Köszönöm a reagálást! Feltétlen érdekelne a 12 DOTS, a CPLT és az is hogy mik vannak esetleg amik még másolhatók-ezeken kívül:Rendez-vous-Houston, Destination Docklands, Europe in concert, La Defense, Oxygene in Moscow.
A "Nuit Electronique" az "Electronic Night" koncert.
Amúgy egy BS beli Jarre-koncert miatt én is eladtam volna a VGA kártyámat-ha ezen múlott volna-akár minden évben eladnám! (ha lenne koncert Budapesten ja és BS) Apropó:mi a véleményetek szerintetek a Mester fog még valaha idejönni? Állítólag a Népsadion beli koncert előtti sajtótájékoztatón azt mondta: ha valaki meg akarja nézni a koncertjét most nézze mert nem jön ide többet!??? Azután ugyebár '97-ben is vendége volt Budapestnek és én azon gondolkodtam akkor mikor a Búza Sanyi riportot készített vele asszem márciusban és azt kérdezte:-Ugye lesz koncert Budapesten!?-hogy csak az Oxygene 8 klip magyar vonatkozása miatt tett-e vajon ígéretet hogy idejön koncertezni vagy csak azért mondta '93-ban amit mondott hogy minél kelendőbbek legyenek a jegyek?
A Maksa féle CO2-t én is megvettem még valamikor a nyár elején. Jarre a kezdetek kezdetén analóg hangszerekkel dolgozott melyeknek hangzása jóval tartalmasabb, lágyabb, finomabb hangzást adott szerzeményeinek. Nekem a CO2-vel az a bajom hogy túlságosan elektronikus. Ezek a finom átívelések, lágyabb hangok hiányoznak. Na persze nyilván nem lehet mindenkinek ARP 2600-a. Az effektek-több helyen is észrevettem-nincsenek szépen kidolgozva néha túl sok van néha meg sokáig semmi. Hirtelen szólalnak meg, néha nem oda illően.
Jarre iránti rajongása tiszteletéül tett "zenei kirándulásán" majdnem minden szám elég jól felismerhető mint korábbi Jarre mű ill. teli van Jarre-os motívumokkal. 1.-2.:Rendez-vous 1, Equinoxe 6, Equinoxe 7; 3:Chronologie 7, Fishing junks at sunset; 4:na erre nem igazán jöttem rá-viszont nagyon Jarremix-es; 5:Chronologie 4 (oda az a C'mon és a Yeah, nem kellett volna!!!); 6:???; 7:Oxygene 8-szerű, a ritmus: Magnetic fields 4; 8:Oxygene 13; 9:??? (az a Forma 1-es effekt kicsit szerintem nem illik bele a lemez hangulatába); 10:Equinoxe 8 (L'orchestre sous la pluie); 11:La derniére rumba
Ezt a cikket viszont valószínűleg nem ismeri:
r:Dj Tomek:ˇMiért van az, hogy a Chronologie-hez hasonlóan több albumodon nincs saját címe a számoknak?
ˇLehet, hogy nem mindenkinek könnyű egymástól megkülönböztetni a részeket, de mindig úgy éreztem, meglehetősen művi dolog egy instrumentális tételnek olyan címet adni, mint például "Éjjel a parton". Néha előfordul, hogy összejön, de azt hiszem, jobb, ha egy átfogó koncepcióról van szó, ahogy a klasszikusok vagy manapság egy film esetében.
De tetszik ahogy összefűzte a számokat. Komplett zenei mű. Viszont épp ezért nem illik bele az a bizonyos Forma 1-es effekt.
A dallamok fülbemászóak, a számok dinamikusak. Az ötletek jók. Ha nem sértődik meg ifjú Mesterünk talán még a Hypnotix-hoz hasonlítanám, annyi különbséggel ill. pozitívummal, hogy a CO2-jellemzőbben Jarre-os. Szóval: csak így tovább!!! Ha minden jól megy: Maksa Zoltán:City In Concert:Budapest-mondjuk a Duna-parton. Szerintetek megfordult a fejében mint Jarre rajongó hasonlóképp valami monumentális koncert ötlete?
A dániai koncertről én is lemaradok-senkit nem tudtam rávenni ill. pénzhiány miatt. Az egyik ismerősöm már majdnem sikerült rávennem de akkor már csak V.I.P. jegyeket lehetett kapni. Mindenesetre akik mentek irigyellek titeket.Először úgy volt hogy fellép a Patrick Rondat is. Szerintem nem igazán illik a képbe elég sűrűn. Végülis úgy tudom mégsem lesz ott (nem baj). Viszont a Safri -duó miatt is sajnálom Na ez van...
1) Én már a kapunyitás előtt kb. negyedórával értem oda, sikerült az elsők között beérnem a küzdőtérre, a kordon elé (azidőtájt épp felkarig be volt gipszelve a jobb karom :/) Szerintem inkább az volt a gond, hogy túl pontosan kezdett :)
2) Ezt aláírom, még igencsak világos volt...
3) "Ízlések és pofonok". Amúgyis, részemről eleve határtalan öröm volt, hogy egyáltalán eljött kis hazánkba! Más kérdés, hogy mindezt mint egy erősen feszített ütemű turné első állomásaként nem igazán volt szerencsés... talán ha mi lettünk volna középtájt a turnémenetrendben.
4) Nézőpont kérdése. Olyan hogy "drága jegy" nem minden esetben létezik :) Én a BS-beli koncerthez eladtam a saját monokróm VGA-mat, hogy megvehessem a 6500 Ft-os ('97-ben!) jegyet :)
5) Na ja, Pepsi (a vokalista) inkább volt szép mint tehetséges...
6) Ez is igaz, lehetett volna hosszabb egy félórával. Meg nagyobb csapattal is játszhatott volna a több élő hangzás eléréseképpen...
Szia mindenkinek, üdv Sen! (azt hiszem már régóta tartozom egy magánlevéllel...)
A 12DOTS-al kapcsolatban: nekem egyrészt megvan VHS-en (a francia M6-os csatiról vették fel) és ezt azóta sikerült bedigitalizáltatnom egy 2CD-s, DivX-es avi-ba. Ha pesti vagy, akkor értejöhetsz egy vinyóval és átmásolhatom. Vagy küldesz 2 üres, 80-as CD-t és akkor cdcopy :)
A 'Concert pour La Tolerance' is megvan, plusz még jópár Jarre-koncert, részint original VHS, részint másolt VHS formában. A CPLT-t nemrég vitte el egy haverom bedigiztetni, pár hét múlva remélem lesz belőle valami...
A 'Nuit Electronique' milyen koncertet takar?
Sajnos... a dán koncerten történő helyszíni jelenlét részemről elmarad :( Épp összeszámoltam, egy lottó 5-ös már bőven elég lenne az év hátralevő koncertjeire :)
A Vocoder az ún. analízis-reszintézis elven működik, tehát nagyon sok sávon analizálja a bejövő hang spektrumát, és a visszaszintetizáláskor átalakítást végez. Így jöhetnek létre hangszínkeresztezések is. Akkor találták fel, amikor a hang távközlésében adattömörítéssel próbálkoztak, és egy zenész odaólálkodott...
Szerintem a bemenő hang magassága a Revolution esetében lényegtelen, hiszen a kijövő géphang végig azonos magasságú. Figyeltétek a moszkvai videón, hogy hallatszik Jarre kabáló hangja is a géphang mellett? A Give me a sign-ben szintén Vocoder van, de ott énekel bele.
Utánanéztem az általam felvetett Pro Tools ügynek: a legújabb 5.0.1 verzióban már van sequencer is.
Sajnos én nem kezdtem el idejében félretenni, úgyhogy a repülő kizárt... marad a busz, az autó ill. a vonat. Jelenleg még ezutóbbi mellett vagyok, bár ez is drágább mint kéne, úgy 50 körül van oda-vissza.
A Maksa féle albumról már hallottam, de még nem hallottam. Milyen?
Ramses: A 12DOTS megvan Real video formátumban, eléggé kicsi felbontásban, szinte élvezhetetlen. De ha a képét kirakom tv-re, akkor kicsit jobb. kb 50M az egész.
Innen a fórumról hányan megyünk a koncertre? Lehet, hogy érdemes lenne megszervezni az utat.
Öröm nekem az a tudat, hogy nem egyedül leszek, aki akimegy a koncertre. Én most intézem az odautamat. 6-án indulok repülővel (ezért spóroltam januártól és nem busszal akarok zötykölődni, hogy hullafáradt legyek arra az időre) és 8-án vissza.
Remélem valamelyikőtökkel össze fogok futni a repülő úton. (Azt ajánlották nekem, hogy VISA bankkártya feltétlen legyen nálam.)
A plakátról annyit, hogy csak egy-két helyen vélték felfedezni. De ez most nem is annyira érdekes. A Jarre rajongók, már nagyon várják a koncertet és az új albumot egyaránt.
Azt tudtátok, hogy Maksa Zoltán is szerzett egy olyan szintetizátorzenét Jarre ihletésére amit CO2-nek nevezett el? Én sokat hallgatom és nagyon tetszik. Keressétek az üzletekben.
Először is örülök cscs75 hozzászólásához hogy egyetért amit Oldfielddel kapcsolatban írtam.Csak annyit még hogy nem fikázni akartam de ami szar az szar...
Több kérdésem is van:
-Khaled szerepelt-e a Tolerance koncerten '95-ben?
Képeket láttam a koncertről és ismerős az arc csak nem tudom eldönteni hogy ő-e az vagy sem
-Van-e valaki akinek meglenne a 12 Dreams Of The Sun VHS-en esetleg CD-n MPG-ben...? Esetleg a Tolerance koncert vagy a Nuit Electronique? Vennék belőle vagy másolnék illetve bármilyen megoldás érdekelne. Természetesen nem ingyen.
Amúgy AERO-s plakátokat még én sem láttam sajnos
A koncerttel kapcsolatban én is így vagyok:rendelnék jegyet csak nem tudom hogy fogok kijutni.De egy biztos:megnéztem az időjárást Alborgban-az elkövetkezendő egy hétre max 25 de inkább 20 fokokat jósolnak a nagy büdös nyár kellős közepén-de szeptemberben lesz a koncert brrr... úgyhogy kabátra fel!
Ma megrendeltem 2 jegyet a koncertre! A jegyekhez még egyéb költségek is járulnak (Ticketfee, Paymentfee), igy a 2 jegy 454,73 DDK volt (mai áron: 14951,26 ft). Jelenleg már csak azt nem tudom, hogy mivel jutok el a koncertre. De addig remélhetőleg meg fog oldódni.
A visszaigazoláson az szerepel, hogy 3 nap múlva (25-én) kapom kézhez. Hát nagyon remélem, hogy meg is kapom, mert a számlámról már levették az árát...
Az előttem szólókkal nagyrészt egyetértek, különösen az Oldfielddel kapcsolatban.
Más. Budapesten még nem láttam Aero-s plakátokat, bár lehet, hogy rossz helyen néztem... :)
Mint tudjátok hivatalosan is bejelentették az AERO koncert megtartását. Információkhoz jutottam.
A normál jegy ára 200 dán korona (kb. 6630 Ft),
büfé jegy 750 DKK és a VIP jegy 1895 DKK.
Az eredeti üzenet:
Prices:
Normal ticket: DKK 200 + extra charge
Show buffet-ticket: DKK 750 + extra charge- includes Show buffet excl.
drinks in the Show tent before the concert.
V.I.P-Ticket: DKK 1895 + extra charge - gives entrance to a covered
V.I.P stand with a luxury buffet including free drinks a to stay in a
V.I.P tent before/while the concert.
Hogy ez forintban mennyi, azt itt megtudhatjátok:
http://www.xe.com/ucc/
ahol is be lehet írni az átváltani kívánt összeget, a bal oldali mezőben az adott pénznemet, a jobb oldaliban a HUF-et kell kiválasztani.
A koncert helyileg itt lesz:
http://www.xs4all.nl/~galaxie/cool/aalborg_map.gif
A térkép felső részén található Gammel Vra sárgával jelölve a terep. Említették, hogy fognak indítani külön buszjáratokat a show-ra.
A program szeptember 7-én:
15.00 Kapunyitás
16.00 Különféle szórakoztató programok kezdete
21.00 Jean Michel Jarre Aero koncert kezdete (kb 2 órás)
24.00 A show vége
Aki szeretne jönni, annak már most meg kell rendelnie a jegyet, mert vészesen fogy, és erre figyelmeztetnek a helybeliek is. Kb. 30000 jegy van eladásra. Csak a tegnapi nap 6000-et adtak el (statisztika szerint).
Van egy link amin lehet rendelni:
www.e-billetter.dk
ott a zöld gombra kattintva infót kapunk. A zöld gombbal lehet megrendelni a jegyet. Eleinte gondok voltak az oldallal (FYI: már elhárult). Valószínűleg a túlterheltség miatt. Ilyenkor többször is kellett próbálkozni.
Amire te gondolsz az csak egy sima megafon-azzal rohangászott Moszkvában és az Electronique nuit-n.
A Vocodernek-ha jól emlékszem-Londonban volt látható használata.Ez egy szinti amiből kilóg egy mikrofon.Monoton hangzással belebeszélsz a mikrofonba ezután a billentyűk segítségével dallamosíthatod
Még annyit hozzátennék, hogy ez a szerkezet egyfajta hangtorzítóként működik. Ha jól emlékszem a 97-es BS koncerten egy piros színű tölcsérszerű szerkezettel futkorászott. A vocoder összetett szó. Vocal Dekoder szavakból tették össze (ha jól emlékszem), de javítsatok ki.
Igaz az, hogy Budapesten már vannak plakátok, amelyek hírdetik a megjelenő AERO albumot?
apropó Mike Oldfield:Nem tudtam hogy kalózkiadás-elnézést-de abban ha nem is értünk egyet hogy szar koncert volt-e,az én véleményem ez.
Milyen koncert az amikor
1-a hivatalos kezdési idő előtt amikoris a közönség egyharmada még kint tombol az utcán és kintről az hallja hogy már elkezdődött a koncert
2-még simán világos volt amikor elkezdte- következésképp a vizális effektek nem voltak élvezhetőek sőt továbbmegyek:a fényeffektek eléggé szegényesek voltak-az úgynevezett harmatgyenge kagtegóriába tartozik annak a koncertnek a vizuális projektje és kivitelezése (a múlt héten Krakkóban jártam és ott évente rendeznek zsidó fesztivált-ennek keretében klezmer stílusú koncert volt egyik este-na ez a koncert simán túltett fényeffektek terén egy Mike Oldfield ún.koncerten)
3-a lehető legszarabb, ismeretlenebb népszerűtlenebb számait játszotta talán 1-2 kivétellel
4-drága volt a jegy-de leginkább akkor ha mindezeket figyelembe vesszük és végülis arra a következtetésre jutottunk hogy nem nyújtott érte semmit (ahol ültünk körülöttünk az emberek csak néztek hogy mi ez a szar és mikor fog már végre normális számokat játszani
5-még az se mellékes hogy egyáltalán nem volt jó hangulatú a koncert sőt tulajdonképpen semmilyen hangulatot nem teremtett csak egy nagy zűrzavart és értetlenséget a nézők között
6-baromi rövid volt a koncert mint általában
-összességében egy Mike Oldfield-tól többet vártam-gyakorlatilag leszarta Budapest közönségét, bezsebelte a pénzt és lelépett
Na nem baj én is leszarom és tudom hogy többet nem megyek ki a koncertjére
DJ Tomek: köszi a felvilágosítást helyettem is Laci számára
Laci:asszem van egy hangmagasság amiben érdemes belebeszélni-ahogy te mondtad és-lekezeli ezt amilyen dallamot játszol vele amúgy a működése engem is érdekel mert én is kb ennyit tudok róla-megpróbálok utánanézni
Kosz szepen! Ez olyan, hogy belebeszelsz, es amilyen dallamot jatszol, olyan gepenek jon ki belole? Gitarral lattam ilyen jelenetet mar. Ebben az esetben mi tortenik, ha eleve enekelsz a mikrofonba, es jatszol is vele? Van egy adott hangmagassag, amin erdemes ebbe beszelni, vagy ezt lekezeli? Bocs, de ezugyben teljesen laikus vagyok, de erdekelne hogy mukodik...
nl
Ha meghallassz egy új Mike Oldfield számot- netalántán rádióban-amiről nemtudod hogy az, akkor is rájössz.(Amúgy is utálom amióta itt volt Budapesten 3 éve.Asszem ilyen szart is ritkán lát és hall az ember.És még képes volt kiadni Cd-n is.)
Nem Oldfield adta ki a pesti koncertet CD-n. Itthon valaki felvette, es nyomott belole egy parat. Kalozlemez termeszetesen. De szerencse hogy vannak ilyenek!
A Vocoder használata (Revolutions)-és nem túlzásba hozása
Mi az a Vocoder? Ugy ertem, mar sokszor hallottam a nevet, de nem tudom melyik hangszint allitja o elo?
Sajnos amíg nincs kritikus hallgatóság, addig lesznek ilyenek, mert meg tudnak élni... De én elfogadom ilyennek a világot (benne a torz zenei palettát), annál érdekesebb egy-egy eldugott nótát/előadót kihalászni az általam ismeretlen underground vonalból vagy akárhonnan, ahol nincs gigantikus promociós munka, csak zenei. Nekem az utóbbi épp elég élményt ad :D
Asszem maradnék a férges alma eseténél. Nem szeretnék nyilvános keretek között olyan látszatot kelteni, hogy általánosan leírom a popzenét, mert ez nem lenne rám igaz. Azt hiszem, inkább bevezetném itt is az eddig csak kétszemközt használt terminológiámat, miszerint bizonyos "muzsikálgató" embercsoportocskákat a DIVATSZAKMA részének tekinteném, akik valójában promóciós tevékenységet végeznek.
Én ugyan nem koptatom a zeneakadémia padjait, de egyetértek. Mindenesetre nem írnám le a popzenét. (Ha a gyökér jelző a popzenére általában illesztett, akkor nem értek vele egyet, ha pedig csak a popzene egyes elemeire, akkor annyit fűznék hozzá, hogy férges alma mindig akad...) A másik dolog, ami totál fölösleges, az a debizonyeztazeffektetezmegezcsináltaelőszöréscsakőakirály hozzáállás, ennyi erővel Deep Purple, utána meg csak loptak a rockzenében... Vagy Jimi Hendrix óta nincs gitáros... Szerintem egyszerűen többször, alaposan végighallgatva egy számot minden jó zenei érzékkel megáldott ember (aki nem esett stílusok szemellenzős csapdájába) el tudja dönteni egy-egy előadó/nóta létjogosultságát az adott toplistán/lemezeladási listán/cd-gyüjteményben, stb... Jarre profizmusához talán az ABBA vérprofi és alapos csiszolgatós slágergyártását hasonlítanám annak ellenére, hogy az utóbbi társaság toplisták élére célzott; viszont közös volt az alapos előkészítés, és ha valami nem ment, el merték dobni, nem ragaszkodtak az ötletekhez, ha nem működtek (olyan alapokat dobáltak ki ezáltal, amiből manapság több számmal is kijöhetne 1-2 banda, és még menne is a szekerük egy darabig...). Meggyőződésem, hogy aki Jarre zenéjét nem szereti (úgy összességében) az vagy nem figyel a zenére, vagy érzéketlen, vagy hazudik, vagy hagyjuk...
"Tényleg nem vitatkozni szeretnék..."
Miert nem szeretnel vitatkozni? :-))
Nagyon koszonom a reakciodat, rajottem, hogy a sajat specialis szituaciom miatt tenyleg magyarazatra szorul a velemenyem.
En is nagyon sok emberrel szerettettem meg Jarre zenejet, akik meg sokaig fogjak hallgatni ezeket a szamokat. De amiota a Zeneakademiara jarok, nehezebb lett a dolgom ezugyben. Ugyanis az itteni elet a tobb szaz evvel ezelott megirt zenek eloadasarol szol, ami meg onnmagaban nem is lenne baj, de az, hogy a mai zenekrol tudomast sem vesznek, az mar komoly problema. Ezert gondoltam at Jarre zeneit olyan szempontbol, hogy melyeket lehetne nekik beetetni elso korben. Az un. komolyzenei valogatasom, bar nem tudatosan, de olyan szempontbol tortent, hogy Jarre mely esetekben vallalja, hogy egy bizonyos zenei otlet kibontasara a szokottnal bovebb keretet szan, esetleg meg a kiegyenlitett hangzas rovasara is.
Ezek utan mar adodik a "klipes huzoszam" fogalom ertelme: ezek azok a szamok, amelyek 3perc 31-59msodpercben, modern dalformaban a teljes hallhato tartomanyban kiegyenlitetten dinamikusan szorakoztatnak, es mindig ugy erzem, hogy az egesz album osszes jellegzetesseget magukon viselik. Amikor eloszor hallom ezeket a zeneket, dobbenten veszem eszre benne azokat az uj elemeket, megoldasokat, amelyeket eddig meg sohasem hallottam. Ekkor szoktak rongy allapotra tonkremenni az ujonnan megvasarolt Jarre kazettaim, annyit hallgatom. Ezekkel az uj elemekkel Jarre mintegy pofoncsapja a gyoker popzenet (a gyoker popzene kifejezest en hasznaltam regebben), es uj iranyt ad, aminek a kihatasa evtizedeken keresztul erezheto. Peldaul o inditotta be szerintem a Zoolook-kal a samplerhangok kultuszat a 80-as evekben, vagy az Oxygene 8-tol hasznalt duborgo,gyorsan mozgo basszusdallamokat, amelyeket azota mar szinte kliseszeruen alkalmaznak a Trance, vagy egyeb elektro-diszko stilusokban, pl. Draft: Dombok felett. Amikor ezeket az egyebkent nem rossz arnyekszamokat meghallom a TV-ben, radioban, lelki szemeim elott mindig ott lebeg a mester, amint a Chronologie4 klip vegen nevet egyet a kameraba.
"A zenei irányzatok ill. hangszerek legszínesebb palettájával rendelkezik-és ízlésesen bánik velük.Na ez az amit nem tud utánozni senki!!!" Vagy maximum utanozni tudjak, ami viszont sokkal szanalmasabb es keservesebb.
Ja bocs-kihagytam valamit:-Ez olyan mint eljutni a jéghideg déli sarkról (Oxygene 4) a forró Karibi-tenger partjára ahol gyönyörű napbarnított nők,vidám hangulat,koktélok na és persze a zene pezsdíti még élénkebbre az amúgy is nagyszerű hangulatot (Calypso).
Ezen konkrétan mit értesz hogy a "klipes húzószámok" pofoncsapva az aktuális popzenei irányzatokat kijelölnek egy új csapásirányt?
Érdekel a téma-csak az is érdekelne hogy konkrétan mely számokra ill.albumokra érted ezt-szeretném ha bővebben kifejtenéd.Te mitől teszed függővé hogy egy szám komolyzenei alapokra épül?Mert szerintem te hangszerelését illetően nézed-viszont szerintem ez akkor is mindenféleképp kevés arra hogy pl:a Tokyo Kid-et komolyzenének vegyük.Aminek szerintem sem a hangszerelését sem a szerkezetét illetően nem hallatszik komolyzenének.Ha viszont csak a hangszerelését vesszük akkor a C'est la vie lehetne komolyzene de szerintem nem az.Tényleg nem vitatkozni szeretnék de az is érdekelne ha tudnál mondani ennek kapcsán néhány példát arra hogy a húzószámokkal kapcsolatban milyen számokat ill. milyen előadókat befolyásoltak bizonyos Jarre számok.Esetleg videoklipekben is müködik ez a befolyásolás?Ebben a fórumban egyszer valaki azt írta-ne haragudjatok nem tudom ki volt-hogy Jarre végigszántotta az egész gyökér popzenét-szerintem ez az egyik legjobb és legdicsőbb vélemény a Mesterről-amit eddig hallottam-ugyanis ebben benne foglaltatik minden:1,Jarre zeneszerzői nagyszerűsége, nagysága-értem ezen a zenei ötleteket:a dallamokban gazdag zenéket-effektekkel ízlésesen tarkítva 2,A hangszerelés változatossága-nem úgy mint Mike Oldfield-nél vagy a méltán másik legnagyobb kortársnál Vangelisnél.Ha jobban megfigyelitek-ill. nem is kell jobban odafigyelni:Oldfield-nél a ritmus,a dinamika változott-esetleg-de a hangszerelés korántsem.Az a gitár-amivel a fő motívumokat játssza-szerintem már baromi unalmas.Ha meghallassz egy új Mike Oldfield számot- netalántán rádióban-amiről nemtudod hogy az, akkor is rájössz.(Amúgy is utálom amióta itt volt Budapesten 3 éve.Asszem ilyen szart is ritkán lát és hall az ember.És még képes volt kiadni Cd-n is.)Vangelis-nél szintén a dallamokon kívül a dinamika változott-de a Conquest of Paradise óta (Voices,Mythodea) azt a bizonyos ütemet is nagyon megkedvelte-ami ugye újra sikeressé és keresetté tette.Mindezekkel ellentétben a mi Jamimink újra és újra valami újat hoz a zenéjébe.Ld:szinfonikus,komolyzenei,alternatív szerzemények,kapcsolatteremtés a török az arab a karibi a francia chanson-os (Chronologie 6) ill. a kínai zenei hagyományokkal ill. hangszerekkel-na ez a nem semmi.A Vocoder használata (Revolutions)-és nem túlzásba hozása.A zenei irányzatok ill. hangszerek legszínesebb palettájával rendelkezik-és ízlésesen bánik velük.Na ez az amit nem tud utánozni senki!!!Ez olyan mint eljutni a jéghideg déli sarkról (Oxygene 4) a forró Karibi-tenger partjára ahol gyönyörű napbarnított nők,vidám hangulat,koktélok na és persze a zene pezsdíti még élénkebbre az amúgy is nagyszerű hangulatot. Ezért furcsa nekem amit mondtál ezzel a pofoncsapással kapcsolatban-ami lehet hogy úgy van ahogy mondod csak én nem értem.Jarre zenéjét 10 éves korom óta ismerem.Rengeteg emberrel megismertettem.Akik megismerték, a mai napig hallgatják és fogják is még.Annak különösen örülök én is ha más is észreveszi eközött a sok szar-manapság eladható zene mellett-Jarre műveltségét és rendkívüli kapcsolatát a zenével.Egyszerűen zseniális!!!
Mindezek megerősítésére csak annyit,hogy szerintem a 2-3 évente megjelenő Jarre albumok klipes húzószámai 2-3 évente kegyetlenül pofoncsapják az aktuális popzenei irányzatokat és kijelölnek egy új csapásirányt.
MÁS.
Az Oxygene turnén a Magnetic Fields 1 bevezetőjét melyik géppel játszotta? Hihetetlenül gyönyörű, élő a hangszíne, a hajlítások és az aközben történt színváltoztatások. Sokszor szoktam ezt a bizonyos bevezetőt külön is hallgatni, annyira tetszik.
A Metamorphoses kísérőfüzetéből nagyon hiányolom a hangszerek felsorolását. Viszont megtaláltam a Pro Tools program nevét, ezt mire használhatta? Ritmikus zenében kínszenvedés lehet Pro Tools-ban keverni, bár még nem Pro-báltam.
Természetesen én is szeretném, hogy az album mielőbb megjelenjen, de azért a legutóbbi megoldás is tetszett, amikoris az egyiptomi koncerten ismertük meg az új számokat. Lehet, hogy most is ilyen ünnepélyes keretek között szeretné bemutatni az új anyagot?
Érdekes, hogy sokan szakmai szemmel nézik, sokan laikusként, de 1-2 kivételes ízléssel megáldott(?) embrtől eltekintve mindenki elismeri a zenéit. Már írtam, de valahogy így kéne az összes előadónak csinosítgatni, csiszolni a műveit, legyen az akár metal, akár ambient, bosszantó, amikor az ember rosszul kevert/hangszerelt vagy egyszerűen összehányt zenét, ne adj´ Isten albumot hallgat...
A Rendez Vous 2 tényleg tiszta komolyzene, márcsak a rondóformája miatt is: rondótéma, 1. epizód, rondótéma, 2. epizód, rondótéma. Ez így összetartozik, ezért zavaró a német kiadás darabolása. Talán csak annyiból segíthet, hogy a részeket elöbb megtalálja a hallgató. Érdekes, hogy a 24 bites kiadáson az indexkódok a 2-es trackon belül 5 szakaszt mutatnak, csak kár, hogy nem lehet léptetni közöttük.
Jarre zenéi közül a következökre tudnám fenntartás nélkül mondani, hogy komolyzene: Oxygene 1, 2, 5. Equinoxe 1, 2, 3, 4, 8. Magnetic Fields 1, 3. Concerts In China: Fishing Junks At Sunset, Arpeggiatur, Harpe Laser. Zoolook: Ethnicolor 1, Wooloomooloo. Rendez Vous 1, 2, 3, 5, 6, Revolution: Tokyo Kid, Emigrant. Waiting For Cousteau: Waiting For Cousteau. Chronologie 1, 3, 7. Oxygene 7-13: 7, 9, 12. Metamorphoses: Je Me Souviens, C'Est La Vie, Miss Moon, Silhouettes.
És persze a többit is imádom.
A jarre.net-en pont arról folyt vita, miért tartja vissza JMJ az albumot, jót tenne a koncertnek, ha előtte jönne ki az anyag... Lehet, hogy ezek régi témák voltak, már nem emlékszem, de jó lenne mihamarabb hallani a termést :D
JMJ mindig profin kidolgozott anyagot vitt albumra, nem hiszem, hogy ez az album kivétel lenne. Az már más téma, hogy kinek melyik albuma tetszik, mit szeret a zenéjében, de hogy nem lesz rossz, abban biztos vagyok. Csak jönne már!
Ami a zakokat illeti, nem rosszak, de ütős nincs közöttük.
Ha tudtok hasonló stílusú előadót ajánlani, soroljátok bátran!
A koncertvideókkal kapcsolatban egyetértek, hogy idétlen a vicsorgás, ellenben az látszik rajta, hogy élvezi amit csinál, a közönség szórakoztatását. Nekem inkább ez a fajta Jarre tetszik, a vidámabb forma. A BS-ben túl komoly volt, mintha rosszkedvű lett volna. Szerintem a hangulat sem volt olyan, mint pl a barceloniai koncerten, ahol vigyorgott. (Ez valóban a Europe in Concert - EIC - cím alatt fut.) Bár a vége felé feloldódott és kezdte bevenni a közönséget is a buliba.
A barceloniai koncerten én is észrevettem egyes helyeken az imitálást. A harmónika is feltűnt nekem, hogy igazából véve nem is préseli ki belőle a hangokat, csak dísznek van a kezében.
masta_dry:
Ha a dániai koncertre gondolsz akkor vedd figyelembe, hogy milyen járművel akarsz kimenni. És spec. repülővel ami sokkal drágább ugyan mint a busz, de már januártól kezdve spórolok, hogy az árát ki tudjam fizetni. (Nem akarok hulla fáradt lenni a koncerten, én tudom milyen az efajta buszozás.) Egyik ismerősömtől tudtam meg, hogy ez kb. 109000 Ft-ba kerül repcsivel Kopenhágába és vissza retúr. A kinti tömegközlekedés nagyon drága. Ezt is bele kell kalkulálni. Nem tudom mennyi. Plusz ehhez jön még a jegyár ami kb. 6500 Ft. (+ az étkezést és a szállást is meg kell oldani). A dániai rajongók azt ajánlják, hogy ne szállodába menjünk, hanem weekend-házakba, amiket az ottaniak olcsóbb összegért fel tudnak majd ajánlani. Persze ehhez érdemes figyelni a www.jarre.net fórumát, és idő előtt rákérdezni a dolgokra. Ha megtudok valamit, infózlak.