E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Nagyon jól mondod. Az igazi szeretet nem nyálas. Hasonlít az Úr kötélböl font ostorára. Az Igazat mondja, és helyretesz ami a legtöbb esetben kellemetlen. És még azt is mondja, hogy az Úr fenyítését meg ne útáljuk, hanem szeressük.
A hamis tanítások azért nyernek teret, mert ingyen kegyelmet hirdetnek. Nem kell szembenézni az igazsággal, bűbájos kenetteljes nyáltenger, tele igével, aminek az éle le van gömbölyítve, nehogy sértsen, "biblikus" legyen. Békességet, és biztonságot igérnek magukközött, az itéletet kihelyezik a jövőbe, ami majd el fog jönni, és nem most van! És nem veszik észre, hogy kígyók modjára tekeregnek, ügyesnek vélt hajlásokkal elkerülve az Igazságokat, vagyis az Urat, aki a szeretet.
Szia Irs! Igen, Isten a szabad választás lehetőségét mindig megadja. de ha én folyamatosan ellene cselekszem, azt nem engedi a végtelenségig. "Így a rád jövő rossz nem Isten haragja, hanem a helytelen döntésed következménye." én sem azt mondom, hogy Isten haragból megbüntet. de nem engedi meg, hogy folyamatosan ellenszegüljek. Az más dolog, hogy nem is akarok. Amikor úgy érzem, hogy valami rossz történik velem, tudom, hogy abban is ott van elrejtve Isten ajándéka. Mindent a javamra tud fordítani Isten, és meg is teszi. Hát bizony előfordul, hogy nem látom meg rögtön, de ha bizalommal tekintek az Úrra, akkor megnyitja a szemem.
"Éppen ott van a nagy tévedés, ha azt hisszük, hogy Isten mindent megenged csupa szeretetből."
Akkor Isten megengedi, hogy szabadon döntsünk a jó és a rossz között, vagy nem engedi meg? Vagy néha megengedi, néha meg nem? Miért zörgeti Jézus a szívünk kapuját, hogy engedjük be, ha nem ránk van bízva a döntés? (Jel. 3:19-20)
"Jézus áldozata a legnagyobb dolog amit Isten nekünk adott, és ezt még meg sem érdemeltük. Ha én ezt az áldozatot nem veszem komolyan, akkor kivívom Isten haragját."
Isten nem haragszik rád akkor sem, ha elutasítod Őt. De ha elutasítod Őt segítő szándékával együtt, akkor meg fogod látni botor döntésed következményét. Így a rád jövő rossz nem Isten haragja, hanem a helytelen döntésed következménye.
"... vannak akiket Isten megbüntetett..."
Nagyon kevés olyan eset van a Bibliában, amikor Isten közvetlenül munkált ki egy büntetést. De azt sem haragból tette, hanem azért, hogy az emberiség kegyelem idejét meghosszabbítsa (pl. özönvíz, Sodoma - Gomora...).
Más. Vajon az a szülő, aki haragból veri meg gyermekét, az helyes e? És mi a véleményed arról a szülőről, aki sírva veri meg gyermekét, csupáncsak azért, hogy megmentse a gyermeket valami még rosszabbtól? Isten büntetése és haragja nem a földi fogalmak szerinti... Gondolj csak arra, hogy Istennek minden fájdalmunk jobban fáj, mint nekünk (mert sokkal inkább szeret bennünket, mint mi magunkat, és akit szeretünk, annak a fájdalma nekünk is fáj, méghozzá szeretetünk mértékétől függően).
"A kiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj meg. Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem." (Jel. 3:19-20)
Szia Irs! Az a szeretet ami mindent megenged,csak mindenféle kilengésre csábítja az embert. Az a gyerek is akinek a szülei nem állítanak korlátokat, elveszett, fékezhetetlen lesz. Éppen ott van a nagy tévedés, ha azt hisszük, hogy Isten mindent megenged csupa szeretetből. Ez nincs így. Jézus áldozata a legnagyobb dolog amit Isten nekünk adott, és ezt még meg sem érdemeltük. Ha én ezt az áldozatot nem veszem komolyan, akkor kivívom Isten haragját. Ha komolyan veszem, akkor Isten napi 24 órát van velem, segít abban, hogy a helyes úton járjak. Hiába próbálunk nem tudomást venni róla, de bizony vannak akiket Isten megbüntetett, és meg fog büntetni. de ha tiszta szívből megbánom a bűneimet, és Jézus keresztje alá rakom, Isten szeretettel, tárt karokkal vár engem. A napot nem szabad befejezni haraggal. Biztos vagyok-e benne, hogy holnap is, vagy holnapután is eltudom mondani azt, hogy bocsáss meg? A Biblia nem mond ellent önmagának, az egészet kell folyamatában értelmezni.
Isten szeretete kemény lenne? Nem az emberé az? Az Istené szerintem inkább tiszta és valódi.
"Az Isten bosszúálló, haragvó Isten. Aki nem tud haragudni, az nem is szeret."
Pont ezt a helytelen istenképet törli el Jézus kereszt áldozata. Jézusnak azért kellett eljönni és meghalni, hogy ezt a hamis istenképet kiigazítsa...
Tehát akkor haragudjuk, hogy szerethessünk? Aki a haragnak enged utat, abban nem lesz igazi szeretet. Mert mi az emberi harag: neheztelés a másikra. És mi az igazi szeretet: a másik boldogságának építése. Az egyik kizárja a másikat. A kettő egy helyen nem fér meg egyszerre.
""Eljön az Isten haragjának a napja.""
Mit nevez a Biblia Isten haragjának?
"Hol van ott a szeretet, amikor azt mondja Isten, hogy "nem kegyelmezek meg, és nem kedvezek, és nem leszek irgalmas, hogy el ne veszítsem őket!" (Jer 13,14)"
Isten az ítéletet nem szeretetlenségből mondja ki. Az ítélet és általában az, amit a Biblia Isten haragjának nevez, az az emberiség rossz döntéseinek a kényszerű következménye, amit Istennek meg kell engednie, ha tiszteletben akarja tartani az ember döntési szabadságát.
"Azt mondja az ige: "Haragudjatok, de ne vétkezzetek!""
A Biblia azt tanítja, hogy nem csak rosszat tenni helytelen, hanem rosszat gondolni is. De mégis van az Effézusiakhoz írt levélben egy ilyen ige (a 4. zsoltárra most nem térek ki). Akkor önmagának ellent mond a Biblia?
"Ám haragudjatok, de ne vétkezzetek: a nap le ne menjen a ti haragotokon..." (Ef. 4:26)
Valami itt nem passzol. Haragudni szabad, de csak napnyugtáig? Szerintem ez egy elég nagy fordítói tévedés. Mert miért lehetne haragudni nappal, ha este már nem lehet? Szerintem az eredeti valahogy így hangzott:
"Ám ha haragudtok, ne vétkezzetek (tovább): a nap le ne menjen a ti haragotokon..."
Milyen kicsi a különbség betű szerint, de mennyire biblikus lett így ez a mondat, mert haragudni bizony vétek (ha pedig nem lenne az, akkor este is lehetne folytatni). Az igazi szeretetben pedig nincs sem emberi harag, sem pedig düh.
Akiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem.
(Jel 3,19)
"Akit én szeretek, megfeddem." – "Akit én megfeddek, szeretem."
Ugyan miért fenyítene máskülönben az Isten, ha közömbös
lennék neki, ha nem lennék érdekes a számára? De
az Isten szeret minket, szeme fénye vagyunk. Az Isten szeretete
gyöngéd szeretet. Ám mi folyton visszaélünk vele, emberi
tartalmakkal töltjük meg; azt hisszük, hogy az a szeretet,
ha szépeket mondunk egymásnak, hogy nekünk is szépeket
mondjanak. Önzõ önszeretet húzódik meg e mögött. Az ige
azt mondja: "temérdek a gyűlölõnek csókja." (Péld 27,6) Az
Isten szeretete féltõ, megmentõ szeretet, kemény szeretet, a
kárhozatból kihozó szeretet. A féltõ szeretet nem magát félti,
hanem a másikat. Mi azért félünk mentõ szeretettel szeretni,
mert féltjük önmagunkat.
Õ haragosan szeret. Miért nem beszélünk az Õ haragjáról,
a szeretet bosszúállásáról? Az Isten bosszúálló, haragvó
Isten. Aki nem tud haragudni, az nem is szeret. Azt mondja
az ige: "Haragudjatok, de ne vétkezzetek!" Mi a vétek a haragban?
Akkor vétek a harag, ha nem mentõ szeretettel szeretek.
Ha a harag tele van mentõ szeretettel, akkor az felülrõl
való szeretet.
Nincs jogunk az Istennek csak a szeretetérõl beszélni,
mert Istennek a haragja is szeretet. A mi szeretetünk viszont
csakis harag, mert elveszítõ szeretet. Telve van ilyen igékkel
a Szentírás: "Eljön az Isten haragjának a napja." Hol van itt a
szeretet? "Rájuk rohanok, mint a kölykétõl megfosztott medve"
(Hós 13,8), "rájuk hozom, amitõl félnek" (Ésa 66,4)… Hol
van ott a szeretet, amikor azt mondja Isten, hogy "nem kegyelmezek
meg, és nem kedvezek, és nem leszek irgalmas,
hogy el ne veszítsem õket!" (Jer 13,14) Hát éppen ott van a
szeretet! Azért nem kegyelmez, hogy kegyelmezhessen.
Azért nem lágy kézzel szeret, hogy megmenthessen.
--------------------------------------------------------------------------------
VISKY FERENC
A jellemváltozáshoz szükséges út nem mindig kívánatos, de a cél (azaz a szeretet világrendje) az mindig. Ez a földi lét pedig az a szükséges út, amely sok szenvedést és nyomorúságot is hoz, de ezek csak a pusztulás mellé álló jellemvonásainkat dörzsölik le rólunk... ha hagyjuk.
"
"Igazad van. Az egyik nem kívánatos, de a másik az. " A földi élet miért nem kívánatos? Ezt is Istentől kaptuk. Feladatot, képességeket, munkát adott nekünk. Mindent örömmel kell fogadnom az Úr kezéből!
Igazad van. Az egyik nem kívánatos, de a másik az.
(De azzal tisztába kell lennünk, hogy a földi élet folytatása az üdvözültek boldog örök élete. >> Ha egy üdvözülő ember majd feltámad, akkor ő nem egy új teremtmény lesz, hanem az az ember, aki a nyomorult földi élete során alkalmassá vált az örök életre. >> Tehát gyakorlatilag az üdvözülők örök élete az ő földi születésükkel kezdődik.)
Szia Isr!
Igen, a földi életre értette az Igehirdető. A földi élet vége után ami következik, arról Jézus beszél. és semmiképpen nem hasonlítható a földi életünkhöz.
"... mindaz, a ki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik." (Ap. csel. 2:21)
Az az ember, aki önfejűen, vagy életuntan elutasít magától minden segítő kezet, az nem engedi meg Istennek sem, hogy bevezesse őt a szeretet világába, ami az élet egyetlen, de biztos mentsvára. Nekünk kell eldönteni, hogy a halál vagy az élet a végső célunk...
"Az izzítás sosem ér véget... Ne tegyen langyossá a magunk féltése, a gyávaság, a szenvedés nem vállalása."
A próbák (az izzítás) fájdalommal járnak, hiszen az önző én kiolvasztása (lecsiszolása) szenvedéssel jár. Te pedig azt mondod, hogy ez nem ér véget sosem. Ki lehet az, aki hajlandó örökké élni egy szenvedések által nem kívánatossá vált életet?
Én nem lennék erre hajlandó. De nincs is lehetőség erre, és a dicsőség Istené ezért. Azt mondja a Mindenható, hogy akik elfogadják az Ő jellemformáló segítségét, azok hamarosan elnyerik azt az életet, ahol nem lesz többé halál, gyász és fájdalom, hanem csak öröm és boldogság örökké... (Jel. 21:4)
(Bár lehet, hogy csak erre a földi nyomorult életünkre értetted, de az üdvözülők nem kapnak új életet, hanem a régit folytatják, és csak a szeretetlenség tűnik el gyökerestől >> tehát a hozzá ragaszkodókkal együtt.)
Végy tõlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá
légy.
(Jel 3,18)
Az eredeti kifejezés szerint inkább tűzben izzított aranyról van
szó. Isten népét tűzön viszi át, hogy kiégjen belõle a salak. A
salak: az én. Az én lelkesedésem, az én akaratom. A Lélek tüze
kiégeti belõlem saját tüzemet, saját izzásomat. Mi hajlamosak
vagyunk úgy gondolni erre a felizzításra, hogy "Isten elvégzi
megtisztításomat, és azután kivesz a lángból." Nem
– benne hagy egy életen át! Az izzítás sosem ér véget. "Szeretteim,
ne rémüljetek meg attól a tűztõl, amely próbáltatás végett
támadt köztetek, mintha valami rémületes dolog történnék
veletek, sõt, amennyiben részetek van a Krisztus szenvedéseiben,
örüljetek, hogy az Õ dicsõségének megjelenésekor is vigadozva
örvendezhessetek" – írja Péter. (1Pt 4,12)
Sadhu Sundar Singh mondta egyszer: ha megfogjuk a hideg
vasat, akkor magát a vasat érezzük; ha pedig izzik a vas, akkor
a tüzet érezzük. Jézus: tűz; s az arany akkor tiszta, ha hűen
adja tovább Mestere izzását. Jézus sohasem nyilvánult
meg hidegen vagy langyosan, hanem féltõ szerelmében égett,
izzott a szíve – "szívem megolvadt viasz", tűzben izzó arany.
Ezért amit izzítva kapunk, nem adhatjuk tovább langyosan.
Amit salakmentesen kapunk, nem adhatjuk tovább salakosan.
Ne tegyen langyossá a magunk féltése, a gyávaság, a szenvedés
nem vállalása. A tűz vonz oda magához, az izzás. Betegei
vagyunk-e már a szerelemnek? Van-e már lázunk?
--------------------------------------------------------------------------------
VISKY
"...monda azért nékik Jézus: Békesség néktek! A miként engem küldött vala az Atya, én is akképen küldelek titeket." (Jn. 20:21)
Amint Jézus az Atya szeretetét mutatja be nekünk, akképp szükséges bemutatnia a valódi kereszténységnek (a Krisztust követőknek) Jézus szeretetét. Ez az elhívás kivétel nélkül, minden embernek szól, csak kevesen fogadják el...
"Jézus... monda: A ki hisz én bennem, nem én bennem hisz, hanem abban, a ki elküldött engem. És a ki engem lát, azt látja, a ki küldött engem... Mert én nem magamtól szóltam; hanem az Atya, a ki küldött engem, ő parancsolta nékem, hogy mit mondjak és mit beszéljek. És tudom, hogy az ő parancsolata örök élet. A miket azért én beszélek, úgy beszélem, a mint az Atya mondotta vala nékem." (Jn. 12:44-45,49-50)
Jézus az Atyát mutatja be számunkra, helyreigazítva elferdült istenképünket. Istennel való megbékélésünk alapja, hogy Jézus szeretete által megismerjük az Atya szeretetét.
Ahogy Jézus bízott az Atyában (>> "tudom, hogy az ő parancsolata örök élet"), ahhoz hasonló bizalom ébredhet bennünk is az Ő segítségével, ha nem ragaszkodunk - a hamisságot jónak feltüntető - önigazoló lelkületünkhöz.
"... Jézus... monda nékik: A ki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ." (Jn. 8:6-7)
Nincs jogunk addig ítéletet kimondani mások felett, amíg bennünk is van hiba. Márpedig van, hacsak be nem csapjuk magunkat kevély lelkületünk buzdítására. (Mert kevélységünkre hallgatva képesek vagyunk elhitetni magunkkal, hogy mi nem szoktunk helytelenül cselekedni.) Egyedül csak Isten rendelkezik olyan erkölcsi tisztasággal (jogosság és igazságosság), hogy ítéletet mondhasson ki felettünk...
Romboló hatású tetteinktől (belénk vésődött ártó gyengeségeinktől) pedig csak Isten segítségével szabadulhatunk meg, aki arra vágyakozik, hogy megszabadíthasson bennünket e önző világ lelkületétől, és így egyben börtönéből is.
Ezen vitánk végéhez közeledik, mert érveimet kikerülöd, és felesleges is ismételgetnem... De jól is van ez így, hisz nincs nekem jogom ahhoz, hogy elszámoltassalak téged. Bízom abban, hogy a továbbiakban bibliai alapokon nyugvó lesz minden beszélgetésünk. Ha csak egyszer is megbántottalak beszélgetésünk során, akkor arra kérlek, hogy bocsáss meg.
Remélem, kapcsolatunk tud majd a jövőben a szeretet alapján megmaradni. Segítsen az Úr minden embert, így téged is, és engem is szerető szívhez, bölcs értelemhez, és igaz állhatatosságra az Ő akarata szerint.
És monda: Kicsoda vagy, Uram? Az Úr pedig monda: én vagyok Jézus, a kit te kergetsz: nehéz néked az ösztön ellen rúgódoznod.
Mikor pedig mi mindnyájan leestünk a földre, hallék szózatot, mely én hozzám szól és ezt mondja vala zsidó nyelven: Saul, Saul, mit kergetsz engem? Nehéz néked az ösztön ellen rúgódoznod.
2.
Mert másként fogalmazott: "mint egy idétlennek" nekem is.
"Pál szerint Jézus héberül szült hozzá, miközben az idézet görög műből származik."
Hol? Kérlek, használj igehely megjelöléseket. Milyen görög mű? Mi bizonyítja, hogy görög műből lett idézve?"
A.Cs.26,14: "hallék szózatot, mely én hozzám szól és ezt mondja vala zsidó nyelven"!!
"szkleron szoi prosz kéntra laktízein" Aiszkhülosz:Oreszteija, első rész, Agamemnon 1623-24,
Aegiszthosz a kórushoz.
Úgyan Ő: Leláncolt Prométeusz, 325 sor.
Euripidész: Bakkánsnők, 795 sor.
Terentius: Az élősdi, 77-78 sor.
"Értem, ez a megállapításod. De hol a Bibliából (!) származó bizonyítékod"
Ott, ahol nincs benne, de lennie kellene: Pálnál.
"Ki mondja meg mi illik bele a Biblia egészének értelmezésébe?"
Maga az Isten a Biblián keresztül."
Már csak az a kérdés: ki hallja jól? A zsidók, a J.T., a katolikusok, az evangélikusok, stb?
"miért nem tartod tiszteltben más szerző saját értelmezési módját saját műve esetén." Nem a szerzővel vitázom."
Nem is a vitáról van szó, hanem az értelmezésről."
Az értelmezésről, pláne nem a szerzővel vitázom.
"Szerintem csak a tekintélyedet véded azok előtt, akik ismerik az IRL-edet is, és ezért nem látod be tévedésedet."
Nincs tekintélyem senki előtt. Nem tudom mi az az IRL és nem tévedek.
"A.CS-ben előforduló történet a két esetben eltér egymástól, ha csak csekély mértékben is."
Hol?
"Pál, nem mulasztotta volna el megemlíteni leveleiben, ha így történt volna."
Miért?
"Pál szerint Jézus héberül szült hozzá, miközben az idézet görög műből származik."
Hol? Kérlek, használj igehely megjelöléseket. Milyen görög mű? Mi bizonyítja, hogy görög műből lett idézve?
"Azaz a megtérés valós, annak kiszínezése egy ismeretlen szerző által téves."
Értem, ez a megállapításod. De hol a Bibliából (!) származó bizonyítékod?
""hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát" Na látod itt a baj gyökere!!! Ki mondja meg mi illik bele a Biblia egészének értelmezésébe?"
Maga az Isten a Biblián keresztül.
"... ha kifogásolsz valamit , jelezd illetékes helyre..."
Így lesz, eddig is így volt. Amiben te vagy az illetékes, abban téged kérlek.
""Azt viszont nem értem továbbra sem, hogy ha te elvárod másoktól, hogy a te értelmezésed szerint értelmezzék a te szavaidat, akkor miért nem tartod tiszteltben más szerző saját értelmezési módját saját műve esetén." Nem a szerzővel vitázom."
Nem is a vitáról van szó, hanem az értelmezésről. Mit szólnál, ha jelképesen érteném kijelentéseidet? Vagy mit szólnál, ha azt mondanám, hogy nem is Fürösztölő írta a hozzászólás második részét, hanem egy csibész akar velem így tréfát űzni belepiszkálva a hozzászólásokba? Vajon mit szól Isten ahhoz, hogy kételkedsz az üzenetében? Szerintem csak a tekintélyedet véded azok előtt, akik ismerik az IRL-edet is, és ezért nem látod be tévedésedet.
Akkor nyitok én. Ötlet: Mi van a mindennek a végén?
-Hova kerülünk, hogyan, miért?
Ha neked jó, megnyitom én, de végül itt is folytathatjuk, mert a Bibliáról beszélni kell a hittel kapcsolatban.
nos, igen, oké elismerem h offtopik témába vágtam bele, de nem tudtam hova írni ezeket a dolgokat, és nem is ezzel a témával kezdtem, hanem a Bibliával csak elment egy ilyen irányba
topikot meg nem nyitok, valahogy nem az én reszortom:D meg asse tudom milyen címet adjak neki:D
"De, megtettem. Méghozzá úgy, hogy rámutattam arra, hogy nincs Bibliából származó indokod arra, hogy Lukács írását ne úgy fogadd el, ahogyan le van írva."
Alapvetően:
Nincs szó jelen esetben Lukács írásáról, hiszen a Cselekedeteket csak a hagyomány tulajdonítja Lukácsnak. Valójában a mű összevetve az evangéliummal két külön szerzőséget feltételez.
A.CS-ben előforduló történet a két esetben eltér egymástól, ha csak csekély mértékben is.
Pál, nem mulasztotta volna el megemlíteni leveleiben, ha így történt volna.
Pál szerint Jézus héberül szült hozzá, miközben az idézet görög műből származik.
Azaz a megtérés valós, annak kiszínezése egy ismeretlen szerző által téves.
"hanem csak a Bibliára."
Ezt tettem.
"Ami nincs benne a Bibliában, az nincs benne."
Ezzel szemben az benne van, hogy: vizsgáljatok meg mindent.
Nos én ezt teszem. Hiszen TE és mások is nem pusztán idézeteket vágtok egymás fejéhez, hanem kommentáljátok az Írást, miként ezt a nagy elődök tették:
Jézus, Pál, apostolok stb.
"hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát"
Na látod itt a baj gyökere!!!
Ki mondja meg mi illik bele a Biblia egészének értelmezésébe?
Nem Jézusnak is szemére vetették tanítványai szemezgetését szombat napon? Ő pedig olyan helyre mutatott rá, amely korábban nem volt ilyetén értelmezve?
Éppen ezért ezeket a kisajátító elgondolásokat, mindig felekezetek vindikálják maguknak, hiszen ezért van annyi VALLÁS!!!
1,2,3,4, Akkor maradjunk annál, ha kifogásolsz valamit , jelezd illetékes helyre.
"Azt viszont nem értem továbbra sem, hogy ha te elvárod másoktól, hogy a te értelmezésed szerint értelmezzék a te szavaidat, akkor miért nem tartod tiszteltben más szerző saját értelmezési módját saját műve esetén."
"akik tisztességben-becsületesen, boldogan élik le életüket, de ilyen v olyan okokból nem "jutott el" Istenhez "
Erről már leírtam a véleményem, és számomra ennek van bibliai alátámasztása is.
Aki nyitott szívvel él, azt megtalálja az Isten. A halál előtti pillanatokban mindenki sokkal közelebb van Istenhez mint bármikor akár egy hívő ember is. Megtérni "elég" akkor is ahhoz, hogy az örök üdvösségre jussunk. Aki előbb tér meg az rengeteg
+boldogsággal éli még a földi életét.
Van a családban egy néni, aki Alcheimer kórós. Ritkán vesz már tudomást a közeli hozzátartozóiról is. És imádkozik. Gyakorlatilag már mindent elveszített ami ide köti őt, de Isten nem engedi el, vele van. A lelkészünk mesélte, hogy van a gyülekezetünknek egy idős tagja, 96 éves, már nem lehet vele beszélgetni, csak ül egésznap, ha nem etetik, itatják, hát éhen halna, semmi külső ingerre nem reagál. Amikor a gyülekezeti énekeket éneklik nála, ő is énekel.
Az Istennel való közösség egy nagyon különleges, békés állapot. De azért vannak a hitnek viharai is. Az ember amit azelőtt nem tartott bűnnek, felismeri, megbánja, és igyekszik nem elkövetni ismét. Komoly tusakodás önmagammal, hogy amit azelőtt nem tartottam rossznak, most már nem tartom jónak.
Más: ez a topik a Bibliáról szól, ez volt a topikgazda szándéka, amit illene tiszteletbe tartani. Nyissunk egy másik topikot megfelelő címmel. Ha helyesled az ötletet, megnyitod?
"Valóban nem könnyű belátni téverdéseinket, látom rajtad. Mert a témában nem cáfoltál..."
De, megtettem. Méghozzá úgy, hogy rámutattam arra, hogy nincs Bibliából származó indokod arra, hogy Lukács írását ne úgy fogadd el, ahogyan le van írva. De ha tévedek (és ez könnyen meglehet, hiszen csak egy apró ember vagyok), akkor kérlek, írd le a Bibliából származó érveidet arra vonatkozólag, hogy miért ne higgyek Lukács írásának.
"... csak fenyegetőzől..."
Kérlek, bocsáss meg, ha félreérthető voltam, és fenyegetőzésnek látszik védekezésem. Azt szeretném elérni, hogy ne úgy értelmezd a Bibliát, ahogy neked tetszik, hanem úgy, ahogyan a Biblia (és nem én) tanítja. Te magad nézd meg, hogy mit látsz a Biblia szemszögéből jogos értelmezésnek. Ne rám hallgass, és más emberre sem, hanem csak a Bibliára.
"Nincs Istentől,Te azt honnan tudod? Igen, nem szól? És a Te magyarázataidnál hol szól? Csak a Te magyarázataid a jók, mert Te megtértél, megértetted?"
Ami nincs benne a Bibliában, az nincs benne. Ami pedig a saját véleményem, az a saját véleményem. Ha viszont valaki azt mondja, hogy az ő saját (Bibliából nem bebizonyítható) véleménye a Biblia tanítása, akkor az valótlan állít. Ha ilyet tettem, akkor kérlek, mutass rá, hogy korrigálhassam hibámat.
"Ételmezése!!! ..."
Ez a topik nem azoknak lett nyitva, akik más emberi értelmezéseket vesznek alapul a Biblia értelmezésekor, hanem azoknak "akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát." Nem értem, hogy mit nem értesz ezen.
"Attól, hogy Te vagy ennek Topnak gazdája, még nem lehetsz önkényeskedő, nem tanácsolhatsz engem innen el, hiszen nem szükségszerű látnom, amint kisajátíod Atyám szavait magadnak!!!"
1. Nem vagyok e topik gazdája, hanem csak a megnyitója.
2. Az semmiképp sem önkényeskedés, ha a Modus Moderandi-t elfogadva törekszem betartására. Ezt a szabályrendszer nem én találtam ki, hanem az index szerkesztői. Én csak alkalmazkodom hozzá, és szerintem neked is ezt kellene tenned.
3. Nem tanácsollak el, csak megkérlek bizonyos szabályok betartására. Az pedig a moderátorokra tartozik, hogy a topikleírásban leírt témát mennyire engedik felhígítani. Én csak kérhetek, és ez így jól is van.
4. A Biblia mindenkié, senki sem veheti el tőled sem.
Azt viszont nem értem továbbra sem, hogy ha te elvárod másoktól, hogy a te értelmezésed szerint értelmezzék a te szavaidat, akkor miért nem tartod tiszteltben más szerző saját értelmezési módját saját műve esetén.
és szerinted ha a megtérésed előtt meghaltál volna, akkor pokolra kerültél volna?
kb. ez a kérdés foglalkoztat a legjobban - és amit elmondtál abból következtethető h itt nem arról szól a megtérés h buzgón elkezdtél templomba járni, a Bibliát bújni és imákat mormolni....
sz'al leginkább arra lennék kiváncsi h mi van azokkal akik tisztességben-becsületesen, boldogan élik le életüket, de ilyen v olyan okokból nem "jutott el" Istenhez
sz'al rendes élet után örök szenvedés vár rájuk a túlvilágon?
na ha ez így van, az elég visszatetsző lenne szerintem