Keresés

Részletes keresés

kátyja Creative Commons License 2011.12.09 0 0 509

"269/A. § Aki nagy nyilvánosság előtt a Magyar Köztársaság himnuszát, zászlaját vagy címerét sértő vagy lealacsonyító kifejezést használ, vagy más ilyen cselekményt követ el, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

 

Szegény jogalkalmazó, mondok neki.:)

Előzmény: sykef (503)
nandras0824 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 508

ok

végül is a lényeg, hogy nem csak ostobák a feljelentők, de még gyávák is.

Előzmény: kátyja (497)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 507

Azóta megtanulta.

Semminek nem tudtok örülni? :)

Előzmény: polityickaja_dilinyovna (500)
kátyja Creative Commons License 2011.12.09 0 0 505

Te nem tudod értelmezni a hamis vádat, én meg igen.:)

Előzmény: pindiy (501)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 504

Azért érdekes mellékhatásai is vannak az ilyen kamu "ismeretlen tettesnek", tessék csak ovasni:

 

TASZ: Dopemant megfosztották a jogaitól

A rapper tanúként történt kihallgatása jogsértő, az ügyészség politikai elvárást teljesít. Tovább »

forrás: Index.hu

sykef Creative Commons License 2011.12.09 0 0 503

Ha jól tudom akkor nemzeti jelkép megsértése ellen vizsgálodnak.Viszont nemzeti jelkép Kölcsey:Himnusz+Erkel megzenésitése(igy együtt).

Dopeman csak Kölcsey:Himnusz cimü versét mondta(sztem).

Az ügyészség h fog különbséget tenni?(komolyan kérdezem)

Előzmény: kátyja (496)
pindiy Creative Commons License 2011.12.09 0 0 501

Nem igy bezony, mert van az a hamis vád.....

Előzmény: kátyja (497)
polityickaja_dilinyovna Creative Commons License 2011.12.09 0 0 500

mindennek van előzménye...

Előzmény: Para Szolvencia (-)
kátyja Creative Commons License 2011.12.09 0 0 499

Ebben az esetben a szólásszabadság ütközik, a nemzeti jelképek megsértésének tilalmával.

Az USA-ban ez tiszta, nyerő a szólásszabadság.

De nálunk kriminalizálva van a nemzeti jelkép megsértése, tehát mindenképpen eljárást kell indítani, akár feljelentés nélkül, hivatalból is.

Azt meg majd eldönti a szerencsétlen jogalkalmazó, hogy a "Bazd meg"című alkotással kimerítette -e a törvényi tényállást Dopeman.:)

Előzmény: Venyerin (498)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 498

SZVSZ a becsületsértés nem kizárt, csak nem a feljelentők, hanem a szervezőjük követte el, aki viszont véztelen, külföldi, fogyatékos, marslakó, a feleségével beszél a másikon és vidéken van eltemetve...

Előzmény: kátyja (497)
kátyja Creative Commons License 2011.12.09 0 0 497

Nem így van.

Ebben az esetben a hamis vád kizárt.

Tehetik névvel is a feljelentést.

A tényálladék tiszta.

Csak az a kérdés, hogy ez bűncselekmény-e.

Azt meg nem a feljelentő dolga eldönteni.

Előzmény: nandras0824 (491)
kátyja Creative Commons License 2011.12.09 0 0 496

Dopeman ellen teljesen jogosan vizsgálódnak, ez a törvény.

Hja, hogy szar a törvény....

Előzmény: holnaplátó (487)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 495

Tudom.

Pont ezért lesújtó a véleményem.

Előzmény: Törölt nick (490)
nandras0824 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 494

is

Előzmény: Törölt nick (492)
nandras0824 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 493

:)

Előzmény: Törölt nick (490)
nandras0824 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 491

"Hiába no, ezek a kurucok már satnya városi kurucok"

nem.

mindössze gyáva kis sunnyogó senkik. azért ment "ismeretlen tettes" ellen a feljelentés, mert így, egy vesztes per esetén nem lehet ellenük becsületsértési pert indítani.

Előzmény: Venyerin (489)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 489

"ismeretlen tettes ellen"

 

LOL.

Hiába no, ezek a kurucok már satnya városi kurucok

Előzmény: holnaplátó (487)
holnaplátó Creative Commons License 2011.12.09 0 0 487

"Dopeman kijelentette: nem változtatott Kölcsey szövegén, nem követett el bűnt." mandiner.hu

 

Hát, ha ő ennyire egyszerűnek tarja az esetet, akkor neki nincs is miért izgulnia.

Egyébként is, "ismeretlen tettes ellen" folyik a vizsgálat.

 

(Csak hallkan megkérdezem: Kölcsey teljes Himnuszát feldolgozza, vagy megelégszik egyetlen versszak adaptációjával?)

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 486

Hát még szegény Koppány. Az igaz magyarok jog szerinti fejedelme. Akit a világ első multinacionális, globálkapitalista  vállalkozásának segítségével, idegen hatalmak zsoldosainak közreműködésével negyedeltek...

Előzmény: Törölt nick (480)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 485

OFF:

István még OK, több szempontból is kiemelkedő figura, no de hogy IV. Károlyt? A nagy büdös semmi fűződik a nevéhez, de az is csak mértékkel...

Előzmény: Törölt nick (480)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 484

Most csakazért se fogok rákeresni, hogy ki a francok ezek... :)

Előzmény: Paparazzy (481)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 483

Kardnyúl barlarlangjában:

 

http://img0.hvg.hu/image.aspx?id=4dd4d360-6471-45d2-8af7-09e27df0177f&view=f2672793-d807-42b2-966c-71302cb24542

 

Csak sajnálni lehet azokat, akiknek az ilyen "szentségtörés" soha meg se fordult a fejében...

GárdaNadráG Creative Commons License 2011.12.09 0 0 482

Ne tedd!

Előzmény: Törölt nick (480)
Paparazzy Creative Commons License 2011.12.09 0 0 481

A művész úr a kollégáit is ekézi ám rendesen:

 

Dopeman leszopóautomatázta SP-t

2011.12.09. 12:56

A nagy sikert aratott Bazmeg című Himnusz-feldolgozása miatt épp ma a bíróságra látogató Dopeman szerencsére nem feledkezett meg eddigi dolgairól sem, és a politikai elit kritizálása mellett van ideje zenésztársairól is megmondani a frankót. Fluor Tomi már megvolt, most SP a soros, aki vette a bátorságot, hogy elénekelje a korábban Dopeman által felkarolt Fekete Vonat Hol van az a lány névre hallgató dalát.

 

"Ez a szopóautomata ezzel haknizik és még szemtelen is a kis buzanoid? Na, intézzen gyorsan egy kis zsebpénzt az ex-Vonatosoknak és a Petinek vagy hátulról mellbe rúgom. Pofátlan kis geci" - írta le röviden véleményét Facebookon.

 

velvet.hu

nandras0824 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 479

nagyon szép, de ennek milófasz köze van a topik tárgyához- amelyről már régen bebizonyosodott, hogy mindössze egy nemzetigerincű mélymagyar turulböfögés?

Előzmény: lovagdáma (472)
Venyerin Creative Commons License 2011.12.09 0 0 478

"A szakrális textust az utókor megszentelte"

 

Azt azért tetszik érezni, hogy ezt a szöveget a katolikusok nagy többsége se érti, a többieknek meg nem jelent semmit eleve...

Előzmény: lovagdáma (472)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 476

A világ legrégibb multinacionális, a nemzeti sajátosságokat tűzzel-vassal irtó, globáltőkés vállalkozása neked mérvadó? :-o

 

:-)

Előzmény: lovagdáma (472)
Or Kán Creative Commons License 2011.12.09 0 0 474

Tetszik mi, bazdmeg!

Előzmény: marcipannyuszi (470)
Or Kán Creative Commons License 2011.12.09 0 0 473

Saját lángoszlop elhomályosította éleslátásodat.

 

:)

Előzmény: Törölt nick (466)
lovagdáma Creative Commons License 2011.12.09 0 0 472

 

Azt már megtapasztalhattuk, hogy milyen lett Kölcsey Himnusza Dopeman interpretálásában.

 

Érzékeltetésül álljon itt az is, hogy mit is jelent a katolikusoknak nemzeti imádságunk, a Himnusz.

 

Íme:


Mitől imádság a Himnusz?

 

Nemzeti imádságunk a magyarság függetlenségének és szabadságvágyának kifejezője: a teljesség ígérete. A szakrális textust az utókor megszentelte, a befogadói attitűd miatt is jogosan nevezzük nemzeti imádságnak. Kölcsey művei közül az egyetlen, amely tematikusan is ilyen mélységekig szakrális. Külső és belső keletkezéstörténetét tekintve hiánytalanul a nemzeti imádság jelleg talán nem vezethető vissza Kölcseyre, a művet létrehozó motivációkra sem, mert a költő a Himnuszmegírásának időszakában - vagy inkább csak azt követően - talál rá a személyes Istenre.

 

Végső soron a Himnusz is a kegyelem műve a "Valaki ír a kezeddel" értelemben (NagyGáspár). Kutatók bizonyítják:Himnuszunkban a művészi lélek ihletését a vallásos lélek ihletése erősíti (...), "az Ige imádsággá változik és az imádság Igét hirdet" (Hegedűs Lóránt). Kompozíciója kristálytiszta: az áldáskérő nyitányt két hálaadó strófa, majd pedig négy versszakos bűnbánati vallomás követi. Végül az irgalom megnyerésének reményével a zárlatban visszatér a nyitány segélykérése: népének a költő áldás helyett, a bűnbevallás és a bűnhődés számbavételét követően, szánalmat, megbocsátó irgalmat kér.

 

Első, énekelt strófájának minden sora bibliai igehely: költői parafrázis. "Jó kedvvel, bőséggel..." Az áldáskérésre Ézsaiás könyvének 25. fejezetében maga az isteni Ige biztat bennünket: "Ez esztendőt megáldjad, ez esztendőt megáldjad, kegyelmedből Úr Isten! Bő zsírral ékesítsed, bő zsírral ékesítsed, te szent Jehova Isten..." A szárnyaló szépségű bibliai igehely imádságos visszhangja a felütésnek minősíthető nyitány: "Isten, áldd meg a Magyart..."

 

A. Molnár Ferenc bizonyítja: a "Jó kedvvel, bőséggel"kulcsszavai mást, többet jelentettek a régi magyarságban, mint a mai köztudatban. A magyar nyelv értelmező szótára szerint a jókedv"örömteli, megelégedett kedélyállapot, vidám hangulat". A "jókedvvel, bőséggel" és a "Hozz rá víg esztendőt" elsőrendűen nem a mai értelemben vett "jókedvet", "bőséget" és "víg esztendőt" jelenti.

 

Régtől adatolhatóan a jókedv, jó kedv olyan sajátos jelentést is tartalmaz, amely az egyházi nyelvben máig fellelhető, melyet nyelvtörténeti szótáraink is számon tartanak: "kegyelem, kegy, szeretetteljes jóindulat". A "gratiam Dei", "benevolentiam Dei""Istennek jókedvét", "Istennek jóakaratát" jelenti.

 

A "bőséggel" a Himnuszban nemcsak "anyagi jólétet, gazdagságot", hanem szellemi-lelki értelemben a "bőségesen"jelentést is tartalmazza. Kölcsey arra kéri Istent, hogy a magyarságot kegyesen, kegyelmesen és bőségesen áldja meg. Nem zárható ki ajó kedv"öröm,megelégedettség" jelentése sem, de a remekmű mondanivalója, stílusa, szerkezete, a nyitó és záró versszaka is a fohász-jelleget bizonyítja.

 

"Nyújts feléje védő kart, / Ha küzd ellenséggel." Kulcsfogalom az isteni áldás, bőség és az ellenségtől védettség. A "védő kar" motívum az Ószövetségben gyakori, átvitt értelemben az erő, hatalom kifejezésére szolgál. Például "kinyújtott karral", annyit tesz, mint "nagy erővel, hatalommal". Az "Isten karja" kifejezés az Úr hatalmára utal. Isten egy-egy személyért ritkán mutatja meg karjának erejét, de gyakran megteszi ezt az egész népért. Szent István örökségét, aSzent Jobbot éppúgy asszociálhatjuk a "védő kar" jelentésköréhez, mint Szent László csatabárdot forgató, az országot az ellenségtől megvédő, a magyar szüzet a lányrabló kuntól megmentő erős karját, avagy Hunyadi törökverő karját.

 

"Bal sors akit régen tép..." A "balsors" a keret-versszakokban hangzik fel, a vers egészében nyer teljes körű értelmet. A jó sors Isten áldása, a balsors az Istentől való eltávolodás, az áldás hiányának a következménye. A jólétet elveszített, ellenségtől, a végső széthullás veszélyétől szorongatott magyarság költője imádságos lélekkel kapaszkodik a vigasztaló Igébe: "Ó te szegény, szélvésztől hányt, vigasztalás nélkül való..." Kölcsey - mint hajdanvolt erdélyi prédikátorok tették - az Ószövetség népének sorsával rokonítja a magyarságét, amely a pusztulás népéből az újjászületés népévé szeretne lenni.

 

"Hozz rá víg esztendőt..." Ézsaiás csodálatos kegyelmi ígéretet hirdet, amelyet az Úr Jézus is idéz fellépésekor a názáreti zsinagógában: "Hirdetem az Úrnak kedves esztendejét." Ez a kegyelmi esztendő a búcsúnyerés éve, amikor a nép Isten örökkévaló életerejével töltekezik, megújul az elcsigázott test, Isten Igéjét, erejét befogadja a győzedelmes szív. Az "Úr kegyelmének esztendeje" minden ötvenedik esztendő, az úgynevezett kürtölés (jubel/jobel - iubilate) éve, amikor el kellett engedni az adósságot, fel kellett szabadítani a zsidó rabszolgákat. Ez "az Úr jó kedvének esztendeje" bibliai szókép, amint a Himnusz "Hozz rá víg esztendőt..." kifejezése is hosszabb időszakra, az egész jövőre vonatkozik.

 

"Megbünhödte már e nép / A múltat s jövendőt!"Hankiss Elemér állapítja meg: "Nincs még egy ország, amelynek himnusza bűntudattal küszködnék, amely olyan komor, s már-már reménytelen hangot ütne meg, mint a miénk." Itt nem annyira konkrétan a múltról, jelenről és a jövőről van szó, mert a "múltat s jövendőt" inkább költői nyomatékosításra szolgál, semmint időbeli tagolásra. A szószerkezet túlmutat az adott kontextusban azon, amit alkotóelemei külön-külön jelölnek. (A "jóban s rosszban" együtt lévők a barátság mélységét, erősségét jelzi, aki pedig "tud jót s rosszat", az mindent tud stb.) Itt azt érzékelteti a szószerkezet, hogy a magyarság Isten színe előtt állva áldást, jó sorsot, "jókedvet és bőséget" kér. A Himnusznak nem pesszimista, hanem éppen optimista a kicsengése, mert lírai hőse úgy áll Isten színe elé, hogy tudja: a büntetést, amit bűneink miatt megérdemeltünk, megszenvedtük, kiálltuk, levezekeltük: megbűnhődtük.

 

Voltak és akadnak ma is, akik ezt a megállapítást "teológiai" szempontból helytelennek tartották, tévesnek állítják, pedig helyes értelmezése nélkül a Himnusz valláserkölcsi történelemmagyarázata sem lehetséges. A kérdés lényege: "Hogyan lehet a múltat megbűnhődni és egyszerre a jövendőt is, amikor még a jelenben élünk - ha Isten igazságos? Hegedűs Lóránt szerint a matematikai igazság nem azonos a lélektani, élettani,egzisztenciális igazsággal."

 

Itt is igei ihletés alapján fogalmaz Kölcsey: Ézsaiás próféta 40. fejezetének 2. versére építi mondanivalóját. A babiloni fogság végpontját látó próféta ezt hirdeti: "Szóljatok Jeruzsálem szívéhez, vége van nyomorúságának, hiszen kétszeresen sújtotta őt az Úr keze minden bűneiért." Hegedűs Lóránt gyakorlati magyarázatot is fűz az értelmezéshez. Tudatosítja: vannak bűnök, amelyeket sohasem szabad elkövetni.

 

Isten kétszeresen sújtotta Izrael népét, hogy soha többé ne kövesse el a bálványimádás, paráznaság, istentelenség végzetes bűneit, mert ha újra elköveti, akkor olyan büntetés vár rá, amelyet már nem fog kibírni, nem lesz képes túlélni.

 

Isten kegyelmét és igazságos büntetését bizonyítja Jeremiás próféta: "Jaj a pásztoroknak, akik elvesztik és szétszélesztik legelőm juhait." Az Úr ítélete: "Szétszélesztettétek nyájamat, szétkergettétek, s nem törődtetek vele. Nos, nekem majd lesz gondom rátok, mégpedig gonosz tetteitek szerint..." (Jeremiás 23.)

 

A Himnusz költője a bűntudat motívumával együtt a büntetés idejének elmúltát vallja, ennek imádságos lelkületű kívánalmát is érzékelteti.

 

Cs. Varga István

 

http://ujember.katolikus.hu/Archivum/2008.01.20/1101.html

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!