2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Én mondjuk megnézném, hogy mitől rázkódik a motor. Hiába cseréled ki a csavarokat, ha a motor szabályosan letépi őket a helyükről. Ott valami komoly kiegyensúlyozatlanság van. Azt kell megoldani. A kormány és kasznirázás ennek következménye.
Vagy rosszul vannak a motortartó gumibakok felszerelve. Ezekhez nem annyira értek.
Régóta figyelem a fórumot(mióta megvan a scenic) és láttam pár hasznos tanácsot a problémáimra.
Most én is kérdeznék,hátha valaki hasonló cipőben jár/járt mint én...
4 éve van nálam a Scenic 2(1.9 dci,120 Le,F9QD912 motorkód,manuális 6-os váltó).Apróbb problémáim voltak eddig,de kb 2 éve elszakadt a bal felső motortartó bakom csavarja és rátámaszkodott a motor a kasznira.Csavarboltban vettem bele csavart...az összes bakot cseréltük,a kipufogó tartóbakjait is.A felső bakot azóta már 4 alkalommal cseréltem.2018 nyarán elment a kinyomócsapágy...Kinyomócsapágy és kuplung csere(ráfolyt az olaj így kuka),kettőstömegűt jónak ítélték.Megint egy alsó motortartó bak csere és egy átvizsgálás.Befecskendezést is jónak találták,így minden autószerelő tanácstalan...az autó menet közben elég hangos lett a csavartörés óta és alapjáraton is és menet közben is remeg a kormány és a váltókar is.Rezonál az egész kaszni és már nagyon idegesít.Szeretem,mert tágas,a gyerekektől sem féltem...igazi igásló...de már lassan elfogy a cérna...
Ma fel szállt a fehér füst. Felhívtak a Renault ügyfélszolgálatától és kedélyesen tájékoztattak, hogy magyar nyelven nem működik sem a hangvezérlés és a veszélyt jelző funkció sem. A kezelési utasítást módosítani fogják, hogy ilyen okostojások mint én ne tudjanak okoskodni.
Elnézést kérnek, hogy félre tájékoztattak eladáskor, ezután jobban odafigyelnek. Ezt kenjem a hajamra! Most legalább tudom mit nem kell keresni, mert nincs.
Ja, ígérni sem ígérik, hogy a hiányosságot pótolni fogják.
Ez fura, mert nálam meg pont fordítva van. Kikapcsolva férfihang, bekapcsolva női hang.
Ha a német oldal azt írja ki, hogy nem megy fel, akkor ne erőltessék. Írtak olyat, ahol felerőszakolták valahogy és azóta meg hibásan működik 1-2 funkció.
Nálam meg eldőlt, hogy ha a TTS hang ki van kapcsolva akkor egy női hang (talán Eszter?), ha pedig be van kapcsolva, akkor egy férfi hang (tán Moha bácsi?) közli velem a teendőket. Ebből arra következtetek, hogy a hölgy a fonetikus, a bácsi pedig a szintetikus hang, vagyis mégis van a rendszerben TTS állomány. Azt tapasztaltam, hogy Moha bá precízebben fogalmazza meg a teendőket.
A szerviz szerint valóban a 3.3.16.960 a legfrissebb verzió, csak azt nem tudták még tisztázni, hogy az én kocsimra felrakható e?
A franciák hajlamosak IP cím alapján szűrni az oldalra látogatókat, ami azt jelenti, hogy csak akkor tudos az oldalt elerni, ha francia IP cimed van. Erre megvannak a megfelelő szoftverek.
Köszönöm az infót, valóban ezt üzeni az ellenőrzés során.
Én meg találtam egy francia oldalt, ahol sok infót lehetne olvasni a TOMTOM-ról és R-linkről, de az istennek sem hagy regisztrálni, s anélkül nem lehet az infóhoz hozzáférni. Szerintem minden adatot helyesen adok meg és mégis hibát jelez.
Itt megnézheted, hogy a mostanában kiadott "patch" szükséges-e a Te autódra. Ettől 966-os lesz/lenne a verziója, ha szükséges az update és meg is csinálod magad. Nekem azt adta ki, hogy nem kell frissítenem. Alvázszámot kéri.
1. A /Navigáció/Beállítások/Térkép beállítások (Nézőpont és ilyenek vannak itt.). Na itt a térkép "alatt" is vannak még beállítási lehetőségek, ha a felettet lévő részt ügyenes görgeted.
Nekem itt vannak a térképen megjelenithető pontok menüpont. Ezeket bekapcsolva meg is jelennek a térképen.
2. Az térkép ellenőrzésnek két lehetősége is van. Egyik amit nézel, de ezt is lejjebb kellene görgetni, mert az alapszoftverre telepíti a frissítéseket. Felül nekem is ez az érték látható.
Másik, hogy az R-Link sotre-ban meg tudod nézni, hogy mik vannak a kocsiban telepítve. Nekem itt is látszik a 201712-es térkép:
Valami nincs rendben az biztos. Elugrottam a feleségemmel egy találkozóra és haza fele egyszer csak megváltozott a navigáció hangja. Mélyebb rekedtes hangon beszél és egészen más szövegekkel irányít.
A benzinkutakat nem találom, melyik helyi menüben van?
A navigáció menü helyi menüjében(jobb alsó sarok) a rendszerinfó alatt ez van.
Ez szerint a navigációs szoftver 2016-os azt nem frissítették.
A benzinkutak beállítása NEM a navigáció beállítrásoknál van, hanem a környezeti menüben érhető el. Fura, de oda sikerült eltenni.
A frissítés nekem is 946-os és 2017.12-es térkép (most ment fel novemberben).
A szervizesek meg nem szoftverszakemberek, ehhez nincs tudások. Új embert meg ki kellene tanítani és aztán sokba is kerülne. Pedig szükség lesz ilyen emberekre előbb-utóbb.
Én eléggé beleástam magam a dolgokba, a kocsi rendszerében sok mindent (amit lehet persze) meg tudok módosítani, elzárt funkciók, új funkciók felszabadítása, személyre szabás, kényelmi beállítások.
Akkor szerencsés ember vagy, nekem semmi sem jelenik meg.
Most érkeztem haza a szervízből, nagyon sajnálják, de nem tudnak segíteni, mert nekik sincs több információjuk.
Szerintük a legfrissebb szoftver és térkép van az autón:
Szoftver verzió: 3.3.16.946 (2018-as kocsikra van már 3.3.16.960)
Boot verzió: 5276
Térkép: 9.12.133.675708
Nem tudom a bekapcsolásnak nincs e valami külön procedurája? Lehet, hogy nem elég csak bekapcsolni a menüben, vagy van valami kötött sorrend, vagy feltétel?
Most bejelentem a központi vevőszolgálatnak a sikertelenséget, kíváncsi vagyok a válaszukra.
Ui. A szerviz szerint szerencsés ember vagyok, mert jelenleg az én autóm az első amit sikerült frissíteni. A többiek csatlakozási problémák miatt a sorsukra várnak.
Igen, útvonal tervezéhez használhatod a nevezetes helyeket. Különféle módon megkeresi és úti célnak megadhatod.
A gond csak az, hogy egy adott útvonalon a közbeeső nevezetes helyek és figyelmeztetések nem jelennek meg. Mondjuk ha látod hol van benzinkút, vagy parkoló az ma már nem a kényeztetés kategória, hanem alapvető információ. Vagy veszélyes kanyar következik x méter után.
A hangvezérlés az nagyon nem hiányzik, úgy sem bíbelődnék vele, habár az árban az is benne van.
Az IGO-nál nagyon jó volt ez a funkció, ismeretlen úton hasznos. No nem autópályán. Meg hát a leírás szerint itt is működnie kellene, rejtély miért nem működik.