Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2090

https://de.wikipedia.org/wiki/Z-Stellung

Vagyis nagyjából a mi FKI-nk.

Előzmény: alkotasu (2089)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.03 0 0 2089

Mit jelent a németeknél a z-Stellung?

https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1411601&lang=1&id=95385&action=portrait

 

1955-ben leállították, 1965-ben selejtezték, de 1962-65 között mit csinált?

róbertke Creative Commons License 2021.10.02 0 0 2088

Évekkel ezelőtt német fórumon találtam: 

Szabadonfutómű lesúlyozása és áramszedőssé alakítása:  

 

Előzmény: alkotasu (2086)
róbertke Creative Commons License 2021.10.02 0 0 2087

Még "élő" muzeális gépek: 

DR 86 001 MBG; 049 Borsig; 333 WLF; 607 Borsig; 744 O&K; 

DB 86 283 O&K; 346 WLF; 348 WLF; 457 DWM;

Előzmény: alkotasu (2086)
alkotasu Creative Commons License 2021.10.02 -1 2 2086

Végül toldozgattam. És (majdnem) kész a szerelvény.

Előzmény: György barát (2025)
diginewl Creative Commons License 2021.09.05 0 0 2085

Köszönöm a helyreigazítást! A modwagen, meg a rekowagen is rövidebb az Y kocsinál, és ráadásul a tetejük is ugyanúgy ívelt, csak az egyik egy picit hosszabb. Szakértő szem kell hozzá, nem olyan, mint az enyém, hogy észrevegye.

Piko modwagen GepäckWagen - megvan, igen. Van egy a szekrényben is belőle, tényleg úgy néz ki ahogy a videón van.

 

Maradnak a kórházi vagonok, hátha az eszébe jut valamelyik gyárnak.

Előzmény: György barát (2084)
György barát Creative Commons License 2021.09.05 0 0 2084

Szia! 

 

A te csöveddel (you tube) van egy pici zűr. 

1. A mozdony mögötti jármű nem Reko kocsi, hanem Mod. Wagen. (21,25 m hosszú -- 18,7 helyett.) 

2. A vagon nem postakocsi, hanem poggyász. (Négytagú ráncajtók. A postáé egytagú tili-toli.) 

3. Modellben az NDK-ban gyártották. Ha kuglizol, biztosan találsz egy eladót. 

 

Üdv.: György 

.

 

Előzmény: diginewl (2083)
diginewl Creative Commons License 2021.09.05 0 0 2083

Lehet, talán pl. egy kórházi rekowagen elkészítése (fehérített ablakokkal) - nem is igényelne belső berendezést -  "csak" külső módosított pályaszámot, talán nem akkor üzleti rizikó. Szerintem lenne rá igény. Kuriózumok ezek, sok gyűjtő lecsapna rá.

Off: Most adja ki a mitropa étkezőkocsi variánsait a Brawa. Amikor megrendeltem egyet előre - tavasszal - , már jelezték, a jövőre elkészülő vagonokból nem biztos, hogy kapok, mert lehet későn adtam le a rendelést... Van itt igény. Pedig ez is főleg a hosszútávú szerelvényekben volt jellemző nem a tömeges helyközi járatokban. On.

A végére még valami: itt van egy rekowagen postakocsi. Nem félposta reko, hanem teljes posta. Ilyen sem volt modellben tudtommal, H0-ban:

https://youtu.be/59aKIWUzDvA?t=16

 

Előzmény: RhB (2082)
RhB Creative Commons License 2021.09.02 0 0 2082

Eléggé egyedi kocsik, nem biztos, hogy megérné.

Előzmény: diginewl (2080)
György barát Creative Commons License 2021.09.02 0 0 2081

A Tillig TT Honecker-vonat már legalább a harmincadik vagonnál tart. Abban van ittasellátó. Majd lesz a népnek is. 

.

 

Előzmény: diginewl (2080)
diginewl Creative Commons License 2021.09.02 0 0 2080

Bár nem nekem címezted, de nagyon köszönöm - mindenki más nevében is - ezt a leírást!!!

Érdekes, hogy sem a Tillig sem a Brawa vagy (Heris) nem készített rekowagen kocsikból konyhai, és kórházi különkiadást...

Előzmény: alkotasu (2079)
alkotasu Creative Commons License 2021.08.28 -1 0 2079

Véletlenül találtam rá, hátha van benne valami hasznos információ Számodra. (Feltéve, ha tudsz németül.)

 

https://www.eisenbahn-kurier.de/images/html5/6418-dr-landesverteidigung/index.html#issue/11

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2076)
György barát Creative Commons License 2021.06.21 -1 1 2078

(Bizonyíthatóan) a 70-es évek elejéig. 

 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2076)
diginewl Creative Commons License 2021.06.14 0 1 2077

Jótól kérdezed. :) Nekem a DR-hez csak H0-ban van közöm valamennyire.

A Brawa idén  kiadott egy negyedik korszakos festéssel hattyúnyakas rekokocsit is...Hmmm. Ettől még összezavarodottabb lett a kép, nem?

https://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/45377-personenwagen-bghwe-dr/

 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2076)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 2076

Meddig voltak hattyúnyakas forgóvázak a reko-k alatt?

Előzmény: diginewl (2056)
alkotasu Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 2075

Kösz!

Tehát valamikor az '50-es évek vénére tehető a váltás. Azért ez is több, mint amit eddig tudtam.

A PIKO katalógusban először 1961-ben jelenik meg egy személykocsi (windbergbahn), amin az új feliratozási séma szerepel.

Előzmény: György barát (2074)
György barát Creative Commons License 2021.05.30 0 0 2074

1952-re dolgozták ki az új vagonszámozási rendszert. Személykocsikra: XXX-XXX. 

1954-ben a LOWA középajtós még a régivel debütált. 

1956-ban a négy proto gyorsvonati kocsi még föntre írt, új számmal állt forgalomba. 

Az első osztályt jelölő sárga csík 1958 óta előírás. 

 

A kérdésedre a válasz:

sacc per kb. nem tudom.   😡 

 

Előzmény: alkotasu (2071)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 0 2073

Mivel tudtommal ebből csak egy volt...

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2067)
alkotasu Creative Commons License 2021.05.30 -1 1 2072

A képet meg nem szúrtam be, tehát innen:

 

Ide:

Előzmény: alkotasu (2071)
alkotasu Creative Commons License 2021.05.30 0 0 2071

Urak!

 

Mikor került le a kocsik felirata az ablakvonal felettről az ablakvonal alá?

 

 

M63,008 Creative Commons License 2021.05.30 -3 1 2070

Alsó, felső, király, ász! :-)

Előzmény: róbertke (2068)
György barát Creative Commons License 2021.05.30 0 1 2069

Mädchen Gretel csak a szórópisztolyt fogta, de a festéket Hänsel keverte. Most, amikor már mindketten nagyszülők, szánják-bánják, ami történt. 

 

Felső. 

 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2065)
róbertke Creative Commons License 2021.05.30 0 1 2068

Felsőt!! 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2067)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2021.05.30 0 0 2067

Nem jó,azonos a pályaszámuk. Csak az egyiket venném meg.

Előzmény: róbertke (2066)
róbertke Creative Commons License 2021.05.30 0 0 2066

Rakd be középre a két kocsi közé a Zöld Reko kocsid (2053 h.sz) és már meg is van a megoldás ... :-))) 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2065)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 2065

Ismét hozzátok fordulok,mert hiányos a tudásom.

 

Az adott vagonok gondolom szintén a színterv miatt lettek ilyen festésűek,de az,hogy a két azonos pályaszámú vagonnak eltér a színe,az Frau Helga bénaságának köszönhető.

 

Melyik áll közelebb a valósághoz?

diginewl Creative Commons License 2021.05.18 0 0 2064

Köszönöm!

Off:

Szavaidból azt merem kikövetkeztetni, hogy mehet fémoszlopra, bár nem ez volt a standard.

Jakó A-féle oszlopaim vannak. Ennek több előnye is van: fémből van, így egy vezetéket már spóroltam is, a belső vázszerkezetben észrevétlenül lehozható a többi vezeték, valamint hihetetlenül rugalmas az oszlop. Egyszer véletlenül beleakadtam, és félig elkonyult az oszlop, teljesen vissza lehetett állítani, még a festék sem jött le róla... Maradnék e mellett, mert BetonMast-ot nem tudok úgy előállítani, hogy legyen belül lyuk.

On.

 

Előzmény: róbertke (2062)
róbertke Creative Commons License 2021.05.17 0 0 2063
Előzmény: róbertke (2062)
róbertke Creative Commons License 2021.05.17 0 0 2062

A legeslegelső fémoszlopra szerelt fényjelzőt a DRG-nél az 1924-es vasúti technológiai konferencia Seddini kiállításán mutatták be. 

A fényjelek csak az 1935-ös kiadással kerültek a "jelzőkönyvbe", amelyben az Sv jelek, az előrejelzés és a helyettesítő jelek szerepeltek. 

Előzmény: diginewl (2061)
diginewl Creative Commons License 2021.05.17 0 0 2061

Ígérem többet nem kérdezősködöm modellel kapcsolatban, mert ez nagyvasút topik.

 

Mennyire volt jellemző, hogy a DR fényjelzői fém oszlopon voltak? Így meg tudnám csinálni a jelzőket, mert fém oszlopaim vannak, beton nincs.

Köszönettel: Jenő

Előzmény: diginewl (2056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!