Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.09 0 0 34226
Ez így kevés. Érveket kérek. És a pénz forrását megnevezni. Bebiztosította a vasútvonalat árvízkár ellen a MÁV vagy az Állam?
Elõzmény: GA0425 (34225)
GA0425 Creative Commons License 2010.06.09 0 0 34225
Teljesen biztos, hogy helyreállítják, amint lehet...
Elõzmény: Törölt nick (34224)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.09 0 0 34224
Szerintetek újjáépítik az edelényi vasútvonalat, vagy megy az elveszett topikba? Ilyenkor a MÁV saját költségén kell újjáépítse, vagy a közutakhoz hasonlóan állambácsi állja a cechet?

Edelényi vonal.
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 34223
Szóval. Értelmesen.

13:30-kor indult el Vácról Aszódra egy Bz szerelvény. Állítólag Nógrádkövesdnél járhatatlan lett a pálya, és 77-esen szöknek most át a Bz-k.
Elõzmény: Törölt nick (34221)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 34222
Jajj, basszus, megint.
Elõzmény: Törölt nick (34221)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 34221
Èpp most indult egy Bz szerelvèny Vàcròl Aszòdra. Àllìtòlag Nògràdkövesdnèl àradàs miatt jàrhatatlan lett a pàlya, ès 77-esen lehet ìgy àtszökni.
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 34220
Amivel a felsõvezetéket karban szokják tartani.
De amúgy a dátum, és a bejegyzés májusra utal.
A különvonat már leközlekedett (gond nélkül, kisebb belógó faágakkal).
Elõzmény: Rbatka (34219)
Rbatka Creative Commons License 2010.05.30 0 0 34219
Az micsoda?
Elõzmény: abdhulbin (34218)
abdhulbin Creative Commons License 2010.05.30 0 0 34218
Remélem lesz annyi esze valakinek, hogy a gólyafészket elõtte átküldik.
Elõzmény: Törölt nick (34216)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 34217
Tegnap megvolt a vonalbejárás az elsõ körben "ideiglenesen szüneteltetett" Pápa-Csorna vonalon. Két kép a vonal topikjában .
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.06 0 0 34216
12-én Miskolc-Nagymaros különvonat lesz Galgamácsa-Vácrátót-Vác útirányon át, és vissza...
Valami 10 kocsi kb. Valaki fotózhatná...
Nógrádkövesd Creative Commons License 2010.05.05 0 0 34215
Zolcsi67 Creative Commons License 2010.05.03 0 0 34214
OFF
Már megtörtént, gazdasági válságnak hívják és éljük át éppen. Pár éve én is feltettem ezt a kérdést valakinek, aki egy bizonyos befektetõi láncba próbált beleugrasztani, csak lesett....
ON
Elõzmény: hmsoft (34206)
bodrostomi Creative Commons License 2010.05.02 0 0 34213
Van azért a papír és a kivitelezés között átfutási idõ, tehát ami ott megjelenik, az jó ha egy év múlva valósul meg. Itt van például a "D&D Drótáru Ipari és Kereskedelmi Zrt. (3527 Miskolc, Besenyõi u. 18.) 2009. 06. 10-én kelt kérelmére, Miskolc Gömöri pályaudvarhoz tartozó „B" vontatóvágányból a XIII/1.számú kitérõvel kiágazó saját célú vasúti pálya használatbavételi, valamint fénysorompó megszüntetési ügye." Ezt a fénysorompót én még nem láttam mûködni, mégis csak most szünteteik meg. Tehát nem hasraütésre történnek a dolgok, és az sem utolsó szempont hogy ezeket a megszüntetéseket szinte minden esetben nem a MÁV, hanem az iparvágányt (nem) használó cégek kezdeményezik.

Nyéken az évek (évtizedek) óta nem használt iparvágányt szedték fel. Amit most említettél, az pedig a Mályi Téglagyár meletti másik vágány. A múltkorában jártam arra, a téglagyári vágányt tavaly bontották el (fotót is tettem fel az elveszett vágányok topikba).
Elõzmény: Törölt nick (34212)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.02 0 0 34212
Igen, lehet tudni.

Itt érdemes legalább hetente körülnézni. Minden héten van 1-2 újabb iparvágány, melyet felszednek.
Most például Jászberényt és Nyékládházát említi. (mintha a nyékládházi nem mûködõ üzembe vezet, kivételek persze vannak).
Múltkor Miskolc, Békéscsaba, Szeged-Tisza, Kiskunhalas, Debrecen volt terítéken.
Teljesen mindegy hogy fõvonalból vagy mellékvonalból ágazik ki, szedik fel sorban.

(érdekes jelenség, hogy a bontások elsõsorban a miskolci, debreceni és szegedi területeken fordulnak elõ sûrûn. Pécsen elõfordul még, de a budapesti és a szombathelyi területre nem jellemzõ. Pedig ott is leépítette az állam a vasúti teherszállítást)
Elõzmény: bodrostomi (34211)
bodrostomi Creative Commons License 2010.05.02 0 0 34211
Ja és megjegyzem hogy már most is bontanak fõvonali létesítményeket: fõvonalakhoz csatlakozó iparvágányokat. Nagyon sokat. Mûködõ üzemekbe vezetõ vágányokat is.

Lehet tudni hol?
Elõzmény: Törölt nick (34209)
V43 1279 Creative Commons License 2010.05.02 0 0 34210
Az szép...
Lehet tudni, hogy mit terveznek vele?
Elõzmény: Törölt nick (34202)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.02 0 0 34209
Igen. Valószínûleg a mai, fõvonalinak mondott létesítmények következnek, mert akkorra már azok is mellékvonallá változnak.

Erre a tendenciára már utal az, hogy gyors leépülésben van a:
Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes
Hatvan-Salgótarján
Szeged-Békéscsaba vasútvonal.

Ezeken a vonalakon a mûszaki leépülés felgyorsult. Mivel az Állam (nevében egyes közlekedési szakértõk) EU-s forrást ezekre a vonalakra nem akar költeni (hazai forrás meg nincs), így esély sincs arra, hogy ezeken a vonalakon a pálya jellemzõi (pl: sebesség) javuljon.
Ezért várható, hogy a felsorolt fõvonalak az 5-ös számú fõvonal sorsára jutnak: elõbb elpártolnak az utasok, majd bezár a bazár.

Ne legyen így, nem örülnék neki. De ebbe az irányba haladunk.

Lesz-e egy olyan pozitív irányú lökés, mely ezeket a (most még) fõvonalakat letéríti a leépülés útjáról?

(Ja és megjegyzem hogy már most is bontanak fõvonali létesítményeket: fõvonalakhoz csatlakozó iparvágányokat. Nagyon sokat. Mûködõ üzemekbe vezetõ vágányokat is.)
Elõzmény: rutthin (34208)
rutthin Creative Commons License 2010.05.01 0 0 34208

Csak arra leszek kíváncsi, mi lesz, ha már mindent felszedtek és mindent lebontottak. Elõbb-utóbb csak éhenhalnak ezek a kis kft-k.

 

Akkor majd következnek a fõvonali létesítmények!:-))

Elõzmény: Törölt nick (34204)
v_peti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 34207
Miért ne tudnának?

Van a Jóskapista a Pityipalkó és a Keménymeló Kft, õk megcsinálják a különbözõ munkákat, ezért pénzt kapnak a Sógor-Koma Kft-tõl, ami az elõbb említett kis cégek fõvállalkozója, és egyben alvállalkozója az Állami Pénzeket Lenyúló és a Közbeszerzések Elõre Meghatározott Részét Elnyerõ Kft-nek, amelyik megcsinálja a beruházást.

Elõzmény: Törölt nick (34204)
hmsoft Creative Commons License 2010.04.30 0 0 34206
mi lesz, ha már mindent felszedtek és mindent lebontottak

Sok évvel ezelõtt azt a kérdést tettem fel magamnak, hogy mi lesz, ha az olcsó gyártókapacitások, olcsó felvevõpiacok keresése egyszercsak "körbeér"? Mert ugye a Föld mégiscsak véges felületû, és elég csak egy relatíve elég lassú közlekedési eszközre, a polgári repülõre felülni ahhoz, hogy lásd, mennyire véges. Aztán körbejárva a témát rájöttem, hogy a kérdést is felesleges feltenni. Mert egy menetrend úgy-ahogy megtervezhetõ, vagy egy vasútvonal szakaszának fenntartási terve is kiadható idõszakról-idõszakra. Na de társadalmi folyamatok esetében ez nem terv, hanem jóslás, vagy még annyi se. Tehát, ha a keresés körbeér, na bumm, akkor körbeér. Ha senki sem tud semmi jót kitalálni, maximum lesz egy jó kis válság, aztán egy jó kis háború. Annak is lesznek nyertesei, és lesznek vesztesei. Mi ebben az új? És ha mmindent felszedtek és lebontottak a "kis Kft-k", akkor idõközben vagy rég sikerült jobb bizniszbe fektetni az így szerzett pénzeket, vagy nem. Ha nem, akkor a "kis Kft." hoppon maradt vezetõje vagy tud más munkát találni, vagy sem. Közben a "kis Kft." alkalmazottai vagy éhenhalnak, vagy sem. Mi ebben az új? Semmi.

hm
Elõzmény: Törölt nick (34204)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.30 0 0 34205
Ha nincs elkerítve a terület, illetve megjelölve (kiírva) sincs, akkor honnan tudja a földi halandó, hogy eddig és ne tovább?

A magántulajdonba került töltésszakaszon van-e vasúti pálya?
Elõzmény: Törölt nick (34202)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.30 0 0 34204
A politika (-i tanácsadók) beletaszították a MÁV döntéshozóit, hogy szedessenek fel mindent, és bontsanak le mindent, aminek használatára most éppen nincs igény.

A munkálatokat végzõ, MÁV-döntéshozókhoz közel álló cégek csak így tudnak munkához, bevételhez jutni, mert nincs vasútkorszerûsítés, vasútépítés.

Hiába vannak a nemzetközi törzshálózaton hatalmas beruházások (és hatalmas pénzek), a már említett kis vállalkozások ott nem tudnak labdába rúgni.

Csak arra leszek kíváncsi, mi lesz, ha már mindent felszedtek és mindent lebontottak. Elõbb-utóbb csak éhenhalnak ezek a kis kft-k.
Elõzmény: v_peti (34203)
v_peti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 34203
Nem igaz, hogy egy mellékvonal korszerûsítésénél ne lehetne többet lenyúlni, mint pár tonna vas eladásánál, amit ráadásul még ki is kell bontani. Na meg sok helyen egyelõre vagy egyáltalán nem is lesz tényleges pályabontás. Akkor meg mire jó az egész. (A Narancsutak vagy a Sógor-Koma Busz Kft sem tud kaszálni egy egybuszos vonalon, ha egyáltalán kell pótlóbusz, mert inkább nem kell.)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 34202
Vértesacsa (faluhatár) - Felcsút-Alcsút (faluhatár) lett eladva. Magyarán szólva Vértesacsán a Lovasberény felé nézõ határnál levõ gázvezetéktõl a bicskei HM telepig már magántulajdonban van a vasútvonal, épületek, terület. Ezt kéretik tiszteletben tartani az arra vetõdõknek, legyen a terület bármilyen állapotban is.
Elõzmény: V43 1279 (34175)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 34201
Biztos, hogy épületbontásokról szólt az eszmefuttatás?
Elõzmény: RIKA424 (34199)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 34200
14-es topikjából a legújabb Kisalföldes cikk:

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/2/2/9/IMG_0007508229.jpg
RIKA424 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 34199

Amikor egy épület bontásának okairól kérdenek akkor az általános elméleti okfejtésnél CÉLSZERÛBB az elrendelõt megkérdezni.

 

 

 

Elõzmény: Törölt nick (34198)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.26 0 0 34198
Tudod te nagyon jól, hogy ki és kik voltak a kitalálói a hálózatracionalizációnak. Csak játszod a tájékozatlant, mert nem tudod pontosan, merre tart az akkor elindított vasútpusztítósdi lavina.
Elõzmény: RIKA424 (34197)
RIKA424 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 34197

Minek itt találgatni amikor meg lehet kérdezni attól is aki a bontást elrendeli.

 

Az igaz, hogy akkor elmarad a találgatósdi izgalma............:-))

Elõzmény: pallee (34196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!