Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
- 250 forint: tényleg ki tolná ennyiért? ;) És arról már nem is beszélve, hogy ennek óriási százaléka adó!! Polczer Miklós a linkelt jövőképében azt mondja, hogy gödör ásásához csak annyi gép használható és úgy, hogy kiváltsa az ember teljesítményét, azaz könnyebb legyen a munkavégzés. Ha kihasználja a gép teljesítményét az már a szaporodást segíti elő. Hetesi Zsolt is a szaporodásra való _visszacsatolást_ nevezi a gondnak.
- A mostani alternatív energia 1-2% (nap, szél, geotermikus, stb.). Azt mondják Hetesiék, hogy 40-szeresre kéne felskálázni e fajtának a kitermelését, amire elég lehetne 20 év, viszont mivel nem kezdtük el idejében, nagyon kevés időnk van most már. Ugyanez a fúziós energia. Idő nincs már rá sajnos. Azaz konzisztensenek abszolút konzisztens amit mond Hetesi.
- ...szeretkezés... * A szeretkezést kinek ajánlod a kínaiaknak? ;) * Kell hozzá Hetesi jövőképe? ;) * Téli hidegben kimaradó gáz esetén, alternatív hőtermelésre is jó... ;)
Feltöltöttem Dvorak 2.csellóversenyét Rosztropoviccsal, Vaclav Talich vezényletével (1952-ben, Rudolfinum Dvorak termében felvéve és original cédéről grabbelve...) Valamint a szerintem legjobb Carmina Burana-t, 1966-ból, és Ravel Bolerót 1970-ből. Nekem ezek a felvételek jönnek be, de símán lehet, hogy egyedül vagyok vele a világon! ;) A tökéletes koncentrációt megfogni lehet rajtuk, annyira valóságosak. http://www.pantelweb.hu/myatom/
1.CD (Nekem más a borítója) http://www.amazon.com/Dvor%C3%A1k-Piano-Cello-Concertos/dp/B000B8WEPA
Én pedig most értem a végére. Szerintem nem volt rossz a kérdező. Ebben a műsorban ugyanis nem az volt a cél, hogy előadást tartson Hetesi, hanem egy figyelemfelkeltő beszélgetés jöjjön létre.
Engem egy dolog most is nagyon zavar, hogy időnként ferdít, és ettől kevésbé tudom elhinni azokat a tényeket, amiknek nem tudok utánanézni... Erős ferdítése pl.: 250Ft-ért megy az autónk X km-t, ki tolná ennyiért azon a távon? (ezt példaként arra mondta, hogy nem a valós értéket fizetjük a benzinért.) És kissé túldramatizál. Most különben érdekes módon azt mondta, hogy folyamatos szélerőmű építéssel 20 év múlva kiváltható az energia...(a másik felvételen még ezt nem így említi)
Egy dolog mindenesetre eszembötlött a 'katasztrófaelmélete' kapcsán: (Lenin után szabadon) szeretkezni, szeretkezni, szeretkezni... ;)))) (amíg lehet, bocsi)
Itt a tegnapi Hetesi Zsoltos Záróra, 45 perces tévéadása. A Peak Oil topikban osztotta meg Dajtás, nagy köszönet érte. Én már megnéztem, kommenjeim a másik topikban.
Ma már a "klip", mint olyan külön műfaj (legalábbis a könnyűzenében). A 60-70-es években abból állt, hogy a zenészeket különböző kameraállásból mutatják. Mostanában kész kisfilmet komponálnak a zenéhez. Ez adhatja a hangulatot, épülhet a mondanivalóra, vagy a zene keltette érzésekre. Lehet animáció. Különben érdekes módon épp a Queen Bohemian Rhapsody-jához komponált filmet tartják a Klipkészítés Hősének:) Azt hiszem már ennek is van valamilyen elismerése...
Bár legújabban a zene eladhatóságát szolgálja, ezért a sok pocsék rap, és R&B zenéhez félmeztelen lányokat adnak, hogy végignézd a zenét :)
2004 körül kezdtem internetet használni. Eleinte nem is tudtam mire jó, majd elkezdtem próbálkozni, kerestem engem érdeklő oldalakat, témákat. Aztán rátaláltam egy fórumra, ami akkoriban még színvonalasabb volt, mint mostanság. És, hát az én fantáziám azért máson is jár, mint a zene;), így kiélvezve, hogy a nicknév megvéd valódi énemtől, 'olyan' témákban mozgolódtam...:) Majd beleuntam, és később csak célirányosan keresgéltem, amikor valami problémám adódott. Az indexre eredetileg snooker miatt regisztráltam, de az pl. eléggé uncsi volt akkoriban. Onnan áttértem az Eurosport fórumára (azt mostanság inkább csak olvasom). Mikor ide visszatértem, azért tettem, mert itt már volt regisztrációm, és rátaláltam a klasszikus topikra, mert akkoriba a Gershwin- Rahmanyinov dolog különösen izgatott...
Nem tudom el fogod-e nekem hinni bemondásra, de úgy hidd el abszolút komolyan mondom. Pejtsik Peti az első miskolci szimfónikus koncertre speciálisan "felcicomázott" az eredetinél jóval terjedelmesebb partitúrát is csinált a rádiósoknak (mivel azt a koncertet/koncertsorozatot a rádió is felvette/közvetítette). Nem tévéseknek, _rádiósoknak_. Akik 250 kilós 48 csatornás keverőpulttal állítottak be legelébb is. Bevallom, én csak lestem.
Volt egyszer a magyar televízióban egy verseny zenei rendezőknek. Ott látszott egy pici a műhelymunkából. Szépen végiglapozták a partitúrát, betervezték hogy mikor mit kell mutatni, egy technikai forgatókönyvet alkottak, majd betervezték a kameraállás helyeket, néha mozgatópályát is építettek. Az "adás" alatt pedig a rendező keverte a kamerák jeleit, szükség esetén utasította az operatőröket. Amatőr változatban eddig úgy csináltam, hogy igyekeztem jó helyet foglalni magamnak (a nézőtér idejében történő kis mértékű átrendezésével is akár), állvány kamerával oda (általában a nézőtér egyik szélén, a távolságot a magassági viszonyok döntik el, optikai zoom meg van elég), az előadók elé középre pedig megy egy hangfelvevő készülék. Ha jól ismertem a darabot, akkor tudtam úgy gazdálkodni a kameramozgással, hogy ne kelljen váratlanul rángatni. Ha nem, akkor volt olyan, hogy lényeges dolgok maradtak le képileg, de inkább akkor is tartózkodok a hirtelen rángatástól. Ezután ez annyiban változhat, hogy most már van 2 db kamera (sajnos nagyon amatőr szintű mindkettő, de egyelőre komolyra nem telik), így ha éppen nem egyszerre jön rájuk a rángatózás, akkor kellemesebben összevágható a felvétel. Csak hát ehhez már szinte "stáb" kell, ráadásul jól felkészülve. Meg egy állványt is vennem kell sürgősen.
Érdemes megnézni hova/merre fejlődött az 1960-as évekbeli Ed Sullivan Show (pl.: Beatles/Rolling Stones) klipjei... Ki tud folyamatosan több klippet megnézni manapság egymás után? Én biztosan nem.
Azt is gondolom, hogy egy fórum nem attól jó, ha minél "szakszerűbb", hanem, ha minél több olyan embert tud integrálni, aki élvezi. Nem olvastam sose a Fideliót, sőt még csak azt sem tudom mennyire pörög, de lehet, hogy csak időt vagy kifutást kellett volna adnod neki ott is, mint itt az indexen.
>>>PS: Az-az orgonás-dialógus, például tökre kikopott az emlékeimből. Bár biztos felidézhető...
érdekes, én meg csak arra emlékszem. Florestan kért tőled tanácsokat....
én meg tök hülyének éreztem magam, hogy egy ilyen fórumon mint az index ennyire komoly eszmecsere folyik, hiszen épp ezért próbáltam kerülni a Fideliót. :) De aztán sem előtte, sem azóta olyan magasröptű társalgás nem jellemezte a topikot...(épp kifogtam :( ...)
Szerintem minden téren nagyon jó érzés, amikor a másikra vagy utalva, és tudod, hogy bízhatsz benne, mert tudja a gondolatodat...és érzi a mozdulataidat...azaz biztonságban érzed magad mellette.
Én azokat a zenei felvételeket szeretem nézni, amikor a kamera arra a hangszerre/hangszercsoportra koncentrál, ami épp a főtémát adja.
Élőben nem mindig látni, hogy éppen kik játszanak. Nyilván egy élő koncert teljesen más élményt tud nyújtani, mint egy felvétel. Számomra az élő koncerten (klasszikus esetén) a telített hangzás, az, hogy mindenhonnan "abszolút sztereóban" hallhatom, az adja a legnagyobb élményt. Néha ezért szeretem csukott szemmel élvezni, mert sokkal jobban át tud járni, mint minden más esetben. A látvány azért tud zavaró lenni, mert bár az ember egyszerre többfelé is tud figyelni (állítólag főként, ha nő), valahogy maga a zene nem jut el egészen a lelkem mélyéig, kisebb nüanszokat csak csukott szemmel hallok meg.
Nem is azt várom el, hogy koncerttávolságban egyazon helyről adjon képet, de nehezen viselem a kapkodó, vibráló képi elemeket...és igen egyetértek veled abban, hogy a képi megjelenítés a koncert élvezetét erősítse, és ne a zene legyen 'csak' aláfestése az operatőr trükkjeinek.
Az első feléhez: én ezt úgy képzelem, hogy minimális "konszenzus" kell: ha alapvetően taszít egy figura, akkor másodlagossá tud válni a finomabb kommunikáció, nem?
A videófelvételkészítésben maximálisan egyetértek. Az én vágyam, hogy mindig sokkamerás legyen a felvétel, többet láthassak egyszerre, választhassak közülük. Illetve legyen egy nagyon jól megvágott verzió a folyamatos nézéshez. Ennek elkészítéséhez viszont bitang mód kell ismerni a zenét magát és végtelenül alázattal telinek is lenni a mű+előadás iránt. Ez már-már művészet tulajdonképpen, nem is szimplán iparos munka. Zongoránál például kulcsfontosságú számomra, hogy a klaviatúra a két kézzel mindig látszódjék (tőlem lehet variálni a szögeket), és hozzá persze a pedált is a lábakkal. Nem igénylem viszont az arc mutatását, az áttünéseket, a távolról ráközelítéseket és egyéb virtigli ostobaságokat.
Az angolja volt nem semmi, plusz vitte rá a hegedűjét, hogy illusztrálja a mondandóját. ha nem szereted az angolt hallani, akkor ezt sem fogod szeretni, mert se szinkron, se hangalámondás, se felirat nincs rajta. Akkoriban is csak kb.: ennyit írtam.
PS: Az-az orgonás-dialógus, például tökre kikopott az emlékeimből. Bár biztos felidézhető...
Szerintem Kennedy nagyon kellemes muzsikus partner. Ezt abból gondolom, hogy láttam egy-két olyan videofelvételt, amelyen együtt játszik egy másik hegedűssel, és el lehetett kapni néhány szempillantást, amiből látszik, hogy mit akar éppen akkor. Az együttmuzsikálásban "csúcs az az érzés", amikor egymásra nézünk, és látjuk a másik szemében, hogy mi fog történni a következő pillanatban. És nem kell félni holmi meglepetéstől, hanem bízhatunk a másik emberben, hogy úgy odateszi a szólamát, hogy ráépíthetjük a miénket. MÁS: Ha zenei videofelvételt csinálok, akkor ugye megtehetném azt, hogy leteszem a kamerát az előadókkal szemben egy állványra, és hozzá sem nyúlok a koncert végéig, aztán majd aki nézi, az oda néz a képernyőn belül, ahová akar. Mert ugye a koncertlátogató is azt teszi, mert ő meg a székétől nem csámboroghat el messze. De a videofelvétel pont abban nyújthat többet az élő koncerthallgatásnál, hogy esetleg olyan dolgokat is látni lehet rajta, amit az élő koncerten nem lehet, mert pont onnan pont nem látszik. Az viszont nem lehet cél, hogy a képi trükkökkel lehetetlenné tegyük a zenehallgatást, mert annyira elvonjuk róla a figyelmet. Tudni kell, hogy a farok csóválja-e a kutyát vagy fordítva. Ha az operatőr meg az adásrendező szerint az egész koncert csak arra való hogy az ő feltűnési viszketegségüket szolgálja, akkor ők tévedésben vannak. Ez persze az én véleményem, de hiszek benne.
>>>A fickó extra-interjúja külön nem semmi. De erről írtam már a komolyzenés topikban
No, majd megpróbálom, és visszakeresek rá, mert érdekelne engem is. És szerintem korábban volt, mint én odataláltam volna :(
Akkoriban - arra emlékszem - orgonamuzsikával voltatok elfoglalva, olyan komoly szinten, hogy csak lestem, és akkor ijedtem meg, hogy mennyire nem értek semmit az egészből, holott biztosan kellene... :( (legalábbis ez csapódott le bennem akkor)
Nem vagyok ám egészségmániás fajta, csak időnként szeretnék változatosabban főzni, és ezügyben vívok fölösleges harcot... Ugyanis én minden nap friss ételt főzök...
Oh hát ez is csak úgy lecsusszant hozzám tökvéletlenül (soha kétfillért nem adnék érte): talán még nem töröltem le, hogy megmaradjon örök mementónak. A fickó extra-interjúja külön nem semmi. De erről írtam már a komolyzenés topikban, akkortájt, amikor először kezdtél irogatni oda.
Valójában nagyon sok lendületes Nyár van szerte a világban. Ami igazán erénye talán ennek az N.K. verziónak, hogy úgy lendületes és intenzív, hogy nem hajszolt. Merthogy hajszolt verzió is jó sok található szerteszét mindenütt.
Neked a Harnoncourt-féle vagy esetleg a Marriner-féle szintén korabeli verziót kéne megsasolnod. Úgy izzanak benne a vonósok, hogy azonnal esőkabát után kapnál... :o)