Problémám nekem is hasonló, de eddig nem foglalkoztam vele, betudtam azzal, hogy itt vannak a hűvösebb idők és ilyenkor nagyon nehezen melegszik fel a víz hőfok. (Laikusan arra gondoltam még, hogy nagyon jó a kocsi hűtőrendszere)
Ezek szerint az nem egészséges,hogy 40-50km-es autópálya használat után is, olyan max 75-80 fokot mutat a computer és városi hasznalat mellett is nehezen melegszik fel a víz hőfok mióta itt vannak a hűvösebb idők. Nyáron semmi gond nem volt ezzel ☺
Akkor ezek szerint ezzel foglalkoznom kellene és bevinni a szerelőmhoz?
Ugyanez volt nekem is a jelenseg. A vizhofok leesett menet kozben 70-60 fokra, terheles kozben feljebb maszott, de nem erte el a 90-et. Termosztatot csereltunk, mondvan, hogy nyitva maradt, es ezert huti vissza a menetszel. Sajnos nem javult meg, kidobott penz volt 40 ruppo, az ebben jaratlan szerelo magas szerelesi dija(majdnem kiszedte a fel motort), meg a magam tajekozatlansaga miatt. Szerviz telefon utan kiderult, hogy van meg egy termosztat a DSG valto felett, egy csotermosztat, ez huti a valtot is. Nahat ez volt a ludas, emiatt rakoncatlankodott a vizhofok. S ez csak negyede volt az elozo mutatvanynak.
"Csak arról van szó, hogy nyálazom a hahu-t mivel kéne kocsi és látok 85kw os tdi-t és pdtdi-t is a hirdetések között. Illetve 96kw os sima tdi-t ezért némiképp meg vagyok kavarodva."
Hülyeséget mindenki tud írni főleg a nepperek, majd minden Passat highline-os, a laikus meg megeszi, mint a téves motoradatokat is.
Aki ismeri a típust évjárat szerint be tudja azonosítani, ha ez mégsem megy akkor kér az eladótól egy motorkódot, és az előbb belinkelt linken megkeresi hozzá a teljesítményt.
Csak arról van szó, hogy nyálazom a hahu-t mivel kéne kocsi és látok 85kw os tdi-t és pdtdi-t is a hirdetések között. Illetve 96kw os sima tdi-t ezért némiképp meg vagyok kavarodva.
A forgalmiban benne van a motorteljesitmeny, abbol is ki lehet silabizalni. Ha pedig elindulsz vele egy probakorre az erejebol, a gyorsulalsbol lehet erezni.
Még nincs semmi tapasztalatom sem a dizelekkel, sem a konkrét motorokkal. A képek alapján nehèz leszürni bármit, csak azt szeretném, hogy ha ott állok az eladó gépjàrmű motorterét bámulva tudjam, hogy amit nézek 1.9 tdi vagy 1.9 pdtdi.
Azt szeretném megkérdezni, hogy vizuálisn meg lehet e különböztetni az 1.9 tdi-t a pd tdi-től? Jó lenne ezt tudni, hogy van e árulkodó jel ami megkülönbözteti a két motort.
Én semmiféle "kegyszert" nem használok, ajánlok! Jó motorolaj kell, meg jó üzemanyag! Az utólagos adalékoknál az a probléma, hogy nem tudjuk, hogy mit, mennyire, és milyen irányban módosítanak. Pl lehet, hogy egy motorolaj adalék csökkenti a habzást, de a hőelvezetést rontja, ... vagy épp fordítva. Egy jó motorolajnál sok mérnök dolgozik azon, hogy hogy lenne a legjobb kompromisszumot elérni, ezek a kegyszerek meg egy szempillantás alatt eltolják, felborítják, az olaj (általában) több tulajdonságát valamilyen irányban... Én nem tennék bele ilyesmit.
A futóművet meg nézesd meg szakemberrel, nem olyannak kellene lennie!
Akkor vmi baj van ezzel mert iszonyatosan lekoppan/csattan az eleje 90-100kmh fölött hullámosabb úton is ,és csak a lengéscsillapító lehet amit mi-car is mondott,mert kiderűlt,hogy kormánytekerés miatti ropogásra kicseréltek mindent a futóműben csak amit kellett volna a toronycsaapágyat hagyták ki,na meg a lengéscsillapítókat,amiket viszont bemértek műszakin és nagyon jónak mondták ezért nem is goldoltam rá.
Én nem tudom de amit műveltem az utóbbi években a megfelelő családi autó kereséssel,na az már túlzás!
Egyszerűen nincs szerencsénk hozzá abszolut.
Ebbe beleugrottam megint, mert szó szerint egész európa áradozik,h milyen kényelmes,megbízható,értéktartó,bevált tipus,,első magyar tulajtól sésrülésmentesen csak pályán futott,igyaz 200e km-rel.
Sajnos lehetőségünk nem volt egyenetlen(nem kátyús) úton kipróbálni,de itt ez borzasztó,h beleizzad az ember tenyere mikor előzésben van,hogy mikor csattan az eleje de dúrván toló erővel!!!-vagy éppen mikor dob le az útról.
Jó úton hibátlan.
na meg előjött ez a csörgés-"száraz bekerregés" üzemmelegen állóhelyzetben túráztatva,hidegen nem lehet előidézni csak ha jó meleg a motor,akkor viszont csúnya hangja van,,,menet közben minimális kis magasabb kerregés váltásokkor.
Én minden autóba teszek olajcserekor pro-tec olajjminőségjavító adalékot,most ez is kapott rendesen 2 fajtát is 2*375mml,,plussz ugyancsak pro-ec dpf tisztítót...lehet ezek inkább ártanak mint használna??!!
Szerelő azt mondja ez ilyen,én meg tudom iszonyat kekec vagyok és már a sok szívás miatt dúrván figyelek mindent,de ilyen krákogós csörgést nem lehetne előidézni gyárilag bárhogy is túráztatod.
Szóval sehogy sem jó.
f30 bmw-t sajnálom nagyon de oda már elvből sem kanyarodok vissza,meg egy kevés km-es jól felszerelt 8-10m
Passat b8-at terveztünk 1-2év múlva de így ezekután nem merném megvenni.
azt hittem nagy kategória ez a passat de max a 3-as bmw és az a4 mellé rangsorolnám
Tökéletesen meg vagyok vele elégedve!!!! Épp a napokban használtam Vaterom Golf Plus-szát. Na az... olyan amilyet írtál. Van egy jó útszakasz, széles úttal, jó padkával, kis forgalommal..., ahol néha 140 körül szoktam menni. A Passat ott tökéletesen simán, szépen megy, nem imbolyog... A Golf Plus gázáról ott le kellett lépnem, mert annyira rosszul viselte, olyan kisautós volt a Passat után.
- Vízpumpa is jó elvileg, 32 ekm-t ment, meg ha az rossz lenne akkor kevesebbet szállítana, inkább túlmelegedne a motor, nem túlhűtene.
- A kicserélt termosztát is jó kell, hogy legyen, mert új, gyári alkatrész. Nem hiszem, hogy a régivel is és az újjal is ugyanazt produkálná.
Mi lehet még??? Tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni egy esetleges levegő útját elzáró "redőnyt", (gondoltam, esetleg a bluemotion kisebb légellenállása miatt beletehették) de nem találtam, valószínűleg nincs benne ilyesmi...