Szia. Egs, sok-sok hiba- és balesetmentes km-t neked! Miért akarsz fejegységet cserélni, mi a szédékod vele? Ennek alapján van többféle megoldás. Zolysys a mentora a különböző fejegységeknek, ő terelgeti ki és befelé a járgányokba ezeket a cuccokat, hívd fel, mondd el neki, mit szeretnél, megmondja, mik a lehetőségek és mennyiért.
Ha az első fokozat elszállt, akkor a klímád úgy működik, hogy kapcsolgat az álló helyzet, és a 2. (porszívó-hangú) fokozat között. Ha a 2. fokozat sincs meg, akkor nem lenne hűtésed álló helyzetben, csak amikor menetszél van. A ventillátor biztosítékjai ott vannak kint, mellette, egy műanyag dobozban, eléggé nehezen hozzáférhetően, és nem valami szimpla biztosítékok. Zolysys-t hívd fel.
Sziaztok létezik olyan hogy a klima müködik rendesen fujja a hideget de a ventillátor(a külső amelyik a hütönél van )az viszont nem megy 26fokban?hol találom a biztijét?1.6 hdi 90Le 2005
Sziasztok! 1éve vásároltam egy gyönyörű szép 2007-es évjáratu peugeot 307-et 1.6 benzin - est már kellett rá költenem egyszer otthagyott az uton de mindezek ellenére imádom nagyon kényelmes jó autó. Olyan kérdéssem lenne hozzátok aki már esetleg cserélt fejegységet az autóján milyen tipusra cseréljem ki hogy ne származzon belöle késöbb problémám. A középsö kijelzőt a gyári rádió vezérli akkor gondolom azt el is felejhetem vagy létezik olyan fejegység ami vezérli ? A választ elöre is kösz.
Kénytelen voltam, mert a márkaszervízben a vezérlés csere után valami barna olajos löttyöt öntöttek a hűtőbe az addigi kristálytiszta fagyállóm helyére. Gondolom valami hengerfejes autóból engedték le és töltötték bele az enyémbe, felszámolva és kifizettetve 2 liter fagyállót!
Törne el a kezük az ilyen szerelőknek. Gondolom mivel nem kértem a folyadék cseréket visszatöltöttek valami szart.
Elvileg a sebességváltóba nem kéne, de mivel, nyígtak a szervízben, hogy fekete az olaj benne és ki kéne cserélni. Nem volt fekete! Ha már leszedtem az alját, akkor azt is kicseréltem, mivel az utántöltés ugyanolyan macerás mint a csere.
A lambdákat ugy is meg kell bontanom, mert a katalizátor utáni cső ki van lyukadva (előtte is csinálta) és olyan helyen, hogy le kell hajtatnom egy olyant és csere.
A kiégetés megvolt mert pár hete tatabánya oda vissza 2x a pályán és toltam neki végig, de sajna semmi változás.
Beindításkor, ha rendesen felpörög és beáll a fordulatszám, akkor én a lambda szondákat nézném meg. Egyedül azt nem figyeli beindításkor 20-30 másodpercig.
Éppen tegnap olvastam a szervizkönyvében, hogy 0,5 liter / 1000 km olajfogyasztás még megengedett a benzines 2.0-ás motornál. Ha nincsen folyás, akkor a kipufogón keresztül távozik. Lehet tele van a katalizátor és azért fulladozik a motor.
Jól meg kéne hajtani országúton, talán kiég, de a lambda szondák jelét megnézném diaggal. Már egy ELM 327 is megfelel a célnak, ami 1500-2000 Ft.
Ilyen jelet kéne adnia az első lambdaszondának:
Ha 500 mV alatt van a jel akkor dúsítja a keveréket, ha felette, akkor szegényíti. Lehet, hogy rossz a szonda vagy szakadozik a vezeték. A Peugeotoknál elég sok az érintkezési és kábelhiba.
Ha minden kötél szakad érdemes megnézni az ECU csatlakozóit. Lehet beázik, oxidálódtak.
A beindításnál nincsen gond, de azután random ejti a fordulatot, meg alászedett kormányállásban mintha a generátor lefogná a motort még az ékszíj is csipogni kezd. Lehet a fojtószelepet és környékét még 1x megpróbálom majd szétkapni és hátha ha minden megint csacsi-ragyi akkor megjavul. Bár amikor vmit cserélek, pl cseréltem trafó sort utána egy ideig jó volt, majd megint kezdte a fulladozást. Igazán nem is tudom mihez kötni a jelenséget mi is ami kiváltja v mitől hagyja abba egy időre majd kezdi újra. Talány, mint az is hová lesz belöle 1000km-enként kb 1L olaj, nem füstöl, nem folyik el, a hűtővízben sincsen én meg csak töltögetem serényen. Ilyen autóm még nem volt ami ennyi hibát produkált, pedig volt pár az elmúlt 33 évben.
Gyengeségre gyógyír lehet a pillangószelep érintkezőinek a tisztítása. Fedél alatt vannak a csúszóérintkezők. Sok érzékelő van benne, de olyat ami az ecu-n van, olyat nem ismerek. Figyeli a beszívott levegő hőmérsékletét, vákumot, motor hőmérsékletét, lambda szonda is játszik, bár az beindításkor nem zavar.
Meg kéne n3zni, hogy milyen hőmérsékletet érzékel a motor. Lehet fals levegő és sok egyéb dolog.
Köszönöm, de nem a dugó a fontos, hanem a kábel szálainak funkciója, amiket elsőre én is a színei alapján próbáltam, az nem jött be igazán, most a fóti bontós ígért csatit gyárit vágva, rajta a darabokkal, amikkel össze tudom majd (remélem egyezik mind) toldani és utána veszek egy átalakítót hozzá és akkor minden a helyén lesz újra.
Ellenben hogy azzal a fordulatszám dobálással mihez kezdek, még nem tudom.
Az a baj, hogy gyárilag a kábeleket nem színkóddal jelölik, hanem számok vannak rászitázva. Persze ettől még van pár féle szín is, de a gyári doksiban ez nem szerepel, csak a csatlakozók színe. :-(
Színek alapján úgy lehetne kisakkozni, ha másik gép kábelével összehasonlítja az ember. Doksiból meg méregetni kell, ha a számozás nem látszik.
Ja és még egy kérdés, az előző tulaj, számomra érthetetlen okból levágta a gyári csatit a rádióhoz és ott most csak mindenféle majdnem azonos színű, csíkokkal jelölt szálak lógnak, lehet ehhez vhol találni képet/leírást, hogy melyik mi volt eredeti állapotában? Esetleg ha vkinek megvan a gyári színkódja ennek, azt megköszönném!
Az 1.6 benzinesem (2001) folyton fullad mikor gázt adok, menet közben is képes rá motorfékről, ha ujra a gázra lépek, de főleg induláskor kell tanulóvezető stílust előadnom és még úgy is néha elejti a fordulatot. A villamosságis azt mondta vmi környezeti szenzor hibát írt neki a szerviz komputere és azt ő nem tudja javítani, mert a vezérlő kompi panelján figyel.
Tud ebben nekem vki segíteni? Köszi előre is! (ja a koszolódós pillangószelep v agr tisztítása után is ez volt)
Mert oda szeret eltűnni. De majd meglátod. Ha nem tudod, milyen fagyálló van benne, akkor ideje cserélni, ki tudja, az előző tulaj mikor nézett rá, ha üres az a tartály.. Rózsaszín lötyi (G12) jó neki.
Hasonló jelenséggel küzdöttem egy hétig, csak 1.6 benzines esetében, aztán elmúlt, de kíváncsi lennék én is, hogy mi lehetett az oka. Elvittem szerelőhöz is, akinél éppen produkálta a hibát. Rátette comp-ra azonnal és annyit látott, hogy a vezérlés nem engedi bekapcsolni a klímát. Így kérte, hogy vigyem vissza, mert alaposan át kell néznie, az is leget h ECU csere?! Mivel "megjavult" nem vittem vissza.