Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
A lényeg, hogy a videóra, kompakt gépekbe szánt CCD-k speciális ún. interline típusok. Ezekben az expozíció minden egyes képkockánál a kép teljes felületén időben egyszerre kezdődik és végződik, miközben ezzel párhuzamosan az előző képkockát kiolvassa.
A CMOS-nál a kiolvasás, az expozíció kezdete és vége pásztázó jellegű. Ez okozza ezt a hatást. Pontosan ugyanúgy, mint a lassabb lefutású redőnyzárak. Azok is eltorzítják a mozgó alakzatokat.
Olvastam a ROLLING SHUTTER problémáról, vagy effektusról, de nem igazán kaptam arra választ, hogy ez a jelenség miért lép fel. Miért dől be a kép, ha a kamerával gyors mozgást rögzítünk?
A neten erre rákeresve azt a választ kaptam, hogy mert a CMOS szenzor lassú (CCD-vel szemben), ezért lassan dolgozza fel a panel a képet. Ez így logikus is lenne, de nem értem, hogy 1/4000-es zársebességnél ez mégis hogyan látszódhat a képen. Vagy pl. ha fotózok azonos paraméterekkel, mint ahogyan a videó is készül, akkor miért nem dől be a kép, vagyis miért nem rollingol fotó módban?
Manfrotto 055 XB ( új állapot), Manfrotto 127 Basic Dolly ( új állapot), Manfrotto 701 HDV ( 3 hetes, nem használt, vadi új), Manfrotto MNO165 terpesz (új állapot), és Manfrotto válltáska egyben eladó, dslr videózáshoz komlett minőségi szett , egyben eladó (új ára 130 e. az árfolyam miatt lehet drágább lesz ) 80 70 !!! ezer 06-70-2956114 -
Teljesen kezdő vagyok a DSLR videózásban (néhány nap múlva érkezik a 600D). Eddig csak egy Sony mini DVD kamerával csináltam videókat. Családi videózásra szeretném használni a 600D-t. A fórumot már végig olvastam, de azért lenne néhány kérdésem. Eddig a TMPGEnc Authoring Works 4 -progit használtam a videó szerkesztésre. Ezzel még full HD .mov videót még nem szerkesztettem. Úgy látom BDMV lesz a végeredmény. Ez megfelelő formátum ahhoz, hogy ne romoljon a minőség?
"Megvásároltam" a Corel VideoStudio Pro X2 programot is. Ebben a választható formátumok:
AVI, MPEG-1, MPEG-2, HDV, AVCHD, MPEG-4, H.264, QuickTime, RealMedia, Windows Media formátum, BDMV, 3GPP, 3GPP2, FLV.
Ezek közül melyik a megfelelő egy jó minőségű családi videóhoz?
Az sem utolsó szempont, hogy ha egyszer lesz led TV-m, akkor az is támogassa a formátumot.
A vimeo-n le van írva a pontos beállítás, hogy mi az ideális. Ha más formátumban töltesz fel, akkor úgy is átkonvertálja, így az felesleges.
Nekem a FCPX Compressor kombóval nincs gondom.
Én 30 Mbit/sec (átlagos érték, mert VBR) m2t-t renderelek, ha vetíteni kell, 120 Mbit/sec Avid DNxHD-t, ha további feldolgozás a cél, és 6-8 Mbit/sec közötti divx-et, ha youtube-ra töltöm fel.
A 30 Mbit/sec videón semmi problémát nem látok, a legutóbbi kisjátékfilmünk 12 perces, így 2,58 GB. Ennek a youtube verziója 640 MB, és már látszik rajta a tömörítés, de kár jobb minőségben feltölteni, mert a youtube úgyis addig tömöríti, amíg blokkosodni nem fog. :-(
A mov is konténer fájl, lehet benne akármi. Az mp4-et milyen beállításokkal renderelted? Mekkora fájlokra érted egyáltalán azt, hogy nagyok? Mihez képest? Egy normálisan kinéző HD anyag eléggé nagy tud lenni.
CM-MT7 lcd monitor 7"-os 12Voltról üzemelő vadi új,eredti csomagolásban a bekerülési összegért 24 000Ft eladó.Nikon D90-hez rendeltem videózáshoz,de rá kellett jönnöm,hogy a D90 alkalmatlan számomra videózásra.67.83Euró volt a monitor,szállitás és átutalási költséggel 92Euro.Két video bemete is van.Harminc-háromhuszonnyolc-3860
Az avi egy konténer fájl, nagyon sokféle kodekkel tömörített anyag lehet benne. Te milyennel próbálkoztál, és melyik videómegosztó adta a hibaüzenetet? Milyen egyéb kodekkel próbálkoztál, ami rossz minőséget adott? Milyen konvertáló szoftvert használtál?
Pár napja vettem egy D7000-et, oda meg vissza vagyok tőle, de egy gondom van. Milyen formátum ajánlott, ha HD videót akarok feltölteni a netre? Avi (1280x720) estén hibaüzenetet kapok, a többi pedig sokat vesz vissza a kép minőségéből.
Videózas közben próbáltad, hogy fix 5.6 marad-e a rekesz a 18-105-tel? Mert én kipróbáltam, de nekem sajnos változott... Ha van időd, akkor légy szíves nézd meg még 1x.
Állíthatom f/8-ra is kezdetben, az is csökken zoomoláskor. Köszi.
Csak annyit fuznek hozza, hogy ha a blende 5.6-ra allitod, akkor vegig annyi marad 18-tol 105-ig. Vagy barmely mas obival. Persze ha 18-ra 3.5-et hasznalsz akor 105mm-en 5.6-ra valt, ha zoomolsz.
Meg annyi, hogy d5100-ban nincs fokuszmotor, nem lesz csak manual fokuszod pl a jo kis 50/1.8d-vel.
Egyebkent most lehet en is a d5100-at vennem a kijelzo miadt. Viszont jo ez a d7k, a felso statuszkijelzo nelkul mar rosszul erzem magam :)
A D7000-nek van olyan üzemmódja amikor tudod videózás közben is állítani az ISO-t és a zársebességet. Ez hasznos lehet.
A D5100 viszont - ha jól tudom - tud 30 fps-sel is full HD-t, míg a D7000 ekkora felbontásban csak 24 fps-t tud. Esetleg ez is számíthat.
Továbbá a D5100-nak kihajtható, dönthető LCD-je van, ami szintén nagy előny videózásnál.
A D7000 mér fényt manuális (pl. M42-es) obikkal is. Videózáshoz a profik állítólag manuálisan állítják a fókuszt amúgy is. (Szerintem egy tolózoom ideális lehet videózáshoz.)
Ami engem meglepett - bár logikus - hogy amikor zoomolsz, akkor a blende változik (ha nem fix fényerejű az obi)... Tehát egy 18-105VR-nél hiába állítasz be 5.6-os blendét, zoomolásnál (M módban) akkor is "átvált" talán F9-re a 105-ös állásban. De belegondolva ez érthető, hiszen zoomoláskor nyitott rekesznél is ennyivel lesz sötétebb. Csak állóképnél ez nem így van.
Véleményem szerint kézből videózásnál a VR szinte elengedhetetlen (tapasztalat). Ezt, a dönthető LCD-t, a 30 fps-t és a vázak árai közti kb. 100e Ft-ot differenciát figyelembe véve szerintem Neked a D5100 jobb választás.
Videora Nikonbol D7000 vagy D5100. En D7000-et vettem, szeretem, igaz a videot meg tanulgatom vele, de fotozni nagyon jo. D5100 nekem szimpi, de amikor vettem meg nem volt kaphato.
Helló mindenkinek. Egy ideje tervezek venni egy Nikon DSLR fényképezőt. Teljes mértékben videózásra lenne használva, melyik lehet a top 3 a Nikon gépei közül?
Időközben vettem egy 7D t, egyenlőre megelégedéssel használom..
Főképp emlős állatokat és madarakat fotózok/videozok, ezért döntöttem inkább 7D mellett. Igaz legalább kipróbálhattam volna egy 5D II t is , de majd máskor...azért köszi.