"Egy kicsit dühös vagyok azokra, akiknek azt "köszönhetjük", hogy mindez már a múlté...
Reméljük, hogy nem végérvényesen."
Konstruktív javaslat:
minden vezető,
miniszter,
államtitkár és az apparátusuk ill. a menetrendszerkesztoket kihajtani(!), hozzák helyre a(z):
összes vonalat,
utat,
hidat és mindent,
amit megrongáltak/elloptak javítani és cserélni kötelesek!!
Szilvásvárad-Putnok szakaszon csak kézi erővel dolgozhatnak.
Nagyon szerettem ezt a vonalat régebben, persze akkor még 2 Bz-szerelvény forgott a vonalon, bélapáti keresztekkel, de szükség esetén Mónoson is lehetett keresztezni.
Emellett turistaszezonban számos különvonat is bővítette a közlekedő vonatok számát, rengeteg kisiskolásnak, diáknak és turistának szerezve felejthetetlen élményeket.
Egy kicsit dühös vagyok azokra, akiknek azt "köszönhetjük", hogy mindez már a múlté...
Amellett annak idején volt egy olyan irányelv is a térségi menetrend tervezésekor, hogy az utasnak ne kelljen Egerben és Füzesabonyban is átszállni, ha Budapest felé utazik, ezért a szilvási Bz-k az egri gyorsokhoz voltak csatlakoztatva páratlanban is.
Hát igen, teljesen egyetértek, egy keményebb kötésű természetjáró a téli időszakban úgy túrázik, hogy közvetlenül a sötétedés előttre tervezi a túra végét.
Namost, ha az ember egy jó kiadósat túrázik a Fátyolvízesés és az Istállóskői barlang térségében, netán utána még beülne egy kicsit melegedni és forralt bort/forró teát inni valamelyik falatozóba, annak mondjuk Szilvásváradról 16:30-17:00 órai időfekvésben lenne egy optimális járata Eger felé, de a csatolt menetrend-tervezet szerint ilyenkor már bottal ütheti az utolsó vonat nyomát. :-(
OFF:
Régebben én is imádtam Szilvásvárad környékén túrázni, még a téli időszakban is. :-)
2002-2003 körültől, de főként 2008 körültől a közlekedéspolitikában a hallgatólagos közmegegyezéses cél a vasúti mellékvonalak lassú, de biztos elsorvasztása, ill. részben ezzel párhuzamosan az autóbusz-közlekedés helyzetbe hozása.
A 2009 évi mellékvonali forgalomszüneteltetések és a 2012. évi járatcsökkentések nagyszerűen szolgálták ezt a célt.
Ebben a "feladatban" a KTI Személyközlekedési Igazgatósága is oroszlánrészt vállalt, döntéseikkel, állásfoglalásaikkal rendre a "gumikerekű" közlekedéást pártolták, míg a vasúti mellékvonalakat ellehetetlenítették, sokszor a lehetetlen, senkinek sem megfelelő menetrendi struktúrákkal, ill. a napi 2-4 pár vonatos alibimenetrendekkel.
Mellesleg érdekes, hogy a közlekedéspolitikában az a vezetői, szakértői garnitúra, amelyik a 2002-2010 közötti kormányzati ciklusban nevelkedett ki, 2010-ben sem lett leváltva, lényegében nagyobbrészt ugyanazok viszik tovább az ügyeket...
Sajnos ez van, ez belátható időn belül nem fog megváltozni...
Az a gond, hogy ez még a turistaforgalmat sem nagyon szolgálja. Páros irányban a 9-kor induló, a pestről érkező gyorshoz csatlakozó vonat teljesen jó, viszont páratlan irányban a jelenleg 15:55-kor visszainduló, pont sötétedés előtt/környékén közlekedő vonatot - aminek jelenleg szintén közvetlen gyorsvonati csatlakozása van Egerben - háromnegyed órával előrébb hozni elég rossz elképzelés. Annál is inkább, mert a Szajaka-völgyben közlekedő kisvonatok (amikor menetrend szerint, és nem folyamatosan járnak) óra 45-re érkeznek meg a fatelepi állomásra.
Így egy tisztességes gyalogtúrát a téli időszakban nem lehet tervezni a térségben kizárólag a vonatokhoz igazodva - pedig én, annak ellenére, hogy elég gyakran járok túrázni, eddig egyetlen alkalommal sem mentem busszal az útvonalon.
Ennek a délutáni vonatnak az előrehozását már csak azért sem értem, mert ha rövidített szolgálat is lesz az állomásokon, a 9-17 óráig terjedő időszak pont 8 óra.
Szégyen gyalázat amit ezzel a vonallal műveltek. Egykoron 3 kocsis BZ-k jártak napi 8-10 alkalommal TÖMVE! Most napi 1-2 vonat, nyáron max 3, miközben Szarvaskőn alig férsz fel reggel a buszokra.
Miért nem lehet reggel 7.15-re meg 9.15-re beérni, délután 14:30, 16:30, 18.30, 20.30 -kor meg hazajutni vonattal? Nem igaz, hogy ne lehetne hangolni a buszokkal és közös tarifát bevezetni.
Most egymás seggében megy a busz meg a vonat mindenhol,utána 2 órán át semmi nem jön :(
Marha okosak ülnek odafenn, akik ezt így kitalálták, leraknám őket Sátára aztán járjanak be Egerbe naponta dolgozni.
Inkább ki kell állítani a felelőst a peronra várakozni a következő vonatig annyi alkalommal, ahányan lekéséték és a fizetését levonni erre az időre.. Lehet, hogy erős, de kicsit tapaszalja meg a felelős, hogy milyen ez a másik oldalon...
Az ilyen esetek azért problémásak, mert amúgy meg nem csak ez a veszteség: 1-2 ilyen alkalom után az utas tán' nem fog soha többé vonattal próbálkozni. És, azért a fizetés a jegyárból is jön...
Remek csatlakozás Egerben. 5 percet vár a Bz a bejáraton, majd az utasok leshetik, ahogy elsuhan mellettük a pesti Flirt. Pár perce. Az irányítók megérdemelnek egy tökön rúgást!!!
Üdvözletem! Vasútmodellezés kapcsán érdeklődöm, hogy a 90-es években mely pályaszámú Szilik húzták leggyakrabban a Füzesabony-Eger ingát? A válaszokat előre is köszönöm, ha volna róla fotó, azt külön megköszönném! Üdvözlettel: Róbert
Értelem? Az nincs ha egy cseppet is értékének a vasúthoz , akkor csak úgy adták volna el a rendezőt, hogy cserébe csináltak volna egy deltát az Y/1 váltó és az egri bejárat közé...