Ha augusztusban jár le és májusban viszed el,akkor valóban májustól indul a 2 év.
1 könnyítés van:
A szabályok szerint a műszaki vizsga lejárata előtti 30 napban bármikor elvégeztethetjük azt, a műszaki vizsga érvényessége ugyanúgy a lejárati dátumtól fog újrakezdődni.
Még nem cseréltettem le a nyári gumit. És egy évig használnám a télit. De mondom, csak városi használatra van. Amúgy ha augusztusban jár le a műszaki, akkor elvihetem májusban is? Vagy akkor májustól lesz érvényes?
Átaludtam valamit? Ma( 2022.12.22) kaptál defektet nyári gumin. Ha van télid is, miért nem az volt fenn? "úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni". Amennyiben a "jó ideig", az mondjuk március vége - április eleje lesz, biztos nem lesz probléma. A téli gumi télre való, nyáron ha nagyobb terhelést kap, nagyon hamar tönkre is megy, városban erre kisebb az esélye mondjuk. ;-)
A téli gumi lágyabb, mint a nyári, ezért a hóban jobban tapad. Nyáron is jól tapad, de jobban kopik, meg kanyarokban kicsit kúszik oldalra. Ettől még jól használható. Télen is nyári gumikkal közlekedek, nem éri meg nekem átszereltetni a kevés km miatt. Ezt tudom, sokkal óvatosabban közlekedek. Eddig nem volt még koccanásom sem.
Tapasztalatom nincs,de a szakik azt mondják,hogy nyáron jobban kopik a téligumi és kicsit megnő a fékút valamint kanyarban a tapadás is kicsit gyengébb.
Mi a véleményetek arról, ha valaki nyáron is téli gumival közlekedik? Ma kaptam egy defektet a nyári gumin, úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni. Renault Thalia 1,4 16V, 2001. Csak városban használom.
Jártam én úgy egy off kocsimmal, hogy egy hosszabb út előtti ellenőrzéskor vettem észre, hogy alig van benne olaj. Nagyon sokat használtam, évi 3 olajcserém volt, meg tudtam hogy a motor nem eszi. Olajfolt nem volt alatta.
Aztán kiderült, hogy a nívópálcánál a tömítés elfáradt, és ott nyomta ki az olajat, az meg kb elpárolgott a melegben..😊
Úgy jártam, hogy csütörtökön reggel nem indult a motor, csak tekert de nem röffent be...
Rádugtam a clippet és megpróbáltam megnézni van-e hiba eltárolva, de a clip nem találta a vezérlőt mintha ott se lenne. Mivel ez egy már cserélt vezérlő, próbáltam rájönni mi lehet a hiba oka, akkor nem működik egy számítógép ha nem kap tápot, gondoltam megnézem a csatlakozókon ott van-e a 12 volt.
Hát ott volt.. elkönyveltem, hogy meghalt a vezérlő és gyorsan kerestem egy eladó bontottat. Találtam is el is szaladtam érte ma reggel betettem és sajnos ez ugyanazt produkálta mint az előző.
Mivel megvan az eredeti gyári vezérlőm még és az működött még ha rosszul is, visszatettem azt. De ezt sem találta a clip. El sem tudom képzelni mi a fene lett egy éjszaka. nincs több ötletem, mit tudok tenni, illetve egy még van, az a gondolatom, hogy a K-vonalnak nevezett vezeték amin keresztül kommunikálnak a számítógépek valahol megszakadhatott, bár nem tudom ettől miért nem indul a motor de ez talán megmagyarázná miért nem tudok rálépni a clippel a vezérlőre.
Sajnos azonban nincs róla semmi információm hol lehet ezt a vezetéket megtalálni, melyik csatlakozón melyik láb lehet ez.
Esetleg valakinek nincs erről szóló dokumentációja vagy került hasonló helyzetbe megköszönném az ötleteket..
Sziasztok. Eladás után maradt egy (THALIA 1.4 75 lóerős 8 szelepes) új unixban vásárolt katalizátor. Szeretném eladni féláron. Írjon akinek szüksége van rá. Van még egy THULE tetőcsomagtartóm is.
Benne volt az a mennyiseg es jol neztuk, vizszintben allt a kocsi. A motor es kornyeke tovabbra is szaraz, a kocsi alja is... Fust tovabbra sincs. Nem tudok mit csinalni, megvarom, hogy mikor csokken kritikis szintre, aztan utantoltes es agyalas...
Márpedig, ha az bele volt öntve és mégis eltűnik, annak nyoma kell legyen. Az a mennyiség ahhoz sok, hogyha megeszi a motor füstölnie kellene ettől. Ha esetleg a váltó felől( kupling oldal) a szimmering engedi el, ott csepegni kellene alul. Biztos benne volt ez a mennyiség??? Sima talajon állva nézted az új (már amikor hiányzott belőle) szintet, nem lehet ferdén állt a kocsi?
Sziasztok! Elore is bocsanat a fel offert, de a Clios topikok kihaltak.
Adott egy 1.2 16v Clio, 2010. 185e km. Olajcsere egy honapja volt, azota kb 1500km ment a kocsiba, ebbol kb 300km autopalyan, 130-140-es tempoval. A kenoolajbol kb 1-1,5 liter eltunt. Fustnek nyoma sincs, se lerakodasnak a kipufogoban. Hutoviz tiszta. A blokk es a motorter szaraz, nincs folyas sehol. Oke, hogy minden auto eszik valamennyi olajat, de nekem ez nagyon soknak tunik. Mas is tapasztalta mar ezt? Elore is koszonom a valaszt!
Érdeklődnék hogy valaki szerelt már olyan Thaliába külső hőmérséklet érzékelőt amiben nincs gyárilag. /Természetesen a középkonzolon jelen van a kijelző/ Az érdekelne hogy lehetséges-e? Aki már csinált ilyet amennyiben lehetséges le írná nekem a munkamenetet? Előre is köszi.
Még mindig 2004-es évjáratú 1,5 dCi Thalia. Elment a féklámpám. Ez nem jó sokáig, meg kell javítani.
Kérdésem: A féklámpa van-e biztosítva a bizti táblán? Mivel van együtt? A féklámpa kapcsolót kivettem, az jó. Amit nem értek! A kapcsolónak 4 pólusa van, de 5 szál megy hozzá. Felül 3 darab sárga vezeték, alul 2 szál barna. Ki kivel van? Volna valakinek (kapcsolási - vezetékezési, bekötési) rajza? Megköszönném. Így rajz nélkül kicsit macerás a hibakeresés. Ja, az izzók jók.
Nálam is ugyanez van, hol mutat, hol nem a kilométeróra és teljesen véletlenszerű a dolog.A sebességmérő jeladó csatlakozója, az hol van? A tisztítás az az azt jelenti, hogyha megtalálom széthúzom és az érintkezőket megpucolom?
Minimálisan kisebb fogyasztás (bár ez annyira nem mérvadó), reggel simábban indul, és menet közben jobban gyorsul. Persze van, aki azt mondja, hogy beképzelem, de már 16 éve megvan a Thalia, a legkisebb változást is megérzem rajta. De ahogy visszaolvastam, más is jobbnak érzi. Előtte Molnál tankoltam évekig.
Elhiszem Neked, amit írsz, nálam több esetben is bejött a csatlakozók tisztítása. Egy 20 éves autónál erre mindig számítani kell. Igaz, nekem is kellett cserélnem az FHP jeladót, de a többinél a tisztítás megoldotta a problémát. Szerintem érdemes megpróbálni.