Bocsi, de én még nem láttam tetősín nélküli Lacetti SW-t. Az alapból járt hozzá, tudtommal.
Milyen helyre gondolsz a kárpit alatt? A furatokra? Megkérdeztem neked olyantól, aki szedett már szét kombit, de nem kaptam választ még, és nemsokára hetekre lemegyek a térképről.
Te sem tudod veletlenul? Addig nem akartuk szetszedni a kocsit, amig nem vagyunk biztosak benne. Korlat az lenne, talaltam egy eladot, amit mar el is hozhatnek...
Hát abban, amit kérdeztem: a tetőkárpit alatt megvannak a gyári felfogató helyek?
Mert vannak olyan típusok, amibe behegesztik gyárilag, viszont olyan is van, amiben nincsen. Ezert kerdezem, aki mar szedte szet, vagy esetleg rakott fel maganak. A netet mar atturtam de sehol semmi info...
Tudnátok abban segíteni, hogy ha kombi Lacettire szeretnénk tenni tetősint, amin jelenleg nincs. A tetőkárpit alatt meg vannak a felszereléshez szükséges gyári helyek.
Kormány forgatáskor a nyöszögű hang megvan, de nem ez az a "zaj", hanem alapjáraton álló helyzetben lehet kihallani (igaz nagyon fülelni kell) a csapágyhangot.
A tőmítésből ő is kizárólag gyárit ajánlott az O gyűrűkkel együtt, és azt mondta, hogy ha azt akarom, hogy szivárgásmentes legyen, akkor kb. 6évente ajánlott a csere.
Köszi az infókat. Tegnap elgurultam szerelőhöz,(akit 1szer egy taxis ajánlott) és átnéztük az autót. A zaj forrása a szervószivattyú, a szerelő elmondása szerint Lacsi típushiba és felújítással orvosolható. A zaj nem túl erős, de azért a fülem kiszűri.
Ha már ott voltam megnéztük a vezérlést is és 62e-nél ténylegesen volt vezérléscsere (GATES szett), viszont vízpumpát nem cseréltek, a szíjfeszítést is rosszul állították be (túlhúzták). Sőt a generátor hajtó szíjat is fordítva (szöveggel motor felé) tették fel. Benéztünk a gyertyákhoz is, a 3. hengernél megjelent az enyhe olajszivárgás, uh mivel úgy is visszamegyek, úgy a vízpumpa cserével a hf tömítések is cserélve lesznek.
Ajánlott még 1 fojtószelep ház tisztítást és azt követő szoftveres alapjárat beállítást, illetve mivel euro III-as motorom van, ezért felhívta a figyelmem az EGR szelep típushibára is, ami hibás működés miatt nyitva marad és emiatt elmegy az alapjárat. Egy bontott talppal és stekker átalakítással felrakható az euro IV motorhoz tartozó EGR, ami már nem produkál ilyen hibát.
Részletesen átnézte az autót és a lengéscsillapítókon túl (erről volt tudomásom) mindent rendben találtunk.
Ajánlom nektek is a srácot, "csukott szemmel" szereli az autót, ismeri minden hibáját, az alkatrészeket is (miből milyen minőséget). Hozott anyagból is dolgozik, de maga is bármit beszerez. Meg persze neki is Lacsija van :)
A csörgés többnyire a feszítőgörgőktől szokott jönni. Ha azok közül valamelyik rossz, akkor randa dolgot tud művelni. Tárcsákat nem kell cserélni a szettel. Azt viszont jó lenne tudni, biztos a vezérlés asja-e a hangot, nem pedig a hosszbordás szíjtól jön.
Elvileg a vízpumpát is cserélni kell a vezérlés szettel, mert az is egy feszítő elem. Én cseréltettem, van aki nem, mert "nem csöpögött". A Gates szett jók, nekem az került bele 35000 km-el ezelőtt. Én javaslom, olyan szerelőhöz vigyed, aki ismeri a típust, ő majd megmondja, per pillanat melyik a legjobb ár/érték arányú szett a piacon. Meg azért is, mert elvileg egy ilyen munkának rutinból kell mennie, aztán két- három cartárs szaladt bele abba, hogy nem jól rakták össze a gépet, csöpögött a hűtővíz, átugrott a vezérlés.
Gates szíj + görgők 3 éve volt 16000 forint + a vízpumpa (gyári) 7500 forint. Kérdezd meg őket, postán is elküldik az alkatrészt, szokott náluk lenni akciósban is akár, és a Daewoo- Chevroletben otthon vannak.
Egy jó tanács: ha már ott jársz és úgyis le kell bontaniuk miatta: a hosszbordás szíjat is cseréltesd le! Nekem még a Bosch erősített szíjja sem bír többet 2 évnél, elkezd szétrepedni.
A szerelés munkadíja meg hát szervizfüggő. Mivel a fenti címen szerelnek is, őket meg is kérdezheted (kaposváriak amúgy, de árajánlatot lehet kérni :D).
Van egy 1,6 os lacsim, 70e km-el vettem. 62e-nél a szervízkönyv szerint volt vezérműszíjcsere, ami hihető is, mert a szíj újszerű, de a szíjtárcsák szerintem gyáriak (ránézésre, kinézet alapján tuti nem 1 éve cserélték a szíjjal), valamint (egyenlőre még csak finoman) hallatszik olyan hang, mintha alul a szervó szíjtárcsája karattyolva ciripelne. Olyan sejtésem van, hogy a szíjat tárcsástól, görgőstől - mindenestül kellett volna cseréljék, de nem tették. Szerintetek jogos a sejtésem? Mibe kerül 1 teljes vezérlés szett mindenestül? Vízpumpát is érdemes cserélni? (a kocsiban most 7e km van). Milyen márkát javasoltok?
Amióta megjelent az első cruze kb. 4-5 éve az utakon, azóta figyelem, de elvétve találkozom vele, ellenben lacetti rengeteg van. Ezért is döntöttem januárban az O3 mellett. Olyan autót szeretek vásárolni, amiből sok van. Igazad van, az ár is közrejátszhatott a lacetti népszerűségében. Sajnálom, hogy a cruze nem lett ilyen sikeres.
Ha a 6 l/100km enyhe túlzás, akkor a 9.5 is az. Én 99%-ban Budapesten járok, szinte folyamatosan megy a klíma télen-nyáron, tolom neki mint a barom - és csak nagynéha megyek 8,5 l/100 km fölé. (2005-ös 1,4 GLX sedan) Hosszú úton lemegyek 7,00 környékére is.
(2001 óta írom egy táblázatban, hogy mikor hány litert tankoltam mennyiért, és hány km-t mentem - úgyhogy elég pontos adatokat tudok mondani. Ebben természetesen benne vannak az előző autóm - egy Citroen Xsara - adatai is. Ja, és NEM prémium benzint tankolok prémium kutaknál prémium áron. Ermoil, Lukoil, Auchan - ezek játszanak. Low budget kategória. Egyetlen extra, hogy úgy 5 tankolásonként betöltök egy flakon szeleptisztítót - STP, Auchan; ami épp a kezembe kerül az áruházban.)
Hát, a Cruze-al pont egy olyan pillanaban jöttek a piacra, amikor nem vásároltak az emberek autót. Flottában meg nem tudták értékesíteni, mert a Dévú sztereotípia. Aztán árban sem volt olyan versenyképes, mint a Lacetti, és végül a kombi is későn érkezett. Az autó amúgy az USA-ban sikeres volt.
Én azért sajnálom, hogy kivonul a Chevrolet, mert amikor oda kerülök, hogy cseréljem az autót, nem lesz mire. A next level nekem a Malibu lenne- hedonista módon, de itthon kb. egyet sem adtak el belőle. Nem leszek márkahű 2-3 év múlva. :(
Nézd Gyula, azt gondoltam, hogy a 6 liter enyhe túlzás, de ha 7, akkor sem 9 és fél mint az 1.4-es lacettimnek. Írta valaki az oktavia fórumon, aki O2-ből ült át O3-ba, ég és föld a különbség az utóbbi javára. Már csak néhány nap, és megtudom. A cruze meg egy beteljesületlen álom marad számomra.
Én fordítva csináltam: Octaviáról váltottam Lacettire. A motor erejét kivéve mindennel meg leszel elégedve szerintem, nagyon jó autó. Nekem 1.4 benzines volt, _nagyon_ alulmotorizáltnak találtam, ahhoz a kasztnihoz (pláne, ha többnyire nem egyedül ül benne az ember) minimum 1.6-os motor kell (volt 1.6-os Octaviám is, az lényegesen jobb volt).
Az Octavia befogadóképessége (a hátsó üléssort kivéve), precíz kormányműve, igénytelensége és fogyasztása biztosan be fog jönni (városban azért ne várj 6 litert).
Azért az elgondolkoztató, hogy ennyi idő után sincs cruze topik. Most még egy lacettim van, azt szerettem volna leváltani, de nem mertem cruze-t rendelni, pedig nagyon tetszik az autó. Pláne, hogy kivonul a Chevrolet. Oktavia lesz az utód, 1.2 TSI 105 lovas, benzines, 6 literes városi fogyasztással. A napokban veszem át. Ha annyi bajom lesz vele, mint a lacettivel volt, elégedett leszek vele.
És milyen készülékkel olvasták ki? A SCAN100 kifejezetten a Chevrolet diagnosztikai műszere. Vannak olyan hibakódok, amit csak ezzel lehet részletesen olvasni és törölni az ECU- ból, pl. légzsákkal kapcsolatos hibakódok. Ezért javasolták, hogy ilyen műhelybe vinni, ott feltehetőleg értenek is hozzá. Márkaszervizen kívül én sajnos csak egy olyan szervizt ismerek, ahol van ilyen műszer, az pedig Kaposváron van.
Ennél többet még autószerelő barátom se tud mondani, sajnálom.
Nos, első körben azt mondták, hogy keresni kellene olyan szervizt, ahol van SCAN100 kiolvasó, nem csak egy általános ODBII olvasó. Akkor részletesebben meg tudják mondani, hol a hiba. Lehet, egy szenzor vacakol.
Az egyetlen benzin+automatás barátomnak még nem volt gondja vele.