Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
>>>naggggggggggyon fájt róla a Yarbirds-feldolgozás (Still I'm Sad), ami amúgy zseniális nóta.
Ezt nem ismerem Enigmáéktól (ezek szerint szerencsémre) Én a Carmina Burana feldolgozásuktól tudok kiborulni :)
Viszont, amit a múltkor mutattam, azt kedvelem tőlük.
A technot olyan szinten nem bírom, hogy szó szerint hányingert kapok tőle :( Valahogy az a lütető valami mindig belemegy a gyomromba, és rosszul leszek tőle. Igaz hangszóró hatósugarába különben sem szeretek menni...
Hát, nem biztos, hogy most meg tudom hallgatni, - azt hiszem fiam valamit tölt a netről,- mert olyan lassú, hogy állandóan akadozik, élvezhetetlen egyelőre.
De azt hiszem Mike Oldfield nem fog a kedvenceim közé tartozni. Számomra így, hogy több teljesen más - egymástól különböző - zenéket is hallok tőlük, bár elég változatos, nem érzem magaménak ezt a stílust, mégha hagszerelésben és technikailag oly tökéletes is.
Nem érzem olyannak, mint a Till-t pl. amit azért meg tudtam kedvelni néhány hallgatás után...ott csak idő kellett a megértéséhez (sőt azóta is előveszem néha, megszerettem), itt alapból nem én vagyok belül (vagy ő nincs bennem)
Na amíg írtam, nagy nehezen elért a haranghoz is...és igazad lett, túlzottan felcsigázódtam, a csalódáshoz :), ami elért...
Enigmát ki nem állhatom, ezért ha csak tehettem kerültem. Ő az a véglet számomra, aki teljesen értelmetlenül tucc-tuccol. Viszont épp ezért nem tudom se azt mondani, hogy utánzat, se azt, hogy eredeti. Mivel nem foglalkoztam vele részleteiben, ezért nincs meg az infó nálam. Én mindösszesen a legelső albumát ismerem, és naggggggggggyon fájt róla a Yarbirds-feldolgozás (Still I'm Sad), ami amúgy zseniális nóta.
Azért Oldfield tucc-tucca jóval komplexebb, de ha valaki meghallgatja az albumot, mégis a technó az első asszociációja. Szerintem.
Vedres Csaba is igen érdekes értelmezését adja a technónak. Ő azt mondja van művészi technó is. Viszont én a technót magát annyira utálom, hogy ebbe a művész technó világba még Csaba sem tudott "magával rántani". Ettől függetlenül a Korgos Ephata albumát annak idején szívesen hallgattam, koncertje is élmény volt.
Mike Oldfield, The Millennium Bell #4. Art In Heaven Concert http://www.youtube.com/watch?v=hTmXc-riqO8
Használati utasítások: :o))
- Ez a szám "tucc-tucc" :o), magyarán techno-ritmus adja az alapot. Számomra ez azon kevés szám közül való, amit el tudok fogadni, sőt szeretek, mert itt van értelme (az egész album koncepciójának fényében)
- Nagyon kevés Oldfield-fan szereti ezt az albumot. Magas pontszámot tán csak én adtam rá, annó (a vonatkozó szaktopikban)
- Ami egyedül biztos, hogy az _albumon_ szól a Roland-munka gyümölcse (az viszont nincs fenn a Youtube-on, ahogy így néztem). Lehet, hogy a koncerten nem szórakozott evvel Mike mester, és itt látványilag valóban csőharang szól.
- Az a videó az Art In Heaven DVD-ről rippelt azért ennyire jó minőségű.
- A csajszi, aki "harangozott", láthatóan élvezte a dolgot. :o)
nz beszél „Októberben padlót fogott a magyar ipar”- írja az Index. Nos, nem fogott. (Lesz még sokkal lejjebb) http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2008/12/08/oktoberben_padlot_fogott_a_magyar_ipar_irja_az_index_nos_nem_fogott/#comments
Egy (komplett) kommentet beszúrok ide, annyira kedvemre való:
2008.12.08 14:55:59 atleta.hu
"CiluHS: az ugyan igaz, hogy a szagemberek es az elemzok nagy reszenek fogalma sincs, hogy mirol beszel, hiszen nincs hasznalhato modelljuk a rendszerrol amit elemezni meg iranyitani probalnak, de ettol meg van valsag, es ennek semmi koze ahhoz, hogy ki krealta a rendszert. Ha a sajat magam altal letrehozott rendszert elemzem es probalom iranyitani, az semmi mas, mint visszacsatolas. Anelkul igazabol nehez is stabilan tartani a valos eletben elofordulo (erdekes, hasznos) rendszerek tobbseget.
Aztan azt irod, hogy vannak rossz szabalyok, amiket meg kell valtoztatni - de hat tudod ez ugy van, hogy bar biztosan felelotlenek voltak a rendszer iranyitoi, de modell nelkul baromira nem lehet tudni, hogy melyik szabalyokat kene megvaltoztatni, es hogyan. Raadasul a gond ott van, hogy ez az igen bonyolult rendszer 'emergens' azaz a sok-sok resztvevo relativ egyszeru viselkedesebol alakulnak ki az egesz osszetett rendszer bonyulult reakcioi. A szabalyokkal pedig az egyedi szereplok viselkedesere lehet hatni es nem kozvetlenul a rendszerre. Innentol kezdve viszont eleg bonyolult a jatek, es meg mindig nincs hasznalhato modellunk. Ebbol viszont az is kovetkezik, hogy amikor politikusok belendulnek, es nekiallnak valami nagy es atfogo tervezetnek, akkor abbol sok jo nem sulhet ki, mert az egyedi szereploket kene terelgetni, nem pedig kozvetlenul a rendszert megprobalni athegeszteni.
Igy aztan pl. a te javaslatodnak - mint a 'kamu tranzakciok' buntetese - sincs semmi ertelme. Bizonyos tipusu ugyleteket be lehet tiltani, vagy meginkabb olyan szabalyokat hozni, hogy ne erjek meg annyira.
Az egesz gubanc tobbek kozt abbol van (azon kivul, hogy senki nem ismeri a rendszert - meg mindig), hogy a rendszer sok eleme eleg erosen csatolt, igy a megfelelo csomopontokat meglokdosve az egesz halozat remegni kezd. Azon lenne erdemes elgondolkodni, hogy hogy lehet ezt a csatolast gyengiteni, csillapitasokat beepiteni. Biztosan vannak tudosok, akik ilyen szemuvegen keresztul nezik a problemat, de az is biztos, hogy ilyenkor oket nem nagyon kerdezik meg. Meg biztosabb, hogy az elmult evekben nem nagyon hallgatott rajuk senki."
Nem feltétlenül, ugyanis az a gondolat, hogy ilyenkor könnyebb eltüntetni a természeti törvények adta korlátokat. Ami Oldfieldnál a TMB-nél szól, olyan csőharang a világon nincs: egyszeri és megismételhetetlen, más által reprodukálhatóan. (Gondolom én)
Ez épp nekem is eszembejutott, hogy nem egyszerűbb eredeti hangszert használni egy gépi utánzat kifejlesztése helyett???
(és csak úgy zárójelben megjegyzem, Freddie Mercuryban többek között azt szerettem, hogy képes volt keresni hanghatásokhoz különleges hangszereket - eredetieket - akár csak egy hang miatt is, mit pl. a Bohémrapszódia végén a gong...)
Láttam szemtől szemben, amikor első külföldi szereplésünkre, Krakkóba utaztunk a bandával. Megyünk szépen az úton, aztán az egyik kanyar után hirtelen a szemünk elé ágaskodik ez szinte egészen közelről.
Volt idő, amikor gyakran mentem el mellette... meg a zólyomi mellett is... :) Egyébként már gyerekként izgatta a fantáziámat. Valami könyvben láttam otthon.
Elsősorban Erefnek: ez a vár az Eurosport régebbi Szlovákiát reklámozó bejátszásában volt. Időmbe tellett míg rátaláltam, hogy hol van, és mi a neve (én nem ismertem). Kérdésem ismeritek-e?