Köszönöm mindenkinek az észrevételt,tapasztalatott,véleményt.Ha meg van a gépsas küldöm a képeket,minden bizonnyal 1-2 hétenbelül meglesz.
A talákozó mint irtam engem is érdekel + 1 csirkés barátom,már csak az időpontot kellene tudni,én július esetleg augusztost javaslom ( elég messze van,lehet előre tervezni ) bár augusztus 1-3 F1,16-18 MOTO GP.
Nem volt egyszerű, de laikus létemre, ez kb 8 órai termés onnan, hogy befeküdtem a kocsi alá és semmi célszerszámom nem volt, pedig itt-ott jól jött volna.
Nemrég vettem egy Explorert körbenéztem az összes számításba jöhető autót.
A 98-as elég használt állapotban van, állítólag a gáz papírjai megvannak.
A 97-es kerekei szerintem nem alu, csak dísztárcsa van rajta.
A feketét még nem árulták.
Ha ezt a típust választod akkor jól döntesz. Alkudni kötelező, mert ezek az autók nem vezetik az eladási listátt ,szerencsére. Több lehetősség marad nekünk!
Vásárlás után ha alkatrész kell esetleg tudok segíteni.
Üdv.:Nürnür
Kérdezném, hogy új tulajok is jöhetnek találkozóra?
a 3 közül a fekete tetszett a legjobban, persze belülről még kellene látni. Miskolcon van nem tudom honnan mennél, én azért kérnék e-mailen képeket az autó belsejéről.
A 2 bordó mindkettő külföldről behozott. A gázos, gázos. Nem tiszta, azt semmiképp sem venném meg. A másikban gyanúsan kevés a km, meg szerintem fiatalabbat kellene vegyél ugyanennyiért.
Mielőtt megveszed menj vele, próbáld ki, hogy a 4kerék minden állásban műxik-e. 4x4 high-ba bármikor be lehet kapcsolni, 4x4 lowba csak N-ben. Próbáld ki, hogy rendesen fog-e mind a 4 kerék, és hogy 4x4 low-ban tényleg felez-e.
Egyébként meg figyel oda az egészre. Nézd meg, hogy szépen egyben legyen.
Több okosság most nem jut az eszembe. Ja de, gallytörőset ha terepen akarsz járni ne vegyél, mert nagyon lecsökkenti az első terepszöget, és hamar leér. :-((( Csak a nyűg van vele. Persze, ha nem mész terepre és tetszik akkor csak nyugodtan.
Egyébként a gumikból itélve mindet aszfalton használták.
esetleg ha valaki úgy gondolja szívesen veszem a képek alapján az észre vételeket,esetleg kinek miért teszik jobban vagy kevésbé az egyik vagy a másik.
Pont ezért szeretem a solymáriakat. Márkaszervíz ugyan, de ott állhatsz az autód mellett (ergó látod, hogy kicserélik) Nekem volt egy citroenem (xsara) a feleségem 32.000 km-t ment vele 4,5 év alatt!! minden évben elvittem szervizre (téli felkészítés) 3 különbözőbe!!!
tapasztalatok:
- Wallis, ott vettem (akkor még abban a cégcsoportban is dolgoztam!!!!!!) 2.500-nál vissza: 3 órás szerelés, én elég igedes vagyok, mikor kiderült, hogy a légzsákkal baj van: ÉN MONDTAM MEG NEKIK, HOGY KIKAPCSOLTUK, MIVEL A KISBABÁNK UTAZIK OTT ÁLLANDÓAN. ehhez képest szétszedték az autót.
Gyorsan összerakták, de nem elég rendesen, mert az árpád-hídon 90-es tempónál a komplett kormány alatti résza lábamra szakadt, majdnem a dunába ugrottam...
- citrom: bunkó kiszolgálás, visszaszóltak, tovább
- nagy: két komplett szervíz.
Ezek után a sógoromnak adtam el (lévén ki hinné el, hogy tényleg csak 30 ezret ment) aki maga szerelte. A szűrőket kalaccsal verte ki, mert berohadtak (1 hónappal az eladás előtt volt utols szervízen, nehogy szart adjak oda...) szerinte egyszer sem lehetett cserélve azt olaj, mert ő még ilyen színűt nem látott....
Az már csak hab a tortán, hogy amikor 0 km-esen megkatuk, nem indult. Szöveg: lemerült az aksi, majd bebikázzuk. Mondtam a tagnak, hogy bikázza a rokonait, itt aksi csere lesz! Ha nem Wallisos vagyok valszeg úgy küldenek el, hogy csak na...
Mindezek után és a solymáriak miatt veszek Fordot (bár most audit kaptam cégesnek) saját autónak...
Ha valakinek váltó problémája van és a keleti régióban is jo neki én tudok jó automata szerelőt.Nekem több kocsimat (ford mondeo,merci E250,vw passat) is csinálta nek volt probléma,az ár meg nagyon is elfogadható volt.Talán egy baj van kicsit sokat beszél,de megéri.
Tegnap reggel kigyúlladt a check engine, majd a váltóm elkezdett összevissza váltogatni, mire hazaértem, betolattam a kertbe, erre elment az r, utána d az is elment.... Újraindítottam, erre tökéletesen ment.
Hétfőn vagyok a Fors Solymárra bejelentkezve. Van ott egy ismerősöm, ford klubbos srác, csak nem ver át. Remélem valami elektromos műszaki hiba lehet a kocsin, 60.000 km van a váltóban.
Drukkoljatok, mert azt a pénzt egyenlőre a futóműre/diffire szerettem volna költeni...
Ha sikerülne jol elhozni én majd bele rakaton a gázt.
Valaki jo gáz beszerelő helyet nemtud?
Remélem a találkozóra nekem is meg lesz a gépsas,ha igen ott leszek!!! A találkozó csak kizárolag explorer találkozó vagy esetleg más is jöhet a hangulat kedvéért? Van 1 cimborám a ő jeep csirkével koptatja az aszfaltot.
A motor :-))))) Bocs, de nem tudtam kihagyni, de gázadásra az búg. SZÉPEN. Gondolom a V8 még szebben ;-))
Szerviz:
Eleinte én is féltem először elvinni maszekhoz, de őszintén szólva annyira egyszerű a technika pl. futómű, hogy minden maszek, sőt paraszt is ért hozzá, mert olyan régi a technika, hogy itt európában a traktorokban használják. A laprugóimat felkovácsolták, meg utánaállitottkák az első torziós rugókat piti pénzért.
Esetle a motorban, vagy a motorelektronikában lehet egy kis meglepetés, de ez sem a komplikáltsága miatt, hanem inkább azért mert nem értenek hozzá, nem elterjedt. Akik fel tudnak BMW, merci elektronikákat, azoknak ez nem hiszem, hogy kihivás lenne.
Alkatrésznek pedig igenis lennie kell! A QS 9000 egyik megalkotója pont a Ford volt a GM és a Chrysler mellett és ez a követelményrendszer tartalmazza azt az elvárást, hogy alkatrészt 20 évig biztositani kell!!!
Mi van a talival?
Múltkor leszavaztátok, hogy Komáromban legyen, de lehet ott is, meg kell dumálni a szervezőkkel. Ezt vállalom, csak szedjük össze, hogy mennyien lennénk.
Ha már szerviz témánál vagyunk, akkor kérem tisztelettel a nagyrabecsült sporttársakat, hogy osszák meg (ismét) a nagyérdeművel jól bevált Explorerhez értő szervizes kapcsolataikat. Lassacskán égető szükségem lenne egy szerelőre. Nem márkaszervizre, hanem hozzáértő szakira, akinek nem kell eltartania a sok léhűtőt a műhely körül és így nem kér csillagászati árat.
Mégegyszer szakszervíz: a kollégámnak eg Peugeot autója volt , garanciás, új stb. ahogy kell időszakonként elvitte szakszervízbe olajcsere stb. Lejárt a kocsin a garancia valami történt az autóval az olajat le kellett ereszteni. Ő az ismerős szerelőjéhez vitte el mivel már úgysem garanciás a kocsi. Mikor leeresztették az olajat, a szerelő mondta neki: vagy nem cseréltek olajat vagy nagyon szar olajat raktak bele. Ja és hozzáteszem az olajcserét egyharmad áron elvégzi a maszek. Az én autóm mikor volt olajcserén előttem töltötte bele a korábban általam megvásárolt olajat. De még sok példát tudnék felhozni a szakszervízek ellen. Szerintem inkább nézzetek egy megbíszható maszek szerelőt...
Szerintem nem szabad az autót szakszervízbe vinni. / Pl.:Ford Solymár, Ford Petrányi stb./ Ezek a szakszervízek nincsenek berendezkedve az amcsi autók szerelésére , igaz az explorert 2003-ig forgalmazták Mo.-on. Gondolom az USA-ban ezek a szerelések rutinnak számítanak, de Mo.-on mondjuk ki, nincs sok, nem fut sok explorer az utakon. A ford szakszervízek az európai fordokhoz "értenek". Persze a kivétel erősíti a szabályt. Én mindig maszekhoz viszem, kivéve kikódolás , az alkatrészt az Rg. international-tól rendelem.A másik dolog , hogy a szakszervízek erőssen elkérik a szerelési kölcséget.
A diffinek melyik része felelős a gázadásra történő búgásért? olyan 80-90 km környékén kicsit buszos a feeling. Okay mondjuk 234000 km nél már kopott gondolom.
Mindenesetre viszem hamarosan szervízbe.
Kap új féket sztem ha kell akkor táárcsát is. meg ha kell akko lengőkarok, bááár ebben nem vagyok még biztos.
Mindent a rockauto-n fogok megrendelni.
A hétvégén rendelktünk egy jeep grandbe 97-es:
- jobb és bal felső lengőkarok
- motor tartó bakok
- stabilizátor pálca
- főtengely szimmering
- gömbfelek előre
- féktárcsák előre-hátra
- betétek a fékhez
- csomagtartó teleszkópok
- katalizátor
Namost minedenből a középáras/kategóriuásakat választottuk, 1028$ szállítással együtt economy-ban, azaz 9-11 nap és csengetnek otthon.
Példánakl okáért a teleszkópokra mondtak itthon 40-et, a rockauto-n 11$, plusz szállítás.
Szóval érdemes ezen elgondolkodni, nagyon olcsó, egyébként a szállítás megduplázza az árat, de ha mondjuk 160 ft-os áron számoljátok, akkor kb 160.000 Ft-ból vannak meg ezek az alkatrészek, amit 60-ért fognak beszerelni két nap alatt, tehát ez total: 220.000 HUF.
Érdekes, én a ford mondeómmal és az exploreremmel is a legjobbakat tapasztaltam velük. Ott álhattam az autó mellett szerelés közben, és még olyankor is képesek voltak egy ingyenes szerelést csinálni, amikor én mondtam azt, hogy szerintem féltengely, mert kopog... (kiderült, hogy fékzsinór megnyult, és minden kanyarban ütemesen hozzáverődött valamihez, ezzel produkálta a féltengelyszindrómát).
Boarder.
Hello
Igen kellene alkatrésznek lennie, de ez arra is vonatkozik, ha ezeket nem forgalmazták európában? Mert az enyém pl. amerikai full (mérföld, villogó féklámpa mint index, stb.) Eddig minden volt hozzá, de igazán nagy dolog nem is történt vele, pedig a szervizes szerint totálra volt törve. Ehhez képest nincs semmi baja.kop-kop-kop
Aggódom amiatt, hogy ha egy-egy nagy alkatrész megy majd tönkre, az vajon lesz-e. (már jánom kellene a bontókba esetleg?)
Igazad van kellene, hogy legyen alkatrész. A gyárnak 20 évig biztositania kell, ezt nekik szabvány irja elő. (ha részletesebben érdekel valakit az autóipat irányitó szabvány és követelmény rendszerek szóljon szivesen leirom, ilyen esetekben hasznos lehet)
17ezer, pláne kétszer tényleg nem néhány ezres tétel 2-3 ezer az az, de nem 34. Na ez a 34 a szakinak, aki csak vakargatta a fejét kb 1 heti bére.
Nem értem, hogy az autószervizekben miért csinál mindenki úgy, mintha az autósoknak lenne valami soha ki nem fogyó pénztárcájuk, úgy beszélgetnek 100 ezrekről, mintha nem kellene megkeresni azt a pénzt....
Az ügyfélkezelés máshol is tragikus. Én az Opelommal szivok, 34 ezer van benne és még nincs 1 éves, és szarakodik a tempomat. Nem lehet kikapcsolni -fékre persze kikapcsol, de van 1 kikapcsolója és arra nem műxik. 3 x vittem vissza, és még harmadszor is nekem kellett megmutatni, hogy hogyan produkálja a hibát, pedig első két esetben is világosan elmondtam. Lövésük nincs, mitől lehet. Aztat mondjááák, hogy 50-60 között update-el a számitógép. Mondom persze, meg 90-100-nál is, meg 140-150-nél, meg 180-nál is mi, amikor ugyanezt a hibát produkálja?
Most felnyomtam őket valami központi Ople ügyfélszolgálaton, de mivel ez is magyar innen sem várok sok jót, tehát mennem kell majd tovább.
Még mindig keresem elfogadható árban és állapotban lévő explorerem( 97'- 00' ).Ha valaki tudtok valamit szóljatok már,vagy ha valaki a használtautós hirdetések közül tud valamit valamelyikről esetleg valamelyiket meg nézzte.
Sziasztok, elkészült a verdám a Ford Solymárnál, gondoltam megosztok veletek pár tapasztalatot. Az árajánlatot láttátok, ahhoz nincs sok hozzáfűzni való, a felét köszöntem, nem kértem, de a fékeket-differenciálműt stb. szakszervízre akartam bízni mindenképp.
Nos, lightos 5 héten át készült az autó! És közben nem tudtam elhozni, úgyhogy maradt a BKV... Kábé kétnaponta telefonáltam, hogy mi újság, mindig azt a választ kaptam, hogy 3-5 munkanap az alkatrészek beszerzése, legyek türelemmel. A második hét vége fele az azért már eléggé fogyott, akkor olyanokkal jöttek, hogy "a mikrofilmen nehezen lehetett látni, milyen alkatrész kell pontosan" (???), meg hogy a "németek rossz ABS visszajelző kábelt küldtek, sajnos vissza kellett küldeni, várjuk az újat". Ezenközben többször felvetettem, hogy elhoznám az autót, aztán ha minden alkatrész bejött, majd összerakják, de mindig hárítottak valamivel, hogy ez most miért nem lehetséges. Kábé kétnaponta azzal bíztattak, hogy most már biztosan meglesz, majd újabb két nap elteltével felhívtak, hogy örömteli hírük van: már felrakták Kölnben a kamionra az alkatrészt... Menetközben szóltak, hogy a belső világítás szereléséhez foglalat is kell, mert valaki kiszerelte, illetve kardánkeresztet is kéne cserélni, pár ezres tételekről van szó, meg is rendelték. Nos, a kardánkereszt 17 000, a belső világítás szintén 17 000 volt, nem tudom, ki hogy van vele, nekem ez azért a pár ezres tételen túlmutat. Szóval akár meg is kérdezhettek volna, hogy akarom-e.
Átvételkor az első belső világítás nem működött, kérdeztem, hogy akkor miért is fizettem 17 ezret érte, a szaki vakarta kicsit a fejét, visszament a papírok közé bogarászni, aztán kibökte, hogy ők a hátsó belsőt javították, amit by the way nem kértem. "Különben az elsőt meg sem lehet csinálni, nem gyártanak már hozzá alaktrészt" - mondta a szerelő, majd a kezembe nyomta a kulcsot és elballagott. Mondjuk eléggé meg lennék lepve, hogy egy 2000-ben gyártott, amúgy az USA-ban több millió példányban értékesített gépjárműhöz már nem gyártanának alkatrészt, de mindegy.
Nem akarom a szaktudásukat megkérdőjelezni, én nem vagyok szerelő, biztos nagyon szépen egyberakták az autót, legalábbis most nem világít semmilyen visszajelző sem és nem is csikorog-nyikorog az autó. De egy biztos, ügyfélkezelésből nem jeles a Solymár, egy valag pénzt ott hagytam, és még az átvételkor is szabad volt húsz percet ácsorognom a pultnál anélkül, hogy bárki szóba állt volna velem. A lassúságról, munkaszervezésről meg ne is beszéljünk. Mindegy, végre újra alattam a gép, és az mindenért kárpótol!! :))
Újabb kérdés: az amerikai explorer vezető oldali ajtaján a kilincsnél van 1-10-ig nyomógomb sor. Gondolom a riasztóhoz van. Hogy működik hogy tudnám beüzemelni? Valaki tudja mire való???
Szerintem alkony érzékelős pilács felkapcsolást lehet vele beállítani. Esetleg a késleltetett pilács lekapcsolást. Itt találhatsz manualt, abban biztos benne van: http://www.analogstereo.com/ford_explorer_owners_manual.htm