Valaki meg tudná mondani, hogy a minarelli blokkos Scarabeonak mekkorák a gyári karburátor fúvóka méretei? Pár hónapja vettem a robogóm, és nem vagyok benne biztos hogy minden tökéletes a karbiban...
Természetesen próbáltam keresni mindenhol, de nem találtam :/
inkább csak légszűrő szivacsot cserélnék. Az olaj plusz fojtást adhat a motornak, a szivacs szűr,mint láthattad, a kosz ugyanoda gyűl össze olajjal vagy anélkül.
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne: be szoktátok a légszűrő szivacsot fújni légszűrő olajjal? 50es Scarabeo lenne az áldozat. Behalt az önindítóm, csak kattog. Szétszedtem és kiderült a relé egyik lába lerohadt. Gondoltam ha szét van szedve kipucolom a légszűrőt is. Mit modjak, volt mit kimosni.
A DiTech direkt befecskendezőt jelent. 6 ezerrel vettem,most 23 ezer van benne,semmi gáz,fogyasztása 2,3 átlag,és 1 liter olaj majdnem 4ezer km-ig elég
Azt hiszem simán lusta voltam. Már cseréltem benzinpumpát nem segített... mondom mielőtt rendelek egy új trafót megnézem már... hát a gyertya kábel másik oldala nem volt a helyén... úgyhogy meg kell nézni... Köszi a segítséget!
A benzinnyomás mérhető és a gyujtás is. Sajnos ennél többet nem tudok neked mit mondani mivel jos nem vagyok találgatni meg nem szeretek. Vagy is igen mert minden hibba keresés találgatás csak akkor ott ki tudom mérni a dolgokat h tényleg jóra gondoltam e vagy sem. Hibakod nincsen a motorban mert azért az tudna segiteni? De rángatás nem csak azért mert benzin nincsen vagy éppen szikra hanem pl ha nem megfelelő a tálellátás vagy a töltés nem stabil ugrál vagy rossz. Ezeket is érdemes ellenözni.
Lenne hozzád egy kérdésem hátha tudsz ötletet adni. Van egy Piaggio beverly 400-asom, injektoros. Mindig indul egy karcintásra, megy is viszont néha olyan mintha kihagyna a gyújtás. A motor mindig indul, sohase hagy ott, néha dadogósan hazajön, mintha nem lenne benzin. Új gyertya van benne. Tudom, hogy minden is lehet a hiba. Két dologra tippelek: benzinpumpa, vagy gyújtótrafó. Szerinted?
2000 évjáratú Rotax 125 motorom fel kellene újítani, kartergázba egyre több olajat nyom vissza sajnos. Dugattyúba+hengerbe ha nem a komplett szettet kéne venni 100 ezer körül, van más lehetőség, ötlet? Ebbe nicasil henger van?
A napokban vettem egy Aprilia Scarabeo 50 cm3 -es kétütemű robogót. Nagyjából elégedett vagyok vele, csak a más motorokon megszokott oldaltámaszt hiányolom róla. Szoktak a Scarabeo -ra ilyet tenni? A középsztenderben az nem tetszik, hogy 1-2 másodpercre (pl. kapunyitás) körülményes felállítani, ráadásul nagyokat szokott zökkenni!
Sziasztok! Egy ideje szenvedek az aprilia scarabeo 125 el...Beindul leáll beindul leáll...dadog leáll...gázt huzok sztenderen dadorászik leáll...aztan nehezen elindul...a napokban azt vettem eszre hogy sztenderen nem indul...de ha leveszem akkor elsore elindul...karbitisztitas uzemanyagrendszer megvolt..benzinpumpa muxik jól.Viszont talaltam egy Thermal Switch nevezetu alkatreszt amiről halvany lila .... nincsen hogy mi az.A jobb oldali idom alatt helyezkedik el..elore is koszi a segitseget.Fotot is raknék rola ha tudnék.Fekete muanyag es két vezeték jon ki belole ami egy csatlakozoban vegzodik..széthuzhato.
Igen, ezeken a ~15 éves gépeken a gyári gumitömítés a szűrőházon betonkemény szokott lenni és nem zár. Volt már hogy tömítőpasztával kentem körbe gazdagon, de aztán megrendeltem a gyári új tömítőgumit hozzá /majdnem annyiért mint amennyiért kínai utángyártott (fos) légszűrőházakat árulnak kompletten/ a lényeg, addig kell vele ügyeskedni amíg a kis szűkítőpipát bedugva szinte nem tudsz rajta átfújni/átszívni. Így a gyári 12-es karbival és kipufogóval teljesen jól be lehet hangolni a motort, persze a szívócsonkra és a membránra sem árt ilyenkor ránézni.
Sziasztok. Fekvő minarellis blokk kipufogóját kellene tisztítanom. Miután a szomszédok ugatnak mindenért nem szeretném égetni füstölni. Ha felöntöm brigéciollal (kimosom) majd az oldalára egy lyuk fúrva szerintetek tisztítható ? Persze a lyukacska utána lehegesztve.
Egyet ne feledjél mikor leszólsz valakit h nagytudású. Egy leírsz valamit vagy bárki más. Abból nem derül ki semmi. Monduk rá valamit vagy nem mert nincsen kedvünk jósolni. Én mondtam h karbi gond és h kevés a nyál. Igazából amit leírtál az nem gondosan megtervezhet valami hanem egy folytas. A másik meg azt mondtad minden mással rendben van volt. Ezt mi honnan az istenből tudjuk jósok látnok nem vagyunk. Ügyes vagy h megoldottad .
Az előzmény: Scarabeo 50 2t fekvő Minarelli. Könnyen indul. Terhelés nélkül (nincs rajta a szíj ) minden fordulaton tökéletesen pörög. Terhelve 20km/h -ig jó, aztán lehörög. Mechanikus szívató bekapcsolása után táltos. Szívató ki, újra hörög, alig megy. Tipikus dugulás, gondoltam. Hát nem. Légszűrő tiszta, karbi patyolat. Tű 3. rovátka, de legjobban felhúzva is ez a jelenség. Mindkét oldali szimering rendben, kompresszió 7. 12-es eredeti karbi. Melléklevegőt látszólag sehol nem kap. Erre a nagytudásúak is mélyen hallgattak, vagy nem, de előre nem vitt.
Megoldottam. A kétürmű motorok aktív része a kipufogó és a légszűrő is az optimális rezonancia beállíthatóságának részei. Ebből kiindulva lekaptam a légszűrő dobozt, (hülye konstrukció, lehet vele kínlódni.) A bemenő nyílást befogtam, a szívó oldalon belefújtam. Nem tetszett amit tapasztaltam. A szigetelésnél körbe lélegzett. Szétszedtem, 4x2-es szilikon csővel (Pemü) helyettesítettem az elöregedett gumiszigetelést. Új kisérlet, új fújás. Majdnem tökéletes lett. Szinte felfújható lett. Ezzel légellenállása kb. megnegyelődött. Visszakínlódtam a helyére. Első rúgásra indult. Ez előtte is így volt. Ráültem, ment mint a nyúl. Ennyi volt a hiba. Három napi töprengés eredménye. Tanulság: a bemenet, és a kimenet kétütemű motoroknál sokkal meghatározóbb, mint a négyütemű társaiknál. Különösen jól megtervezett, átgondolt konstrukcióknál van ez így! Örülök, hogy segíthettem.
Nekem csak minarellis volt/van, szerintem megbízható olcsón fenntartható és gyári állapotában is elég erős a (bp-i) forgalomhoz. Szerelés szempontjából valóban vannak szivatós megoldások, mint gondolom minden robogónál, de idővel rá lehet érezni mit honnan érdemes megközelíteni nagyobb bontás nélkül :)
Szerintem a scarabeo 50 2t ben csak fekvő van.Ha nem jól tudom javítsatok ki. Árak egyébként teljesen barátiak. Nem reklám én náluk vásárlok https://motoshop.startuzlet.hu/ keress rá az árakra.
Műanyagok levételét követően egész jól szerelhető. Először 1 óra míg hozzáférsz mindenhez, az 5. szétszedésnél már rutinból megy minden 20 perc egy karburátor csere, lassan csukott szemmel.