szigethalmon lakom.egy pár helyen már rárakták gépre de nem sok sikerrel jártam. semmi konkrétumot nem mutatott a gép. gyújtáshibát mondtak. hát ezzel nem voltam előrébb ha nem tudtak egy konkrétumot. mindet kicseréltettek volna ami a gyújtáshoz kell, erre meg nem nagyon volt pénzem, persze meg azért mert nem tudtak semmi biztosat. sajnos ilyen szerelök is vannak
Ha áll az olaj a gyertyánál, akkor rossz a szelepfedél tömítésed (csak gyárival pótold, utángyártott egy évig húzza). Ez okozhat égéskimaradást. Szerintem ez igenis komoly gond. Lehet, a 4. gyertya is úszik az olajban. Az olajban úszó gyertya igenis gond, mert égéskimaradást okoz. Az ilyen szerelőről még kibicként sincs jó véleményem. :(
Ha benzin szagú az olaj, akkor benzin kerül bele. Hogy hol, jó kérdés. A benzinne szennyezett olaj gyilkolja a motort. Olajszint nem emelkedik? Szerintem hidegindításkor kerül bele, ilyenről már halottam a mi gépeinknél, de kapásból nem emlékszem.
Lambda szonda bemérése: marha egyszerű. Egy megfelelő OBDII-es olvasót kell kötni a gépre (még a gyári SCAN 100 műszer sem kell) és az értő szerelő az értékekből megmondja, merre kell elindulni. Nézd. A széthullott kai és amit leírtál komoly hibára utal, ami már mechanikai sérülést is okozott. Lehet, egy rossz szonda már nem is kiváltó oka a hibának, hanem az is a károsodás része. Lehet, nem is ez a baj.
Én megmutatám az autót legalább egy hibakód olvasás erejéig egy hozzáértő szerelőnek. Ajánlanák s egy megoldást privátban, ha Pest környéki vagy.
hát szerintem a motorba belemegy a benzin mert benzin szaga van az olajnak. de az a kérdés hogy hol? a 3-dik gyertyánál áll az olaj. erre azt mondták hogy attól semmi gond, de szerintem ez sem természetes. már több szerelö szétakarta szedetni a motort de nem igazán biztam ebbe. az egr szelep le lett dugózva de semmi változás. hogyan lehetne beméretni a lambdaszondákat?
Az 1.4-es motoroknál sajnos jellemzően mindig volt rángatás. Többségében a kipuffogó szelepeken lerakódott korom okota a mechanikai hibát. Aztán a rángatást okozta a nem megfelelő gyújtógyertyák, az előregedett gyújtókábelek, az elkoszolódott fojtószelepház hibája. Nálam akkor rángatott az autó, amikor kezdett tönkremenni az I-es szonda, na akkor lett is 16 literes fogyasztásom a 8 heyett. Nem is használtam az autót addig, amíg ki tdtam cseréltetetni a szondát.
Nem vagyok szerelő, csak a barátaim tapasztalatát fogom össze. Ezért mondom, összeomlott katalizátornál kerülhetett vissza kerámia por a hengertérbe, nagyon remélem csak riogatlak, te megúsztad ezt.
Meg kellene nézni, milyen hibakódot ír az ECU. Járó motor mellett, bár én ezt most borzasztóan kockázatsnak tartom meg kell nézni, hogy jók-e a szondák, stb. Ehhez egy jó diagnoszta autószerelő kell.
Nekem (hangsúlyozo) az I-es ment tönkre. Többnyire az szokott elszállni, amiről én tudok.
A katalizátorbónem porcelán, hanem annak a pora tud visszakerülni a hengerekhez. Az untig elég, hogy nagy kárt okozzon.
A hibakód kiolvasása megmutatja, melyik szonda a rossz. Azzal kellene kezdeni, egy diagnosztikával. Mert így per pillanat csak találgatás van. De ha szétkülde a katalizáátort, alaposan át kell nézni azt a motort. Semmi előjele nem volt?
Nekem volt már hasonló és egyértelműen EGR szelep probléma.Akadozik a szelep szárára lerakodott korom miatt.STP adalék eddig megoldotta!!!Amúgy 50 ruppó a szentem ha cserélni kell.
Köszi a hozzászólást. De most melyik lambdaszonda lehet rossz? Szerintem a porcelán darabok nem kerültek amotorba mert a katalizátor alja ment szét, a felsö fele nem sérült. Meg annyira eldugult a kipufogórendszer hogy próbáltuk beinditani húzva és nem indult csak a parázsló porcelándarabokat hányta ki a kipufogó. most össze lett rakva a porcelán nélkül,elvileg müködik. a torpanást még nem nagyon érzékeltem mert nem volt még idöm, meg afogyasztást sem. a szervizlámba ugyan úgy világit
Elsősorban nem használnám így az autót. Dől a benzin a motorba. Sárga lámpa nem volt? Én elsőre lambda szonda hibára gondolnák. Amikor az I-es szondám haldoklott, nekem is 15-16 literre emnt fel a fogyasztás, és mintha egy kéthengees motor lett volna az autóban. Aszétlőtt katalizátor is túl sok benzinre utal.
A katalizátor széthullása nagyon rossz hír, mert a széttört kerámiából kerülhetett vissza a motortérbe, ami bizony komoly károkat is okozhatott a hengerekben! Egyik ismerősöm ugyanígy járt. :( Szerencséje volt, nem voltak nagy húzások a hengerfalon.
És igen a katalizátor nélkül is tud üzemelni az autó, az Eur3- nál nem is nehéz átverni az ECU-t, de nem tudom hogy lehet megoldani, csak tudom, hogy van, aki így jár az autóval (nem katalizátor hiba miatt, hanem teljesítmény okból, az üzemanyaga is LPG-E85 keverék).
Először ki kellene deríteni, mi okozza ezt az iszonyatos fogyasztást.
Hát, pedig meg kellene első lépésben nézni, hogy mi a hibakód, azaz kiolvastatni.
Az 1.4-es mtorokra volt jellemző, hogy a kipuffogó szelepeken lerakódott a korom és ez ilyen jelenséghez vezetett. De nem biztos ám, hogy ez a baj! Lehet rossz gyertya, rossz gyertyakábel, egy elromlott lambda szonda.Látalanban nehéz bármit mondani, előbb meg kell nézni, hogy az ECU melyik egység hibáját jelzi. Mert ez így olyan sok minden lehet, még az alapjárati motor is, akár.
Ha Pest környéki vagy, ajánlok szereőt, de ők idén már nem dolgoznak. :(
A tünetek alapján úgy tűnik, hogy brutál módon dúsítja a keveréket a vezérlő (pontosabban szabályozó elektronika). Erre utal a torpanás, fulladás, magas fogyasztás és halott katalizátor. A túldúsítás látható jele, hogy iszonyat módon kormol az autó (füstöl, akár 1 dízel) és szép kormos a kipufogóvég. Én első blikkre szétnéznék a lambda szonda tájékán, aztán befecskendező szelepeknél (lehet, hogy valamelyik nem zár és folyamatosan nyitva marad?). Aztán (még 2 hónapja van lacsim és nem volt időm foglalkozni vele) a légmennyiség, vagy légtömeg mérő környékén.
Mivel a motorvezérlő (szabályozó) adott bemeneti jelek (alapjelek) alapján szabályozza az égést (pl. a befecskendező szelepek nyitvatartási idejével), így mindig jel oldalról érdemes először kereskélni.
pl.: Lamda szonda ok? Légmennyiségmérő ok? Gázpedál potméter ok? Levegő, motor hőmérséklet ok?
Okozhat fulladást, dadogást, katalizátor halált rossz gyújtás is (még azt sem tudom, hogy a lacsiban hengerenkénti-, parazita szikrás, vagy milyen), ami miatt 3hengerezik (vagy 2 hengerezik), de ilyen fogyasztás különbséget nem.
Más: nagyon ne járj így az autóval, mert a brutál túldúsítás az olajat is felhígítja.
Ha Bp. környékén laksz, akkor 2 dolgot ajánlok:
1: Volt évfolyamtársamat, akivel járműelektrón együtt végeztünk anno és saját műhelye van (már az édesapja is autószerelő volt), remélem még a száma változatlan: Kálmán Imre 20/497-97-50 (precíz, gyakorlatias és lelkiismeretes), az M3 bevezető Szentmihályi út magasságában van a műhelyük.
(Én erősáramon is végeztem és az energetikai iparban futottam be karriert)
2: 1,5 hónapja egy öreg taxis bácsika ajánlott nekem egy szerelőt, miután kiderült, h veszek 1 lacsit. Még nem voltam nála, így csak tovább ajánlom, mint chevy-kre (daewoo) speckózott szerelőt Pest déli részén: 20/523-96-96. A taxis bácsi jó fej volt, mesélte hogy 410 000 km-el !!! vette ki a lacsit a taxi üzemből és adta oda a lányának és végig ennél a pacáknál szervizelte. Mivel az öreg hiteles és gondos volt, így elmentettem a számát.
Remélem tudtam segíteni, kíváncsian várom a megoldást!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2005.11. havi 1.4-es 5 ajtós Lacetti-m.
Most van bene 122 e. km. Májusban vettem és eddig teljesen gond nélkül működött. Kb. egy hónapja kezdte el produkálni a hibákat, mely azzal kezdődött, hogy megtorpant és szinte le akart fulladni, miközben a motor kontroll lámpa kijelzett. Ez váltakozó volt, hol villogott, hol folyamatosan világított, majd kialudt.
Az utóbbi napokban súlyosabb lett probléma, azaz ismét elfogyott az erő, vissza kellett váltani. Most ott tartok, hogy menetközben is leáll, gázadás közben. A kontroll lámpa világít. Az első jelenségnél kiolvastattam, akkor azt mondták: alapjárati motor.
Szerintem nem.
Van esetleg valakinek valami jó ötlete, tanácsa, tapasztalata?
Érdeklödni szeretnék hátha kapok valami jó tanácsot itt..
Van egy 2005 - Lacettim ami 2 éve rángat, fullad, fogyasztása néha eléri a 30 litert..
Több szerelőnél voltam több kevesebb sikerrel de inkább kevesebb.. pár napot jó volt majd ujra kezdte! ! Majd december 22 én szétlötte a katalizátort.. Mivel nem nagyon van 200 ezer forintom egy ujra igy az lenne a kérdésem mi lesz ha katalizátor nélkül rakam össze.. egy szerelő annyit mondott semmi..... na de akkor minek van ott?!
Ha valaki tud valami jót mondani vagy tanácsolni meg Köszönném!!!
Igen, gyakorlatilag e fórum segítségével sikerült a problémára fényt deríteni és megelőzni a komolyabb, esetleges balesetet elkerülni. Köszönöm a többieknek a tapasztalat megosztását és remélem én is tudtam másoknak valamennyit segíteni.
Ha olvasgattad az előzőkben a világítás kábele egy idő után elhiccen .
Nálam kerülő vezeték lett beépítve mivel az elégés helyét a szerelő meg se próbálta megkeresni.Van aki ellenállást épít be.Pécsről jövet menet közben ment el a világítás esős,borús időben.Mondanom se kell a zabszem effektus megvolt!!!
Megosztom veletek tapasztalatom ami már ismert volt, miszerint "ferrodol szerű" szag terjengett az utastérben (Lacetti HB 1.4 Elite). Több heti megfigyelés után kizárásos alapon a műszerfal mögötti csatlakozóra terelődött a gyanú ami sajnos elkeserített. :( Az utolsó nap mielőtt szerelőhöz került, az első világítás megszűnt ahogy lennie kell .
A szag a csatlakozóból jött és megtévesztően hasonlított a fékbetét, kuplung égett szagára... Szimatoljatok és ha a fékkel vagy kuplunggal semmi gond akkor tuti a csatlakozó lesz a hiba.