Justin a "ki kire volt hatással" értelmetlenségében egyetértünk, de ez a vezetékneves-magázós dolog szerintem több, mint vicces. Gondolj bele, ezek az emberek 18-20 éves korukban kezdtek el zenélni, s ha nem is mindenki, de azért vannak ezen a topikon is olyanok, akik már (kis)kamaszok voltak, mikor pl. a Cure még "ifjúkorában" huszonéves tagokkal zenélt. ez persze a kisebbik, de a fő oka ennek a kereszteneves megszólításnak, hogy befogadtad-e a szívedbe az illetőt, mint egy barátot, olyan társat, aki kiénekelte és pöngette azokat az érzéseket, amielyeket a legjobb barátaiddal is csak nehezen tudtál megbeszélni. ahogy egy vallásos a maga istenével ilyen "tegezős" bensőséges kapcsolatban áll, szerintem egy szeretett zenész és rajongója között is ez a helyzet. ettől még a tisztelet megvan mindkét esetben.
más:
nekem a Funeral Party - Doubt váltás az egyik legeltaláltabb albumsorrend. nektek vannak olyan megoldások, amik így bejönnek vagy éppen nem tetszenek?
Hello!Nem mindegy,hogy ki kinek a hatása alatt áll?Érdekes módon ismerek egy-két NIN témát,sőt Smashing Pumpkins-t is ismerek,de még soha nem vettem észre rajtuk a Cure hatását.Ráadásul a Smashing Pumpkins feldolgozta a U2 Sunday Bloody Sunday című számát,ezek szerint a U2 is hatással volt rá.Sőt ha jól emlékszem a PUF-os Lecsónak a Kiss me,kiss me,kiss me a kedvenc Cure albuma.Ott sem lehet észrevenni a Cure hatását.Különben ez olyan dolog,hogyha Robert Smiths holnap azt nyilatkozza poénból,hogy neki a Sziámi a kedvence akkor mi van?Nekem jól esne,nektek?Különben Marilyn Maniszony olyan szinten képbe jöhet,hogy a mestere Trent Reznor!Akkor most ezek alapján Marilyn Maniszony zenéjére hatással volt a Cure.
A másik dolog.Off:Ismeritek talán a lentebb említett zenészeket,hogy keresztnevükön említitek?Ezt már régebben megfigyeltem,és nagyon nem tetszik.Szerintem az illetőknek nem biztos,hogy túlzottan tetszene.Mért nem lehet azt mondani,hogy Robert Smiths,Trent Reznor vagy Billy Corgan?Én ugyanis ha találkoznék bármelyikükkel,már csak tiszteletből is,de magáznám,és nem esnék nekik rögtön,hogy Robi,stb.
On:Szigi!Nincs mit tényleg.El tudtad rendesen olvasni?
Flare! Egyébként nem is tudom, miért másoltad ide ezt az interjúrészletet, igazából nem bizonyít semmit. Semmit nem jelent az, hogy egyesek azt állítják vagy le van írva valahol valaki által, hogy Trent szereti a Cure-t és Robert szereti a NIN-t.
Nem szeretném a végsôkig kihegyezni ezt a témát is, de próbáljuk meg objektíven nézni a dolgot. Ha Trent azt nyilatkozza, hogy szereti a Cure-t, akkor az azt jelenti minden bizonnyal, hogy nagy hatással van rá a Cure zenéje, ugye? Vagy legalábbis ezt állítjátok.
Ebbôl kiindulva, ha Robert állítja a NIN-rôl, hogy szereti, az azt kell, hogy jelentse a Cure-ra vonatkozólag, hogy az utóbbi idôk zenei változásaira a magyarázat, hogy Robertre nagy hatással van a NIN zenéje, nem?
Nem kellene ennyire sarkítani. Ekkora zenészek/zeneszerzôk esetében kár keresni a hatásokat!
A Massive Attack-re is nagy hatással volt a Cure csak, mert gyerekkori kedvencük és a harmadik lemezükön Cure sample-t használtak???
A Jimmy Hendrix hatást ugye ti is érzitek a Cure zenéjében?...
Mi is volt azzal a bizonyos Backstreet Boys-os sráccal???? A BSB-re is hatással volt a kjúr?????
Kanyarodjunk már egy kicsit vissza a vita gyújtópontjához: WOODPAUL A BEVEZETÔJÉBEN EGEKIG MAGASZTALTA MARTIN GORE-T ÉS ROBERT SMITH-T, MERT ÔK AKKORA NAGY ARCOK, HOGY BOLDOG-BOLDOGTALANRA HATÁSSAL VOLTAK. NE ESSÜNK TÚLZÁSBA LÉGYSZÍVES. HA SOSEM LETT VOLNA A CURE, A NIN AKKOR IS LENNE ÉS PONTOSAN ILYEN, AMILYEN MOST, SEMMIVEL SEM KEVESEBB....
A Massive Attack-re is nagy hatással volt a Cure csak, mert gyerekkori kedvencük és a harmadik lemezükön Cure sample-t használtak???
A Jimmy Hendrix hatást ugye ti is érzitek a Cure zenéjében?...
Mi is volt azzal a bizonyos Backstreet Boys-os sráccal???? A BSB-re is hatással volt a kjúr?????
Kanyarodjunk már egy kicsit a vita gyújtópontjához: WOODPAUL A BEVEZETÔJÉBEN EGEKIG MAGASZTALTA MARTIN GORE-T ÉS ROBERT SMITH-T, MERT ÔK AKKORA NAGY ARCOK, HOGY BOLDOG-BOLDOGTALANRA HATÁSSAL VOLTAK. NE ESSÜNK TÚLZÁSBA LÉGYSZÍVES. HA SOSEM LETT VOLNA A CURE, A NIN AKKOR IS LENNE ÉS PONTOSAN ILYEN, AMILYEN MOST, SEMMIVEL SEM KEVESEBB....
Látom, nem sikerül zöld ágra vergôdni.
Egyedül bat értette meg mit is akarok mondani.
Cure téren kétségkívül alulinformált vagyok itt sokakhoz képest. Fogalmam sincs, hogy a Robika hány éves, hordotta e gyerekkorában fogszabályzót vagy, hogy mi a nagymamája kedvenc TV sorozata, de NIN téren képben vagyok.
1. Nem tudom fel tűnt- e nektek, hogy egyik ominózus idézet sem Trent-tôl származik?..
2. Trent korábban már többször is mesélt arról, mik is voltak rá, illetve zenéjére hatással. Olyanok, mint: David Bowie, Skinny Puppy stb...
És ezek a zenék tényleg hallhatóan hatással voltak a zenéjére, míg például a Joy Division és Adam Ant hatása nem hallatszik, hiába dolgozott fel tôlük egy-egy számot. Szereti ôket és szívesen játszotta el ezeket a számokat és kész....
3. Egyik interjúban megemlíti, hogy nagyon tetszik neki az új Pantera lemez. Ettôl Trentet a Pantera rajongók, úgy tekintik, mint akire hatással volt a kedvenc zenekaruk? Biztosan.
4. Robert az egyik interjúban a Bee Gees-t és a Radiohead-et istenítette. Ez azt jelentené, hogy a Cure zenéjére nagy hatással volt a Bee Gees vagy a Radiohead ?...
Vettem a fáradtságot és elovastam a bemásolt interjúrészletet. Az idevágó rész:
I like what he's done with Smashing Pumpkins; I think it's quite good. And it's the same with NIN, and with Trent Reznor… I really think that there are people who are making a kind of music that reflects the way they feel. And people who are making this kind of music, as they are, don't need any advice. They are people who are making music without copying it, and I don't think they are looking for any advice.
A lényege durván, hogy szereti Robert, amit Billy és Trent csinál, de ôk másolás nélkül a saját zenéjüket játszák és nincs is szükségük "vezetôre". Az meg, hogy a riporter már a White Zombiet és Mansont is beleerôlteti ebbe a képbe, akkora baromság, hogy a következô az lesz, hogy a Cure volt hatással a Sex Pistolsra is.
Azért külön kell választani a két dolgot. Trent és Billy hatásait és a zenéjüket. Azt hogy rajongói-e bármelyik zenekarnak és azt, hogy követôi-e. A zenéjükön mindenesetre nem hallani vissza semmit abból, hogy ôk ebben az értelemben követôi lennének a Cure-nak. Nagyon nagy egyéniségek ôk, akik a saját útjukat járják és nehezen lehetne olyan elôdöt találni, akihez egyértelműen lehetne ôket kapcsolni. Az pedig már csak a másik fele a dolognak, hogy szeretik-e, hallgatják-e, tisztelik-e azt, amit a Cure csinál. Én mindenestre örülök annak, hogy igen.
zann > Nem egy helyen olvastam már, hogy mennyire nagy hatással volt Trentre a Cure vagy a Depeche Mode, szóval nem vagy túlzottan képben. Kedvenc albumai közé sorolja a Pornography-t. A DM tribute-re (For The Masses) is akart készíteni egy feldolgozást, csak mivel éppen az új NIN albumon dolgozott, nem fért bele az időbe. A Dream Tour amerikai szakaszán meg csak azért későbbre tolatott egy-két már meghirdetett NIN koncertdátumot, hogy egy kisebb társasággal át tudjon repülni a Cure egyik koncertjére. (És állítólag a repülőn is végig Cure szólt.)
Billy Corgan a másik fele: A Night Like This feldolgozás, Never Let Me Down Again feldolgozás, ugyanebben a számban közreműködés egy DM koncerten, a Seveteen Seconds-ra utaló sorok az egyik albumborítón, és pl. a lent is idézett interjú.
Az ilyenekre szokták mondani, mint te, hogy ha nem szoltál volna, bölcs maradtál volna.
Hát akkor én is idézek (ebbôl a bizonyos elôszóból):
"Stílust teremtettek és mutattak írányvonalat a feltörekvo´´ zenészgenerációnak. Hatással volt a zenéjük többek között Billy Corgan-re (Smashing Pumpkins), Trent Reznor-ra (Nine Inch Nails) és még számos világsztár társukra."
Trent szereti a Cure-t (és a DM sem áll távol tôle). Ez ok. Ezt tudtam. De olyan emberként megnevezni ôt, akire a Cure hatással volt, szerintem nem túl szerencsés. Több tucatnyi zenészre sokkal inkább -és sokkal inkább hallhatóan- volt hatással. Persze ôk közel sem olyan neves zenészek, mint Reznor...
Én is kopizhatnék ide interjú részleteket Reznortól és ha 10 olyan zenekart is nevezne meg, akik hatással voltak rá, hidd el, a Cure akkor sem lenne köztük.
Amúgy meg boldog-boldogtalan a Trent Reznorral akar együtt dolgozni. Példaként csak Axel Rose-t és Puff Daddy-t említem.
Kösz a felvilágosítást!
A (feltételezett) japán koncertkiadványt nem a Live In Japan videóval kevertem, valószínűleg egy négyzet alakú fotót néztem CD-borítónak. :-))) (Kb. 10 percig nézegettem a könyvet a Wave-ben, amíg a WMS megérkezésére vártam.) A videón kiadott buli éjszakáján kattant be Andy, ha jól tudom...
A Live In Los Angelescím viszont biztosan szerepelt az Elektra oldalán. Még utánanézek, bár szerintem is tévedés lehet.
A könyvtárak tevékenysége (remélhetôleg) authorized, avagy jogtiszta.
zann > Kissé alulinformált vagy, ezért bemásolok ide néhány szöveg- és interjúrészletet. (Woodpaul egyébként nem David Gahan-rôl, hanem Martin Gore-ról ír, de ez már OFF.)
"- Trent Reznor from Nine Inch Nails, who is a Cure fan, said he would like to
take part in Robert's hypothetical solo album."
"I.: Would you give any advice to bands that seem to be following The Cure's
musical direction, such as NIN, Smashing Pumpkins, Marilyn Manson or Rob
Zombie?
R.S.: It's strange that you've mentioned those 4 people, because I know 3 of
them. In fact, Billy Corgan is the only one, or one of the few people in the music
business, whom I get along well with, though we don't agree in much of what
we talk about. I would almost say that we are in total disagreement, but we get
along well anyway. He came to Chicago to watch us play at the beginning of
this year. We went out, and we couldn't agree in the whole night. We discussed
about everything, from the music business to the world in general. We have
totally different points of view and even though, we get along well with each
other. Because there is something we share, something of one of us that the
other one likes. Actually, I like what he's done with Smashing Pumpkins; I think
it's quite good. And it's the same with NIN, and with Trent Reznor… I really think
that there are people who are making a kind of music that reflects the way they
feel. And people who are making this kind of music, as they are, don't need any
advice. They are people who are making music without copying it, and I don't
think they are looking for any advice. On the other hand, it's always been very
flattering to me to hear that other musicians say I've been some influence for
them. I usually like those bands, so it's mutual. It's very unusual that someone
admits to having been influenced by The Cure and I don't like that band.
I.: Even Jonathan Davis, from Korn, has declared he loves gothic music, the
80's dark. And, obviously, The Cure.
R.S.: That is really weird… but there are some of the new metal musicians that
admit part of The Cure's stuff as an influence. I can understand it thinking of
records like 'Pornography', for instance, where there are a couple of moments
of heavy distortion."
Kedves Woodpaul!
Megnéztem a site-od. Egészen az elôszóig jutottam.
Szerintem az, hogy Robert Smith és Dave Gahan hatása alatt lévô emberkékként a TRENT REZNORT és a Billy Corgant említed, az bizony nagyon sántít... Szerintem...
Én a részemrôl azzal zárnám le a vitát, hogy a CD-k talán azért drágák, mert csak X lemezt adnak el, viszont 10X-en hallgatják másolt kazettán vagy lemezen. A haszonnak viszont meg kell lennie. A zenekarnak, a kiadónak, a terjesztônek is jól kell járnia, így ez durvábban be van építve a lemez fogyasztói árába.
Ha lehetetlenné tennék valamilyen kódolással a másolást, vagy mindenkinek megszólalna a lelkiismerete, talán 5X-en akkor is megvásárolnák eredetiben. Lemennének akkor a CD-k árai? Szerintem nem nagyon. A kiadók bezsebelnék a haszon nagy részét, a zenekarok jobban keresnének valamivel, de kicseszett kevesen ismernék ôket a jelenlegi állapothoz képest.
Kezdô zenekaroknak esélyük nem lenne ismerté válni, mert még a kedvenceink új lemezeit sem tudnánk megvenni. A koncertek félház elôtt zajlanának, mert a fizetésünket otthagynánk a lemezboltokban, belépôre már nem telne. A kezdô zenekarok felbomlanának, tönkremennének a hangszerboltok, nône a munkanélküliség, zuhanna az életszínvonal, burjánzna a bűnözés, megtelnének a börtönök, egyre több rendôr lenne, bezárnának iskolák, egyre több lakásban kapcsolnák ki a villanyt, majd a vizet, aztán elvennék a lakást, hogy ott is börtönt építsenek, aztán jönnének a kommunisták, a tatárok, a fasiszták, a pomogácsok, a robotok.
Na jó, hát azt én sem gondoltam egy percig sem, hogy valami baromi nagy üzlet lenne egy könyvtár üzemeltetése, mikor a tagdíjból talán egy könyv se vásárolható, de valahogy biztos ott is megállapodnak a könyvkiadókkal, hogy mindenki elégedett legyen.
Hát figyi, a rezsit, meg az új könyvek árát valamiből ki kell fizetni.............. De hidd el nekem, egy könyvtárban nincs bevétel, sőt!
A videótéka más, mert ott a kiadótól veszik(vagy bérlik?) a filmeket, és a kiadók közvetetten, de kapcsolatban állnak a "művésszel", aki az adott termék mögöt áll. És mivel elvileg a tékából kivett kazit nem tudod másolni, ez szín tiszta üzlet.
Már bocsi, de a könyvtár nonprofit jellegű, míg a videótéka nem, tehát ezt a kettőt kár együtt említeni. Bár az más kérdés, hogy mostanában könyvtárból is kivehetsz CD-t, amit otthon ugyanúgy át tudsz másolni kazettára, vagy begrabbelni Mp3-ba.
Néha komolyan elgondolkodom, hogy ilyen körülmények között hogyan képesek a zenekarok megélni?
De az tény, hogy meg tudnak, tehát olyan mennyiségű pénz lehet a dologban, ami elbírja az ilyen kis lopásokat, és még így is ők járnak jól.
De szerintem semmi elitélendő nincs abban, ha valaki lemásol mondjuk egy Cure lemezt, és odaadja egy haverjának, akinek megtetszik, és utána elmegy egy Cd boltba, és megveszi (majdnem)az összes albumot, persze csak ha igényes. Akinek jó az írott CD, az lemarad egy csomó jó dologról, ami a boritón van(dalszöveg, képek, stb), de ha neki így is jó, hát legyen! Nála biztos nem fog sokáig tartani a rajongás, ha már az elején így áll hozzá.
bat66 > Könytár, vagy ott van pl. a videótéka is, igen. Viszont mivel ezek legálisan működnek, biztosan fizetniük kell bizonyos összegű szerzői jogdíjat a bevételeik után, az már más kérdés, hogy ez valószínűleg magához a szerzőhöz sosem jut el.
A helloiloveyou-t én a playout-on láttam élôben játszva, az unplugged-on szerintem sem játszották (vagy kihagyták a műsorból végül, de nem hiszem).
Visszatérve az mp3-akhoz egy gondolat erejéig, lehet hogy nem törvényes, nem etikus "lopni" zenéket, szoftvereket vagy mondjuk filmeket, de amelett, hogy nem tudok minden programot jó zenekartól, rendezôtôl megjelent művet eredetiben megvenni, ott van az is, hogy vannak olyan esetek, amikor még messze van az ember a fanatizmus olyan szintjétôl, hogy mindenáron kell neki az anyag bármi lemondás árán. És ilyenkor benne van a pakliban az is, hogy a tolvaj rákap a csalira és lassan vásárolni is fog. Én pl. sokszor jártam úgy, hogy már nem volt jó a másolt kazetta vagy írt CD és elkezdtem visszamenôleg megvenni a lemezeket. Egyébként ez a vita felvet egy olyan kérdést is, hogy egy könyvtár pl. hogyan lehet legális, hiszen a könyvtárnak fizetünk, az írók pedig elesnek a szerzôi jogdíjuktól, pedig százan olvassák ki a műveiket.
Persze ez már nem ide tartozik... bocs.
flare >
A Hello I Love You-t a Johnatan Ross Showban adták elő, ha nem csal a memóriám, az viszont tuti, hogy az Unpluggedban csak az általam említett dalokat, és semmi mást.
Nekem megvan a Cure On Record, és nincs benne ilyesmi, amit említesz. Szerintem a Live in Japan című videókazettával kevered, amit tényleg csak Japánban adtak ki, de az a The Top turnén készült Tokióban, az utolsó állomáson, 1984. október 17-én.
A Live In Los Angeles-ről még sosem hallottam.
Concert/Curiosity: Itthon aligha, próbálkozz mondjuk Angliában, de valószínűleg az Ebay-re is hirdetik néha. Nekem kalózkiadványként van meg.