Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
Jaj, de jó, hogy megtaláltad nekem a Herkulesfürdői emléket :)))), azóta azt hallgatom. Én meg csak azt a Pere János-félét találtam anno:( , bár így utólag belehallgatva, valamilyen szinten az is ez a zene....csak rosszabb.
Azóta folyamatosan látom magam előtt Kern Andrást, és a másik fiút a nádasban fejbelőve...(a film vége)....és távolodik a kép, és szól a zene......
Általában nem vagyok ellendrukker, de örülök, hogy Djokovic az általad felsorolt hármasból kimarad. Bár az összetett ranglistán ott van. Látod, Murray megelőzhetné őt.
Tudod-e: Ma kezdődik snooker verseny. A Welsh Open. És a mai napot nem adja a tv (sajnos); majd kereshetek itt valami linket....
Én is láttam már itt a nagy topikolás közben, de ilyet már csak nem linkelek ide.... ;) Ahogy Federernek Nadal a mumusa, úgy Nadalnak meg Andy. Mondanám szívesen, hogy Federer meg veri a skótot, hogy teljes legyen a körbeverés, ami nem lenne ritka a sportban, de sajnos nem igaz, mert Federer is kapott már ki a skóttól idén is, többször is...
Nem láttam a műsort (már elég régóta nincs mezzonk, átmentünk legolcsóbb csomagra, de ennek az árát is sajnálom), de az tény, hogy a stúdiófelvételeknél a szolisztikus hangszereket úgy mikrofonozzák, hogy fel lehessen keverni a hangjukat a hangmérnök (vagy a karmester) által megfelelőnek tartott szintre. (Sok karmester saját maga keveri a stúdiófelvételeit.) Koncertfelvétel esetén erre nem minden esetben van lehetőség, bár elvi akadályát nem látom, de gondolom, hogy számtalan egyéb körülmény kikényszeríthet olyan kompromisszumokat, amelyben a hangzás hátrányba kerül.
Mondjuk én nem a guglin keresztül kerestem rá eddig sem, hanem beütöttem a port.hu-t, ott jobbfelül lehet regisztrálni, és kicsit lenetbb rá lehet keresni filmcímekre, vagy személyre.
Viszont az alább általad belinkelt fórumot még nem tudtam eddig megtalálni. Úgyhogy köszi.
Ismertem, bizony. Szerintem nem a szerző zenekara játszik, hanem valami Wiener Bohém zenekar. A "szerző zenekara" 1896-tól a 33. gyalogezred zenekara volt, 1903-ban írta a herkulesfürdőit. 1906-tól 1919-ig a 38. gyalogezrednél, majd 1921-től a 2. honvéd gyalogezrednél volt katonakarmester. Jelenleg a szerző unokája, Pazeller Frigyes tárja fel és játssza nagyapja műveit a Baden-baden-ben alakított zenekara élén.
>>>Ekkor bejön a film leírása, és alul vannak a hozzászólások. Az összes hozzászólás megtekintése gomb megnyomásával lehet a film fórumába jutni, ahol hozá is lehet szólni a regisztrált felhasználóknak.
Eddig nekem is megvoltak alul a hozzászólások, de most nincs...és más filmnél sem. Tegnap még megvolt:(
Nem tudom mit szeretnél (mi nem megy) pontosan. Én mindig a Google-be beírom a filmcímet valahogy így -> Tótágas "Palásthy György" site:port.hu". /Ha nem elég jellemző a cím, akkor még szóközzel elválasztva hozzáveszem mondjuk a rendező nevét./ Ekkor bejön a film leírása, és alul vannak a hozzászólások. Az összes hozzászólás megtekintése gomb megnyomásával lehet a film fórumába jutni, ahol hozá is lehet szólni a regisztrált felhasználóknak.
A port.hu-n nem találom a fórumot, de olyan szinten, hogy az értékelések sincsenek fenn, és az eddig írtak sem a filmeknél :( Mit csinálok rosszul? (bár az előbb be sem akart jönni, lehet hogy náluk van a hiba?)
Én a tv-ben láttam a 80-as években, amikoris voltak azok (a már említett) 'rendezői' sorozatok a tv-ben. Akkoriban sok filmet megnéztem, Jancsótól, Antonionitól, Hitchcocktól, és szerintem akkor láttam ezeket is. VAlami különösképpen megragadott a hangulata, ami azért is érdekes, - mint említettem - meert, maga a történet nem nagy szám, én pedig általában egy filmnél mindig a történetre koncentrálok elsősorban...
A Herkusledfürdői emlék közismert régi szalon(?) darab, atyám sokszor zongorázta itthon vendégjáráskor kérésre. A filmzene is ez kellett legyen szerintem, valamilyen feldolgozásban.
Ez egy zseniális videó róla: http://www.youtube.com/watch?v=EK_kiawINJU&hl=hu
A Herkulesfürdői emlék volt azon kevés filmek egyike, amiket szüleimmel együtt láttam. Nem sok ilyen volt vagy emlékszem ilyenre. Egy másik az 1974-es Makk Károly rendezte Macskajáték szintén ugyanott a Puskinban, 3/4 ház, a végére csak páran maradtunk, annyira hagyták ott a nézők a filmet; én is halálra untam magam, annyira rettenetesen éreztem magam az egész film alatt, alig bírtam végigülni. Aztán valahogy láttam színházban, felnőttebb fejjel, az már jobb élmény volt.
Egy idő után a mamám már nem szeretett moziba járni, én pedig rohamosan nőttem ahhoz, hogy egyedül is mozizhassak. Ez a film is, mint a Tótágas (imdb szerint) 1976-os az utolsó év, amikor még nem döntően egyedül moziztam. A Tótágast is először jóatyámmal láttam, aztán már egyedül.... :o))
Öröm volt olvasni a soraidat, kb. dettó én is egy-az-egyben írhattam volna. A tűztánc nekem is az egyik kedvencem, nemvéletlen, hogy a sample-ba (torrent), azt raktam. Az utolsó tétel (amikor mégis minden marad a "régi" kerékvágásban), a legdurvábban disszonáns zene az én praxisomban, ami egyúttal végtelenül imádnivaló. Ha csak a filmzene LP-t hallgatja az ember, akkor nincs a tételben szinte két hang se, ami a "helyén" lenne kifejezve a világ mély disszonanciáját. Tudom, hogy abszolút hihetetlen, de a komolyzene felé fordulásomat (sikertelen zongorázni-tanulás után), döntően ez a film(zene) determinálta. Nemvéletlen, hogy annó 13-szor váltottam jegyet rá a moziba, és ma is bármikor meg tudom nézni. Csak azóta, hogy a torrentre feltettem is.
Nagyon nehéz jól felvenni élő koncertet. Láttam, hogy a Cryingban is mekkora nehézséget okoz. Petyus is írt már hasonlókat. Mondjuk, ha valakikről, akik Zubinékról feltételezem, hogy hangtechnikailag legalább rendben van a produkciójuk. Legendásan jó 1-2 amerikai kiadású LP-m van.
Böngésztem a port.hu-n és eszembe jutott egyik kedvenc filmem, a: "Herkulesfürdői emlék" Sándor Pál filmje. A zenéjét is nagyon szeretem, de a youtube-on nincs meg sajnos (pontosabban ilyen címmel van egy dal, de az nem a filmzene). Ez az a film, amiről egyszerűen nem tudom, hogy miért kedvelem... Szerintem maga a történet nem különösebben jó, mégis van egy szomorkás, melankólikus hangulata, ami mindig magával ragad, ha nézem. Leülök a film elé, és nem tudom otthagyni. Talán Sándor Pál ezt a hangulatot tudatosan érte el, mert másik, nem túl népszerű filmjét is kedvelem, a hasonló hangulata miatt: Szeressétek Ódor Emíliát c. Érdekes módon egyik filmje sem tartozik a legjobbak, legnépszerűbbek közé, mégis engem ez a kettő ragadott meg leginkább anno. És azóta is , ha véletlenül adja a tv megnézem... A legfurcsább számomra, hogy általában nem kedvelem az ilyen szomorú végű, lelkis filmeket, valahogy ezek mégis megmaradtak bennem....
És ez a film is annyira együtt dolgozik a zenével, hogy nagyon sajnálom, hogy nem hallható.
Sikerült megnéznem a Tótágas című gyerek musicalt.
Nagyon tetszett, de mielőt bővebben kifejteném, előzetesen szetenék írni valamit:
Valójában talán láthattam ezt a filmet én annakidején. Egyetlen emlék, ami felrémlik belőle, a szülők a sátrakban...és rájöttem miért. Mivel én teljesen más környezetből származom, gyerekként kevésbé értékeltem, az ilyen zenés (főként gyermek-) darabokat, így ez sem maradt meg emlékeimben... :(
Felnőtt fejjel végignézve briliánsan megalkotott darab. Valóban nagyon ott van a zene, és a koreográfia is a lehető legtökéletesebb, kiválóan megalkotott, és előadott, különös tekintettel, hogy mindezt gyerekek táncolták végig. Nem tudom, lehet-e ilyet mondani, de a fénylépezés is nagyon eltalált, érezhető általa a mozgalmasság, a felfordulás.
Néhány jelenet különösképp tetszett: pl. az elején, amikor eldobálják a tankönyveket, és szemetelnek; az iskolában az asztalontáncolás; a tűzrakási rész (amikor körbetáncolták a tüzet); a végén a takarítás.
Zenében az eleje jött be nekem leginkább, a narrátor után, az ébredezés ideje...illetve nagyon jól komponáltak a gyerekdalfeldolgozások beleszövése a dallamvilágba.
Mindegy nem akarok tudományos kritikát írni. A film valóban élvezetes, aranyos, sőt kitűnő humora is van; de megértem önmagam, hogy gyerekfejjel, az akkori énemmel nem figyeltem fel rá...most viszont nagyon jólesett, élveztem, és máskor is meg fogom nézni.
Igazándiból ami érdekelt volna, hogy valóban ennyire el tud rontani egy felvételet a rossz hangmérnöki munka, vagy csak én mint laikus érzékeltem rosszul/ és írtam hülyeséget? Itt most nem a hangszerelésre gondoltam, hanem arra, hogy a mikrofonokat rosszul kezelték, esetleg az akusztikával lehetett probléma...? Mindenesetre számomra elég fura volt, hogy nem azokat a hangszereket hallottam erősebben, amikre vágytam volna...