Nekem tavaly ota csinálja,de csak melegben, nincs olyan tünet, mint erötlenedés stb. Sőt ha állo helyben beteszem rückwartsba azonnal visszajön. Régebben találtam a német vivaro forumon egy bejegyzést,hogy az injektorok állapotához van köze. Zsolti látta az enyémet is csak akkor,gyözte helyrehozni amit a turbocserénél elbasztak a barátaim. Mégegyszer is kösz. neki.De ha egyre rájött akkor talán a többire is. És akkor exportálhatjuk a Know How-t egész europába,mert ez bizony mindenhol gond.
Nekem a gázpedál gond 2 éve nyáron jelentkezett, nagyon sűrűn, tavaly nem volt vele gond, idén elkezdte megint, a fordulatszám kicsit nekem is visszaesik és utána már jó. Most kb 1 hónapja nem csinálta már, de az izzítás lámpa szintén felvillan, hosszabb távon, ugyan azzal a technikával mint neked elalszik. Azt nem tudom, hogy a klíma és világítás hogy reagál, de megnézni sem tudom mert, mostanában a gázpedál nem szarak ik. Szoktam az EGR szelepet pucolni, utána érezhetően jobb, de lehet hogy nincsen köze hozzá.
Az EGR-t nem tartom valószínűnek, mert az enyém jó.
Valami más a gond, de arra kérlek nézd meg, hogy melegen indítva ha a klímát vagy valamilyen nagyobb fogyasztót rákapcsolsz, akkor a gázpedál hiány ideje nő-e?
A fordulatszámmérő szépen lassan kúszik fölfelé, aztán egyszer-csak egy pillanatra leesik vagy 50 fordulatot, a belső illetve bármelyik világítás hunyorít egyet és van gázpedál.
Vargamunkával már beszéltem, most fejtett meg egy teljesen ilyen hibával rendelkező autót.
Üdv mindenkinek.Üdvözlet az egész családnak és jó pihenést.Ha jöttök vissza és lesz időd kimennék dumálni kicsit régóta nem beszéltünk.Nekem is ismerős a matrica,kiváltságos és megtisztelő az autónak.
Első sorban a mágusokat kérdezem: (Zsolti, veled telefonon beszéltünk, de nem volt nyugodt a környezet, ezért nem maradt meg bennem a dolog).
1,9 Vivaro: (F9QU760)
A gázpedál dolog továbbra is fennáll, melegen indítva kb. 15 mp-ig nincs reakció.
Viszont észrevettem, hogy ha ezalatt bekapcsolom a klímát, akkor ez akár 30-40 mp-ig is eltarthat.
Indulni indul pöccre, nem füstöl, fogyasztás is jó.
Az lapjátar néha picit ingadozik, nem sokat, de a műszeren látható, a motorhangon meg hallható.
Alacsony fordulaton viszont elgyengűlt rendesen. Klímával elég nagy gázzal kell indulni, majdnem 2000 fordulattal, egyébként nagyon nehezen veszi a fordulatot. 2000-től húz, 2400-tól meg nagyon :-))
Nem lehet a melegre fogni, mert hűvösebb időben is érezhetően gyengébb kis fordulaton.
Intenzívebb gyorsításkor a felsőbb fordulattartományban kicsit megtorpan, ami érezhető. Olyan, mintha nem lenne elég üzemanyag neki. Aztán megy mint állat.
Autópályán 3000 fordulattal autózva időnként kigyullad az izzítás lámpa, nem áll vészüzemmódra, csak világít. Alapjáratra visszaejtve elalszik, aztán vagy megint előjön, vagy nem, bár az utóbbi időben vissza-vissza jön a jelzés. A gázolajszűrőt ellenőriztem, nincs benne víz.
A befecskendező fejek még a gyáriak, jelenleg 351000 km van az autóban, motorikusan nem volt hozzányúlva.
Tudom,hogy nem Nissan forum.De ugyan az.Valakinek nincs Nissan feliratu disztárcsája(Fekete és a kerékcsavarokat takarja el).Elhagytam az egyiket és sehol nem tálálok.Ha tudtok eladot még ha teljes garnitura azt is megvenném.Válaszokat itt vagy email-ban.
esetleg a szivárgó olaj ég ,az lehet fekete valami ilyenre gondoltam ,de ezt könnyen kizárható ha kicsit ráhúzol mindenre a környékén ..ha megy akár ez is lehet
pedig a generátor lenne valószínűbb
egyszer 1280km jöttem generátor töltés nélkül haza ,aksi még másnap is indított
Természetesen beleszagoltam és talán nem gondolom elektromosnak.
A tekercs-műgyanta-szigetelés égésének, illetve még a túlmelegedésének is ismerem a szagát. Ugyanígy a kábelek műanyag burkolatának az égés-szagát is ismerem, szerintem az sem! Tőlünk két utcával alrébb, szokott égni rézvezeték szigetelés, viszonylag rendszeresen. Olyankor száradó ruha leszed, minden ablak becsuk. Sajnos, ismerem azt a szagot.
Kormos jellegű, tehát a meleg levegő, ami feláramlik feketésre színezett, kb. mint régen a zsiguli kipufogó kifújásánál.
Mivel az EGR van elöl, lent a motor elején, azért említettem meg azt. Hátha.
Tegyük fel, hogy generátor:
- Mivel tudom megállítani, késleltetni, javítani?
- Szénkefe, bronzkefe vagy háza tisztítás, csiszolás, reszelés?
- Csak járó motornál jelentkezhet vagy fogyasztó rákapcsolására is?
Holnap reggel, ha addíg nincs más tanács, akkor csinálok valami árnyékot, valamit amire felállok vele és valamit lebontok, hogy jobban lássam honnan jön.
Görögben vagyunk a családdal és ma arrébb kellett állnom a kempingben. Gondoltam kinyitom a motorháztetőt kiváncsiságból.
Alapjáraton jár a motor és közben a motortér - ha szemben állok vele - bal oldalából, a motor és a hűtők közötti részből jól érzékelhetően jön a füst - nem gőz.
Kb ott jön fel, ahol - a lámpatest belső oldalán - a korm.szervó olajtartálya fel van rögzítve.
Nem akarlak félrevezetni ezzel Titeket, de kb. 2-3 hete lett leszedve és kipucolva az EGR szelep.
Azóta mentem vele. Többször ketyegett nyitott motortértetővel és egyáltalán nem füstölt.
Induláskor töltöttem bele világosban ablakmosó folyadékot, semmi füst.
Út közben is töltöttem bele, de egyszer sem vettem észre, hogy füstölne. Az igaz, hogy éjszaka jöttünk.
Találkoztatok-e már ilyennel?
Mi a megoldás, amit itt el tudok végezni?
Kb. 1200km-t kell majd kibírnia hazafelé.
A szomszédnak vannak szerszámai a motorcsónakjához.
Hétvégén kilopták a bal oldali visszapillantó tükörből (Trafic, 2011) az alsó tükörlapot (fényes nappal, Bp. Városliget). Van valami tippetek, hol lehet "normális" áron hozzájutni egy ilyenhez? Keresgéltem a neten, de vagy teljes tükröt akartak adni, vagy csak ragasztható tükörlapot (bepattintós pöckök nélkül).