Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JPN-Szabi Creative Commons License 2013.12.28 0 0 8575

szigethalmon lakom.egy pár helyen már rárakták gépre de nem sok sikerrel jártam. semmi konkrétumot nem mutatott a gép. gyújtáshibát mondtak. hát ezzel nem voltam előrébb ha nem tudtak egy konkrétumot. mindet kicseréltettek volna ami a gyújtáshoz kell, erre meg nem nagyon volt pénzem, persze meg azért mert nem tudtak semmi biztosat. sajnos ilyen szerelök is vannak

Előzmény: captainb (8574)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8574

Ha áll az olaj a gyertyánál, akkor rossz a szelepfedél tömítésed (csak gyárival pótold, utángyártott egy évig húzza). Ez okozhat égéskimaradást. Szerintem ez igenis komoly gond. Lehet, a 4. gyertya is úszik az olajban. Az olajban úszó gyertya igenis gond, mert égéskimaradást okoz. Az ilyen szerelőről még kibicként sincs jó véleményem. :(

 

Ha benzin szagú az olaj, akkor benzin kerül bele. Hogy hol, jó kérdés. A benzinne szennyezett olaj gyilkolja a motort. Olajszint nem emelkedik? Szerintem hidegindításkor kerül bele, ilyenről már halottam a mi gépeinknél, de kapásból nem emlékszem. 

 

Lambda szonda bemérése: marha egyszerű. Egy megfelelő OBDII-es olvasót kell kötni a gépre (még a gyári SCAN 100 műszer sem kell) és az értő szerelő az értékekből megmondja, merre kell elindulni. Nézd. A széthullott kai és amit leírtál komoly hibára utal, ami már mechanikai sérülést is okozott. Lehet, egy rossz szonda már nem is kiváltó oka a hibának, hanem az is a károsodás része. Lehet, nem is ez a baj.

 

Én megmutatám az autót legalább egy hibakód olvasás erejéig egy hozzáértő szerelőnek. Ajánlanák s egy megoldást privátban, ha Pest környéki vagy. 

Előzmény: JPN-Szabi (8573)
JPN-Szabi Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8573

hát szerintem a motorba belemegy a benzin mert benzin szaga van az olajnak. de az a kérdés hogy hol? a 3-dik gyertyánál áll az olaj. erre azt mondták hogy attól semmi gond, de szerintem ez sem természetes. már több szerelö szétakarta szedetni a motort de nem igazán biztam ebbe. az egr szelep le lett dugózva de semmi változás. hogyan lehetne beméretni a lambdaszondákat?

Előzmény: captainb (8572)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8572

Az 1.4-es motoroknál sajnos jellemzően mindig volt rángatás. Többségében a kipuffogó szelepeken lerakódott korom okota a mechanikai hibát. Aztán a rángatást okozta a nem megfelelő gyújtógyertyák, az előregedett gyújtókábelek, az elkoszolódott fojtószelepház hibája. Nálam akkor rángatott az autó, amikor kezdett tönkremenni az I-es szonda, na akkor lett is 16 literes fogyasztásom a 8 heyett. Nem is használtam az autót addig, amíg ki tdtam cseréltetetni a szondát. 

 

Nem vagyok szerelő, csak a barátaim tapasztalatát fogom össze. Ezért mondom, összeomlott katalizátornál kerülhetett vissza kerámia por a hengertérbe, nagyon remélem csak riogatlak, te megúsztad ezt. 

 

Meg kellene nézni, milyen hibakódot ír az ECU. Járó motor mellett, bár én ezt most borzasztóan kockázatsnak tartom meg kell nézni, hogy jók-e a szondák, stb. Ehhez egy jó diagnoszta autószerelő kell. 

Előzmény: JPN-Szabi (8571)
JPN-Szabi Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8571

hát igen, 2 éve rángat. imént irtam csak szerintem nem ment át amit irtam

Előzmény: captainb (8566)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8570

Nincs mit.

Én 30 km-ről hordom oda a Lacettit, Tamás miatt. :)

Előzmény: Annmary999 (8569)
Annmary999 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8569

Köszönöm!

 

A XV. kerületben lakom, ezért közel van. 

Sőt, ott műszakizott az autóm.

Ezer köszönet!

Előzmény: captainb (8568)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8568

Szívesen megadom, de mivel privát szám, ezér nem írnám ki nyilvánosan. Az e-mail címed pedig nem publikus.

 

Ezért megadom a szervíz elérhetőségét és a szerelő nevét: 

 

Medic-Car Bosch szervíz  (Dunakeszi)

 

Varga Tamás

 

27/540 040

 

Sajnos legközelebb csak 6-án dolgoznak. Kérjed tamást és hivatkozzál rám ( anicknevemen is ismer).

Előzmény: Annmary999 (8567)
Annmary999 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8567

Szia!

Először is köszönöm a segítséget! Továbbá elfogadom, ha megadnád az említett szerelő elérhetőségét, mert budapesti vagyok.

Mégegyszer, nagyon köszönöm!

Előzmény: captainb (8560)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8566

De mintha azt írtad volna: 2 éve rángat és időnként 30 litert eszik..... 

Előzmény: JPN-Szabi (8562)
captainb Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8565

Nekem (hangsúlyozo) az I-es ment tönkre. Többnyire az szokott elszállni, amiről én tudok. 

 

A katalizátorbónem porcelán, hanem annak a pora tud visszakerülni a hengerekhez. Az untig elég, hogy nagy kárt okozzon.

 

A hibakód kiolvasása megmutatja, melyik szonda a rossz. Azzal kellene kezdeni, egy diagnosztikával. Mert így per pillanat csak találgatás van. De ha szétkülde a katalizáátort, alaposan át kell nézni azt a motort. Semmi előjele nem volt? 

Előzmény: JPN-Szabi (8562)
yonsi Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8564

Nekem volt már hasonló és egyértelműen EGR szelep probléma.Akadozik a szelep szárára lerakodott korom miatt.STP adalék eddig megoldotta!!!Amúgy 50 ruppó a szentem ha cserélni kell.

Üdv!!!!

Előzmény: Annmary999 (8558)
estrella negra Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8563

A 2. ajánlathoz csatlakozom. Ügyes a srác, a Gyulaiéknál dolgozott évekig, de bármilyen autóval mehetsz hozzá.

Előzmény: hollandig (8559)
JPN-Szabi Creative Commons License 2013.12.27 0 0 8562

Köszi a hozzászólást. De most melyik lambdaszonda lehet rossz? Szerintem a porcelán darabok nem kerültek amotorba mert a katalizátor alja ment szét, a felsö fele nem sérült. Meg annyira eldugult a kipufogórendszer hogy próbáltuk beinditani húzva és nem indult csak a parázsló porcelándarabokat hányta ki a kipufogó. most össze lett rakva a porcelán nélkül,elvileg müködik. a torpanást még nem nagyon érzékeltem mert nem volt még idöm, meg afogyasztást sem. a szervizlámba ugyan úgy világit

Előzmény: captainb (8561)
captainb Creative Commons License 2013.12.26 0 0 8561

Elsősorban nem használnám így az autót. Dől a benzin a motorba. Sárga lámpa nem volt? Én elsőre lambda szonda hibára gondolnák. Amikor az I-es szondám haldoklott, nekem is 15-16 literre emnt fel a fogyasztás, és mintha egy kéthengees motor lett volna az autóban. Aszétlőtt katalizátor is túl sok benzinre utal.

 

A katalizátor széthullása nagyon rossz hír, mert a széttört kerámiából kerülhetett vissza a motortérbe, ami bizony komoly károkat is okozhatott a hengerekben! Egyik ismerősöm ugyanígy járt. :( Szerencséje volt, nem voltak nagy húzások a hengerfalon. 

 

És igen a katalizátor nélkül is tud üzemelni az autó, az Eur3- nál nem is nehéz átverni az ECU-t, de nem tudom hogy lehet megoldani, csak tudom, hogy van, aki így jár az autóval (nem katalizátor hiba miatt, hanem teljesítmény okból, az üzemanyaga is LPG-E85 keverék).

 

Először ki kellene deríteni, mi okozza ezt az iszonyatos fogyasztást. 

Előzmény: JPN-Szabi (8557)
captainb Creative Commons License 2013.12.26 0 0 8560

Hát, pedig meg kellene első lépésben nézni, hogy mi a hibakód, azaz kiolvastatni. 

 

Az 1.4-es mtorokra volt jellemző, hogy a kipuffogó szelepeken lerakódott a korom és ez ilyen jelenséghez vezetett. De nem biztos ám, hogy ez a baj! Lehet rossz gyertya, rossz gyertyakábel, egy elromlott lambda szonda.Látalanban nehéz bármit mondani, előbb meg kell nézni, hogy az ECU melyik egység hibáját jelzi. Mert ez így olyan sok minden lehet, még az alapjárati motor is, akár. 

 

Ha Pest környéki vagy, ajánlok szereőt, de ők idén már nem dolgoznak. :(

Előzmény: Annmary999 (8558)
hollandig Creative Commons License 2013.12.26 0 0 8559

Szeva, 

 

-

A tünetek alapján úgy tűnik, hogy brutál módon dúsítja a keveréket a vezérlő (pontosabban szabályozó elektronika). Erre utal a torpanás, fulladás, magas fogyasztás és halott katalizátor. A túldúsítás látható jele, hogy iszonyat módon kormol az autó (füstöl, akár 1 dízel) és szép kormos a kipufogóvég. Én első blikkre szétnéznék a lambda szonda tájékán, aztán befecskendező szelepeknél (lehet, hogy valamelyik nem zár és folyamatosan nyitva marad?). Aztán (még 2 hónapja van lacsim és nem volt időm foglalkozni vele) a légmennyiség, vagy légtömeg mérő környékén.

 

Mivel a motorvezérlő (szabályozó) adott bemeneti jelek (alapjelek) alapján szabályozza az égést (pl. a befecskendező szelepek nyitvatartási idejével), így mindig jel oldalról érdemes először kereskélni.

 

pl.: Lamda szonda ok? Légmennyiségmérő ok? Gázpedál potméter ok? Levegő, motor hőmérséklet ok?

 

Okozhat fulladást, dadogást, katalizátor halált rossz gyújtás is (még azt sem tudom, hogy a lacsiban hengerenkénti-, parazita szikrás, vagy milyen), ami miatt 3hengerezik (vagy 2 hengerezik), de ilyen fogyasztás különbséget nem.

 

Más: nagyon ne járj így az autóval, mert a brutál túldúsítás az olajat is felhígítja.

 

Ha Bp. környékén laksz, akkor 2 dolgot ajánlok:

 

1: Volt évfolyamtársamat, akivel járműelektrón együtt végeztünk anno és saját műhelye van (már az édesapja is autószerelő volt), remélem még a száma változatlan: Kálmán Imre 20/497-97-50 (precíz, gyakorlatias és lelkiismeretes), az M3 bevezető Szentmihályi út magasságában van a műhelyük.

(Én erősáramon is végeztem és az energetikai iparban futottam be karriert)

 

2: 1,5 hónapja egy öreg taxis bácsika ajánlott nekem egy szerelőt, miután kiderült, h veszek 1 lacsit. Még nem voltam nála, így csak tovább ajánlom, mint chevy-kre (daewoo) speckózott szerelőt Pest déli részén: 20/523-96-96. A taxis bácsi jó fej volt, mesélte hogy 410 000 km-el !!! vette ki a lacsit a taxi üzemből és adta oda a lányának és végig ennél a pacáknál szervizelte. Mivel az öreg hiteles és gondos volt, így elmentettem a számát.

 

Remélem tudtam segíteni, kíváncsian várom a megoldást!

 

Sok sikert! :) Na és persze boldog karit! :)

 

GabeN

 

Előzmény: JPN-Szabi (8557)
Annmary999 Creative Commons License 2013.12.25 0 0 8558

Sziaztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2005.11. havi 1.4-es 5 ajtós Lacetti-m.

Most van bene 122 e. km. Májusban vettem és eddig teljesen gond nélkül működött. Kb. egy hónapja kezdte el produkálni a hibákat, mely azzal kezdődött, hogy megtorpant és szinte le akart fulladni, miközben a motor kontroll lámpa kijelzett. Ez váltakozó volt, hol villogott, hol folyamatosan világított, majd kialudt.

Az utóbbi napokban súlyosabb lett probléma, azaz ismét elfogyott az erő, vissza kellett váltani. Most ott tartok, hogy menetközben is leáll, gázadás közben. A kontroll lámpa világít. Az első jelenségnél kiolvastattam, akkor azt mondták: alapjárati motor.

Szerintem nem. 

Van esetleg valakinek valami jó ötlete, tanácsa, tapasztalata?

Előre is köszönöm!

Előzmény: captainb (8544)
JPN-Szabi Creative Commons License 2013.12.25 0 0 8557

Sziasztok!!

 

Érdeklödni szeretnék hátha kapok valami jó tanácsot itt..

Van egy 2005 - Lacettim ami 2 éve rángat, fullad, fogyasztása néha eléri a 30 litert..

Több szerelőnél voltam több kevesebb sikerrel de inkább kevesebb.. pár napot jó volt majd ujra kezdte! ! Majd december 22 én szétlötte a katalizátort.. Mivel nem nagyon van 200 ezer forintom egy ujra igy az lenne a kérdésem mi lesz ha katalizátor nélkül rakam össze.. egy szerelő annyit mondott semmi..... na de akkor minek van ott?!

Ha valaki tud valami jót mondani vagy tanácsolni meg Köszönném!!!

 

 

Köszönettel :Szabi :D

Real Putyur Creative Commons License 2013.12.24 0 0 8556

Jó utat, sok balesetmentes kilométert, és békességes karácsonyestét kívánok minden fórumlakónak! :-)

Thunderboy72 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 8555

Igen, gyakorlatilag e fórum segítségével sikerült a problémára fényt deríteni és megelőzni a komolyabb, esetleges balesetet elkerülni. Köszönöm a többieknek a tapasztalat megosztását és remélem én is tudtam másoknak valamennyit segíteni.

Előzmény: yonsi (8554)
yonsi Creative Commons License 2013.12.15 0 0 8554

Ha olvasgattad az előzőkben a világítás kábele egy idő után elhiccen .

Nálam kerülő vezeték lett beépítve mivel az elégés helyét a szerelő meg se próbálta megkeresni.Van aki ellenállást épít be.Pécsről jövet menet közben ment el a világítás esős,borús időben.Mondanom se kell a zabszem effektus megvolt!!!

Üdv!!!

Előzmény: Thunderboy72 (8553)
Thunderboy72 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 8553

Sziasztok!

Megosztom veletek tapasztalatom ami már ismert volt, miszerint "ferrodol szerű" szag terjengett az utastérben (Lacetti HB 1.4 Elite). Több heti megfigyelés után kizárásos alapon a műszerfal mögötti csatlakozóra terelődött a gyanú ami sajnos elkeserített. :( Az utolsó nap mielőtt szerelőhöz került, az első világítás megszűnt ahogy lennie kell .

A szag a csatlakozóból jött és megtévesztően hasonlított a fékbetét, kuplung égett szagára... Szimatoljatok és ha a fékkel vagy kuplunggal semmi gond akkor tuti a csatlakozó lesz a hiba.

Sziasztok.

Gyula Creative Commons License 2013.12.14 0 0 8552

Nem tud valaki egy megbízható, nem lehúzós gumist Pestlőrinc - m0 környékén?

S110RNándi Creative Commons License 2013.12.11 0 0 8551

Buick :)  (Kína)

Előzmény: Törölt nick (8550)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 8550

Csak a márkanév, Opel lesz helyette

Főleg a Lacettit árulták vagy 4 különféle márka alatt (Daewoo, Chevrolet, Suzuki, Holden) de lehet, hogy vmit kifelejtettem...

Előzmény: ChristianID (8549)
ChristianID Creative Commons License 2013.12.05 0 0 8549

Úgy látszik, kivonul a Chevrolet Európából:

 

http://www.origo.hu/auto/20131205-kivonul-europabol-a-chevrolet.html?sec-5

 

:(

Real Putyur Creative Commons License 2013.12.02 0 0 8548

Már rendezve van: "... köszönöm!!! ..."

 

:-)

Előzmény: hollandig (8547)
hollandig Creative Commons License 2013.12.02 0 0 8547

Szevasz,

 

 

Megkaptam, köszönöm!!!

 

Mivel jövök érte?

 

 

GabeN

Előzmény: Real Putyur (8546)
Real Putyur Creative Commons License 2013.12.01 0 0 8546

Elküldtem.

Előzmény: hollandig (8545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!