Az "engine" lámpám két éve világít , a hibakód ki lett olvasva lamda szonda hibát jelzett. de a szonda a szerelő és a számítógépe szerint jó. Arra gyanakodtak , hogy a leömlő csőnél fars levegőt szív és ezért jelez. A leömlők tényleg lukasak voltak cseréjük szükséges volt, de a lámpa még mindig világít. Az autó tökéletesen működik. A szakember szerint nem kell aggódnom. Tapasztalatból tudom ha más hibát jelez akkor villogni kezd az "engine" lámpám. Legutóbb az egyik henger nem ment és villogni kezdett a lámpa. Irány a szerelő , kikódolás , gyújtógyertya csere/ugyanis "elégett"/ és gyertya csere. Az engine lámpám még mindig világít ,de már nem aggódom, a szerelőm szerint nincs miért.
A check engine nekünk is soxor felvillogott régen az Omegában, először csak amikor gyorsan (200 körül) mentünk vele, később aztán már mindig. Állitólag azzal sem volt semmi baj. Nem tom, mert aztán eladtuk.
A difizár nem tudom, hogy van az Expiben, a következőt viszont már próbáltam: 4x4 high-ban átlósan zárnak a kerekek (pl. bal első - jobb hátsó) 4x4 low ugyanez felezővel.
Te ismered, hogy pontosan hogy épül fel a hajtáslánc az Explorer-ben? Eléggé érdekelne, hogy van-e benne diffizár, hány darab és konkrétan hol?
Amennyire én tudom a legjobb terepjárókban 3 diffizár van amelyeket külön lehet ki-be kapcsolni igény szerint: első kerekek közt, hátsó kerekek közt, első/hátsó tengely közt.
Az Explorer-ben hogy van ez? Egyáltalán van benne diffizár vagy csak a kerekek független fékezésével érnek el hasonló hatást?
Én biztos nem lennék nyugodt, ha világítana a check engine, pedig nekem is öreg, amerikai autóm van. Ez nem hajlam kérdése, hanem pontosan azt jelzi, hogy valami nem OK, ha valami nem OK.
Kiolvastátok a hibakódot és csak a lambda szonda hibát jelezte a műszer vagy honnét tudod, hogy miért világít a visszajelző?
Sok sikert a vásárláshoz. Bárcsak már én is ott lennék, hogy nézegethetném az eladó Explorer-eket. Vagyis nézegetem már most is a hírdetéseket, de amíg nem tudom eladni a mostani autómat, nincs sok értelme.
Lehet egy pofátlan kérdésem? Amit először linkeltél, világító check engine lámpával. Végül mennyiért adta volna oda? Igazából csak azért kérdezem, mert szeretném tudni, hogy hasonló árú Explorerek-nél kb. mennyit lehet adott esetben alkudni. Köszi.
4x4-ben nem nagyon illik tekergetni a kormányt. Azt semelyik difizáras autó nem kéri, mert a fordulókörön belül és kívül lévő kerekek fordulatszám különbségével nem tud mit kezdeni a difizár. Olyankor komoly erők lépnek fel, amik akár haza is vághatják az egész hajtást. Szóval ott nem csoda a rángatózás, ha mondjuk száraz úton tekerted a kormányt. A könyvek is kimondottan laza, sáros, vagy havas útviszonyokra ajánlják a 4x4 használatát, ott is csak az extrém akadály leküzdésének idejére és nem tovább.
A "csekk engime" lámpához: az öregebb amerikai autók hajlamosak arra ,hogy a csekk engime lámpa folyamatosan égjen, ez persze hibát is jelezhet. Az én kocsimban már két éve ég , lambda szonda hibát jelez, de a szonda jó a zöldkártyán is átment a szerelő is megnézte. A kipufogó leömlőnél fars levegőt szívott , a leömlőket kicseréltettem de az "engime" lámpa még mindig ég. A szerelő szerint nem kell vele foglalkoznom , az autóm tökéletesen működik. A "rángatózva indulás" nem jó jel , főleg ha automata váltós. A fékről leveszed a lábad és simán lassan indulnia kell sík aszfalton.
Állítólag 2. tulaj, szervízkönyves, láttam. Azt mondja a tulaj hogy lambda szonda hibás, ég is a csekk engine. Hosszas alkudozás után megállapodtunk egy árban, de még mindig nem vagyok biztos a dolgomban
Egész jó állapotú, 170000nél volt autómata csere a Solymárnál, viszont mikor vezettem, 4x4-ben elindulásnál, teljesen kifordítottam a kormányt, és kicsit rángatózva indult el. Lehet hogy én voltam a béna, de mégis ott motoszkál a fejemben a 4x4 lánc, hogy lehet már öreg
Köszönöm az infokat,sajnos lószállítóval nem nagyon lehet még 100km/h -val se haladni,max 80!!Még annyit ha esetleg tudnátok valakit itt Debrecen körül akihez lehetne fordulni problémáimmal,azt nagyon meg köszönném.A találkozó szervezése annyiban maradt?Remélem a mire találkozó lesz nekem is lesz explorerem,ha nem és lehet akkor motorral megyek.
szerintem sincs jelentősége, hogy automata, vagy kéziváltós a vontatás szempontjából, de automatával kétségtelenül könnyebb. Ezek kipróbált technikák, nem a legújabb fejlesztések, ha gáz lett volna sorozatosan vele, már biztos eljutott volna ide is a hire.
Fogyasztás. A 740 után szerintem sem lesz meglepetés, de mivel a lószállitóval gondolom nem a városban jönnél-mennél, meg nem is száguldoznál (100-110-es tempo) szerintem max. 15-ben meg fog állni neked.
Nem tudom, ez mennyire mérvadó a döntésed meghozatalában, de én viszonylag hosszan vontattam az enyémmel ide-oda egy lerobbant régebbi Mondeo-t, és hát finoman szólva meg sem érezte az Explorer, kábé mintha pár üres sörösdobozt kötöztem volna a vonóhorogra...
Köszönöm az infókat.Esetleg valakit nem tudtok aki Derecen környékéni fanatikus?Csak hogy mindenkinek irjak valamit a fogyasztás nem hiszem meg lepne nagyon mivel ezelőtt BMW 740-es em volt.Olvastam hogy irtátok hogy nagyon megvállasza a szerelőket a gáz,esetleg valaki akinek van tapasztalata szivesen fogadnám.Én elég sokat megyek,nekem megérné!! Valaki megtudná mondani mennyiért teszik be a gázt? Ésetleg olyan hely is érdekelne ahol jol is csinálják.Köszi
Szerintem semmi baja sem lesz az automata váltónak vontatáskor sem, csak be kell kapcsolni az overdrive-ot, nem vált el olyan hamar és rohadt sok erő van benne. Vontatáshoz szerintem nem találsz jobbat, amit ez nem bír el, ahoz IFA kell:-) Jó állapotút nehéz kifogni, de olyan nincs, amire ne kéne költeni. Ha a fogyasztás nem gond, szerintem jó vétel az expi. Bár ha lószállítót akarsz huzogatni, akkor alacsony fogyasztásban gondolom nem is bízol...
A legtöbb explorer automata váltos és nem tesz jót neki ha nagy terhet vontatol vele ezért inkább "kézi" váltós változatot nézzél ha explorert szeretnél "lóvontatásra". Kézi váltosban is van két illetve négy ajtós /ez nagyon ritka hazánkban/ változat.
Az Explorert gyártották az USA-ban és Németországban is ,ezért a köbcentik egy kicsit eltérnek egymástól , de a gyártási év is számít. Az enyimé 5.0 literes pontosabban csak 4942 köbcentis. Az autókatalógusokban szerepelt 4.9 -es ként valamint 5.0 literesként is.Például az USA explorer Eddie Bauer 4015 köbcentis /99-es/ a német változat 4011 köbcentis /99-es/az autókatalógus szerint. A 95-ös kiadás német 3958 köbcentis. Természetesen a teljesítményük is változó. Az interneten találsz viszonylag olcsó explorereket 10-12 éveseket , de mindenféleképpen rá kell költened ha megvetted és hosszútávra szeretnéd.
Borzalmas nagy keresésben vagyok 1 elfogadható árban és állapotban lévő explorer (98' 99') után.Tudodm hogy nagyon megfogom bánni (csak a fogyasztás miatt) de borzalmasan szeretnék 1et.Ha valaki tudna segíteni azt megköszöném,olyan kérdésem volna hogy miért van az hogy 4.0 -ás explorert hirdetnek 4011,3996,3958 cm3 as motorral?Még annyit hogy van valakinek tapasztalata nagyobb teher vontatásárol,ez én esetemben lószállítót kell huzgálni,vagy motor trailert.
A cég képviselője kitöltögette a betétlapot, meg is kérdeztem akkor telefonon, hogy van e érvényes biztosításuk. De mostanában amilyen szerencsém van, tuti hogy beleszaladnék így üveg nélkül egy olyan záporba, hogy önthetném ki a kocsiból a vizet. Végülis annyira nem égető, inkább megvárom a tisztelt kollégát. 5 munkanapon belül jelentkeznie kell... Szolgáltassanak csak, megfizetem.
Ha tudod a cég nevét, meg a biztositójukat, menj nyugodtan oda, aztán vetesd fel a kárt. Nem kell, hogy arra várj, hogy kijöjjön, mert akkor még egy hónap múlva is azt fogod várni, az ablakod me még mindig be lesz törve. ;-)
Jaja. Nem hiszem hogy nekiállok lefújatni. Semmi szükség arra, hogy valami kretén lebontsa az összes kédert, kivegye az üveget és összefújja nekem a jövőhetet is. Az is lehet, hogy marad így...
Csak a kárfelvevő tolná már ide az ábrázatát végre.
Szerintem az egész sárvédőt ne fényeztesd, elég a ráfújatsz, lakkozzák és összepolirozzák. Az enyémet igy csinálták, nagyon szép lett, és nem is került sokba.
Majd még kérek szerelőtől árajanlatot, bár ő csak valószínű megbontás nélkül csak tól-ig tud arat, de ha nagyon draga akkor neki esek en, aztan ami kell alkatresz berendelem. Rossz esetben kosarba viszem a szerelonek :)
Köszi! Van biztosításuk. Ez mondjuk jó. Csak az bosszant hogy szétcseszték egy csomó programomat... Meg ugye a sárvédő horpin a fény is leugrott. Mintha csúzlival meglőtték volna. Na de mindegy. Nem sajnálom magam. Várom a kárfelvevőt...
Ja a piliscsabaiak azok. Nekem 1 hűtő kellett volna, és valami iszonyú árat mondtak egy 10 éves darabért. :-(((
Találkozó: nekem mindegy, mehetünk Pest felé is, itt Veszprém környékén is vannak érdekes helyek. :-))
Ha van a cégnek biztositása aki betörte az ablakodat, akkor lehet, hogy a gyári újat is fizetnék nem? Ezt végül is nem léehet megavultatni. Mi történik az üveggel a kor előrehaladtával???
Osztómű: szerintem hivd fel a bontósokat, oszt világositsd fel őket. Már ha van kedved vitatkozni, meg veszekedni egy ilyen bagázzsal. Egyébként meg rendeld meg 500 usd -ért. Jobb ötletem nincs. Szerintem is el vannak szállva a bontósok. Azt hiszik, mert terepjáró, meg amerikai, már mindenki tök hülye aki ilyet vesz és bármennyit hajlandó mindenért kifizetni.