azok beesnek a konzolba és nem lehet kihalázni őket, továbbá a szellőzés bowdenjkeivel is óvatosan kell bánni. Itt olyan valaki segítségét vesem majd igéybe, aki bontotta már ki a sajátját. :)

 

Gumiméret: a gyári méret olyan ritka, hogy drága a gumi, ezért sokan a 195/60  méretet veszik. Nekem is ez a téli méretem, nem váltóméret, de a kerékdobba nem ér bele, nem csal vele az óra, és balonosabb. A nyári kerekem meg 16-os alun van, széles, jobb vele az útfekvés, imádom. Téli átkerekezéskor eleinte mindig olyan érzésem van, mintha strandlabdákon gurulnák. A rozsda ellen én fekete Hammeritot használtam és dísztárcsákat. :)

 

A fekete dobozról nem tudom, mi lehet. Van tolató radarod? Lehet annak a doboza. Tegnap előtt szereltem be komával a szedánjába egyet, de ba oldalt semmilyen dobozt nem láttam az autó feneke alatt.

 

Balesetmentes kilométereket kívánok.

 

Üdv,

 

CB

Előzmény: hollandig (8494)
captainb Creative Commons License 2013.11.03 0 0 8495

Szia!

 

Nem vagyok szerelő és SW-m van (kombi) ami kicsit más. A tiedé szedán, ugye.

 

Szerintem Kayaba gázos telók teljesen jók lesznek bele, darabjuk 17- 20e Ft, forrástól függően.

 

A fék megszorulását nem látn a folyadékon, a menetdinamikán érezni. De a 2007 utáni modelleknél ez nem probléma, más volt a beszállító. 

 

A szelepfedél tömítés nekem 6 évesen adta megmagát. Olajat nem is láttam, hirtelen gyújtáskimaradásom lett, Hamburgban, hol máshol. 

Előzmény: hollandig (8494)
hollandig Creative Commons License 2013.11.03 0 0 8494

Szeva captainb,

 

 

Köszi az öszsefoglaló választ!

 

Te milyen lengéscsillapítót ajánlasz? 

 

Azt hittem, hogy az 1.6-os motornak is gyíkjai voltak a szelepek, merth. az enyémben is cserélve volt, ráadásul gariban, vagyis nem lehúzni akarták az első tulajt. Mindenesetre bármi is volt a hiba, a motor szépen jár, és még tesztelem a fogyasztást, ami elsőre (pontos számolás nélkül) igen jónak tűnik a várthoz képest. A Lambda környékén nem láttam gányolást, az valszeg az eredeti. Nálam talán annyi lesz a pozitívum, hogy 80%-ban hosszabb utakra megyek (egyhuzamra min. 130 km).

 

A fékekknél nem láttam gondot, sőt, nemrégiben cserélhették a tárcsákat, mert alig van peremük. Figyelem majd a fékfolyadék szintet, annak árulkodnia kell, ha van vmi gond a munkahenger tömítésnél. A blokknál nem látok olajpárát, bár mivel 3 évesen volt a szelepcsere, úgy 5 évvel ezelőtt új HF és SZF tömítést is kaphatott.

Ahogy elhoztam, rögtön mánap cseréltem olajat is. Végig 10W40-el kezelték (aztán persze ki tudja, hogy milyen szarokat öntöttek bele a szakszervízben új olaj gyanánt), én (mivel keveset futott) 5W30 as Castrol Magnatec-et nyomtam bele egyenesen a mintaboltból.

 

Gates vezérlés szettet kapott az autó 62e km-nél (most 71500-on áll). Erről a márkáról van valami infód/infótok?

 

A Klíma panelen olyam, mintha 1 izzó nem égne a hőfokszabályzó tekrentyű mögött. Kérdés, hogy izző, vagy LED van mögötte (tehát inkább kontakthiba)? Macerás javítani?

 

Most cseréltem át a kapott lemezfelni-téligumi szettet. Először is meglepődtem, hogy mennyire szereti a rozsda a lemezfelnit (más lacsikon is ezt láttam). Viszont az alufelnin 195/55/R15 a lemezen meg 195/60/R15 gumi van... Hogy is van ez? A 60-as is simán jó? (bár mind2 szett kuka, a nyári gyári 8 éves a téli meg 1el fiatalabb). A téli szettet talán még kibekkelem, keveset fogok menni, tavasszal meg új nyári szettet kap.

 

HIBA:

 

Viszont találtam valamit. A bal hátsó kerék mögött a csomagtartó alatt van 1 fekete műanyag dobozka. Nem tudom, esetleg abban van az AC pumpa?! De a lényeg az, hogy a dobozka teteje hiányzik...! Tudod, hogy mi az?

 

 

Előre is köszi a választ!

 

GabeN

Előzmény: captainb (8486)
captainb Creative Commons License 2013.11.02 0 0 8493

Értem én, az én könyvem vezetve van, de minek? :) Amikor idén vettem egy autót, az utolsó, amre kíváncsi voltam, a könyv volt. :D 

 

Ismerek olyan tulajt, akinek 250.000 km vana kombijában, én meg 7 év alatt elmentem 83.000km-t. Változó. Az 1,4 és az 1,6 motor között nincs nagy fogyasztáskülönbség, a teljesítményben sem vettem észre nagyot, bár annyit nem mewntem 1,4-es motorral. Viszont tudom, azt kissé pörgősebben kell használni. Az 1,8-as motor az, amiből nem érdemes az Eur4-et megvenni, mert lomha és rossz a fogyasztása a tulajdonosok szerint. 

Előzmény: 8x57js (8492)
8x57js Creative Commons License 2013.11.02 0 0 8492

vezetett szervizkönyv.. hmm najó... étem én.... édesapám autója mindmáig szakszervizes 11 éves 1.3-16V swift sedan  240.000km körül. Hozzáteszem, eddig semmi baja....

 

Használtautón van pár első tulajos szervizkönyves.... írjuk így, de talán azert ez sem az az autó amikkel évi 40.000 kmt mennek....

 

Igazából a kisebb benzines vélhetően kevesebb km-es. mert ugye az ember azert veszi, hogy kevesebbet fogyasszon, ámbár úgy nézem ennél a kocsinál éppenhogy nemsok különbség van, talán ha rakottan megy az ember .. 4személy stb a kisebb motor túleheti a nagyobbat is,....

Előzmény: captainb (8491)
captainb Creative Commons License 2013.11.01 0 0 8491

Nem kopogós a műszerfal anyaga, nekem tetszik, nem rosszabb, mint a Honda CR-V anyaga. A kormány, a váltó bőr. 

 

A HB (5 ajtós)  az első formaterv, aztán jött a szedán, végül a kombi. A HB belseje (műszerfal) van a kombiban is, a szedán műszerfalán a szellőzők mások és máshol van az óra. Ha "csepplámpás" szedánt vagy kombit látsz, na az nem gyári. :) Belülről egyformák, a hátsó lábtér jó nagy. :) 

 

Azért a vezetett szervízkönyv, hááááááát...... 

Előzmény: 8x57js (8490)
8x57js Creative Commons License 2013.11.01 0 0 8490

Még nem döntöttem el, de ez sedanban kifejezetten tetszik :)

 

carisma hmm... ott is kétéséges  akm futás :)

 

Itt azert találni oylat ami vezetett szk-es.

 

Műszerfal tapintása kopogós?

Továbbá  5 ajtósba csepp lámpás csak? 4 ajtósban és kombiban meg a szögletes...?

Előzmény: captainb (8489)
captainb Creative Commons License 2013.11.01 0 0 8489

Szervusz!

 

A vezérlés csere esedékes lehet, ha azt elvégezték 120e km körül és rendesen szervizelve volt az autó, akkor nem lehet gond. Azért vigyázz, mert sok az 5-6 éves, mostanában leadott taxi. Ha egy tanásot megengedsz: lehetőleg ne vegyél 1,4-es motorral, és ha főleg városi közlekedésre fogod használni, dízelt se - bár azt még nem találsz egy gurigáért. 

 

Hely van, futómű kényelmes, jól felszerelt autók. Viszont a Carisma, még ha öregebb is, más kategória és Japán. :)

Előzmény: 8x57js (8488)
8x57js Creative Commons License 2013.11.01 0 0 8488

Hello. Autó vásárlás előtt állok. Almera, Carisma, Liana, és a LACETTI is jo választásnak tűnik. Talán ez lenne 1 milliog a legfiatalabb.

 

Pár kérdésem lenne...a műszerfal anyaga milyen? Kopogós műanyag, vagy puhásított....

rossz úton zörög nyöszög benne valami?

 

Komoly meghibásodás olyan 150.000km körül?

Mire kell odafigyelni?

Nagyon köszönöm!

captainb Creative Commons License 2013.10.31 0 0 8487

vezesd= vezess, és bocs az elütéskért, zért össze lehet rakni, ugye? :)

Előzmény: captainb (8486)
captainb Creative Commons License 2013.10.31 0 0 8486

Ha szedánod van ,akkor van bele olcsón, jó lengéscsillapító. Ha már, akkor toronyszilentek szeretnek szétesni, kormánymű nyöszörögni, utóbbi nem komoly hiba de a javítása csak cserével megoldható----> engem innentől kezdve nem is zavar. :D A toronyszilentek is csak kimozdulnak a fém házból, amúgy jók, csak kopognak. 

 

Az 1,6-os motorokon nem kellett a szelepeket cserélni, az 1,4-es motoroknál, és főleg az Eur3-as modelekkel volt sok gond. Ne vezesd túl nagypapaásan, minden esetre, a Shell benzint meg nem szereteik, ki tudja miért. Sokan panaszkodnak a Shellnél tankolt benzinre a márkatársak közül, személyes tapasztalatom nincs. Viszont ha csak ennyit futott, esetleg az I-es lambda szonda adhatja meg magát, a ritka használatból adódó kicsapódó benzin- és vízgőz miatt. A szelepfedél tömítés hajlamos elfáradni, az olaj a 3. és 4. gyertyához szivárog, gyújtáskimaradást produkálva. Amúgy nem mindegy, milyen gyertyát raknak bele, a legjobb az NGK hozzá. 

 

Hátsó fékek szoktak megszorulni, ez a hátsó fékcső gumijának levállása okozza, ilyenkor sajna a munkahengerek tömítéseit is cserélni kell. 71e km-nél már esélyes a féktárcsák cseréje is. 

 

Ha meg tudod mondani, milyen vezérlés és vízpumpa került az autóra, akor a vezérléscsere időtartama kitolódik. :) A klímakompresszort meghajtó szíj szokott még elfáradni + a te modelledben is a klímahűtőtől a kompresszorhoz a leömlőkhöz túl közel húzódik egy cső, ez ki szokott lyukadni, az új és rendes cső 8000 pénz. A manuális klíma panelje szokott kontakthibás lenni, minden működik, csak nincs visszajelző fény. 

 

Továbbá a H7-es izzókat sajnos zabálja, a csere csak a lámpa kivételével megoldható, egy 10-es csőkulcsod legyen. És személy szerint nem javaslom az emelt fényerejű izzók használatát, nekem a foncsorozás bánta. 

 

 

Előzmény: hollandig (8485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!