Leírás a Halas-Bácsalmás-Regőcze HÉV-ről.A mellékelt térképen is megtalálható Bácsalmási Gyümölcsös megálló.
"A MÁV Budapest–Zimony-vasútvonalának kiskunhalasi állomásától épített helyiérdekű vasútvonalat a Halas–Bácsalmás–Rigyiczai HÉV[1] társaság építette. A 69,6 km hosszú, síkvidéki jellegű vonal Regőcén (régiesen Rigyicza, 1904-ben, a vasút megnyitása utáni évben kapta a település a Regőcze nevet) csatlakozott a Baja–Zombor–Újvidék között kiépült, szintén helyiérdekű vasútvonalhoz. A vonal Bácsalmáson keresztezte a Budapest–Zimony-vasútvonalhoz tartozó Szabadka–Baja szárnyvonalat. Az alig egy év alatt elkészült vasútvonalat 1903. október 31-én adták át a forgalomnak.[2] A vasút síkvidéki jellege ellenére az alépítmény kialakítása jelentős munkával járt, a felépítmény 23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült, a pályára 12 tonna tengelyterhelést és 40 km/h sebességet engedélyeztek."
A Trianon előtti térképen még nem szerepel, az 1958.-ason viszont igen. Azt nem tudom, hogy mettől meddig működött. Jól láthatóan nyíltvonali őrházból alakították ki. A bővítés viszont szerintem a vasút utáni időkből származik.
Én a vasutallomasok.hu-n találtam meg ezt a megállót.Ők régi menetrendek és térképek alapján veszik fel az elveszett állomásokat,vonalakat. A megálló elnevezeése reális mert nem a város közepén van hanem a D-i végén.Szántóföldek között,1-2 ház van a közelében.Ha tévesen írtam akkor elnézést!Még kezdő vagyok.
Én a vasutallomasok.hu-n találtam meg ezt a megállót.Ők tudtommal régi térképek és menetrendek alapján veszik fel a megszűnt vonalakat,megállókat.Én az ő infojuk alapján tudom a megálló nevét.Ami reális is mert Bácsalmás D-i végén van messze a lakóházaktól,szántóföldek szélén.Ezért elképzelhető az elnevezése.
Köszi a képes beszámolót. De biztos vagy abban, hogy Bácsalmási Gyümölcsös-nek hívták a megállót? Mert sok régi térképet láttam már a környékről, de egyiken sem találtam ilyen nevűt. Régi menetrendekben igaz nem néztem meg, ott talán szerepel.
Én arra gondolok, hogy: 1.: Vagy olyan rövid ideig volt itt megálló, hogy a térképeken éppen nem szerepel. 2.: Vagy nem is volt itt megálló, csak egy nyíltvonali őrház.
Tegnap jártam Bácsalmáson.Bringával lementem az egykori Halas-Bácsalmás-Regőcze HÉV nyomvonalán található Bácsalmási Gyümölcsös megállóba.A megálló felévteli épülete egy bővített őrház.Lakott,rendezett az udvara.A megálló közelében 1-2 ház van,messze van a várostól.Inkább a szántóföldeken dolgozók használhatták a megállót. A képek 2010.04.04-én készültek.
Bácsalmási Gyümölcsös,az egykori peronon állva.
A megállót ketté szelő földút átjárójának maradványa.
Tegnap jártam Bácsalmáson. Vittem fényképezőgépet és bringával letekertem az egykori Halas-Bácsalmás-Regőcze HÉV nyomvonalán található egykori Bácsalmási Gyümölcsös megállóhoz. Az épület egy bővített őrház rendezett környezettel.Lakott. A nyomvonal Almás megállóban leszáll va D-nek induló műúton a hulladékudvari elágazásnál jobbra kanyarodva érhető el.A megálló lakott területtől messze van.Max 2 ház található a közelében.Nagy személyforgalma nem lehetett. A megállót egy földút osztja ketté.A nyomvonal kereszteződésében egy átjáró nyomai sejlenek fel. A képek 2010.04.04-én készültek.
Na ja a pályamester! De neki ez miért volt jó? Mert a droidoknak jó volt az okés, de a pályásnak nem az a jó, ha van munkája???
Ezt a sztorit én is hallottam. Az ilyenek járultak hozzá ahhoz, hogy a pécsieken köszörüljem a legtöbbet a nyelvemet.
Tervezek már régóta egy fotoshopos trükköt, de az egyikhez kéne egy erős zoomos fényképező. 15-20 szoros talán elég lesz. Meg egy eszköz (játékszer), ami 3-5 000 Ft s lehet, de csak ezért a célért nem adnék érte ennyit. Sőt, ha nem egy, hanem 20 db játékszer lenne, akkor még jobb lenne a dolog.
Ha már Pécs. Hallottam pletykákat arról is, hogy sokemeletes épület szállodai hasznosítása körül is voltak azért érdekes dolgok. (részleteket nem tudok, meg azt a fórumot már törölték, még annó a MÁV honlapján volt, amikor voltak ott fórumok - nem én nyitottam)
"Akkoriban jelent meg egy cikk, egy pécsi pályarongálós főnök (nőnemű volt, ha jól emlékszem) tollából egy belső újságban. Pár éve lett ide belinkelve. Arról áradozott az a "szakértő", hogy milyen jó volt bezárni, és mennyit spóroltak vele. Egy fenét, és akkor még teherforgalomra is volt igény. De azt is sikerült elüldözni. Igen, megcsináltuk! Mint a kultúrális fővárost. :( De ez itt OFF!"
Én linkeltem be azt a cikket pár éve. A Sinek világa 1990/3-as számáról van szó Szakdolgozatomban ezen lap tíz évfolyamát dolgoztam fel. A link annak része volt Ma is megvan: http://users.atw.hu/sinek-vilaga/9003/index.html Az a szám kiemelten foglalkozott ezzel a problémakörrel. Címoldalán és hátoldalán képek vannak az adott vonalról, belül pedig nemcsak az általad említett cikk van, hanem például nagyon ajánlatos elolvasni Tasi Gábor írását amelyben többek között ezt állapítja meg: „A további korlátozások bevezetése egyenlő a személyforgalom kizárásával, hiszen a 30 km/ó pályasebességet tovább csökkenteni s ezen a személyszállítást lebonyolítani már a vasút karikatúrája.” Nos a 21.századra ezt a 30 kilométeres sebességet több vonalon is sikerült jelentősen alulszárnyalni. Vagy felújítani kellett vona, vagy kellene ezeket a vonalakat, vagy már korábban megszüntetni, no de a 10-15 km-es sebesség már nem is karikatúra hanem én nem tudom micsoda, de hogy közlekedésnek nem közlekedés abban biztos vagyok!
Na igen a legtöbb szóbeszédnek van valóságalapja, és ezek szerint ennek 100%-a az.
Azt meg mindenki tudta, h csak akarat nem volt rá, amúgy sima ügy lett volna. Pláne kézzel sikerült a harmadát. Vagyis 3 éjszaka alatt elvileg az egész meglett volna. Kézzel, géppel pedig jóval hamarabb.
Nem szóbeszéd. Én is ott dolgoztam a kb 15-20 vasútbaráttal együtt, akik egy éjszaka alatt le akarták takarítani a pályára mosott földet. Körülbelül a harmada lett készen. Egyébként 2007-ben a vasútvonalat elbontó vállalkozónak nem okozott gondot a föld letermelése, kiszedte a sínt a domb alól is.
Arról az esőzésről úgy tudom ,h földcsuszamlás volt és betemette sárral a pályát jó 20 méter hosszan és több méter mélyen. Ürügy volt a bezárásra, ha akarták volna ki lehetett volna ásni az önkormányzatok is megtették volna teljesen ingyen, még a költségekre se foghatták volna. Ráadásul a reggeli első vonat még előtte elment a következő pedig már nem ért le, ha kicsit előbb vagy pár órával később történik a dolog akkor muszáj lett volna letakarítani, mert másképp nem tudják kiszabadítani a vonatot.
Gmarc oldalán olvastam, h a szóbeszéd szerint egy csapat vasútbarát is megpróbálta partizánakcióban puszta kézzel kiásni a pályát ,de nem boldogultak vele.
Arról is olvastam, h mikor még volt Fürgeden rakodás akkor a vasutasok akadályozták pl. tönkretették a váltókat azt mondták ellopták a csúcssínt majd a pályamester kertjéből került elő stb. De miért tettek volna ilyet?
A Lepsény-Mezőhídvéget egy nagy esőzés mosta el. Ha előtte nem vmax=20-as, és nincs bezárva a többi szakasz, akkor szóba sem jött volna akkor a bezárás, mert közúton kerülő. (2007-ben már esetleg szóba jöhetett volna.)
Amúgy meg nem kormányfüggőek voltak az ad-hoc bezárások, hanem földrajzfüggőek. Mindegyik a pécsiek lelkén szárad. A Dunaföldvárt kivéve.
Akkoriban jelent meg egy cikk, egy pécsi pályarongálós főnök (nőnemű volt, ha jól emlékszem) tollából egy belső újságban. Pár éve lett ide belinkelve. Arról áradozott az a "szakértő", hogy milyen jó volt bezárni, és mennyit spóroltak vele. Egy fenét, és akkor még teherforgalomra is volt igény. De azt is sikerült elüldözni. Igen, megcsináltuk! Mint a kultúrális fővárost. :( De ez itt OFF!
Na emiatt, fújok a pécsi pályásokra és szeszásokra. És az azóta történt dolgok, pl. a 24 km-es állomásköz a 46-oson, meg sok egyéb apróság ebben csak megerősítettek.
Amúgy szeretem Pécset, annak ellenére, hogy sokan fáradoznak azért, hogy ne szeressem. (vonalbezárások, beázó színház - erre nem futotta a kultúrális fővárosi pénzekből, gumikerekű villamos ötlete Mecsekaljáról...) Így a vasúton csak a fűtőházat kedvelem. Nemcsak azért, mert onnan irogatnak is ide, hanem azért is, mert ők igyekeznek szolgáltatni, míg a II-es számú* droidközpont az Indóház tér túloldalán (tisztelet a kivételnek) ennek az ellenkezőjét teszi.
*Az I-es szám azért megmarad a vezérigazgatóságnak.
Ha már Pécs. A 41-es továbbra is haldoklik, a 30-as sem túl szívderítő, és most a 60-as züllesztése van soron. :(
Tudom, hogy már keresztül-kasul lett szervezve az egész MÁV, és nincs már Pécsi területi igazgatóság, azaz már másképp hívják a droidpalotát, de a szellemiségük továbbra is kísért.
Az alábbi linken találtam egy képet gyerekkorom helyszínéről, de még 1930-ból. http://www.tiszadada.eoldal.hu/fotoalbum/epitett-orokseg/tiszadada---anno/original/109 Amin meglepődtem: a képen az épülettől jobbra van a raktárépület, ott ahol később egy park volt egészen addig, amig 200x-ben magára nem hagyták az állomást és el nem kezdett rohamosan lepusztulni. Az én gyerekkoromban már az épület bal oldalán volt a raktár kissé távolabb, az állomáshoz tartozó melléképületek, a wc és a gabonarakodó után.
Köszi a gyors választ. Csányoszró: a bontás előtt álló iparvágányt fényképezted-e? Csányoszrón egyébként volt régebben szolgálat (nem tudom mikor szűnt meg). 1996 decemberében még volt Csányoszrón az I. vágányon gabona-berakodás.
vrobee! Hogy értetted hogy eltévedtem? Nyáron tele volt Pécsen a hirdető ablak hogy vonatpótlóbusz jár Szentlőrinc és Szigetvár között.Meg Rétszilas-Sárbogárd állomás közben is volt átépítés.A 41-esen meg felszámolták a batéi és nagyberki 10-est. Szóval,szerintem képben vagyok.