Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
Csak akkor nem kellene a 12-esnek ma is Veszprémi Állatkert kiírással menni és ami még fontosabb,a menetrendből és az App-ból is törölni kellene. Ez így félrevezető és pont egy fő turistalátványosságnál történik, nem egy tsz. géptelepet hagynak ki, hogy oda úgysincs utas.
Már nagyon régóta így van (ha jól emlékszem, kb. az első hullám óta biztosan, de előtte télen se nagyon járkáltak be...), és egy darabig (amíg le nem ázott) volt is egy papír a menetrendet leragasztva a "megállóban" (villanyoszlop oldalán), hogy a megállót az autóbuszok nem érintik.
Egyébként van Szombathely városi közlekedése című topik is, itt Szombathely csak a fiatal flottára példaként lett felhozva. Egyébként az oroszok (fotobus) szerint az összes 2021-es gyártású. https://fotobus.msk.ru/list.php?did=18648
Ezek jobbára csak tartalékok lesznek májusig, az 5 elektromos megérkeztével pedig a tartalékok is az újak közül kerülnek majd ki, ahogy hallottam.
Ezért én nem számolnám szigorúan bele őket az átlagéletkorba. Nem tudom egy ilyen szabadnapon mint a mai, mennyi új kocsi áll a telepen, biztos van egy pár. A 817 pl. az üléstörés miatt biztos nincs jelen pillanatban használatban.
De ha már Paks, akkor ugye mától ott van Szombathely zsírúj Blaguss flottája is, 2021-es C2-es Citarokkal és a minikkel. :)
Ami szinte biztos, hogy a kettő Gyulafirátót, fordulónál telephelyező busz az elektromosok érkezéséig a régi MAN-ok közül fog kikerülni.
És egy kicsit a "maradókról":
REM-851 2008-as gyártású, ex-Postbus (Ausztria)
REM-852 2010-es gyártású, ex-Rosenheim (Németország)
REM-855 2006-os gyártású, ex-PostAuto Zürich (Svájc)
RIW-859 és RIW-860 2006-os gyártású, ex-Aare-Seeland Mobil (Svájc)
RIW-871, RIW-872, RIW-873 és RIW-874 2003-as gyártású, ex-VBZ Zürich (Svájc)
A flotta átlagéletkora ezekkel a buszokkal együtt kb. 2,8 év, úgyhogy ha nagyon szigorúan nézzük, a paksi járműpark (2020-as Solarisok) fiatalabb a veszpréminél :)
Az idei szilveszternek az lesz még a "különlegessége", hogy a nappali járatok teljes üzemidőben fognak közlekedni, nemcsak 20 óráig, így hasonló időben, 22 óra körül is közlekedhet az utolsó "régi" járat, mint 3 éve.
Mivel már néhány új buszon is van reklám, szerintem csak 2 régi szóló MAN állt a telepen, további 3 pedig részt is vett a forgalomban (REM-851, REM-855, RIW-860)
1/2 1- 3/4 1 felé a hátsó területen "a gazban" a három kék Neoplan (RIW-871, RIW-872, RIW-874) állt, valamint 4 db további "régi" busz állt a betonon (a Gulya-dombról néztem azokat, annyinak a hátulján volt reklám), ebből 2 biztosan A21-es MAN.
Az alábbi, tegnap beígért képernyőfotó is némiképp erre világít rá, az 50 +- néhány kocsi 23 szolgáltatótól lett összevadászva, ami azért eléggé elgondolkodtató.
Tehát a tegnap említett szedett-vedett jelző abszolút jogosnak mondható!
Itt két hiányzóm van, a 808-ról és a 848-ról égen-földön nem találtam semmit sem.