Néhány gondolat a "ki kire van hatással" témában:(kicsit off lesz)
Martin Gore-ra is nagy hatással volt Elvis, mégse olyan zenét játszik. Itt a hatás kimerül aban, hogy ezért kezdett el gitározni, dalokat írni, stb.
Kovács Ákosra nagy hatással volt a Depeche mode, ezért fogta, és ugy ahogy van lemásolta. Rá így volt hatással.
És amint látjuk nem ua. ha valaki azért alapít zenekart, hogy ugyanazt csinálja mint a példaképe, vagy azért, mert rájött, hogy őt a zene érdekli, és van is hozzá tehetsége, és kialakítja a saját stílusát.
Kicsit más téma, bár élvezet volt 2 hét termését elolvasni.
Kinek van Siouxsie and the Banshees vagy Sisters of Mercy koncertje videón, vagy kazin, Cd-n.
Egyébként ma jó napom van mert Perry Bamonte válaszolt az emilemre.
Válaszokat 2 hét múlva gyűjtöm be.
Szenzációs új hírek az ausztrál X-press Magazine október 5-i számában közölt R. S. interjúból:
Robert a Dream Tour amerikai szakasza után megírt majd egy albumnyi új dalt a Head On The Door albumnál használt felszerelésével! Azt még nem tudja, hogy Cure néven vagy szólóban jelenik-e majd meg az anyag, de valószínűleg ígyis-úgyis a többiekkel együtt fogja felvenni, mert olyan jól kijönnek most egymással, hogy nem látja értelmét kívülállókkal dolgozni.
A 10 koncert-CD terve kicsit túl optimista ígéret volt. Azóta meghallgatta a koncerteket, és jelenleg úgy néz ki, inkább 1 amerikai és 1 európai vegyes cd-t jelentetnek meg kezdésnek, aztán majd a reakció alapján döntenek a továbbiakról. A CD-ket rajongói közkívánatra készítik, a neten át lehet majd megrendelni, és várhatóan jótékonysági célra utalják át a bevételeket.
Woodpaul >
A többiek már mindent leírtak, én ehhez még annyit tudok hozzátenni, hogy egy In Between Days (Edited Version) is létezik, amit még nem hallottam.
Egy sűrgőg kérdéssel fordulok hozzátok (főleg GÁBORhoz, mert ő a Cure-tudós):
A Head On The Door (1985)-ös korszakban milyen B-sideok születtek? Vannak egyáltalán?
Zann:
Az általad initott "vitára" később, részletesebben válaszolok. Bár a többiek is megvédtek (köszönet nekik), vannak további érveim, hogy nem az újjamból szoptam ki, amit irtam a honlapomon. Tudod, a "hatással van" kifejezés elég sokféleképpen értelmezhető.
De erről majd később.
A szövegrészleteket információs célzattal másoltam be, nem bizonyíték gyanánt. Több olyan interjút is olvastam, ahol a seggfej újságírók MM-rôl kérdezték Robertet, aki mindig kitérôen válaszolt - gondolom, nem akar közösséget vállalni vele. Hogy az idézet nem hiteles? Bárkinek a szavahihetôségét kétségbe lehet vonni, mondjuk pl. Robertét is (néha okkal). (Justin > szerintem a "kérdéses személy" fetrengene a röhögéstôl, ha odamennél hozzá, és Mr. Smith-nek szzólítanád...) Nem gondoltam volna, hogy a vita így elburjánzik és elmérgesedik.
Nekem nagyon tetszik a Paris-on hallható One Hundred Years végén az a kis Jimi Hendrix-tribute...
A Cure-ra szerintem leginkább egy jó ivászat volt hatással kb. 91-ig, aztán hogy azóta mivel cure-álják a fiúk a fejüket nemtom, de nem is nagyon érdekel milyen hatások és kik inditják be őket, mert szerintem van annyi talentum bennük hogy nem kell mások zenéje vagy hatása.
Ha pedig más nem jut eszükbe, van vagy pár albumnyi mélyhűtött dal, abból válogathatnának.
Ugyanakkor csak sejtem hogy a legutóbbi 2-3 lemez jópár dalának vázlata már jócskán megvolt mielőtt bejártak volna a stúdióba, és ki tudja hogy megjelenik-e legalább pár csemege.
hiába hallgatom össze az alább emlitetteket a Cure-ral, nem sejlik fel semmiféle misztikus összefüggés.. más iz, más hangulat..
(talán még leginkább London After Midnight?)
OFF
amúgy a PUF koppintásai között Stranglers is szerepel több izben :( szerintem össze lehetne rakni a montázst..
ON
Nem is azt mondom, hogy a PUF-ot a Cure motiválja (pláne nem fordítva), hanem hogy hasonlóképpen alakult a zenéjük. Az hogy én így érzem az semmit nem jelent.
Egyszer olvastam egy Riportban, hogy Robert szereti a Jesus & Mary Chain-t, meg a Clock DVA-t. Szerintem egyiknek sem lehet érezni a behatását. Robert csak önmagára hat, mivel ö egy egyéniség, és minden albumával újat csinál. Akkor is, ha picit szarul sikeredik (néha).
Most hallgattam meg a Standing On the Beach B-oldalas válogatását megint. Hát van egy két súlyos dal rajta. Föleg az utolsó, de most elfelejtettem a címét. Ki tudja?
Kedvenceim (számok): Do the Hansa!!!!, Sinking, The Top, meg a pornográfiáról minden, föleg a Cold
Lehet,hogy igazad van,nem tudom.Igazából a PUF-nál is megvan az a dolog(Gábor most ne figyelj:-)),hogy eleinte jó dolgokat csinálnak(Ha jön az álom,A Bál)aztán jön a nagy ellaposodás középszerűvé átalakulás,végül ismét a nagyon jó dolgok!Hosszabb kihagyás után megint nagy dolgok alkotása.Szerintem mindkettő zenekarnak időre van szüksége,hogy igazán jó dolgot tudjon alkotni.De ez nem jelenti azt,hogy egyiket a másik motiválja.Ez az én véleményem.
A nevekről csak annyit,hogy lehet,hogy leírni könnyebb,de feltételezem,hogy beszédben is így megy.Inkább úgy érzem,hogy ez olyan dolog,mintha az emberek kérkednének azzal,hogy tudják,mi a neve ennek,vagy annak a zenésznek.
Justin, a keresztnevekkel kapcsolatban igazad lehet, de mondjuk gyorsabban a végére lehet érni így a mondatnak. A teljes nevek ismételgetése olyan hivatalos meg távolságtartó.
Egyébként, ha félig OFF is, de a PUF és a Cure között tényleg van valami párhuzam. Nem akarom hasonlítani a két zenekart egymáshoz, mert nem is lehet, de szerintem nagyon hasonló fejlôdési folyamaton mentek át.
Félre ne érts,nem vagyok egy magázódós típus,csak engem ebben a formában zavar a dolog.Jó túloztam,de a lényeg érthetően benne volt.Mondjuk azért ezt így nem lehet szerintem,ahogy leírtad,hiszen nem tudhatjuk mennyire gondolják komolyan az említett zenészek,amit csinálnak.Na mindegy hagyjuk ezt,nincs értelme.
Így albumváltásokról én most nem beszélnék,mert régen hallottam összefüggésében a dolgokat(mostanában nem sok Cure-t hallgatok),de a kedvenc albumaim nem toplista!:
Pornography,Kiss me...,Wish,Mixed Up;koncert:Show,Paris