Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2022.11.08 0 2 12245

"A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak, attól függetlenül, hogy a gyakorlatban autóbuszok fognak járni. Az útvonalakat csak abban az esetben fogják módosítani, ha ténylegesen felszámolásra kerül a hálózat, de ez egy csomó adminisztráció a vasúthatóságnál, úgyhogy ez még nem mostanában lesz."

 

Akkor legyen meghosszabbított önjárós troliviszonylat, mint a 3A lenne, ha nem szűnne meg, amin buszos pótlás van. Utasszemmel nem sokat számít. :D

 

 

"A 13-as érdekes kérdés, szerintem elképzelhető, hogy hétköznap is a Doberdóról fog indulni. A kolykoket felhordja a Doberdóig/Klinikákig a két villamos és a 10/22/24. Bár azt el tudom képzelni, hogy a reggeli és a kora délutáni iskolás járatokat meghagyják az eredeti útvonalon."

 

Az a baj, hogy ott van a foci akadémia is, a két intézmény miatt kb. egész nap van mozgás Pallag felé/felől. Meg nem mellesleg a villamos(pótlókra) és a szarrá ritkított 10/22/24-re nem feltétlenül hiányzik pár száz gyerek a meglévő tömegnyomorhoz.

 

 

"A 19-essel (és a 30-assal) az a baj, hogy ugye a jégcsarnokhoz a Vincellérről járnak fel a buszok, és ez elég sok felesleges km-t eredményez. Mondjuk ez nem olyan nagy érvágás, összesen 3 megállóról van szó, szerintem ez sétálható távolság, meg egy csomó más busz is jár arra."

 

Az a baj, hogy most elég sok helyen van a módosítások miatt "csak néhány megállóról van szó", "sétálható távolság" meg "csomó más busz is jár arra" helyzet. Ha sok helyen történik ilyen, amire azt mondjuk hogy csak pár perc séta, csak néhány megálló, akkor előbb-utóbb a sok kicsi sokra megy, és még több embernek megy el a kedve a tömegközlekedési útvesztőtől.

 

Azért meg, hogy a Jégcsarnok-Vincellér táv miatt sok a felesleges km, nem az utasokat kéne szívatni. Már nagyon régen találhattak volna erre megoldást, csak nem igazán érdekelte őket korábban sem, és ahogy látszik, jelenleg sem.

 

Továbbá a Derék utcára járó "csomó más busz" (amik szintén szarrá lettek ritkítva) nem feltétlenül ugyanazt az igényt fedik le, sőt.

Előzmény: Törölt nick (12241)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.08 0 1 12244

Hivatalosan a 402 még mindig állományban van forgalmi kocsiként, csak nem adják ki.

Előzmény: korpi41 (12242)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 12243

Szerintem csak benne maradt az előző menetrendből.

Előzmény: korpi41 (12242)
korpi41 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 12242

A jelenlegi menetrendben a troliknál +-al jelölt, nem alacsonypadlós indulásokat milyen járművek teljesítik?

Törölt nick Creative Commons License 2022.11.08 0 1 12241

A trolijáratok hivatalosan tovabbra is trolijáratok maradnak, attól függetlenül, hogy a gyakorlatban autóbuszok fognak járni. Az útvonalakat csak abban az esetben fogják módosítani, ha ténylegesen felszámolásra kerül a hálózat, de ez egy csomó adminisztráció a vasúthatóságnál, úgyhogy ez még nem mostanában lesz.

 

A 13-as érdekes kérdés, szerintem elképzelhető, hogy hétköznap is a Doberdóról fog indulni. A kolykoket felhordja a Doberdóig/Klinikákig a két villamos és a 10/22/24. Bár azt el tudom képzelni, hogy a reggeli és a kora délutáni iskolás járatokat meghagyják az eredeti útvonalon.


A 19-essel (és a 30-assal) az a baj, hogy ugye a jégcsarnokhoz a Vincellérről járnak fel a buszok, és ez elég sok felesleges km-t eredményez. Mondjuk ez nem olyan nagy érvágás, összesen 3 megállóról van szó, szerintem ez sétálható távolság, meg egy csomó más busz is jár arra.

 

Előzmény: Econell99 (12240)
Econell99 Creative Commons License 2022.11.07 0 3 12240

Gyalázatos, ami mostanában megy.

 

Trolik kiiktatása, buszok nagyon brutál megvagdosása, villamosok nagyon brutál megvagdosása (főleg 2-es). Elég gáz lesz, ha az elvtársak a '24-es önkormányzati választáson ezek árnyékában fognak kampányolni az értelmetlen 3-as villamossal.

 

A trolik kiiktatása csak abban az esetben elfogadható, hogy ha nem csak a jelenlegi útvonalon fognak járni a buszok. Újraindulhatna legalább a 28-as (értelmes csatlakozással a Doberdón akár a józsaiak teljesen visszavághatók lennének, vagy legalábbis nagyrészt), a 3-as lemehetne a Segner után a Vincellérre az István úton át, 5-ös troli akár az ITK-ig vagy Vincellérre a Derék utcán át, meg az 5-ös menjen be mindkét irányban a Dobozira. De sok más egyéb lehetőség is lenne.

Ha csak a trolik útvonalán fog járni a pótlóbusz, akkor megette a fene az egészet.

 

A villamosok megvagdosásra kb. nincs mentség. El sem tudom képzelni, hogy mi lesz a 15 percenként járón pótlókon hétvégén, meg a tanszünetes 2-es pótlókon hétköznap. Egyetértek abban, hogy akkor már igazán lemehetne a Nagyállomásig, ha már busz. A villamosokhoz nagyon nem kéne hozzányúlni. A szintén kiritkított 10-es csoportra is nagy valószínűséggel extra terhet fog ez rakni.

 

Ebben a formában a józsai járatok többszörös megvágása hatalmas fekete pont. Átszállás a Doberdón a szarrá ritkított villamos(pótló)ra vagy a nevetségesre ritkított buszokra. Az írtó gagyi, átlagembernek átláthatatlan viszonylatszámozás meg külön szánalmas.

 

A 13-as esete is vicc. Kérdés, hogy mikor vágják vissza azt is teljesen. Bár ahhoz a Balásházynak is lenne egy-két szava azért.

 

A 19-eshez már szinte nincs is mit hozzászólni. Felkészül a 30-as? Mondjuk a 19-es nyugati felének pont hogy a Derék utca adja az utasok nagy részét, de ez úgy látszik nem hiba a gépezetben.

 

Adambence Creative Commons License 2022.11.07 0 2 12239

Hát igen... 1 csuklós semmilyen verzióban nem tud pótolni egy villamost. De remélem ebben az esetben a pótlók végig a vágányokon haladnak majd. Ha a dugókban fognak araszolni  (már pedig sokkal-sokkal nagyobbak lesznek, azok is autóba fognak ülni, aki eddig nem akartak), teljes káosz lesz, végképp sehova nem lehet majd velük eljutni sehova.

Előzmény: ron89 (12238)
ron89 Creative Commons License 2022.11.07 0 5 12238

Tényleg spoiler volt, ez így nagyon durva. 

A 2-es villamos félbevágása igazán parádés ötlet, legalább menne akkor végig a busz a Nagyállomásig, de nem inkább szivassuk még jobban az utasokat az átszállással. A Kálvin tér - Kölcsey között egy kis testmozgás is be lesz iktatva az utasoknak?

Vasárnap este akkor lesz negyedóránként egy busz? Már a villamos is necces ilyen követéssel, hát még a busz. Tömeges utaslemaradás lesz.

Januártól a villamosvezetők és a trolisok is mennek buszt vezetni, vagy már ilyen jól állnak buszsofőrökkel a DKV-nál?

Előzmény: Adambence (12235)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 12237

Így van. És sok esetben villamos helyett is (főleg 2-es).

Előzmény: S6tech (12236)
S6tech Creative Commons License 2022.11.07 0 0 12236

Tehát akkor januártól megszűnnek a trolibuszok, mert minden esetben buszok fognak járni

Előzmény: Adambence (12235)
Adambence Creative Commons License 2022.11.07 0 0 12235

Mai hír: 

"Tervezett intézkedései 2023. január 1. üzemkezdettől: 

A város villamosenergia megtakarítási törekvéseivel összhangban január 1-től a tervek szerint további változások lépnek életbe. 

Valamennyi trolibuszjárat helyett autóbuszok közlekednek majd, hétvégén pedig az 1-es és 2-es villamosvonal teljes szakaszán villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat.

Tanszünetben munkanapokon a 2-es villamosvonalon a Doberdó utca – Kálvin tér – Doberdó utca szakászán villamospótló járatok üzemelnek, az 1-es villamos teljes körön közlekedik (Nagyállomás - Egyetem - Nagyállomás).

Tanítási időszakban munkanapokon a villamosok teljes körforgalomban közlekednek"

marky-511 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 12234

Valami zavar van a rendszerben, jelenleg csak ezeket hozza ki január 1-re:

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (12233)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.11.05 0 0 12233

Sajnos nem véletlen.

Előzmény: Adambence (12222)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 12232

Szerintem így is vállalhatóbb, mint a fiatalabb Alfák. A troliknál viszont nem lesz utánpótlás :(

Előzmény: Törölt nick (12230)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 12231

Pláne, ha előre ki van fizetve, aztán csökken a járatok száma. 

Előzmény: siófoki35 (12229)
Törölt nick Creative Commons License 2022.11.03 0 1 12230

Szerintem óránként 8 indulásnál már olcsóbb, ha buszok mennek, mint ha a villamosok. A villamosok és a trolik fogyasztása nem csak annyi, amennyit a maguk a járművek fogyasztanak, az áramátalakítók működtetéése is komoly kiadás. Ezek a kötöttpályás járművek csak akkor olcsóbbak a busznál, ha sokat mennek. A troliknál viszont egyértelműen a kocsik vállalhatatlan műszaki állapota a fő ok (pont ma reggel történt, hogy az egyiken menet közben leszakadt a kontaktorszekrény burkolata:/ ).

siófoki35 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 12229

Ennyivel olcsóbb a gázolaj, mint a villany?

Előzmény: Törölt nick (12213)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 12228

Nincs kizárva. Szerintem január 2-től jönnek a változások. Az egy hétfői nap, plusz ugye előtte ünnepnap van.

Előzmény: Adambence (12227)
Adambence Creative Commons License 2022.11.03 0 0 12227

Ezeket eléggé up-to-date tartják. Nekem nagyon gyanús.. mind a pótlás, mind a 49-es csoport hiánya. Lehet, hogy egyéb dolgok is el vannak rejtve már  a január 1-től érvényes menetrendben..

Előzmény: marky-511 (12225)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 12226

Január 2-ára pedig nem lehet keresni. Nem jó ómen.

Előzmény: Adambence (12222)
marky-511 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 12225

Az semmi, de a 49-es csoport hová tűnt? :D

Előzmény: Adambence (12223)
S6tech Creative Commons License 2022.11.02 0 0 12224

Nem hiszem, hogy annak van jelentősége, máskor is tapasztaltan már hogy volt ilyen, illetve ha a villamosok nem közelekdnének annak biztos külön menetrendje lenne, hiszen az 1V és a 2V-nek nem azonosok a megállói, a villamosékkal

Előzmény: Adambence (12223)
Adambence Creative Commons License 2022.11.02 0 0 12223

(Kép lemaradt, bocsi)

Adambence Creative Commons License 2022.11.02 0 0 12222

Nem tudom, hogy véletlen-e, informatikai hiba, vagy esetleg spoiler, de 2023. január 1-jén (hétvége+ünnepnap) minden viszonylatszám kékkel jelenik meg a menetrendi keresőben, trolik, villamosok egyaránt. Az "éjszakai" járatok ugyanúgy szürke színűek. Előtte lévő napokon rendesen, minden a saját színével jelenik meg (kivéve a 4-es troli, hétvégente/ünnepnapokon kékkel jelzi rendszer zöld helyett, de hát akkor már úgy se közlekedik)

Előkészületben a hétvégei teljes kötöttpályás buszos pótlás?

 

 

John Howard Creative Commons License 2022.11.02 0 1 12221

Bocs, de a debreceni GST-12D kocsik eléggé leharcolt állapotban vannak, főleg ami az önjárásukat illeti. Budapest éppen most kap 48 darab negyedik generációs ("ráncfelvarrott"), önjáró, vadiúj (=garanciális) SST-t, amivel végre le lehet állítani gyakorlatilag az összes magaspadlós trolit. Vagy cseréljük el a csuklós MAN-okat az ottani Solarisokkal? ;-)

Előzmény: ARC187V (12215)
attisJYL612 Creative Commons License 2022.11.02 -1 0 12220

Nagyobb lenne a népharag ha egyik napról a másikra vezetnék be az összeset.

S6tech Creative Commons License 2022.11.01 0 1 12219

Megszok az utas valamit, ami két hét mulva megint változik? Miért volt erre szükség?

Előzmény: S6tech (12218)
S6tech Creative Commons License 2022.11.01 0 1 12218

Én azt nem értem, hogy most variálnak a józsai járatokon november 2-től, és látjuk a menetrendi keresőben, hogy november 14-től is. Akkor miért nem lehetett már most a november 14-i változtatás? Miért jobb az, hogy két hétre kinyomtatják az új menetrendeket a megállóba és aztán cserélhetik le? 

7-es troli Creative Commons License 2022.10.31 0 0 12217

Szegedre nem hiszem hogy kellenének, mivel hajtás tekintetében típusidegenék lennének.

Előzmény: ARC187V (12215)
marky-511 Creative Commons License 2022.10.31 0 0 12216

Azt csak nem mernék így hirtelen. De ha már elkezdik megadni magukat, nem lesz utánpótlás - ha rajtuk múlik.

Előzmény: ARC187V (12215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!