Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
Na most meg a futár hozott Ausztriából csomagot, de kisebb sérülései vannak a gépnek. Most írtam a boltba, hogy találjunk valami megoldást. A csomagolás sértetlen, de látszik, hogy a hungarocelben nagyon erősen előre-hátra mozgott a mozdony úgy hogy a festék nyomos a hungarocell és letört két ütköző, két lépcső, meg az egyik áramszedőről valami tekercsféle a tövéről.
Klubba viszem, kurz kuplungos, 2003-as Roco. Ami különösen tetszik az az olvasható viszonylat tábla az oldalán. Jó nagy dobozban küldte a srác Németországból, faterom ment ki átvenni, és csodálkozva hozta, hogy egy üres doboz jött németből :) Hosszúsága 303mm
80-as évek, a baji úti cserép és téglagyári iparvágány nincs rajta, de az is a bejárati jelzőn belül de a hozentrogeren kívül van, a tatabányai oldalban.
A lépcsőházunkban az egyik lakó, itt volt Tatán vasutas. Még valami fehér egyenruhában volt anno. Már megbeszéltem, hogy a héten lemegyek hozzájuk korabeli fényképekért. Van nekik belőle pár darab. Elkérem és behúzom scannerrel, nekünk is meglegyen. Sőt festmény is van az állomásról, azt pedig lefotózom.
Szerintem jó a 80-as évek. Az épület nem sokat változott. Mozgalmasabb volt az élet az állomáson.Katonavonatok,áruraktár kiszolgálás,környező üzemek. Megfér itt a gőzös,dízel,villanygép is. Megvolt még a két váltóállító központ vonóvezetékes váltókkal és azthiszem már fényjelzők is üzemeltek. Egyszóval remek lenne!!!! :))
Tata témájához, el kéne dönteni a kort is amit modellezünk. A rossz hír az, hogy 1932 óta villamosított, így a felsővezetéket ki kell építeni. A vágány rendszert többször is módosították időközben.
Jenő. Nem is tudom , hogy Tata volt é két fővágányos. Ha pedig ragaszkodunk az eredetiséghez, akkor már csalunk. De ötletnek kíváló. Péter gondolata a takart végről, az nekem szimpi.
A klub foglalkozásokon már elkezdtünk beszélni a majdani modulasztalunkról.
2 ötletem lenne:-vasútállomásról ki- és bevezető szakaszok lehetnének 2 vágányosak (a fővonalra értem) -ovális? alakú modulasztal (lásd. a Szekszárdiaké)
Ez a 2 ötlet az elmúlt 2 Tatabányai vasútmodell kiállítások alapján fogalmazódott meg bennem. Mivel számomra nem igazán tetszik a "másik vonat bevárása" az egyvágányos fővonal miatt. Meg szerintem így eléggé látványos lenne ha elhaladhatna egymás mellett két vonat:)