Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
Igazad van, miután nem írtam oda, hogy témája válogatja.
Mondjuk videózz kézből egy 20perces eseményt, úgy hogy közben zoomolsz meg élességet állítasz egyszerre... szerintem hiányozni fog az állvány. Én tényleg ritkán használom úgy a DSLR-t, hogy ne rövid snitteket vegyek fel vele, de tavaly az egyik gyerkőc farsangi előadását ezzel rögzítettem, állványról, , bal kéz a zoomon, jobb kéz az élességállító gyűrűn, az állvány videokarját (nem tudom hogy hívják) meg a vállammal vagy a fejemmel mozgatgattam finoman :) ... nem éppen kényelmes megoldás.
Szerintem az igazán profi felvételek is mind állványról készülnek. A döntő többségük.
De, hogy megnyugtassam magamat, beírtam a keresőbe, hogy "DSLR video" és a képtalálatok többsége éppen arról szól, hogy miként is rögzítik a kamerát. Persze állvány alatt én nem csak a háromlábú állványt értem, hanem a különféle vállra rögzíthető megoldásokat is. Lényeg, hogy nem kézben tartja az ember a gépet.
Nem, nem követeli meg az állványt. Kiválóan lehet kézből is használni, csak gyakorlat kérdése. Ilyen alapon azt is mondhatnád, hogy focus puller nélkül ne is próbálkozzon. Az jó, ha van, de nélküle is lehet dolgozni.
Öö, lehet, hogy félreértem a kérdésed, de a probléma éppen az, hogy (pl. az 500D-nél) csak MF van. Tehát magadnak kell menet közben állítgatni az élességet, ami azért nagyon behatárolja a használhatóságot. Pontosabban megköveteli, hogy pl. állványról videóz, hogy gyakorlottan tudd tekergetni az élességet (ha kell). Alapvetően arra jó, ha előre megkomponálod a filmet. Tehát folyamatos autofókusz nincs, mint egy mezei videokameránál, csak egyszeri, de azzal meg az a baj, hogy kissé nehézkesen dolgozik, keresgéli az élespontot. Legalábbis az 500D-nél. Amatőr szintű videózáshoz nem igazán ajánlatos.
Segítséget kérni, mivel fényképezőgépet szeretnék váltani egy tükörreflexesre. Most egy kompakt van, amivel videókat is készítek. a jelenlegi gépem autofókusszal rendelkezik....ez sok esetben nem szerencsés. sem képek készítésekor, sem videózásnál. arra gondoltam, hogy olyan tükörrelflexes gépre kellene áttérni, ami engedi a manuális fókuszt videónál is. találtam is ilyet. a Canon EOS 550d és a fölötte lévők már engedik. de ez nagyon drága.
szóval a kérdésem az lenne, hogy ha vennék egy olcsóbb tükörreflexest, ami azért tud HD-t vagy FullHD-t....szóval azoknál valahogyan meg lehet ügyeskedni a manuális fókuszt? Valakinek van ilyen jellegű tapasztalata?
Az expozíció indítása + a kiolvasás az expozíciós időtől függetlenül egy állandó sebességű pásztázó mozgás, erre a képkockasebesség (pl. 25fps) van hatással, nem az expozíciós idő.
A fotózásnál egy mechanikus zár zárja el a fényt az érzékelőtől. Ennek lefutása 1/250...1/500sec tartományba esik. A fenti pásztázó kiolvasás lefutása a teljes képmagasságon pedig kb. 10-szer hosszabb idő, ezért látványosabb.
De alapvetően teljesen mindegy, hogy mi okozza, ha a kép teljes felületén nem egyszerre történik az expozíció, akkor annak torzulás a végeredménye. Minél gyorsabb ez a lefutás, annál érzéketlenebb a mozgó tárgyakra, annál nagyobb sebességű tárgy kell, hogy a torzulás látványos legyen. A videónál azért ilyen látványos, mert ez a pásztázás rendkívül lassú (bár itt is vannak fejlesztések).
én a CMOS kiolvasási sebessége alatt ugyanazt értem amit leírtál, és amit a gif animáció is szemléltet. Tehát az animáción látszik, hogy kb 1/30s idő alatt az elektronika kiolvassa a jeleket, vagyis ahogyan írtad, pásztázza. Azért feltételezem, hogy 1/30 -ad idő alatt, mert ennyi idő elegendő ahhoz, hogy egy teherautó ennyi mozgást tegyen, de most a példa miatt, maradjon csak 1/30s, még ha a valóságban ettől el is tér.
De ha 1/4000-rel videózok, akkor hogy jön össze ez az 1/30-ad idő Mert ugye szintén bemozdul a teherautó ennyi idő alatt, és szintén el lesz ferdülve a kép. Nyilvánvaló, hogy 1/4000-ed idő alatt egy teherautó sem bír akkora távolságot megtenni, hogy az a képkockán látható legyen, felde legyen. Talán az lehet ennek az oka, hogy csak 1-1 sort olvas ki közel 1/4000 sec alatt?
Nem értem, hogy ha fotózni tudok 1/4000-rel rolling shutter nélkül, akkor videózni miért nem bírok?
A lényeg, hogy a videóra, kompakt gépekbe szánt CCD-k speciális ún. interline típusok. Ezekben az expozíció minden egyes képkockánál a kép teljes felületén időben egyszerre kezdődik és végződik, miközben ezzel párhuzamosan az előző képkockát kiolvassa.
A CMOS-nál a kiolvasás, az expozíció kezdete és vége pásztázó jellegű. Ez okozza ezt a hatást. Pontosan ugyanúgy, mint a lassabb lefutású redőnyzárak. Azok is eltorzítják a mozgó alakzatokat.
Olvastam a ROLLING SHUTTER problémáról, vagy effektusról, de nem igazán kaptam arra választ, hogy ez a jelenség miért lép fel. Miért dől be a kép, ha a kamerával gyors mozgást rögzítünk?
A neten erre rákeresve azt a választ kaptam, hogy mert a CMOS szenzor lassú (CCD-vel szemben), ezért lassan dolgozza fel a panel a képet. Ez így logikus is lenne, de nem értem, hogy 1/4000-es zársebességnél ez mégis hogyan látszódhat a képen. Vagy pl. ha fotózok azonos paraméterekkel, mint ahogyan a videó is készül, akkor miért nem dől be a kép, vagyis miért nem rollingol fotó módban?
Manfrotto 055 XB ( új állapot), Manfrotto 127 Basic Dolly ( új állapot), Manfrotto 701 HDV ( 3 hetes, nem használt, vadi új), Manfrotto MNO165 terpesz (új állapot), és Manfrotto válltáska egyben eladó, dslr videózáshoz komlett minőségi szett , egyben eladó (új ára 130 e. az árfolyam miatt lehet drágább lesz ) 80 70 !!! ezer 06-70-2956114 -
Teljesen kezdő vagyok a DSLR videózásban (néhány nap múlva érkezik a 600D). Eddig csak egy Sony mini DVD kamerával csináltam videókat. Családi videózásra szeretném használni a 600D-t. A fórumot már végig olvastam, de azért lenne néhány kérdésem. Eddig a TMPGEnc Authoring Works 4 -progit használtam a videó szerkesztésre. Ezzel még full HD .mov videót még nem szerkesztettem. Úgy látom BDMV lesz a végeredmény. Ez megfelelő formátum ahhoz, hogy ne romoljon a minőség?
"Megvásároltam" a Corel VideoStudio Pro X2 programot is. Ebben a választható formátumok:
AVI, MPEG-1, MPEG-2, HDV, AVCHD, MPEG-4, H.264, QuickTime, RealMedia, Windows Media formátum, BDMV, 3GPP, 3GPP2, FLV.
Ezek közül melyik a megfelelő egy jó minőségű családi videóhoz?
Az sem utolsó szempont, hogy ha egyszer lesz led TV-m, akkor az is támogassa a formátumot.
A vimeo-n le van írva a pontos beállítás, hogy mi az ideális. Ha más formátumban töltesz fel, akkor úgy is átkonvertálja, így az felesleges.
Nekem a FCPX Compressor kombóval nincs gondom.
Én 30 Mbit/sec (átlagos érték, mert VBR) m2t-t renderelek, ha vetíteni kell, 120 Mbit/sec Avid DNxHD-t, ha további feldolgozás a cél, és 6-8 Mbit/sec közötti divx-et, ha youtube-ra töltöm fel.
A 30 Mbit/sec videón semmi problémát nem látok, a legutóbbi kisjátékfilmünk 12 perces, így 2,58 GB. Ennek a youtube verziója 640 MB, és már látszik rajta a tömörítés, de kár jobb minőségben feltölteni, mert a youtube úgyis addig tömöríti, amíg blokkosodni nem fog. :-(
A mov is konténer fájl, lehet benne akármi. Az mp4-et milyen beállításokkal renderelted? Mekkora fájlokra érted egyáltalán azt, hogy nagyok? Mihez képest? Egy normálisan kinéző HD anyag eléggé nagy tud lenni.
CM-MT7 lcd monitor 7"-os 12Voltról üzemelő vadi új,eredti csomagolásban a bekerülési összegért 24 000Ft eladó.Nikon D90-hez rendeltem videózáshoz,de rá kellett jönnöm,hogy a D90 alkalmatlan számomra videózásra.67.83Euró volt a monitor,szállitás és átutalási költséggel 92Euro.Két video bemete is van.Harminc-háromhuszonnyolc-3860
Az avi egy konténer fájl, nagyon sokféle kodekkel tömörített anyag lehet benne. Te milyennel próbálkoztál, és melyik videómegosztó adta a hibaüzenetet? Milyen egyéb kodekkel próbálkoztál, ami rossz minőséget adott? Milyen konvertáló szoftvert használtál?
Pár napja vettem egy D7000-et, oda meg vissza vagyok tőle, de egy gondom van. Milyen formátum ajánlott, ha HD videót akarok feltölteni a netre? Avi (1280x720) estén hibaüzenetet kapok, a többi pedig sokat vesz vissza a kép minőségéből.
Videózas közben próbáltad, hogy fix 5.6 marad-e a rekesz a 18-105-tel? Mert én kipróbáltam, de nekem sajnos változott... Ha van időd, akkor légy szíves nézd meg még 1x.
Állíthatom f/8-ra is kezdetben, az is csökken zoomoláskor. Köszi.