Valóban érdekes ez a buszrengeteg, de ne feledjük, Veszprémnek gyakorlatilag használhatatlan helyen van a vasútállomása.
Míg a busz pu. a város közepén van, a 8-as út sok helyen autóút minősítésű, és megépült egy jó ideje az Sv nyugati elkerülő.
Ráadásul az a ~2 óra körüli menetidő a legtöbb utasnak még elfogadható buszon.
Nem tudom, hányan vannak rajta, mert nekem sok lenne 2 óra a buszon :-), de nyilván nem véletlenül van ennyi.
Ellenben nem értem, hogy a vonattal lassan 3 órára lévő Balatonfüredre 3 pár M7+71-es útvonalú járat van, egyre jobban kihasználva, hétvégénként (télen is!) rendszeres mentesítő járatokkal.
Egy példa kissé távolabbról: nézzétek meg, hogy a Bp-Szfár-Várpalota-Veszprém autóbusz járatokból naponta mennyi közlekedik? Milyen jármüvekkel??? Hol állnak meg a felsorolt célállomásokon? Pedig a 20-as fővonal, viszonylag még gyors is.
Nem lehet akármilyen menetrend. Ha jó a menetrend az már nagyon sokat jelent. Lehet a busz kényelmesebb. De ilyen alapon a vasúti személyszállítást meglehet szüntetni az IC vonatokat kivéve, meg azt a néhány moderneb járműből kiállított járatot. Bár az IC meg drágább.
Nagy kérdés a megállók elhelyezése. Mint ezt már leírták előttem felül kell vizsgálni hol indokolt és hol nem. Ez jelenthet akár egyszerűbb kivitelű új megállók létesítését is, de azt is hogy a jelenlegiekből kapálunk ki, vagy mindkettőt egyszerre.
A párhuzamos közútat figyelembe kell venni, de nem találom mérvadónak, mert ilyen alapon sem sok minden maradna ami vasút. Mellesleg egy lassújelmentes 60-as pálya is lehet, sőtt versenyképes is elővárosban a közúttal, de ez csak megjegyzés címén írtam.
Az hsz. utolsó része viszont egy mérvadó.
Ez alapján a 107-es újraindítható lenne (meg lehet lesz is), ha virtuális km-ben számolunk. Mert így versenyképes a tarifa a busszal. A 107-eshez annyit, hogy első körben Hosszúpályira, Hajdúbagosra és Sárándra kell odafigyelni, bár sárándon egy új megálló építése indokolt lenne. Ezt a 3 települést (pontosabban 2-t, mert Sárándon már ott a 106 is) kell legelősször kiszolgálni jó menetrenddel.(-értem ezalatt hogy a hivatásforgalomnak megfelelő, legalább órás követésű az 5-8 és 13-16 óráig tartó időintervallumokban)
Ellenpéldát is van, ahol tényleg nem érdemes a forgalmat újraindítani (76, 126, 127, stb..)
A Nagy Közlekedés Szakértő szerepét sokan túlbecsülik itt a fórumokon. (Amivel szvsz az érintett is egyetért, noha azért mégis csak-csak tetszik neki :-)
---------------------------
Nagyjából pontos.
A lényeg a nagyjából-on van.
Jót lehet kuncogni egy nézetgyűjtemény okozta páni reakciókon....................:-)))
Bárki, akár a vasútfórumba írogató 100-150 vasútbarát is megírhatja saját nézetgyűjteményét.
Joga van hozzá.
El is küldheti akárkinek.
Joga van hozzá.
Aki meg megkapja vagy elolvassa vagy nem ?
Inkább nem.
Ha már 20% elolvassa az kiemelkedő arány.
Az a 20% aki elolvasta vagy megjegyez belőle valamit vagy nem.
Inkább nem.
Aki megjegyez annak 10%-a van a közlekedés közelében.
Ők havonta olvasnak hasonló dolgozatokat.
Nem nagyon befolyásolja már kialakult nézetrendszerüket az ilyen munkák tartalma.
Szerintem normális menetrenddel, tiszta és pontos (kb. teljesen mindegy, milyen típusú a jármű) vonatokkal igenis fel tudja venni a versenyt a vasút a busszal és akár az autóval szemben is. Ebből a 3 feltételből talán a legutolsó érvényesül a vasútvonalak többségén, na meg ahol az ütemes menetrend bevezetésre került, ott az első is, de ilyen vonalból kevés van, nem kell csodálkozni, hogy az utasok elpártoltak a vasúttól. De látom, nincs sok értelme ide írogatni, mert megvitatunk valamit, aztán az illető pár nappal később újra előhozza ugyanazt a témát...
Lehet akármilyen menetrend, ha az utasnak kényelmesebb az autobusz akkor azzal fog menni továbbra is, ahogy írtam ott lehet értelem az újra nyitásban ahol nincs párhuzamos közút és a hivatás forgalom meghatározható helyre koncentrálódik.
Ja, és érdekelne, mi lehet az a hírekben regélt további 4-5, amit még terveznek.
Pl. a 45 fontos lenne, de a 27 is hálózati szerepű lehet nyúlfarknyi menekülő útvonalként, főleg, ha lesz egyszer a részbeni felhasználásával 20-29 átkötés (ld. löszfal...)
A Nagy Közlekedés Szakértő szerepét sokan túlbecsülik itt a fórumokon. (Amivel szvsz az érintett is egyetért, noha azért mégis csak-csak tetszik neki :-)
Amúgy meg napi 4-5 vonatpárral is jobb szolgáltatást lehet nyújtani, mint 7-8-cal, ha azok akkor mennek, amikor az utasok szeretnének iskolába/munkába menni, ill. onnan haza.
Érdemes lenne felülvizsgálni a megállóhelyeket is, ahol tényleg semmi nincs, vagy kilométerekre van a falutól, azt megszüntetni, esetleg ahol van rá lehetőség, ott újat alakítani ki, ami közelebb van a település központhoz.
Természetesen ne sok tízmillióból, hanem a nagy bürökrácia csökkentés jegyében némi betonból...
"A minisztérium közlése szerint az induló menetrendet a tárca a hivatásforgalmi igényekhez - iskolába és munkába járáshoz - igazítja. Kezdetben jellemzően napi négy járatpárt használhatnak majd az utasok. Ez a szám a jövő évre szóló decemberi menetrendváltással, az addig lefolytatandó kistérségi egyeztetések nyomán változhat." (fidesz.hu)
Nem gondoltam, hogy egyből kétórás ütemes menetrendet kapnak az újranyíló vonalak, de ez azért elég kányául hangzik.
Én semmiképpen nem vonnék le következtetéseket abból, hogy most milyen menetrendet hirdetnek meg. Ügymeneti okokból kifolyólag szinte biztos, hogy az eredeti menetrend lesz, amiből kihúzzák azokat a vonatokat, amikre fogcsikorgatva sem tudnak járművet szerezni.
Decembertől viszont valószínűleg országosan is átalakul a menetrend, inkább arra fognak koncentrálni.
Mint jól értesült ember, mit tudsz arról, milyen menetrenddel áll újra forgalomba a szerencsés "ötösfogat"? Mert nagyon sok (Sőt! Minden!) függ attól, hogy az utasok igényeihez, vagy csak a lehetőségekhez igazodik-e az újraindulók menetrendje. Ha minimálprogram lesz, és csak az lesz a lényeg hogy menjen a vonat, akkor ne mutogassunk, hogy lám-lám újranyitottuk, mégsincs utas (azon a két-három pár vonaton).
Kedves és megtisztelő, ahogy a lelki üdvömért aggódtok. Tényleg jobb téma ez, mint a másik. Ti tudjátok, csak - ha már Jónás szóba került - itt Ninive már romokban hever, akkor miről is beszélünk?
Értelmetlen szélmalomharc néhány begyepesedett vélemény ellen hadakozni, főleg, hogy semmit sem nyer vele az ember. Mindazonáltal, amit írtam, az sajna kőkemény valóság. A legkönnyebb lenne kussolni, és röhögni, de akkor meg tovább szédítitek a szerencsétleneket, és olyanná válik az egész, mint a II. világháborúról vitatkozó hobbitörténészek csoportja, ahol mindig a németek nyernek, csak a szemét könyvek mást írnak. Kb. hasonló a helyzet a fórum vs. valóság szituációban.
Otthoni problémákat (családi, lélektani, egészségi, stb jellegű gondokat) nem csak a munkahelyre való belépéskor, hanem a beszélgetőfórumba való bejelentkezéskor is kívül kellene hagyni a "kapun".
Törekedj a tárgyilagosságra, nagyobb sikered lesz.
És a félreértés elkerülése érdekében: a véleményem és a leírtak nem egy személyre vannak kihegyezve, hanem egy mentalitásra. A kettő topikbeli egyezése sajnálatos.
"Akkor a nullkilométeres nickeddel olvass kicsit vissza, és meglátod, hogy ez szinte végig ilyen topik volt."
Elég szomorú, de azért légy büszke rá. A nickem meg annyi kilométeres, amennyi. Nem leszek kisebb ember tőle.
"Szaki, mellesleg nem tudom ki akar az útátjárók előtt megálló vonatokat :D"
Aki hülyeséget írt, az vállalja. Hülyeség volt, ez igaz. Ha ennyire jól emlékszel rá, és olvastad az akkori vitát, tudnod kellene, hogy az ottani alapprobléma (amely valahogy mindig a vasúti mindenek felettiségében gyökerezik, amely, párosulva a valóságos viszonyokkal, igazi tragédia) attól még létezik, mégpedig egyszerű: alkalmazkodóképesség teljes hiánya. Evolúcióban ezért bukta jár . . .
gbeatle: "Szerintem neked gőzöd sincs arról, hogy kit fikázol..." Nem "fikáztam" senkit, ne magatokból induljatok ki.
Hát tényleg nincs gőzöm se, de a ténykedését azt látni a fórumon. Azt, aki mindenhol gonosz mocskos közúti lobbit lát, akinek a közút azért emelkedett fel, mert a közlekedési minisztériumban péntek este voodoo-szeánszokat tartanak, aki személyeskedve fröcsög le mindenkit, aki mást mond, mint a saját véleménye, és még én bújjak el?
"Aszfaltfan", ezt ő maga találta ki, és még én személyeskedem?
Kicsit magadba nézhetnél, legalábbis az arcod erős restaurálásra szorul a lentieket, és a többi topikban általad elkövetett ámokfutásokat figyelembe véve. És nem csak a tied . . .
Nem kéne mindenkit hülyének és főleg nem vasútellenesnek nézni, aki nem csápol lelkesen a te hőn vágyott, 10 kmh-s bézét és zötyögős vicinálist minden tanyára felfogásodhoz. Ezzel a mentalitással semmit sem érsz el, a fejlődés ugyanis már elszállt a jelenlegi, magyar vasúti felfogás feje felett. Csak a javadat akarom, minél hamarabb felnyílik a szemed, annál hamarabb abbahagyod ezt az esztelen érvelést, amellyel már kifejezetten ártasz a vasútnak. Én (és még sokan mások is, pech) tudom, milyen előnyei vannak a közútnak, amelyek miatt azt részesítik előnyben. És? Ez valami bűn, vesszőzzem meg magam? Oké, megteszem, de akkor mi lesz? Több utas lesz, vagy több tehervagont fognak feladni? Nem lesz busz és kamion orrbaszájba, leáll a mocskos közúti lobbi? Nem lesz "hullaszag" egy átlagos állomás környékén, és nem fog dőlni a vasútból sem? Vagy felkutatjátok az összes kamionost, és megveritek őket? Feltöritek az aszfaltot, hogy ne menjenek rajta kocsik?
Nem akarom az ördög ügyvédjét játszani, félreértés ne essék Azt hiszed, hogy megmondom a frankót, igaz? Nem teszem, de a gáz az, hogy - Hofi után szabadon - nektek bezzeg folyik a ***** a szátokból, és az értelmesebb fórumozók már elhallgattak itt a nagy frenetikus vasútimádat közepette. Szeretem a vasutat, de nekrofil nem vagyok, éppen ezért tartom fontosnak, hogy meg kell szólalni az ép ész hangjának is, még ha nagyképűnek tűnik is, de aki egy cseppnyi belátással bír, az aláírja, amint mondtam.
Innentől kezdve várom a Te és az összes többi szakértő "tanítását", és mindnyájatokat ízekre szedem, mert az én véleményem tények támasztják alá, és a jelenlegi állapot. A vasútnak pedig csak úgy lehet jövője, ha az összes, hozzátok hasonló hozzáállású és mentalitású embert nagyon messzire száműzünk onnan, minden szintről, és a véleményüket és álláspontjukat is darabokra szedjük, és megcáfoljuk.