A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Futárként azt tudom mondani, hogy valóban; ha a csomagolás nem sérült, akkor a futárnak/futárcégnek semmi köze a csomagban küldött cucc állapotához. A futár elmegy a címre, kezébe nyomnak egy becsomagolt cuccot, 95 %-ban nem is tudja, mi van benne, átveszi, és usgyi. Csomagols és a feladó általi lezárás nélkül át sem veheti a küldeményt - volt, hogy ott is hagytam az embert/céget, mert nem volt lezárva a csomag.
Van, amikor szállítólevelet akarnak velem aláíratni csomagfelvételkor, mindig, megtagadom, de ha nagyon erőszakoskodnak, ráírom, hogy x db lezárt csomagot ismeretlen tartalommal, tételes átvétel nélkül felvettem.
A postástól sosem kérdezi senki, mi van a levélben, miért vannak benne rossz hírek... :-)
A 10-12 ezer km. azért elég kevésnek tűnik. Az én motorom is nagyjából mindig a névleges terhelhetőség felett van megpakolva, és jellemzően a hegyi utakon használva, de 20-30 ezer km között szokott elmenni egy betéttel, úgy, hogy a motoros rendőröktől tanult technikával motorozom, ami ugye erősebb hátsó fék igénybevételt jelent.
Felszerelés után pár napig még óvatosnak kell lenni, el tud forogni.
Ha már gumi téma. Tegnap átgumiztam haverom XR-jét. Barátom K1600GT-je van soron. R17.hu-ról tudtam csak GT-s Road 6-ot rendelni.
Múltkor írtam, hogy beszívtam a GS első Road 6-osával, sérült volt az oldalfala, de mivel pár hónappal a rendelés után bontottam fel, így nem fogadták el a reklamációt. Ez még a Kékhold volt, de korrektül meg lett oldva a dolog.
Na, ma hozza a GLS a gumikat a K1600-ra. Futátnak mondom, hogy várja meg, míg kibontom. Csomagolás ép kívülről. Óvatosan kibontom, szikével elvágom a ragasztószalagokat, nagyon ügyelve, hogy meg se érintsem a gumit. Körbenézem a gumikat, erre a hátsónál a tömítőperemnél van egy mély berepedés vagy bevágás. Futárnak mondom, hogy jegyzőkönyvezzük. Ő nem tudja, de különben is, a csomagolás ép volt, az meg, hogy hibás cucc volt becsomagolva, nem az ő dolga. Mondtam, hogy várjon egy kicsit, felhívom az r17.hu-t. Aki felvette a telefont, az intézett egy két kedves szót a futárhoz, majd inkább átadtam a telefont. Majd elmondtam én is, hogy a csomag ép volt, nem hinném, hogy a GLS a ludas. Kértek képet, elküldtem. Majd visszahívtak. Mondtam, hogy még az utcán bontottam ki, a ház előtt, a futár jelenlétében, nem akarok belefolyni, csak küldjenek gyorsan egy új gumit és kész. Végül ebben maradtunk, remélem nem lesz szarakodás.
Azért ez milyen valószínűséggel bekövetkező dolog, hogy sosem találkoztam hibás gumival, most meg egyből kettő pár hónap alatt?
Gyors csoportos hobbypályázó, 1 (egy) pályanap, tizenéves gixer 750.
Ennyit forgott el a hátsó a felnin. Ez egy sc3-as supercorsa, magyarul nem éppen kvalifikációs gumi, amit Rossi szaggat. Bejelölöm az enyémeket is, kiváncsi leszek, utcán is forognak-e.
Többször volt már itt a fórumon, hogy a kerekeket statikusan kéne centrírozni, főleg a hátsót. Eko vagy Hamvasat majd megírja, hogy hol csinálják meg frankón, valahol Dunaújvárosban.
Nem tudom milyen fékbetétet tettél bele, de pl a Brembo-nál is van sokféle anyagösszetételű, más-más felhasználásra. Ebben a videóban a fickó erről beszél.
Mire figyelmeztessem a gumist, azon túl, hogy ne merje megkarcolni a kerekem? A motorkereket kell egyébként súlyozni? Ahogy nézem, ragacsos súly van az enyémen (küllős), azt tudom, hogy azt ésszel kell leszedni (a vadi új autóm vadi új kerekeit úgy össeb@k belül, már nem is dolgozik ott az ember).
Tudod hogy ez a fék kopás , olyan kinek mennyi dolog ! A K16-osnak nem nagyon van motorfékje , ráadásnak önmagában is nehéz , szóval... Ha így használják , jó hogy észrevetted , mert ezek szerint , ezen a motoron érdemesebb sűrűbben ellenőrizni . Nekem olyan huszon ezreket szokott elmenni a hátsó betét , az elsők meg sokat . Az elsőket szoktam forgatni , hogy egyformán kopjanak .
Tegnap elhoztam Bonyhádról barátom K1600GT-jét, mert át kell gumizni. Ránéztem a fékbetétekre. Jól tettem. Már csak papírvékony ferodol volt a vason, mindkét oldalon a belső betéteken. A külsők is csak olyan 30%-osak voltak. Meglepetésként ért, mert olyan 10-12ekm-rel ezelőtt cseréltem betétet rajta és nincs egy hónapja, hogy a Wallisnál volt szervizen a motor.
Mennyire jellemző, hogy elkopjon a betét a K-n ilyen hamar? Az hozzá tartozik, hogy a motor szinte minden métert kétszeméllyel, csomaggal jól megrakva teszi meg, zömében az Alpokban. Gyakran szokott egy egy hágó után kékes színű lenni a tàrcsa, úgyhogy van terhelés. De a 12ekm-t azt keveslem így is.
Az 1100/1150 GS-en az elsőnek egyáltalán nem valami varázslatos a csillapítása, különösen rossz utakon, ha még kanyarogni is kell. A kereket az úton tartja végülis, de házon belül ugyanabban a korban is van jobb (pl. a Rocksteré).
A hátsónál van egyrészt az, amit ZöldI már leírt, a másik pedig, hogy tönkremegy, és az új, ha lehet kapni, 1000 euro körül van. Abból (vagy nem sokkal többől) pedig annyiból kijön egy tényleg jobb is (vagy egy ugyanolyan olcsóbban, pl. a YSS, ami a felébe sem kerül, és a német fórumos arcok szerint nem rosszabb, mint a gyári, csak a rugó előfeszítését macerás állítani).