Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
A magyar modulszabványban 1 méter magasságot ír a modul felső élére, és ettől 10 mm-el magasabb a sínkorona magasság. A lábaknak + - 30mm állíthatóságot ír.
Kéne beszélni a tatai állomás főnökével és megnézni a helyszínrajzot, vagy valami hasonlót. El kell kezdeni filózni a méretekről és akkor levágatom az alapot. (Hamár van helyünk!)
Gondolom 10 -es rétegeltlemez jó lesz. Vagy 8 -as, merevítőkkel?
Kéne valami méret a lábhoz. Gondolom az aljába kéne valami állítható megoldás...pl. valami menetes szár.
Én is szívesen veszek majd leckéket és az asztalra is kíváncsi vagyok.
Mivel Május hétvégéi igen érdekesen alakulnak, csupa hosszúhétvége. Gondoltam tarthatunk egyet még áprilisban, 27.-én. Várom a hozzászólásokat, mit szólnátok hozzá?
Akkor megtöröm :) Voltam 2xlion-nál digitális és számítógépes modellvasútazási tantárgyból tovább képzésen, 4 órában tömény tananyagot sajátítottam el. Vizsga később lesz, most veszettül tanulok rá az internet segítségével, remélem kedves mesterem elégedett lesz felkészültségemmel. (nem ám komolyan venni) Ami nem vicc: A klubnak szánt helység ki lett bérelve május 1.-től, Tatabányán. Ismét fotóztam egyet a teraszon, gyűjteményem első kis friss tavaszi bimbójáról:
Szia! Köszike a jótanácsot. Holtig tanul az ember. Jó ötlet a krómtisztító. Szerencsére még nem volt a kezeim közt beépített rozsdás sín, csak beépítetlen. Azt sikerült megtisztítani. Amit nem, az repült a kukába :-)))
Igazad van, de ha már rozsdásabbak a sinek, akkor csak a polirpapír segíthet. Végén egy wd40-es spray-s rongyal áttörölgetni. Az is korróziógátló.
Tőlem is sokan megkérdezik, hogy mivel pucolják a korrodálódott síneket. A régi U profilú síneket, mint ahogy 2xlion írta, nem szabad mechanikus úton tisztítani. A sínek anyaga vékony vaslemez, ami galvinizálás útján horgyanyozva van. Ha ezt a horgony felületet eltávolítjuk csiszolással, akkor az már soha nem lesz tiszta, mert mindig korrodálni fog.
Több módszert kipróbáltam már én is. Jó az alkohol, vagy a sebbenzin. De a legjobb eredményt a Cromtisztító pasztával értem el. Ez autós boltokban, vagy festékboltokban beszerezhető kis tubusos paszta. Vékonyan és egyenletesen be kell kenni a fémfelületet. 5-10 perc várakozás után egy puha ruhával, vagy egy polírkoronggal (filc szövet) alaposan átdörzsölni. Látványosan felújjítja a felületet és ez is korrozió védő és villamosan vezető réteget ad!
Ha U profilú síned (ónozott vaslemez) van, akkor csak denaturált szeszbe mártott ronggyal dörzsölgesd végig, mert csiszolás esetén rozsdásodni fog. Az alpakka síneket lehet síntisztító radírral polírozni.
Azt hiszem mi beszélgettünk. A club mindenki elött nyitott, így szívesen várunk téged is. A sineket ujjá nem fogod sose varázsolni, de lehet gyógyítani. Finom polírpapírral sikerülhet. A koronára javaslom a sínradírt. Utánna egy porszívót ajánlok portalanításra. Az szükséges, mert a modellek nem igazán szeretik a port, főleg a csiszoltat. Tönkremegy a mozdony. A club-al kapcsolatban itt, emilben, vagy személyesen tudsz információhoz jutni. Szívesen várunk közénk.