A Cure-ra szerintem leginkább egy jó ivászat volt hatással kb. 91-ig, aztán hogy azóta mivel cure-álják a fiúk a fejüket nemtom, de nem is nagyon érdekel milyen hatások és kik inditják be őket, mert szerintem van annyi talentum bennük hogy nem kell mások zenéje vagy hatása.
Ha pedig más nem jut eszükbe, van vagy pár albumnyi mélyhűtött dal, abból válogathatnának.
Ugyanakkor csak sejtem hogy a legutóbbi 2-3 lemez jópár dalának vázlata már jócskán megvolt mielőtt bejártak volna a stúdióba, és ki tudja hogy megjelenik-e legalább pár csemege.
hiába hallgatom össze az alább emlitetteket a Cure-ral, nem sejlik fel semmiféle misztikus összefüggés.. más iz, más hangulat..
(talán még leginkább London After Midnight?)
OFF
amúgy a PUF koppintásai között Stranglers is szerepel több izben :( szerintem össze lehetne rakni a montázst..
ON
Nem is azt mondom, hogy a PUF-ot a Cure motiválja (pláne nem fordítva), hanem hogy hasonlóképpen alakult a zenéjük. Az hogy én így érzem az semmit nem jelent.
Egyszer olvastam egy Riportban, hogy Robert szereti a Jesus & Mary Chain-t, meg a Clock DVA-t. Szerintem egyiknek sem lehet érezni a behatását. Robert csak önmagára hat, mivel ö egy egyéniség, és minden albumával újat csinál. Akkor is, ha picit szarul sikeredik (néha).
Most hallgattam meg a Standing On the Beach B-oldalas válogatását megint. Hát van egy két súlyos dal rajta. Föleg az utolsó, de most elfelejtettem a címét. Ki tudja?
Kedvenceim (számok): Do the Hansa!!!!, Sinking, The Top, meg a pornográfiáról minden, föleg a Cold
Lehet,hogy igazad van,nem tudom.Igazából a PUF-nál is megvan az a dolog(Gábor most ne figyelj:-)),hogy eleinte jó dolgokat csinálnak(Ha jön az álom,A Bál)aztán jön a nagy ellaposodás középszerűvé átalakulás,végül ismét a nagyon jó dolgok!Hosszabb kihagyás után megint nagy dolgok alkotása.Szerintem mindkettő zenekarnak időre van szüksége,hogy igazán jó dolgot tudjon alkotni.De ez nem jelenti azt,hogy egyiket a másik motiválja.Ez az én véleményem.
A nevekről csak annyit,hogy lehet,hogy leírni könnyebb,de feltételezem,hogy beszédben is így megy.Inkább úgy érzem,hogy ez olyan dolog,mintha az emberek kérkednének azzal,hogy tudják,mi a neve ennek,vagy annak a zenésznek.
Justin, a keresztnevekkel kapcsolatban igazad lehet, de mondjuk gyorsabban a végére lehet érni így a mondatnak. A teljes nevek ismételgetése olyan hivatalos meg távolságtartó.
Egyébként, ha félig OFF is, de a PUF és a Cure között tényleg van valami párhuzam. Nem akarom hasonlítani a két zenekart egymáshoz, mert nem is lehet, de szerintem nagyon hasonló fejlôdési folyamaton mentek át.
Félre ne érts,nem vagyok egy magázódós típus,csak engem ebben a formában zavar a dolog.Jó túloztam,de a lényeg érthetően benne volt.Mondjuk azért ezt így nem lehet szerintem,ahogy leírtad,hiszen nem tudhatjuk mennyire gondolják komolyan az említett zenészek,amit csinálnak.Na mindegy hagyjuk ezt,nincs értelme.
Így albumváltásokról én most nem beszélnék,mert régen hallottam összefüggésében a dolgokat(mostanában nem sok Cure-t hallgatok),de a kedvenc albumaim nem toplista!:
Pornography,Kiss me...,Wish,Mixed Up;koncert:Show,Paris
Justin a "ki kire volt hatással" értelmetlenségében egyetértünk, de ez a vezetékneves-magázós dolog szerintem több, mint vicces. Gondolj bele, ezek az emberek 18-20 éves korukban kezdtek el zenélni, s ha nem is mindenki, de azért vannak ezen a topikon is olyanok, akik már (kis)kamaszok voltak, mikor pl. a Cure még "ifjúkorában" huszonéves tagokkal zenélt. ez persze a kisebbik, de a fő oka ennek a kereszteneves megszólításnak, hogy befogadtad-e a szívedbe az illetőt, mint egy barátot, olyan társat, aki kiénekelte és pöngette azokat az érzéseket, amielyeket a legjobb barátaiddal is csak nehezen tudtál megbeszélni. ahogy egy vallásos a maga istenével ilyen "tegezős" bensőséges kapcsolatban áll, szerintem egy szeretett zenész és rajongója között is ez a helyzet. ettől még a tisztelet megvan mindkét esetben.
más:
nekem a Funeral Party - Doubt váltás az egyik legeltaláltabb albumsorrend. nektek vannak olyan megoldások, amik így bejönnek vagy éppen nem tetszenek?
Hello!Nem mindegy,hogy ki kinek a hatása alatt áll?Érdekes módon ismerek egy-két NIN témát,sőt Smashing Pumpkins-t is ismerek,de még soha nem vettem észre rajtuk a Cure hatását.Ráadásul a Smashing Pumpkins feldolgozta a U2 Sunday Bloody Sunday című számát,ezek szerint a U2 is hatással volt rá.Sőt ha jól emlékszem a PUF-os Lecsónak a Kiss me,kiss me,kiss me a kedvenc Cure albuma.Ott sem lehet észrevenni a Cure hatását.Különben ez olyan dolog,hogyha Robert Smiths holnap azt nyilatkozza poénból,hogy neki a Sziámi a kedvence akkor mi van?Nekem jól esne,nektek?Különben Marilyn Maniszony olyan szinten képbe jöhet,hogy a mestere Trent Reznor!Akkor most ezek alapján Marilyn Maniszony zenéjére hatással volt a Cure.
A másik dolog.Off:Ismeritek talán a lentebb említett zenészeket,hogy keresztnevükön említitek?Ezt már régebben megfigyeltem,és nagyon nem tetszik.Szerintem az illetőknek nem biztos,hogy túlzottan tetszene.Mért nem lehet azt mondani,hogy Robert Smiths,Trent Reznor vagy Billy Corgan?Én ugyanis ha találkoznék bármelyikükkel,már csak tiszteletből is,de magáznám,és nem esnék nekik rögtön,hogy Robi,stb.
On:Szigi!Nincs mit tényleg.El tudtad rendesen olvasni?
Flare! Egyébként nem is tudom, miért másoltad ide ezt az interjúrészletet, igazából nem bizonyít semmit. Semmit nem jelent az, hogy egyesek azt állítják vagy le van írva valahol valaki által, hogy Trent szereti a Cure-t és Robert szereti a NIN-t.
Nem szeretném a végsôkig kihegyezni ezt a témát is, de próbáljuk meg objektíven nézni a dolgot. Ha Trent azt nyilatkozza, hogy szereti a Cure-t, akkor az azt jelenti minden bizonnyal, hogy nagy hatással van rá a Cure zenéje, ugye? Vagy legalábbis ezt állítjátok.
Ebbôl kiindulva, ha Robert állítja a NIN-rôl, hogy szereti, az azt kell, hogy jelentse a Cure-ra vonatkozólag, hogy az utóbbi idôk zenei változásaira a magyarázat, hogy Robertre nagy hatással van a NIN zenéje, nem?
Nem kellene ennyire sarkítani. Ekkora zenészek/zeneszerzôk esetében kár keresni a hatásokat!
A Massive Attack-re is nagy hatással volt a Cure csak, mert gyerekkori kedvencük és a harmadik lemezükön Cure sample-t használtak???
A Jimmy Hendrix hatást ugye ti is érzitek a Cure zenéjében?...
Mi is volt azzal a bizonyos Backstreet Boys-os sráccal???? A BSB-re is hatással volt a kjúr?????
Kanyarodjunk már egy kicsit vissza a vita gyújtópontjához: WOODPAUL A BEVEZETÔJÉBEN EGEKIG MAGASZTALTA MARTIN GORE-T ÉS ROBERT SMITH-T, MERT ÔK AKKORA NAGY ARCOK, HOGY BOLDOG-BOLDOGTALANRA HATÁSSAL VOLTAK. NE ESSÜNK TÚLZÁSBA LÉGYSZÍVES. HA SOSEM LETT VOLNA A CURE, A NIN AKKOR IS LENNE ÉS PONTOSAN ILYEN, AMILYEN MOST, SEMMIVEL SEM KEVESEBB....
A Massive Attack-re is nagy hatással volt a Cure csak, mert gyerekkori kedvencük és a harmadik lemezükön Cure sample-t használtak???
A Jimmy Hendrix hatást ugye ti is érzitek a Cure zenéjében?...
Mi is volt azzal a bizonyos Backstreet Boys-os sráccal???? A BSB-re is hatással volt a kjúr?????
Kanyarodjunk már egy kicsit a vita gyújtópontjához: WOODPAUL A BEVEZETÔJÉBEN EGEKIG MAGASZTALTA MARTIN GORE-T ÉS ROBERT SMITH-T, MERT ÔK AKKORA NAGY ARCOK, HOGY BOLDOG-BOLDOGTALANRA HATÁSSAL VOLTAK. NE ESSÜNK TÚLZÁSBA LÉGYSZÍVES. HA SOSEM LETT VOLNA A CURE, A NIN AKKOR IS LENNE ÉS PONTOSAN ILYEN, AMILYEN MOST, SEMMIVEL SEM KEVESEBB....
Látom, nem sikerül zöld ágra vergôdni.
Egyedül bat értette meg mit is akarok mondani.
Cure téren kétségkívül alulinformált vagyok itt sokakhoz képest. Fogalmam sincs, hogy a Robika hány éves, hordotta e gyerekkorában fogszabályzót vagy, hogy mi a nagymamája kedvenc TV sorozata, de NIN téren képben vagyok.
1. Nem tudom fel tűnt- e nektek, hogy egyik ominózus idézet sem Trent-tôl származik?..
2. Trent korábban már többször is mesélt arról, mik is voltak rá, illetve zenéjére hatással. Olyanok, mint: David Bowie, Skinny Puppy stb...
És ezek a zenék tényleg hallhatóan hatással voltak a zenéjére, míg például a Joy Division és Adam Ant hatása nem hallatszik, hiába dolgozott fel tôlük egy-egy számot. Szereti ôket és szívesen játszotta el ezeket a számokat és kész....
3. Egyik interjúban megemlíti, hogy nagyon tetszik neki az új Pantera lemez. Ettôl Trentet a Pantera rajongók, úgy tekintik, mint akire hatással volt a kedvenc zenekaruk? Biztosan.
4. Robert az egyik interjúban a Bee Gees-t és a Radiohead-et istenítette. Ez azt jelentené, hogy a Cure zenéjére nagy hatással volt a Bee Gees vagy a Radiohead ?...
Vettem a fáradtságot és elovastam a bemásolt interjúrészletet. Az idevágó rész:
I like what he's done with Smashing Pumpkins; I think it's quite good. And it's the same with NIN, and with Trent Reznor… I really think that there are people who are making a kind of music that reflects the way they feel. And people who are making this kind of music, as they are, don't need any advice. They are people who are making music without copying it, and I don't think they are looking for any advice.
A lényege durván, hogy szereti Robert, amit Billy és Trent csinál, de ôk másolás nélkül a saját zenéjüket játszák és nincs is szükségük "vezetôre". Az meg, hogy a riporter már a White Zombiet és Mansont is beleerôlteti ebbe a képbe, akkora baromság, hogy a következô az lesz, hogy a Cure volt hatással a Sex Pistolsra is.
Azért külön kell választani a két dolgot. Trent és Billy hatásait és a zenéjüket. Azt hogy rajongói-e bármelyik zenekarnak és azt, hogy követôi-e. A zenéjükön mindenesetre nem hallani vissza semmit abból, hogy ôk ebben az értelemben követôi lennének a Cure-nak. Nagyon nagy egyéniségek ôk, akik a saját útjukat járják és nehezen lehetne olyan elôdöt találni, akihez egyértelműen lehetne ôket kapcsolni. Az pedig már csak a másik fele a dolognak, hogy szeretik-e, hallgatják-e, tisztelik-e azt, amit a Cure csinál. Én mindenestre örülök annak, hogy igen.
zann > Nem egy helyen olvastam már, hogy mennyire nagy hatással volt Trentre a Cure vagy a Depeche Mode, szóval nem vagy túlzottan képben. Kedvenc albumai közé sorolja a Pornography-t. A DM tribute-re (For The Masses) is akart készíteni egy feldolgozást, csak mivel éppen az új NIN albumon dolgozott, nem fért bele az időbe. A Dream Tour amerikai szakaszán meg csak azért későbbre tolatott egy-két már meghirdetett NIN koncertdátumot, hogy egy kisebb társasággal át tudjon repülni a Cure egyik koncertjére. (És állítólag a repülőn is végig Cure szólt.)
Billy Corgan a másik fele: A Night Like This feldolgozás, Never Let Me Down Again feldolgozás, ugyanebben a számban közreműködés egy DM koncerten, a Seveteen Seconds-ra utaló sorok az egyik albumborítón, és pl. a lent is idézett interjú.
Az ilyenekre szokták mondani, mint te, hogy ha nem szoltál volna, bölcs maradtál volna.
Hát akkor én is idézek (ebbôl a bizonyos elôszóból):
"Stílust teremtettek és mutattak írányvonalat a feltörekvo´´ zenészgenerációnak. Hatással volt a zenéjük többek között Billy Corgan-re (Smashing Pumpkins), Trent Reznor-ra (Nine Inch Nails) és még számos világsztár társukra."
Trent szereti a Cure-t (és a DM sem áll távol tôle). Ez ok. Ezt tudtam. De olyan emberként megnevezni ôt, akire a Cure hatással volt, szerintem nem túl szerencsés. Több tucatnyi zenészre sokkal inkább -és sokkal inkább hallhatóan- volt hatással. Persze ôk közel sem olyan neves zenészek, mint Reznor...
Én is kopizhatnék ide interjú részleteket Reznortól és ha 10 olyan zenekart is nevezne meg, akik hatással voltak rá, hidd el, a Cure akkor sem lenne köztük.
Amúgy meg boldog-boldogtalan a Trent Reznorral akar együtt dolgozni. Példaként csak Axel Rose-t és Puff Daddy-t említem.
Kösz a felvilágosítást!
A (feltételezett) japán koncertkiadványt nem a Live In Japan videóval kevertem, valószínűleg egy négyzet alakú fotót néztem CD-borítónak. :-))) (Kb. 10 percig nézegettem a könyvet a Wave-ben, amíg a WMS megérkezésére vártam.) A videón kiadott buli éjszakáján kattant be Andy, ha jól tudom...
A Live In Los Angelescím viszont biztosan szerepelt az Elektra oldalán. Még utánanézek, bár szerintem is tévedés lehet.
A könyvtárak tevékenysége (remélhetôleg) authorized, avagy jogtiszta.
zann > Kissé alulinformált vagy, ezért bemásolok ide néhány szöveg- és interjúrészletet. (Woodpaul egyébként nem David Gahan-rôl, hanem Martin Gore-ról ír, de ez már OFF.)
"- Trent Reznor from Nine Inch Nails, who is a Cure fan, said he would like to
take part in Robert's hypothetical solo album."
"I.: Would you give any advice to bands that seem to be following The Cure's
musical direction, such as NIN, Smashing Pumpkins, Marilyn Manson or Rob
Zombie?
R.S.: It's strange that you've mentioned those 4 people, because I know 3 of
them. In fact, Billy Corgan is the only one, or one of the few people in the music
business, whom I get along well with, though we don't agree in much of what
we talk about. I would almost say that we are in total disagreement, but we get
along well anyway. He came to Chicago to watch us play at the beginning of
this year. We went out, and we couldn't agree in the whole night. We discussed
about everything, from the music business to the world in general. We have
totally different points of view and even though, we get along well with each
other. Because there is something we share, something of one of us that the
other one likes. Actually, I like what he's done with Smashing Pumpkins; I think
it's quite good. And it's the same with NIN, and with Trent Reznor… I really think
that there are people who are making a kind of music that reflects the way they
feel. And people who are making this kind of music, as they are, don't need any
advice. They are people who are making music without copying it, and I don't
think they are looking for any advice. On the other hand, it's always been very
flattering to me to hear that other musicians say I've been some influence for
them. I usually like those bands, so it's mutual. It's very unusual that someone
admits to having been influenced by The Cure and I don't like that band.
I.: Even Jonathan Davis, from Korn, has declared he loves gothic music, the
80's dark. And, obviously, The Cure.
R.S.: That is really weird… but there are some of the new metal musicians that
admit part of The Cure's stuff as an influence. I can understand it thinking of
records like 'Pornography', for instance, where there are a couple of moments
of heavy distortion."