Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ádibébi Creative Commons License 2017.08.16 0 0 121897

Szia. Egs, sok-sok hiba- és balesetmentes km-t neked! Miért akarsz fejegységet cserélni, mi a szédékod vele? Ennek alapján van többféle megoldás. Zolysys a mentora a különböző fejegységeknek, ő terelgeti ki és befelé a járgányokba ezeket a cuccokat, hívd fel, mondd el neki, mit szeretnél, megmondja, mik a lehetőségek és mennyiért.

Előzmény: dddx (121894)
ádibébi Creative Commons License 2017.08.16 0 0 121896

Ha az első fokozat elszállt, akkor a klímád úgy működik, hogy kapcsolgat az álló helyzet, és a 2. (porszívó-hangú) fokozat között. Ha a 2. fokozat sincs meg, akkor nem lenne hűtésed álló helyzetben, csak amikor menetszél van. A ventillátor biztosítékjai ott vannak kint, mellette, egy műanyag dobozban, eléggé nehezen hozzáférhetően, és nem valami szimpla biztosítékok. Zolysys-t hívd fel.

Előzmény: feco6512 (121895)
feco6512 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121895

Sziaztok létezik olyan hogy a klima müködik rendesen fujja a hideget de a ventillátor(a külső amelyik a hütönél van )az viszont nem megy 26fokban?hol találom a biztijét?1.6 hdi 90Le 2005

dddx Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121894

Sziasztok!  1éve vásároltam egy gyönyörű szép 2007-es évjáratu peugeot 307-et 1.6 benzin - est már kellett rá költenem egyszer otthagyott az uton de mindezek ellenére imádom nagyon kényelmes jó autó. Olyan kérdéssem lenne hozzátok aki már esetleg cserélt fejegységet az autóján milyen tipusra cseréljem ki hogy ne származzon belöle késöbb problémám. A középsö kijelzőt a gyári rádió vezérli akkor gondolom azt el is felejhetem vagy létezik olyan fejegység ami vezérli ? A választ elöre is kösz.

Papalac Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121893

Sebességváltó olaj, fagyálló lecserélve.

Kénytelen voltam, mert a márkaszervízben a vezérlés csere után valami barna olajos löttyöt öntöttek a hűtőbe az addigi kristálytiszta fagyállóm helyére. Gondolom valami hengerfejes autóból engedték le és töltötték bele az enyémbe, felszámolva és kifizettetve 2 liter fagyállót!

Törne el a kezük az ilyen szerelőknek. Gondolom mivel nem kértem a folyadék cseréket visszatöltöttek valami szart.

Elvileg a sebességváltóba nem kéne, de mivel, nyígtak a szervízben, hogy fekete az olaj benne és ki kéne cserélni. Nem volt fekete! Ha már leszedtem az alját, akkor azt is kicseréltem, mivel az utántöltés ugyanolyan macerás mint a csere.

Papalac Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121892

Semmi kötözködés, csak kíváncsiságból, miért nem fog menni a 2001-es autóval az ELM?

Előzmény: morcibacsi (121891)
morcibacsi Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121891

Az ELM327 a 2001-es autóval nem fog menni. 

Előzmény: Sir Gunar (121890)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121890

Köszi szépen!

A lambdákat ugy is meg kell bontanom, mert a katalizátor utáni cső ki van lyukadva (előtte is csinálta) és olyan helyen, hogy le kell hajtatnom egy olyant és csere.

A kiégetés megvolt mert pár hete tatabánya oda vissza 2x a pályán és toltam neki végig, de sajna semmi változás.

Előzmény: Papalac (121889)
Papalac Creative Commons License 2017.08.15 0 0 121889

Beindításkor, ha rendesen felpörög és beáll a fordulatszám, akkor én a lambda szondákat nézném meg. Egyedül azt nem figyeli beindításkor 20-30 másodpercig.

Éppen tegnap olvastam a szervizkönyvében, hogy 0,5 liter / 1000 km olajfogyasztás még megengedett a benzines 2.0-ás motornál. Ha nincsen folyás, akkor a kipufogón keresztül távozik. Lehet tele van a katalizátor és azért fulladozik a motor.

Jól meg kéne hajtani országúton, talán kiég, de a lambda szondák jelét megnézném diaggal. Már egy ELM 327 is megfelel a célnak, ami 1500-2000 Ft.

Ilyen jelet kéne adnia az első lambdaszondának:

Ha 500 mV alatt van a jel akkor dúsítja a keveréket, ha felette, akkor szegényíti. Lehet, hogy rossz a szonda vagy szakadozik a vezeték. A Peugeotoknál elég sok az érintkezési és kábelhiba.

Ha minden kötél szakad érdemes megnézni az ECU csatlakozóit. Lehet beázik, oxidálódtak.

Előzmény: Sir Gunar (121888)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121888

A beindításnál nincsen gond, de azután random ejti a fordulatot, meg alászedett kormányállásban mintha a generátor lefogná a motort még az ékszíj is csipogni kezd. Lehet a fojtószelepet és környékét még 1x megpróbálom majd szétkapni és hátha ha minden megint csacsi-ragyi akkor megjavul. Bár amikor vmit cserélek, pl cseréltem trafó sort utána egy ideig jó volt, majd megint kezdte a fulladozást. Igazán nem is tudom mihez kötni a jelenséget mi is ami kiváltja v mitől hagyja abba egy időre majd kezdi újra. Talány, mint az is hová lesz belöle 1000km-enként kb 1L olaj, nem füstöl, nem folyik el, a hűtővízben sincsen én meg csak töltögetem serényen. Ilyen autóm még nem volt ami ennyi hibát produkált, pedig volt pár az elmúlt 33 évben.

Most ez jutott és ez meg állandóan szivat vmivel.

Előzmény: Papalac (121886)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121887

Mivel lesz csatlakozód, nem kezdem el leírni, hogy mit és hol mérjél. :-D

 

Előzmény: Sir Gunar (121885)
Papalac Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121886

Gyengeségre gyógyír lehet a pillangószelep érintkezőinek a tisztítása. Fedél alatt vannak a csúszóérintkezők. Sok érzékelő van benne, de olyat ami az ecu-n van, olyat nem ismerek. Figyeli a beszívott levegő hőmérsékletét, vákumot, motor hőmérsékletét, lambda szonda is játszik, bár az beindításkor nem zavar.

Meg kéne n3zni, hogy milyen hőmérsékletet érzékel a motor. Lehet fals levegő és sok egyéb dolog.

 

Előzmény: Sir Gunar (121884)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121885

Ezen én is gondolkoztam, csak hát mit kellene mérjek és melyiken? Ezért preferáltam a gyári csonkot ha már adott, 1e-t megér.

Előzmény: FeZ_ (121883)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121884

Köszönöm, de nem a dugó a fontos, hanem a kábel szálainak funkciója, amiket elsőre én is a színei alapján próbáltam, az nem jött be igazán, most a fóti bontós ígért csatit gyárit vágva, rajta a darabokkal, amikkel össze tudom majd (remélem egyezik mind) toldani és utána veszek egy átalakítót hozzá és akkor minden a helyén lesz újra.

 

Ellenben hogy azzal a fordulatszám dobálással mihez kezdek, még nem tudom.

Előzmény: Papalac (121881)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121883

Én a szabványos színekben nem bíznék, de ez az én dolgom, viszont mondjuk egy multiméterrel a fontosabb dolgok kimérhetőek szükség esetén. 

Előzmény: Sir Gunar (121880)
Papalac Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121882

Előzmény: Papalac (121881)
Papalac Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121881

Tudni kéne, hogy milyen rádió volt gyárilag az autóban. Talán valaki alvázszám alapján meg tudja nézni.

Az alap szinek szabványosak.

Piros és fekete gondolom egyértelmű.

Sárga a gyújtáskapcsolóról +12V

Narancssárga világítás, kék +12V kimenet antennához.

Ezek az egyik csatlakozóra mennek (ISO A)

Lila, Szürke, fehér, Zöld hangszórókhoz (+)

Ezek fekete csíkkal jelölve a hangszórókhoz (-).

Ezek az ISO B csatlakozóra mennek.

Van még pár amik a CD váltóhoz és a kormányvezérléshez, erősítőhöz mennek, ezek tipusfüggők.

Előzmény: Sir Gunar (121878)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121880

Köszi szépen, akkor marad a bontó hátha tudok szerezni ilyen db kábelt olcsóért.

Előzmény: FeZ_ (121879)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121879

Az a baj, hogy gyárilag a kábeleket nem színkóddal jelölik, hanem számok vannak rászitázva. Persze ettől még van pár féle szín is, de a gyári doksiban ez nem szerepel, csak a csatlakozók színe. :-(

Színek alapján úgy lehetne kisakkozni, ha másik gép kábelével összehasonlítja az ember. Doksiból meg méregetni kell, ha a számozás nem látszik.

 

Előzmény: Sir Gunar (121878)
Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121878

Ja és még egy kérdés, az előző tulaj, számomra érthetetlen okból levágta a gyári csatit a rádióhoz és ott most csak mindenféle majdnem azonos színű, csíkokkal jelölt szálak lógnak, lehet ehhez vhol találni képet/leírást, hogy melyik mi volt eredeti állapotában? Esetleg ha vkinek megvan a gyári színkódja ennek, azt megköszönném!

Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121877

Hát a kettő teljesen más.

A sárga 3szög a FEDCOM-ra utal ti meg a motorban a vezérlést cseréltétek gondolom, azaz vezérműszíj és amit kell még hozzá.

Előzmény: Kunur (121876)
Kunur Creative Commons License 2017.08.14 0 0 121876

Sziasztok!

 

Megint én!

kb fél órája kigyulladt egy sárga háromszög és azt írja motorvezérlő rendszer hibája!!!

Nem tudom ez mi lehet, tavaly lett benne vezérlés cserélve.....

Sir Gunar Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121875

Üdv!

Szakik!

Az 1.6 benzinesem (2001) folyton fullad mikor gázt adok, menet közben is képes rá motorfékről, ha ujra a gázra lépek, de főleg induláskor kell tanulóvezető stílust előadnom és még úgy is néha elejti a fordulatot. A villamosságis azt mondta vmi környezeti szenzor hibát írt neki a szerviz komputere és azt ő nem tudja javítani, mert a vezérlő kompi panelján figyel. 

Tud ebben nekem vki segíteni? Köszi előre is! (ja a koszolódós pillangószelep v agr tisztítása után is ez volt)

Kendi Szebi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121874

Oké! Köszi! 😊

Előzmény: didyman (121873)
didyman Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121873

Mert oda szeret eltűnni. De majd meglátod. Ha nem tudod, milyen fagyálló van benne, akkor ideje cserélni, ki tudja, az előző tulaj mikor nézett rá, ha üres az a tartály.. Rózsaszín lötyi (G12) jó neki.

Előzmény: Kendi Szebi (121871)
Bubba76 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121872

Hasonló jelenséggel küzdöttem egy hétig, csak 1.6 benzines esetében, aztán elmúlt, de kíváncsi lennék én is, hogy mi lehetett az oka. Elvittem szerelőhöz is, akinél éppen produkálta a hibát. Rátette comp-ra azonnal és annyit látott, hogy a vezérlés nem engedi bekapcsolni a klímát. Így kérte, hogy vigyem vissza, mert alaposan át kell néznie, az is leget h ECU csere?! Mivel "megjavult" nem vittem vissza.

Előzmény: GDavid86 (121856)
Kendi Szebi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121871

Nem. Miért?

Előzmény: didyman (121868)
Kunur Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121870

igaz, ez lemaradt: 2l benzin 103kw 140 le

Előzmény: Zolysys (121864)
Smíró Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121869

:) Hááát, ja....

Előzmény: Papalac (121865)
didyman Creative Commons License 2017.08.13 0 0 121868

A szőnyegek alatt nem érzel nedvességet?

Előzmény: Kendi Szebi (121867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!