Nekem a jobb oldali tükrömet zuzta meg valamelyik teherautó a pesti utcán, tiszta ideg voltam mikor megláttam . Eredeti üveget hozattam bele /glavírozás is benne van/, tavaly poton 16000.-ért.
Köszi az infókat! Holnap fel is hívom a bontót. Persze még meg kell várnom, hogy kijöjjenek felvenni a kárt. Addig nincs kocsizás. De a mázlim, hogy legalább volt a cégnek érvényes biztosítása. :-S
Explorer találkozó: nem tudom hogy ti hol laktok de nekem Pest megye előny. Jún.10.-Jún.25.-ig Erdélyben nyaralunk a családdal Kolozsvár és környéke , természetesen az autónkkal. Csavargós hegyi utak stb. Majd beszámolok a tapasztalatokról a kocsimmal kapcsolatosan.
Horpadásjavítás:1117 Bp. Budafoki út 183. Tel.: 06 30/934-6666
Ford autóbontó Bp. Üllői Út 871. Tel.:06 30/9495-707 itt lesz üveg , legalábbis 3 hónappal ezelőtt volt. Explorer találkozó: valami olyan hely kéne ahol terepen is tudunk menni , de a komáromi autóstalálkozó sem rossz. Igaz ez az egyik "szülő"exploreres kollégának nem jó.
Ma reggel a munkahelyemen kaptam a hívást, hogy valami fűkaszás vagy gyökérfűrészelős szörny amit az utcában dolgozó közterületes munkások működtettek, felcsapott egy csomó sódert, betörve így az autóm bal hátsó utas üvegét, valamint egy jókora horpadást ütött a bal hátsó sárvédőmön. Fő a és vagyonvédelem és persze a másik cuccainak megbecsülése.
99es explorerhezz kellen BW 4405 osztómű, vagy alkatrész, vagy ha valakinek van szerelési tapasztalat ez ügyben, szivesen vennem.
Bontoban van 240k ért, kicsit felbosszantott, hogy milyen madarnak nezik az embert, a legdrágább felujitott is 500 USD, nem beszelve arrol, hogy lehet hogy csak lanc kell, es egy ket fogaskeék.
Regebben ment egy beszelgetes itt a forumon arrol, hogy vajon a hosszu, 5 ajtos explorerek rendelkeznek-e a kocsiszekreny meret miatt (vagy akarmi mas miatt) egy gyari sebessegtiltassal. Volt egy olyan elmelet - talan a regebbi modellekre igaz is - hogy 140 km/h kornyeken tiltanak, azaz annal jobban nem is tudod hajtani oket. Raadasul ekkora autoval nem is "illik" szaguldozni, azaz szerintem ostobasag. Nos ettol fuggetlenul kiprobaltam egy hajnalon az M6-on. 160km/h-nal meg lett volna hova nyomni a gazt, a motor meg ugy 3000rpm kornyeken morgolodott.
Talalkozo: augusztus 8 kornyeken szulunk, szoval nekem elobb jobb lenne :).
Kerdes: a bal elso kereknel ha benezek a gep eleje fele, akkor latok logni egy nagy szurke csatlakozot. Valakinek van valami 5lete, hogy az honnan szabadulhatott el? Egyelore nem talaltam meg a helyet...
Én aug 1-3-ig esküvőn vagyok vidéken. Szerencsére nem a sajátomon. :-)
Ekkor nem tudok sajnos elmenni a találkozóra.
Egyébként a helyszínnel semmi gondom, az erőd is príma környezet lenne.
Mellesleg szerintem olyan is elképzelhető lenne, hogy nem kötjük össze semmilyen egyéb találkozóval, hanem mondjuk vagy célba veszünk valamilyen erdei kajáldát egy terepjáróhoz/SUV-hoz méltó helyen, mint mondjuk a Kőrózsa Panzió Kemencén (ne ijesszen meg a neve senkit, nem lehúzós), vagy felugrunk az Üvegtigrishez és piknikelünk egyet a fűben a Garancsi-tónál, vagy akár elmehetünk Esztergom felé is Dobogókő felől át a hegyen és ott az erdő szélen erre a célra kialakított helyen összeütünk valami bográcsos motyót, vagy tudom ajánlani a bélapátfalvi tónál lévő Szomjas Csuka éttermet is. Isteni a kaja, nagy a parkoló és csodálatos a táj. Mondjuk közel nincs... :-) A parkoló Dobogókőn viszont közel van.
A jobb, meg igazából a bal oldali ajtózáram is szarakodik. A probléma az, hogy egy kis rugó el van törve a zárszerkezetben ezért nincs a kilincsnek "ellenállása" és nem jön föl a centrállal a gomb. Belülről nyitható, mert a kilincs áthidalja a problémát.
Általában a gumituningot alkalmazom, ami azt jelenti, hogy a kis rugót egy befóttesgumival helyettesitve igazitom ki a helyzetet. Ez addig műxik, amig el nem fárad a gumi... Nyáron rövidebb ideig, a telet végigbirta.
A lényeg: Mi a megoldás?
Szervizben még nem kérdeztem, mert tuti, hogy kicseréltetnék velem 250ezerért az egész ajtót üvegestül fényezésesetül (motorostul). :-)))
Üdv! 140 környéki tíltást említettél. Tök laikusként ez mi lenne? Meg amúgy sem látok tisztán, mert amit említettetek abból nekem nem egyértelmű, hogy melyik mértékegységben gondoltátok. 160-170 km/h-ban végre elég karcsúnak tűnik (szívódízel Mussom is ment 150-ig, td Terrano meg 160) igaz amúgy meg irreális.
Írjatok helyszíneket hol lehetne a találkozót megszervezni... Gondolom az időpontot csak hétvégére lehetne betervezni , mert a legtöbben akkor nem dolgoznak....
Azt a tisztító motyót benne is kell hagyni, vagy olajcsere előtt kell beleönteni és le kell engedni az olajcserekor?
Nekem az a gondom, hogy hidegindításkor felbőgnek a tőkék, mint egy kiló szög a osógépben. Azt megoldja, vagy nem vicc a 5W30-as olaj és tényleg azt kéne beleraknom?
Szerintem kezdhetjük lassan kikristályosítani a találkozó időpontját és helyszínét, ha nincs ellenetekre. Mivel a másik hobbim a motorozás, tudnom kellene viszonylag időben, nehogy ütközzön valami nagyobb túrával. :-) Mit gondoltok?
Akinek a króm kerék kupakja a szofisztikáltabb gömbölydedebb fajta és esetleg valamelyik meg a szögletesebb brutálabb, annak tudnék szolgálni egy gömbölyűvel cserébe egy kockásért.
a ropogasra feny derult. Van egy utkozo valahol elol, amikor teljesen ala van szedve ez recseg, kopog. Gumi nekem is beleer, de az inkabb valami surlodo hangot ad. Kodlampa: hat en amikor megvettem az auot, nagyon sokat kerestem a kapcsolojat az elsonek. Aztan egy ejszaka eszrevettem... de bevallom en azt hittem, hogy az elozo tulaj kottette at. Milyen tisztitot raktal bele? Rozsda: en meg nem vettem le a potkereket, de attol kicsit felek amit alatta fogok talalni. Nekem meg a hatso lokhariton van egy rugy, pont kozepen, ahol a kerek-leereszto nyilas van. Van egy ujabb uzemanyag fogyasztasi meresem! (Tankolos modszer) Tehat: - kizarolag varos (Budapest) megadugok, stb... 16.3/100km - utazos, minimalis varosi hasznalat: 11.7/100km
A kerék és a motor közötti védő gumi nekem is hozzáért a kerékhez ha teljesen alászettem a kormányt. A szerelő mondta ,hogy nyugodtan levehetem azt a védő gumit. Már másfél éve nincs rajta......
A legfontosabb: Ha a benzinszint mérő már csak egy negyedet mutat, lehetőleg ne álljatok meg komolyabb lejtőn. Én megálltam a garázs lejárójában és reggel nem indult a "busz". Előre folyt az a kevéske 20 kiter benzin a tankban és nem tudta kiszippantani az AC. Hozathattam egy barátommal kannában benzint. % litert ráöntöttem és máris pöccent. De mire erre rájöttem...
Az overdrájvról: A magyar használati kicsit faramuci. :-) Az amerikai könyv szerint az OD egy vontatásnál használatos feature. Alap esetben az autó igyexik minél hamarabb elérni a legnagyobb sebességfokozatot, így amikor elindulunk, akkor gyorsan váltogat felfelé, már alacsony fordulaton is. Ez vontatásnál kellemetlen lehet, mert a húzott teherrel magas fokozatban elég lomhán viselkedne. A bekapcsolt OD-vel viszont ezt a gyorsan ötödikbe politikát nem folytatja a kocsi, hanem jobban kihúzatja a sebességeket, hogy a nagyobb húzott teherrel is legyen rugalmassága.
Összefoglalva, ha be van kapcsolva, akkor egyel alacsonyabb sebességi fokozatban üzemelteti a váltót, mint amiben alapesetben lenn ugyanilyen sebességnél. :-)
Rohadás: Ajtók belső aljai. Legalábbis nekem ott kezd virágozni. :-)
A ködlámpáról: A ködlámpa nem ködlámpa. Kiegészítő reflektor. A fényváltó kapcsoló működteti, mint az elsődleges reflektort.
A találkozó 5letét én is támogatom! :-)
Bocs a hosszú hozzászólásokért! Rég jártam erre! :-)
Örömmel látom, hogy mennyire felpörgött ez a topik.
Van néhány észrevételem az olvasottakkal kapcsolatban:
Először kezdem a rövidekkel. :-)
Belabatyo-nak
Lehet hogy butaságot mondok, de nekem is ropogott teljesen alászedett kormánynál az eleje. Be is ijedtem rendesen, amikor egyszer jobban megnéztem mi az. A gumi széle beleér olyankor abba a gyári papundeklibe, ami takarja a motortérbe vezető hatalmas lyukat a sárvédő alatt.
A csörömpölésről nem szólnak, mert viszonylag drága javítani. 400-500 dolcsi a láncszett, ha megrendeled az USA-ból, a munkadíj pedig egy motor ki-be miatt alakul elég félelmetesen.
Az enyém még azóta is csörömpöl. :-( Továbbra is keresek megbízható szerelőt, aki nem nyúzza le az összes bőrt rólam. A lánccsere egyre aktuálisabb!
Sokat olvastam a témáról amerikai oldalakon. Ez egy típushibája a 98-99-es Explorereknek. Igazából nem a vezérműlánc nyúlik meg, hanem a feszítőben lévő rugók lágyulnak ki hő hatására és ezért tud a lánc csilingelni. Nekem is a termosztát hiba után erősödött fel igazán, amikor picit melege lett a motornak. Igazából csak esztétikai kérdés...
Az amerikai tulajok azt mondják, hogy több tízezer Expi csörömpöl az amerikai utakon. Ők kevésbé foglalkoznak a dologgal.
Többieknek:
A hátsó ablaktörlő lapát nekem is szarul töröl, akárhogy hajtogatom, akármilyen gumit veszek rá. Ha végre jut rá időm, akkor veszek egy olyan újfajta C alakú lapátot, hátha az megoldja a kérdést. Esetleg próbálta már valaki?
Érdekes dolog... A kipufogó leömlőket ki kellett csrélnem mert egy két helyen "szeleltek".... Elvittem a Bp.-en lévő kipufogó "klinikára".... Hú ez sokba kerül nem is vállaljuk mert a motort is ki kell venni hogy kicseréljük a leömlőket" /kb 250000.-/ Elmentem egy Budapesti tuning céghez és 110000.-ért csináltattam új leömlőket.... Tanúság : Több helyen körbe kell nézni...