Arról nem beszélve, hogy ha van egy kis pénz, azt miért kell bontásra, tereprendezésre meg hasonlókra költeni? Miért nem a pályára ment el az a pár (tíz) milla...
Budapestről terjed, de és Pécs az első gócpont, de elhiszem, hogy Szegeden környékén is terjed. De ott képesek voltak pl. rugós váltókat beszerelni az állomásbezárás helyett egyes helyeken. Bár más helyeken sajnos tényleg durva dolgok vannak. Hallottam, hogy a Kecskemét-Lakitelek között felszedték a kitérőket. :(
Az állomásokat felszedték a pályaállapot viszont nem stabil, így a menetrendi szerkezet fenntarthatóságával nagyon nagy gondok lesznek a szegedi térségben...
Az utóbbi két-három évben a szegediek is eldroidosodtak:( Úgy látszik fertőző betegséggel állunk szemben. Félő, hogy az ország más részeire is átterjed, jelei már látszanak. A fertőzést Budapestről terjesztik:(((
Pedig most gyakran vannak késések teherek miatt, vagy áll a teher órákat Átán. Ha a Dráva miatt borul valami, akkor kész, vége mindennek.
Jelenleg Strzivojna-Vrpoljétól van villany, de mivel mostanában végeznek a pályarekonstrukcióval Strzivjna-Vrpolje és Đakovo, illetve Eszék és Dárda között, lassan kezdődhet a villamsítás is. Eszék állomást is túrják már egy ideje.
Zágráb-Szarajevo között 2010/2011-es évtől, Budapest-Szarajevo között 2011/2012 évtől közlekednek a ŽFBH Talgo nagysebességű vonatai. Rajlovac-Doboj között 120, Doboj-Pélmonostor oh. között 160, Magyarbóly oh.-Pécs között 80, Pécs-Pusztaszabolcs között 120, Pusztaszabolcs-Budapest között említésre méltatlanul alacsony sebességgel...
Vagy onnan már volt villany, csak én emlékszem rosszul? Igaz, maga az állomás nem volt valami nagy szám olyan. Azaz a város nagyságához képest kissé üresnek tűnt. (Szombathely-Székesfehérvár nagyságú város) De Zalaegerszeg-Eger nagyságú forgalom.
Na a pécsiek szeretik kiszedni az állomásokat, amúgy meg szerintem nem ez az egyetlen dízeles szakasz. Eszék villamosítva van egyáltalán? Amikor arra jártam (2001-ben), akkor nem úgy rémlett!
Vokányt sok évvel ezelőtt szedték ki, és senki nem gondolt arra, hogy egyszer Bosznia-Hercegovina újra ország lesz, sőt, hogy esetleg komolyan fogja venni a vasutat.
Hozzájuk is lehetne menni tanulmányútra... Bár elég hanyattdőlni, kiülni Vokányba, és nézni, hogy röhögnek a bosnyákok a Talgóban a szenvedő Csörgőn, hogy a teljes vonatút leglassabb és egyedüli nem villamosított szakasza pont a szerencsésebb Magyarországon van.
Nyolcadikán jártam arra, tök rozsda volt a sínkorona Galgamácsa után. (Már amennyire ez látszik egy Bézé mintájú akváriumból.) Azaz tényleg nem jár semmi a 77-esen. Max elment azóta arrafelé is a permetező vonat.
Azé' az elég súlyos! És még vannak olyan szakaszok, ahol megvannak a vágányok. Nem tudom papírilag hogyan tudták megoldani. MÁS: úgy tudom, hogy az Enying-Tamási-Dombóvár vonalon a vasúti töltés még MÁV-kézben van. Jól tudom?
Nem mernék rá mérget venni, de igen, erősen úgy emlékszem, hogy a pályatest, vagyis az egykori nyomvonal területét is. Valaki erősítse meg, vagy cáfolja :-)
Magának a pályatestnek is értékesítette a területét a MÁV (nem is az övé, hanem a Magyar Államé), vagy csak a nem tartósan kincstári tulajdonban lévő állomások, őrházak, rakodók területét?
Ez igaz, de onnantól lefelé már nem járható a pálya Mezőhídvég felé (már ahol még megvan). Mondjuk a nyilvántartásnál ez nem probléma, elég ha csak a 6-os vonalra gondolunk. Papíron ott is másnaptól fel lehetne venni a forgalmat, a nem használt részen. Az már egy másik kérdés, hogy ez már kivitelezhetetlen lenne.