Ma a Da Andelo-ban ebédeltem, ahol az egyik szakácsnak egy fekete Street-je van. Ma persze ő sem azzal volt. Beszéltem neki erről a fórumról, felírtam az elérhetőséget, remélem holnap benéz hozzánk. Az plusz egy triple lenne :)
Ha megjavul az idő, elviszem az enyémet villaolaj cserére, majd arról is mondom, hogy mi volt.
A lényeg, hogy van egy okos megoldás, de ha valaki nem ért hozzá tönkre tudja vele tenni a rugót...de ha elviszed szervízbe mindig, akkor ott majd tudják, hogy mikor mit kell ellenőrizni, és mikor mit kell cserélni, a lényeg ha van egy jó szerelő, akit CaféTriple is említett akkor őt meg kell becsülni és oda hordani, sztem.
40-nél elvittem egy híres szerelőhöz a Triumphot, mondtam neki, hogy én még csak 2T motort szedtem szét, ezen a triumphon pedig ellenőrizni kell a szelephézagokat, és, hogy hol tart a vezérműtengely, kapásból szétkapta, átugrott a vezérlés, jó semmi gond, a vezérműláncfeszítőt amikor tette vissza tönkretette a rugut benne. Oké szereztem bele egy rúgót, a gyári 30.rongy volt mert csak magában csak rugót nem lehetett rendelni, oké, mire megjött végre 6 hét után, mert mondták miskolcon, h 3 hét mire megjön, 3 hét mulva telefonálok, háát le kellene hozni 5.e Ft-ot előlegnek!?!?! mondom most szaros 5e miatt fogok még szopni 3 hetet...még szerencse, hogy tél volt...oké 6 hét utén megjött, lementem érte, a kezembeadtak egy egész vezérműláncfeszítőt, erre megkérdeztem, mivel most ez össze van rakva, a benne lévő rúgó miért nem nyomja szét..hét vakarta a fejét a szerelő (triumph szalon meg midnen) na gyere megnézzük, oké szétcsavarta abban is szétment a rugó, kiderült, hogy van benne egy kis réz darab ami balmenetes, azért nem volt a főcsavar koppra húzva, mert ha beteszed a két 6-os csavarral a helyére utánna a főcsavarral behajtotd, a kis rézdarab kicsavarodik és elengedi a rúgót... a lényeg, hogy az a rugó is tönkrement, visszakértem az 5e.-met, viszlát...elugrottam egyik motorbontós haverhoz, kirakott elém vagy 100 rugót, egyet kivettem, köszi haver, azóta is azzal megy...utánna visszamentem a szerelőhöz akkor annyit bénázott, hogy inkább összeraktam én a vezérlést. oké ennyi, előtte betettük azokat a szelepemelő lapkákat amiket síkköszörültettem a 12 ből mind a 4-et amin kellett álllítani:D. kész azóta én nézegetem magamnak, és nincs is baj...
Ja amit akartam, ez a szerelő is akkor azt mondta..fúú megint mit vettél, mert előtte meg az apriliámra húzta a fejét, hát azzal az apriliával 10-ed annyi gondom nem volt mint az előbbi honda mtx-el...
Nem kell itt senkire hallgatni, ha a Frontosanál jól csinálják és te nem nagyon értesz hozzá, akkor örülj, hogy van egy jó szerelő és oda kell hordani.
Persze értjük mit mondasz! Sztem is hagyni kell a molt:D:D
Na de komolyan, a baráti társaságomban volt már szinte minden féle motor, azért volt baja mindegyiknek, meg az a kemény, hogy a legtöbb ember ha elromlik a motorja sunyiba megcsináltatja és titkolja. Sztem én nem használom keveset..bár jóval többet is lehetne menni a T.-al, de mégsem volt még olyan problámám vele ami miatt ott kellett volna hagyni az út szélén.Igazából egy bajom volt eddig, a szívócsonk alatt tönkrement a tömítés és szórakozott az alapjárat...én nem jöttem rá a problémára, de egyik haver ránézett...oké megvan, itt a papír,vágj ki egy tömítést, oké fél óra és ment a motor..
Meg nevetek azon is, a lényeg mi nagy VW-esek vagyunk+amiben az a motor van, és egyik fiatos srác mondta, hogy őneki elege lett a szarokból, vett egy 0km es fiatot, emlékezzek mennyi baja volt a régi fordjával is meg amik előtte voltak...nem akartam mondani, hogy be is baszna ha a 30.e km-nem futott fiattal több baja lenne, mint az amerikából valahogy bekerült ford escortjával..amiben legalább 300.e km lehetett...
Nem bánom, hogy ennyi km van az enyémben, most kezdődik a tartósteszt...
A hornettel kapcsolatban, az egyik Triumphos havernek hornet 900-at 0km-el. a vezérműlánc elkezdett csörögni kicsit de még az első 5-8.ekm alatt, visszavitte mondták, hogy ez ilyen...meg ki tudják cserélni, de utánna megint fog...fogta vett egy Sprint Rs 2003-asat, hát nem nagyon panaszkodott.
A másik, egyik rokon...mit vegyek z750? hornet 600? Azt mondták a kawa szar....oké akkor hornett.. 1200km volt a blokban amikor leált a motort..mi a fasz...csörgött zörgött, a kuplungról lelazult az anya..tréleren hozták...vannak ilyenek
Autószerelő haver mondta, hogy a Triumphomnak olyan a blokja mint egy autónak, (vele ellenőriztük egyszer a vezérműláncot, ami 61.000km nél még a félénél volt csak..) könnyen szerelhető. Van hely, jól átgondolt, generátor a blokkon kívül, víz és olajhűtő, nagy ventillátor. A kuplongomon 61.000. nél még beverődési nyomok sem voltak, a vezérműtengelyen most lehet már látni, hogy volt használva.
én is úgy gondolom, hogy nagyon kemény vagyok...:-)
Volt ma egy érdekes dolog... Van egy szerelőm aki volt Yamahás, Suzukis meg nem tudom, hogy mi, annak idején sokszor ő adta a szerelési tanácsokat a Minden Motor újságban szóval szerintem érti a dolgát. Na szóval beszélgettem vele és mikor mondtam, hogy nem a Hornetet vettem azt mondta "te hülye vagy" hogy Triumphot vettem. Folytatta "bár amennyit te motorozol biztos nem romlik el"...ennyi volt a beszélgetés... Utána gondolkoztam, hogy ha soha nem szerelt triumphot akkor honnan lehet véleménye róla. Bár ezt a saját szakmámban is érzem mikor mondom, hogy hagyd a MOL részvényt vegyél DTO ETF-et akkor azt mondják hülye vagyok. Miért? Mert fogalmuk sincs arról amiről azt hiszik, hogy van. Mi a véleményetek? Érthetően írtam le?
Biztos, hogy egyet sem próbáltak. Amúgy a legszebb az, hogy amikor kihozták a sprint 955 Rs-t. tehát az enyémet, akkor a Triumph azt mondta: ez a motor azért készült, hogy a Vfr-t lenyomja:D, nekem megvan az összes Motor Revü, meg a két motor összehasonlításával eléggé sokat foglalkoztak a német kolégáik is...és mindig a triumph nyert:D
Nekem eddig is tetszett a Sprint 1050, de ez a mégjobban bejön, sokat túrázok, szinte mindig utassal (teherrel:D).
Utálom a köpködőket. Nem szokásom másét fikázni. Sokan vagyunk sokfélék. Ki a fasz volt pld az bluefazer akit ismertél már más fórumokról? Na az ilyeneket nem csípem, mert még az is tévedhet, aki mondjuk kifog egy hibás darabot. Autós példa: melyik a legbízhatóbb autó, a Toyota, oszt hányat kellet visszahívni a gázpedál miatt, jó sokat... De Bluefazer, meg Jamesblond sztm még sosem mentek el egy Triumph nyílt napra sem.
még nem olvastam, de jó...egyébként érdekes dolog ez a 1-2-3-4 henger. Sok emberrel beszélgettem már és mindenki esküszik valamiért erre-arra. Én sosem foglaltam állást pedig volt 2 és négy hengeresem is. most három van...Ha valaki megkérdezi azt mondom, hogy próbálja ki, mert amíg nem ült egy Triumphon addig csak olvashat róla... Utána tuti elgondolkozik, addig meg legyen boldog a négy hengeressel :-)
Nekem eddig repsol (0.7l/10.000km olajfogyasztás) volt benne, majd utánna folyamatosan elf (0.5-06l o.f.) most is elfet fogok majd beletenni. A hőmérőm mindig 78-81 fok között mozog, a hűtőventillátor évente kb. 3 szor kapcsol be:D nem sokat használom városban a motort...
Először csak 10W-40-set akartam belerakni, de mivel az csak félszintetikus volt és gyárilag is full szintetikus "racing" olaj volt benne és csak 2K-val volt drágább és a triumphok amúgy is hajlamosak kicsit melegedni, szóval gondoltam a jobból nem lehet gond. Eddig volt már benne Castrol, Motul és most Repsol, de én nem érzékelek semmilyen különbséget.