Valahogy sejtettem, hogy nem fogod megállni szó nélkül! De azt gondolom, a topikban már nem igazán erre kiváncsiak a kedves olv.társak, ezt tiszteletben kellene tartani. És mivel magad irtad, hogy a biztositék nálad már ki van verve, igy objektiv sem nagyon lehetsz. Szóval nem kivánnék a témában többet hozzászólni. Annak azért örülök,hogy vannak akik megértették mondandóm lényegét:)
"És akkor ahelyett, hogy kicsit gondolkodnánk, rögtön hiteltelenek, komolytalanok....lesznek."
Nos, én megpróbáltam gondolkodni és gondolkodtatni, ezért is kérdeztem rá, hogy milyen felmérés támasztja alá az "utik nem szeretik" kijelentést, amelytől újra meg újra hangos volt a topic. És pont a gépet más szemmel néző, nap mint nap használó topictárs nem tudott egyetlen egy komoly érvet sem írni válaszul. Erre talán joggal írtam, hogy a kijelentés üres lufinak bizonyult. Aki pedig megalapozatlan kijelentéseket tesz, sajnos számíthat rá, hogy nem fogják komolyan venni. Függetlenül attól, hogy ki ő. Az indulatokról annyit, hogy azokat éppen nem a topic kerítésen kívüli látogatói kezdték generálni...
Ha te cégtulajdonos, vagy vállalatvezető lennél, mit szólnál ahhoz, ha a vállalat egy új projektjét, jelentős összegű beszerzését egy munkavállaló az interneten kritizálná, érvek nélkül, habzó szájjal? Én megpróbálnám megtalálni az illetőt, behívnám és elbeszélgetnék vele, első körön minden munkajogi következmény nélkül. Kifejezésre juttatnám, hogy megértem az érzéseit és értem a komplex problémát. Bizonyára több szempontból is visszalépés B767 után Q400-ra kerülni, nem vitatom. Viszont kérném, hogy döntse el, itt akar-e dolgozni. Ha igen, próbálja megváltoztatni a hozzáállását. Neki és az utasoknak sem jó, ha rossz érzéssel, utálkozva megy dolgozni erre a gépre. A frusztrációja nemcsak a vállalatnak káros, hanem elsősorban neki és családjának, mivel abból előbb-utóbb betegség lesz.
Nem szerencsés a saját, szubjektív érzéseket úgy beállítani, mintha azok objektív, megfellebbezhetetlen igazságok lennének. Nálam ez verte ki a biztosítékot és bármennyire megértőek és jóindulatúak legyünk is, ezt nem lehet azzal elintézni, hogy "dehát ő más szemmel nézi a gépet". Bizonyára. Ettől azonban még nem kell valótlan kijelentéseket tenni, mert az akárhogy is nézem, komolytalan.
Ok, akkor 767....pláne :) Én csak arra gondoltam, hogy azért ezt biztos, hogy "visszaesésként" (nem tudok jobb szót) éli meg az ember, vagyis kevésbé szívesen fogadja az újat és könnyebben talál benne hibát...és itt most nem arról van szó, hogy egyébként milyen a gép, hanem hogy egy ilyen személyzet hogy érzi magát benne (de ezt csak ideológia, abba is hagyom :P)
Azért azt megértem, hogy a 737ről átszállni nem lehet olyan felemelő... és valószínűleg más ez az egész belülről... és más rajta dolgozni és napi szinten repkedni, mint másfél órát eltölteni benne... De én még nem próbáltam, úgyhogy könnyen beszélek :)
En is felteszem a kezem, es orulok, hogy a forum visszater a temahoz.
Tudja mar valaki az uj gep regisztraciojat? HA-LQB? Egyes oldalakon furcsa regik keringenek, mint pl. HA-KCG, itt: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-dh8-4063.htm Es hogy melyik utvonalakra kerul az uj gep?
Klassz ennyi feltett kezet látni. Jól ráugrottatok szegényre, nagy itt az összefogás.
Topiktulajjal egyet értek, tényleg ott van fehéren-feketén, hogy mire kiváncsi. Illik a kérését szem előtt tartani!
Azért azt gondolom, mivel új tipus a flottában, természetes, hogy indulatokat generál. Nem szerencsés a bevenév, de legjobb tudásom szerint a szerelők pakolták a gépre. Nyilván nem minden alap nélkül.
Felmérésről meg ilyenekről nem érdemes itt vitázni. Nyilván van itt nem is egy olyan topik társ, aki nap mint nap használja a gépet, csak épp ezt ilyen nyiltan nem irja ki. És itt érdemes kicsit elgondolkodni azt hiszem. Nagyon könnyű imádni és csodálni a gépeket a kerítésen kívülről. De a szerelők és a hajózók azok, akik használják. És talán mindannyiunknál jobban ismerik is. Biztos, hogy nem minden ok nélkül ragaszkodnak a névtelenséghez. Igy viszont sokkal kevesebbet árulnak el a dolgokról. És akkor ahelyett, hogy kicsit gondolkodnánk, rögtön hiteltelenek, komolytalanok....lesznek.Kár.
Egy utolsó kérdésem van még. Kiváncsi lennék, ha az olvtársakat kiszednék a Merciből és nagy hirtelen beültetnék egy Daciába, Trabiba, egérkamionba (ki ki válasszon tetszése szerint:)) tapsolva és dalolva járnák az örömtáncot?
Reméljük, azért csillapodnak idővel az inulatok, hisz ez van, ezt kell szeretni.
Mondjuk a súlyozott baleseti statisztikája a 737-esnek kimagaslóan jó, az NG-knek mégjobb. Azt is nézd, hány millió órát repült már a 737-es a Q szériához képest :))) Persze regionálban a leszállásszám (ciklus) is magas, több napi járattal, ami rizikófaktor, tehát súlyozni is másképp kell.
Bizonyos szempontból csatlakozni szeretnék a véleményedhez. Nagyon sok munka és tudás van minden géptípus mögött. A túlzott fikázás kicsit komolytalanná teszi a beíróját.
Személy szerint nem kedvelem a kávédarálókat, például ha PRG felé van dolgom, mindig ügyelek arra, hogy B737-es járattal menjek, ha csak lehet, az ATR-t kihagyom. A MA Q400-asához még nem volt szerencsém, ha rajtam múlik, nem is megyek majd vele. Eddig tart a véleményem mint utas. Azonban mindenkinek be kell látnia, hogy a jóval kedvezőbb üzemeltetési költségek a kávédarálók javára döntik a mérleg nyelvét.
Ja, és B737-esből mintha több szenvedett volna balesetet, mint a Q300, Q400 szériákból, nem? Mégsem mondjuk még a kisdisznókra sem hogy sz*r.
Igazából nem értem, hogy miért kell fikázni egy-egy repülőgéptípust, de nem csak azt, hanem bármilyen tárgyat, eszközt. Minden berendezés mögött évszázados tapasztalat, tanulás, kitartás, mérnöki munka van. Nem tudom, hogy hány repülőgépet tervezett az, aki ilyen magabiztosan gyalázza a Q400-at. A Góbétól a Jumbóig több mint százszor repültem utasként, s egyetlen alkalommal sem gondoltam arra, hogy ilyen véleményt mondjak egy repülőgépről. Régebben a kifejtettem, hogy a CRJ-t és a Q400-at kicsit szűknek érzem, s vannak olyan típusok, amelyekkel szívesebben utazok, ennél erősebb vélemény kifejezésére sohasem éreztem erkölcsi alapot.
Mindenki örömére? Hmm, ismét gúnyos a stílus. Ha javasolhatom vagy kérhetem, ne általánosíts! Nekem pl. semmi kifogásom ellene. És úgy tűnik, vagyunk így vele jónéhányan a világban. Köztük sok-sok Malév-törzsutas. Pláne nem túl szerencsés a bejegyzésed azok után, hogy múltkori kijelentésed: "az utik nem szeretik", érvek hiányában üres lufinak bizonyult. Egyébként a Malévnél dolgozó ismerőstől (aki egyébként szintén nem tartja rossz döntésnek a turbopropot, igaz, nem érzelmi alapon, csak szakmailag...) úgy hallottam, nagyon is szükség van a további gépekre, mert a nyári menetrend eleve négy turbopropra terveződött az összes B737 és F70 használata mellett. Ő azt mondta, a különböző szakterületek vért izzadnak, hogy az eredeileg a Q400-asra tervezett járatokat ne kelljen törölni, hanem jusson rájuk repülőgép és pilóta.
Az sem lenne kis öröm, ha ezt a fostalicskázást lassan fel tetszene függeszteni...
Egyszer-kétszer, az vélemény. Többször, az mondjuk unalmas, amit az MM magában még nem szankcionál. Századszor, az már szándékos topikrombolás, különösen a topikleírás fényében.
én is repültem ezzel a típussal, kétszer, AUA, Bécs-BP retúr. ebből az egyik igencsak heves turbulenciában. semmivel sem volt ez rosszabb, mint egy másik gépen. a rezgés, a hajtányok zaja nagyobb, mint mondjuk a CRJ-ben, de ezt leszámítva nem rosszabb annál. 186 centis vagyok, kényelmesen elfértem az ülésben, a kabinban állva is, a kézipogyó is befért rendesen a helyére. szóval utasként abszolút elviselhető gép.
más kérdés, hogy 2 órára már kicsit fura berakni, de a Malév-topic-ban már volt arról szó, hogy csupán 6-700 km-es körben jópár jelenlegi MA-célállomás van. és akkor még nem beszéltünk olyanokról, hogy Belgrád, vagy esetleg Kisinyov saját jogon, stb.
csak a jelenlegi (napi 2x Zágráb, Ljubljana, 2 vagy 3 Bukarest, a többi romániai és a prágai járatok, stb.) menetrend mellett, mindezen célpontok kiszolgálására 6-7 gép is elkelne.
tutira takarékosabb, mint egy jet, és megkockáztatom, utasszempontból vállalhatóbb is, mint a tinédzser Fokkereink, enyhén szólva lepusztult kabinnal.
"When it comes to the aircraft from the Q series, where Q stands for "quiet", 932 aircraft had been ordered to date, of which 825 have been delivered for 112 buyers."
825 osztva 112-vel az ugyebár 7,36... Szerintem nem rossz szám. Nyilván nem csak dilettáns és kamikáze cégek rendeltek belőle:) Szerintetek?
At the headquarters of Bombardier Aerospace Regional Aircrafts, a part of the Bombardier Aerospace group, Nacional's reporter was received by the vice president of the department responsible for market analysis and marketing, Barry MacKinnon, who presented the company in numbers, focusing in particular on the Q400, the best selling turboprop aircraft in the world, which made its success thanks to the fact that it was introduced in 2000, just ahead of the significant hikes in fuel prices, and because it is the quietest turboprop aircraft. Bombardier's experts managed to reduce propeller noise levels down to that felt when flying jet airplanes. When it comes to the aircraft from the Q series, where Q stands for "quiet", 932 aircraft had been ordered to date, of which 825 have been delivered for 112 buyers.
The advantage of the Q400 on short flights in comparison to aircraft of the same capacity but using jet propulsion, is that its annual costs are up to 34 percent less, or US0,000 per month. 7 passengers less on one flight in comparison to a jet aircraft of the same seating capacity is sufficient to make it profitable, and there can be as many as 2,000 passengers less a month with the company still turning a profit. Since all operators will soon have to implement standards of environmental acceptability, the Q400 brings companies further savings, as less noise means fewer fees at airports, fuel costs are reduced, and there will be reduced fees because of a reduction in the emission of harmful substances into the atmosphere, Barry Mackinnon told us.
In response to a question about the competition among turboprop aircraft on the global market, he responded, "If we compare the sales of the competing ATR-42 and 72 aircraft with sales of the Dash, the Q series, as of 31 October 2007, the ratio was 53 percent to 47 percent in favour of Bombardier. We were very pleasantly surprised by the news last year that Croatia Airlines would purchase our Q400 aircraft, especially as that is the first company in the world that has switched from an ATR fleet to Bombardier and because your country is in south-eastern Europe, a future target market for us."
Ezt ugye nem gondolod nyomós érvnek? Mint írtam, egy fecske nem csinál nyarat. Még akkor sem, ha Leonovnak hívják és történetesen egy légitársaság vezérigazgatója volt statisztikailag nem elhanyagolható kettő, azaz kettő turboprop útja idején. (Az más kérdés, hogy komoly vezető egy szakmai döntés meghozatala után nem tesz ilyen kijelentéseket, már ha tényleg helytálló ez az infó.) Nekem úgy tűnik, hogy anélkül ismételgetitek itt az "utasok nem szeretik" szlogent, hogy ennek a kijelentésnek igazából nincsen komoly alapja.
"Szerintem az utasok tiltakozó levele hitelesebb visszaigazolás mindenféle felmérésnél."
Az utasok visszajelzéseire természetesen oda kell figyelnie minden légitársaságnak. Azokat figyelmebe kell vennie, az utasoknak pedig bármilyen levelére nagyon kedves és udvarias választ kell küldenie.
Az azonban nagyon nem mindegy, hogy milyen utas írja a tiltakozó levelet.
Ha egy három évenként egyszer a Malévvel repülő olcsó jegyes utas fernyeget azzal, hogy ő márpedig soha nem repül többé a céggel a turboprop miatt - fájdalom, de nem túl nagy veszteség. Nyilván többet nyom a latba, ha egy silver, gold vagy platinum kártyás törzsutas írja ugyanezt. De még erre is igaz, hogy egy fecske nem csinál nyarat. Vagyis egy-két negatív visszajelzés alapján azért még nem kell leállítani a turboprop projektet...
Ezeket a döntéseket nem érzelmi alapon kell meghozni.