Szerintetek újjáépítik az edelényi vasútvonalat, vagy megy az elveszett topikba? Ilyenkor a MÁV saját költségén kell újjáépítse, vagy a közutakhoz hasonlóan állambácsi állja a cechet?
Èpp most indult egy Bz szerelvèny Và cròl Aszòdra. Àllìtòlag Nògrà dkövesdnèl à radàs miatt jà rhatatlan lett a pà lya, ès 77-esen lehet ìgy à tszökni.
Amivel a felsõvezetéket karban szokják tartani. De amúgy a dátum, és a bejegyzés májusra utal. A különvonat már leközlekedett (gond nélkül, kisebb belógó faágakkal).
OFF Már megtörtént, gazdasági válságnak hívják és éljük át éppen. Pár éve én is feltettem ezt a kérdést valakinek, aki egy bizonyos befektetõi láncba próbált beleugrasztani, csak lesett.... ON
Van azért a papír és a kivitelezés között átfutási idõ, tehát ami ott megjelenik, az jó ha egy év múlva valósul meg. Itt van például a "D&D Drótáru Ipari és Kereskedelmi Zrt. (3527 Miskolc, Besenyõi u. 18.) 2009. 06. 10-én kelt kérelmére, Miskolc Gömöri pályaudvarhoz tartozó „B" vontatóvágányból a XIII/1.számú kitérõvel kiágazó saját célú vasúti pálya használatbavételi, valamint fénysorompó megszüntetési ügye." Ezt a fénysorompót én még nem láttam mûködni, mégis csak most szünteteik meg. Tehát nem hasraütésre történnek a dolgok, és az sem utolsó szempont hogy ezeket a megszüntetéseket szinte minden esetben nem a MÁV, hanem az iparvágányt (nem) használó cégek kezdeményezik.
Nyéken az évek (évtizedek) óta nem használt iparvágányt szedték fel. Amit most említettél, az pedig a Mályi Téglagyár meletti másik vágány. A múltkorában jártam arra, a téglagyári vágányt tavaly bontották el (fotót is tettem fel az elveszett vágányok topikba).
Itt érdemes legalább hetente körülnézni. Minden héten van 1-2 újabb iparvágány, melyet felszednek. Most például Jászberényt és Nyékládházát említi. (mintha a nyékládházi nem mûködõ üzembe vezet, kivételek persze vannak). Múltkor Miskolc, Békéscsaba, Szeged-Tisza, Kiskunhalas, Debrecen volt terítéken. Teljesen mindegy hogy fõvonalból vagy mellékvonalból ágazik ki, szedik fel sorban.
(érdekes jelenség, hogy a bontások elsõsorban a miskolci, debreceni és szegedi területeken fordulnak elõ sûrûn. Pécsen elõfordul még, de a budapesti és a szombathelyi területre nem jellemzõ. Pedig ott is leépítette az állam a vasúti teherszállítást)
Ja és megjegyzem hogy már most is bontanak fõvonali létesítményeket: fõvonalakhoz csatlakozó iparvágányokat. Nagyon sokat. Mûködõ üzemekbe vezetõ vágányokat is.
Igen. Valószínûleg a mai, fõvonalinak mondott létesítmények következnek, mert akkorra már azok is mellékvonallá változnak.
Erre a tendenciára már utal az, hogy gyors leépülésben van a: Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes Hatvan-Salgótarján Szeged-Békéscsaba vasútvonal.
Ezeken a vonalakon a mûszaki leépülés felgyorsult. Mivel az Állam (nevében egyes közlekedési szakértõk) EU-s forrást ezekre a vonalakra nem akar költeni (hazai forrás meg nincs), így esély sincs arra, hogy ezeken a vonalakon a pálya jellemzõi (pl: sebesség) javuljon. Ezért várható, hogy a felsorolt fõvonalak az 5-ös számú fõvonal sorsára jutnak: elõbb elpártolnak az utasok, majd bezár a bazár.
Ne legyen így, nem örülnék neki. De ebbe az irányba haladunk.
Lesz-e egy olyan pozitív irányú lökés, mely ezeket a (most még) fõvonalakat letéríti a leépülés útjáról?
(Ja és megjegyzem hogy már most is bontanak fõvonali létesítményeket: fõvonalakhoz csatlakozó iparvágányokat. Nagyon sokat. Mûködõ üzemekbe vezetõ vágányokat is.)
Van a Jóskapista a Pityipalkó és a Keménymeló Kft, õk megcsinálják a különbözõ munkákat, ezért pénzt kapnak a Sógor-Koma Kft-tõl, ami az elõbb említett kis cégek fõvállalkozója, és egyben alvállalkozója az Állami Pénzeket Lenyúló és a Közbeszerzések Elõre Meghatározott Részét Elnyerõ Kft-nek, amelyik megcsinálja a beruházást.
mi lesz, ha már mindent felszedtek és mindent lebontottak
Sok évvel ezelõtt azt a kérdést tettem fel magamnak, hogy mi lesz, ha az olcsó gyártókapacitások, olcsó felvevõpiacok keresése egyszercsak "körbeér"? Mert ugye a Föld mégiscsak véges felületû, és elég csak egy relatíve elég lassú közlekedési eszközre, a polgári repülõre felülni ahhoz, hogy lásd, mennyire véges. Aztán körbejárva a témát rájöttem, hogy a kérdést is felesleges feltenni. Mert egy menetrend úgy-ahogy megtervezhetõ, vagy egy vasútvonal szakaszának fenntartási terve is kiadható idõszakról-idõszakra. Na de társadalmi folyamatok esetében ez nem terv, hanem jóslás, vagy még annyi se. Tehát, ha a keresés körbeér, na bumm, akkor körbeér. Ha senki sem tud semmi jót kitalálni, maximum lesz egy jó kis válság, aztán egy jó kis háború. Annak is lesznek nyertesei, és lesznek vesztesei. Mi ebben az új? És ha mmindent felszedtek és lebontottak a "kis Kft-k", akkor idõközben vagy rég sikerült jobb bizniszbe fektetni az így szerzett pénzeket, vagy nem. Ha nem, akkor a "kis Kft." hoppon maradt vezetõje vagy tud más munkát találni, vagy sem. Közben a "kis Kft." alkalmazottai vagy éhenhalnak, vagy sem. Mi ebben az új? Semmi.
A politika (-i tanácsadók) beletaszították a MÁV döntéshozóit, hogy szedessenek fel mindent, és bontsanak le mindent, aminek használatára most éppen nincs igény.
A munkálatokat végzõ, MÁV-döntéshozókhoz közel álló cégek csak így tudnak munkához, bevételhez jutni, mert nincs vasútkorszerûsítés, vasútépítés.
Hiába vannak a nemzetközi törzshálózaton hatalmas beruházások (és hatalmas pénzek), a már említett kis vállalkozások ott nem tudnak labdába rúgni.
Csak arra leszek kíváncsi, mi lesz, ha már mindent felszedtek és mindent lebontottak. Elõbb-utóbb csak éhenhalnak ezek a kis kft-k.
Nem igaz, hogy egy mellékvonal korszerûsítésénél ne lehetne többet lenyúlni, mint pár tonna vas eladásánál, amit ráadásul még ki is kell bontani. Na meg sok helyen egyelõre vagy egyáltalán nem is lesz tényleges pályabontás. Akkor meg mire jó az egész. (A Narancsutak vagy a Sógor-Koma Busz Kft sem tud kaszálni egy egybuszos vonalon, ha egyáltalán kell pótlóbusz, mert inkább nem kell.)
Vértesacsa (faluhatár) - Felcsút-Alcsút (faluhatár) lett eladva. Magyarán szólva Vértesacsán a Lovasberény felé nézõ határnál levõ gázvezetéktõl a bicskei HM telepig már magántulajdonban van a vasútvonal, épületek, terület. Ezt kéretik tiszteletben tartani az arra vetõdõknek, legyen a terület bármilyen állapotban is.
Tudod te nagyon jól, hogy ki és kik voltak a kitalálói a hálózatracionalizációnak. Csak játszod a tájékozatlant, mert nem tudod pontosan, merre tart az akkor elindított vasútpusztítósdi lavina.