Mondjuk nemigazán értem ,mert ha full gázon 10kg ot tol a gázturbina akkor az erő ellen erő csak full gázon egyenlíti ki egymást.
Ha áll a turbina akkor meg a rugó feszíti ellentétes irányból a csapágyat.Tehát valahol bukik az egész .Feleslegesen ne utazz ha jössz arepülőgép bemutatóra akkor elviszem a gázturbinám és megnézheted.
Egyenlőre csak sötétben tapogatózom,azt is becsukott szemmel! Nézegetem az elérhető terveket,a netet és tervezgetek.Egyenlőre még nincs csapágyam,azzal könnyebb volna egy kicsit...:-) Jövő héten bemegyek ahhoz az elbűvölő hölgyeményhez és megveszem a két csapágyat,elkészítem a terveket,közzéteszem és megbeszéljük remélem! Szerintem valamikor el kéne ugranom hozzád,mert jó lenne egy ilyen ketyerét látni élőben is,hátha megijednék a feladat nagyságától! Megusznák egy csomó melót...:-) Kérdés: Minek van az a rugó a tengelyen?
A tengely házra gondoltam ,tengelyre ,égőtér.Hátha valami jó ötlet eszembe jut a rajzaidból.Ha jó az esztergályos lehet megúszod a centírozást.Nekem abszolut nem üt ,pedig sűrített levegővel megforgattuk úgy hogy a csapágynál fogtam a tengelyt ,hát pörgött rendesen ,visított:))
Közben elkészült a rögzítő csavar is.
Csak a nagyolás és a furat készítése az én érdemem mert 1 db balos menetfúróval lett megcsinálva mind a három vágás.Így a profira bíztam a dolgot nem akartam elbaszarintani.Így is elég húzós volt a menetvágás.Folyamatosan el lett köszörűlve a menetfúró.
Nemtudom...Ne tegyél fel ilyen tudományos kérdéseket! Nem tudom a választ.
Azt mondják,hogy a jó hőtűrő anyagok nem jó hővezetők.Ezzel részben egyetértek,már ami anyaggal eddig dolgom volt.Inkább azt mondanám,hogy rossz hővezetők.Az én elképzelésem az,hogy a konfuzort el kell szigetelni a csapágyháztól.Erre vannak nagyon jó anyagok,amikhez hozzáférek.Ez nyilván nem oldja meg teljesen a problémát,de talán egy jó olajzással ez orvosolható.Egyébként meg halvány gőzöm sincs,hogy a turbina oldali csapágy mekkora hőnek lesz kitéve.A neten található,ejtőtartályos,vagy éppen olajzás nélküli turbók elég jól bírják a gyürődést,ugyhogy annyira nem féltem azokat a csapágyakat a hőtől.A rezgéstől annál inkább! Ez itt a probléma! De már dolgozom rajta...:-)
Az lehet hogy hideg oldalon lesz a csapágy , de ne felejtsd el hogy a tengelyed fel fog melegedni nem is kicsit , és ugy az a fránya surlódás is ott van a csapágynál.És szerintem az álló lapátsort (hátsó) az a tengelyházhoz lesz rögzítve az is leadja majd a hőt valahová , ha máshová nam de a tengelyháznak biztosan.
Köszi a választ! A csapágyház hamarosan elkészül,csapágy kérdése.A csapágyboltban egy rendkívül csinos hölgy az eladó,aki még ért is hozzá! Ki tudja,hogy mire fog rábeszélni...:-) Ez még csak prototipus lesz,ugyis építés közben derülnek ki a tervezési hibák.Annál inkább,mert saját tervezés...A csapágyház acélból lesz egyenlőre,mert valószínű,hogy elsőre lesz valami hiba benne.Esztergályos van,mestere a szakmájának és még olcsón is dolgozik. Csak ez a rohadt idő,ami nincs...
Az APU-k ban sem használnak kerámia golyós csapágyakat , igaz 60 000 körül pörögnek,és olaj hűtésük kenésük van. Ki kell próbálni.Biztos működik ha az APU-k ban működik nálad miért ne működne.szerintem 150 000 fordulatnál akár hideg ,akár meleg oldalon van a csapágy (hagyományos) szerintem elolvadna a nagy hőtöl ami a magas fordulattól keletkezik.
Ez most akkor mit jelent magyarra fordítva? Ha sima csapágyat használnék,akkor az gallyra megy?
Nekikezdtem (elméletben) egy,a tiedéhez hasonló turbina építésének és az információ gyüjtésnél tartok.A csapágyház "hideg" lenne,mert a tüzteret a turbina után tervezem és nem a két "kerék" közé.A forgórész mérete miatt 50-70K lehet a max fordulat(~).
Ilyen körülmények mellett is kell a hibrid? Teszteléshez esetleg használható a hagyományos csapágy?
Kissé le vagyok maradva ezekkel a turbinákkal.Az enyémmel éppugy mint a téddel.Pedig nem egy nagy meló lenne egyikkel sem,csak hát az idő,na az ami nincs.Meló az van,meg persze tervek hegyekben...De hamarosan!