A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem annál is szigorúbban kell próbálni, mert én ugyan nagyon szeretem, de ha 500 méternél többet kell gyalogolnom benne, akkor már elég szenvedős, főleg ha lépcsőzni is kell. És az enyém az alacsonyabb szárú mid.
Lehet, h bonyolult(nak tűnik), de csak gyakorlás és egy kis odafigyelés kérdése ( pl, hogy a BC-n ugyanaz a verziójú térkép fusson, mint a NAvi VI-on).
Igen, ők a forgalmazók magyarországon, van nekik méretválaszték. Ezt szigorúan próbálni kell! Én 2 számmal nagyobbat vettem mint a lábméretem.
Hogy negatívumot is mondjak a csizmáról, gyaloglás közben nyiszog, amit máshol is említenek, van aki szilikonnal fujkálja és akkor elhallgat, de én nem merném szilikonnal tönkre tenni.
Innen lett Givi Dolomiti dobozom, most rendeltem egy Dainese gatyát, 4-5 munkanap alatt itt van! Sajnos itthon semmiből nincs méret, meg a választék is gyér😕 az Euromotorról most pattantunk le, nem volt 43-as bakancs 😭 és a kedvesemre való textil nadrág sem.
Pár hete vettem egy Sidi Adventure 2-est, ez nem igazi bőr,de elvileg jobban bírja a strapát. Belseje GORE-TEX. Lehet hozzá kapni talpat, csatokat, ha már kopik vagy törik.
Nagyon kényelmes, mondjuk kánikulában meleg, de nem melegebb a többi csizmánál.
Ha érdekel elküldöm a vevőkártyám vonalkódját és 10 % kedvezményt kapsz a vételárból.
A BMW ruházat nagyon jó minőségű, tartós, ez a csizmákra is igaz. Az első csizmám 9 évig vízálló volt, nem szakadt ki sehol, nem ment szét a cipzárja. A mostani 5 éves, semmi baja,
Van fasza ilyesmi motoros cípőm, de azt kizárólag nyári melegben és csak helyi rohangáláshoz használom. Túrára szerintem rendes, sípcsontvédős túrabakancs kellene.
Van itt közületek olyan, aki csináltatott már ülés komfortosítást GS LC-n, vagy 1250-en?
A triple black 1250GS-en gyárilag komfortülés van, ami kényelmesebb, puhább, mint a gyári. A GS LC-men volt Touratech ülés, ami kemény volt, de mégis jobb, mint a gyári, de nem az igazi.
Pár napos túrakor egyre kevesebb ideig komfortos. Elkezd kikloffolt érzés lenni az alfelemben, az ülőgumóknál, meg combtőnél, a hátsóm és a combom találkozásánál.
Azon gondolkoztam, hogy kéne nagyobb és megoszló felkfekvést biztosító ülést csináltatni.
Tommottal már megszívtam, rosszabb lett, mint a gyári volt a hayabusán.
Sellyén csináltak barátom Paneuropeanjára zselés ülést, az elég kényelmes volt.
Ki mit mond? Van olyan ülés, ami a kényesseggűeknek is jó? Érdemes átszabatni. Ha igen, milyen jellegűre?
Gazda függő. Láttam én már olyan román GSA-t, hogy volt benne 70ekm, de a kábelek sima celluxxal voltak tákolva, gányolva, a csóri ott próbálta kihámozni az út szélén, hogy hol a bibi. A motor olyan okádékul nézett ki, hogy én berúgtam volna az árokba :-)
Egyik haver meg vett most egy patika 60ekm-t futottat.
Írtam, hogy vettem ezt a BMW Connected Cradle-t. Na, most azzal navigáltam végig a túrát.
Konklúziók:
A BMW connected App se jobb sokkal, mint a BMW navi. Funkcióit tekintve nulla. Makacs, a nem teljesített útvonalpontot csak nagyon sokára hajlandó kihagyni. Valamiért nem működött az "útvonalpont kihagyása" funkció sem. Szürke maradt a gomb, nem tudtam rákattintani. A térkép megjelenítés buta, részletszegény. A hangutasítások egyenesen tragikusak. Gépi női hang olvassa az angol utasítást magyarul. A "take the next exit"-et magyarul olvassa fel, teljesen fonetikusan.
Sajnos úgy tűnik, hogy igazán pontos navigálást csakis és kizárólag a Google maps tud. De annak is szörnyű buta a szoftvere...
Vettem két éve egy csizmát a Shoxban. Nem valami márkásat, de akkor gyorsan kellett és körbejárva a boltokat, csak ez volt jó. Vízálló túracsizma. Nem vagyok benne jártas, hogy megállapítsam, hogy bőr csizma volt-e, de szinte biztos, hogy nem. Hiába kenegettem rendszeresen bőrápolóval, alig két év használat után elkezdett kirepedezni. Még vízálló, tegnap is teszteltem alaposan, de már nem sokáig. Ezt a szezont még talán kihúzza.
Olyan túracsizmát keresek, ami kényelmes, vízálló, de nem dögmeleg és tartós. Az ára nem érdekel, mert ezért a csizmáért kiadni felepénzt, pont annyival volt drágább, mint amibe került. Már mostanra milliószor beigazolódott, hogy legtöbbször az olcsó a drága.
Lehet naiv vagyok, de lehet még a mai világban órát tekergetni? Annyi helyen tettenérhető már a dolog. Gondolom, hogy természetesen, ha lebukik valaki, akkor sem történik semmi...
Erről mindig eszembe jut egy kép a sportmotor.hu-ról: srác lefényképezte a motorja műszerfalát, amikor átfordul a számláló 100.000-re. Alatt a szöveg: "Ebben a pillanatban a motorom eladhatatlanná vált Magyarországon".... :)
Most hoztam egy motort Németből, ha 20e-re állítottam volna az órát is elhinné bárki, olyan patika minden kis részlete, de a vizsgaállomáson is kerekedtek a szemek mikor az órára néztek és látták a valós, szervizkönyvvel alátámasztott 82e km-es futásteljesítményt. Egyszer láttam egy GSA-t szürke OHC-s volt, oldaldobozra ezek voltak kiírva valamilyen festékkel ami dombornyomatként feketén tündökölt:
100.000 + 200.000 +
akkor ezt látva engem a csodálattal keveredett irigység fogott el…🙂
Sajnos itthon még mindig trendi órát állítani, minap lekértem egy hirdetett 1200 GSA-t, abban már nem lehet tudni mennyi van, mert kétszer is visszafelé esik a görbe (járműnyilvántaroási platform) ezért biztosan nem venném meg, de ha 90e lenne benne és biztosan nem állítgatták volna, inkább érdekelne… mások vagyunk, de épp ettől olyan szép ez a világ!
Sajnos tapasztalom, hogy nagyjából 20ekm alatti motorokat akarnak venni a magyarok. 20e km felett már nehezebb eladni. Nem számít, hogy GS vagy más. Vannak GS-ek valós kevés km-el mindig. A nagyobb futásteljesítményűeket nehezebb eladni, vagy jóval olcsóbban kell.
Az enyém is tavalyi, most van benne 16e km. Év végére lesz 20. Gondolkodtam rajta, hogy eladnám és vennék egy Adventure-t. De...minek? Ezen a motoron már minden extra fent van, amit rá akaetam rakni a szérián felül. Most kezdjem elölről?
Van egy Goldwingem is, de a kezdeti fellángolás után, ha választani kell, akkor a GS-el akarok menni mindig.