Élek,halok a mozdonyokért!Imádom vezetni,és imádom a hangjukat is,szinte eggyé válok velük,mikor veztek..(Nah azéé nem kell rosszra gondolni,de szerintem akik értik,azok tudják,hogy miről beszélek)
De nem birom azt,ha kutyába sem néznek,és tudod...Amilyen a fogadj isten,olyan az adjon isten.(Asszem így van,de ezt az idézetet nem tom pontosan)
Soha nem hagytam magam eddig,és ezután sem fogom hagyni azt,hogy "csicskának"nézzenek.
Engem anno az álltalánosból tanácsoltak el,mert ott tettem 1 megjegyzést..:)
És "Mengele"is kihozta belőllem a pszihológián,hogy erős jellemü vok...
Képzelem,hogy te ilyen válasz után,amit tegnap nyomtál,milyen "hisztis"mv lehetsz...
Mint írtam,imádok vezetni...Innentől kezdve szerintem ezen a téren nem lessz probléma...(És állítólag van kissebb/nagyobb érzékem is a dologhoz..:D)
Ill.Egész jó kapcsolatot teremtettem ki a féklakatosokkal,és a tol.vezetőkkel,akikkel találkoztam/dolgoztam eddig...Hisz ők nem a csicskát látták bennem,hanem a "kollegát"...
Tudod az évek alatt nem csak abban szerzünk tapasztalatot, hogy hogyan kell megállni 120-ról, hanem abban is, hogy a fiatal feltörekvő tehetségeket a helyükre tudjuk tenni már a nyilatkozataik alapján. Nekem volt olyan osztálytársam a tanfolyamon, aki a hozzád hasonló hozzáállásával elérte, hogy a kettes tanfolyam vége előtt 3 héttel rúgták ki! Ő is összeveszett a műhelyesekkel, hogy neki nem ezért van otthon mosógépe. Ma villamost vezet! Mekkora karrier, csak rajta!
De igazából nem Téged akarlak bántani! Ez nem a Te hibád! Ez sokkal inkább a cégé, hogy hagyta ezt a szakmát addig fajulni, hogy már senkit nem érdekel, és hogyha mégis valaki idejön, abból mozdonyvezetőt csinál, bármekkora szutyok is az illető! Persze ezt sem rád értem, hiszen tényleg nem ismerlek, csak úgy általánosságban írtam!
Tudod lehet kérdezni! Mi is kérdeztünk annak idején, és el is mondták amire kiváncsiak voltunk. Örülök neki, hogy amikor eljártál vezetni a köztes időkben mutogattak is. Csak a hiba barátom változatlanul a stílusodban rejtőzik! Ez a "minket nem lehet csicskáztatni, nem azért mentünk, hogy szívjunk, és különben is mindenki tehet egy szivességet" stílus igazán megnyerő. Legalább könnyű lesz felismerni, hosszú életű leszel vele Fradiban, azt garantáljuk!
Mint írtam,az egész csoport 1 emberként modot"nem"-et...
A mozdonyvezetést meg imádom!!!
Nem foglalkozom vele!Sőt mikor ismerős mv-vel megyek,és nekiáll "hisztizni",hogy "...én itt,meg ott lezárok,mert leszarom..."akkor én titkon örülni szoktam,hogy még megyünk...:)
Ez kicsit paranoia.Vagy nem gyanús,hogy az elmondásod alapján mindenhol téged szívattak?Persze,a munkahely,a mozdonyvezetés is biztos olyan,hogy csak azt csinálod meg,amihez kedved van.Majd ha levizsgázol,következik,hogy megint veled b...tak ki,mert tartalékon kell járnod,aztán a körvasúton majd nem fog tetszeni,hogy miért neked kell vinni a csepelit,meg a tetves kispestit,hiszen ez mind unalmas,te pedig nyilván messzire szeretnél menni.Végtére csak oda jutottunk,hogy semmi sem felel meg.
Akkor lehet,hogy mi fogtuk ki a balf****okat,itt fradiban.
De még jó,hogy megvolt mind az 5-ünkben(2 csoportban voltunk)az összetartás,és 1 emberként mondtunk "nem"-et...
Nekünk csupa olyan melót szerettek volna adni,amit ők nem szerettek volna megcsinállni,mert túl piszkos,vagy poros és akkor legalább ideig-óráig ott vagyunk mi "csicskák"és majd elvégezzük a piszkosmunkát...
És milyen érdekes,hogy ha most végigmegyek a villanyműhelyen,az egyik fele már előrre köszön,a másik fele,meg inkább kikerül,és a szemembe se néz...
Szóval erről ennyit,hogy milyenek itt a szerelők.
(MINT ÍRTAM KORÁBBAN,TISZTELET A kevés KIVÉTELNEK!!)
Én novemberben kezdtem:) Mi vagyunk az utsók a régi tematika szerint. A műhelygyakorlatra mi lelkiismeretesen bejártunk Cellbe ill. Sm-re. Néhány kivételtől eltekintve rendesek voltak a szerelők. Meg ugye direkt olyanokhoz osztottak be minket Sm-en, akik szeretnek magyarázni és az a normálisabb fajta. Azt nem mondom, hogy nem volt olyan munka, ami mocskos volt és nemigen tetszett. Volt ilyen is meg olyan is...vegyesen. egész jól megvoltunk. Volt persze közben olyan szerelő, (nem volt hozzá beosztva mv-gy), aki folyton beszólt, tudod, az amolyan "mv gyűlölő" fajta. Ha észrecette, hogy egy szerelő magyarázott nekünk vmit, akkor beszólt, hogy "miért nem inkább értelmes embereknek magyarázol, mint ezeknek...", vagy fokozatkapcsolónál:"majd ti menet közben ezt fogjátok javítani meg szét-összerakni...mia f*sznak akadékoskodtok itt..." naszóval meg hasonlók.
De ki kell jelentenem, hogy ez mondjuk egy volt a sok közül és a többség abszolút rendes volt!(köszönés, kézfogás, "hogy vagy?"...stb)
Még én is a régi tematika szerint folytatom gyakornokságomat.
Nekem is kellett kocsijavítóban lennem.Féklakatos is voltam 1 hónapig..
A féklakatos gyakorlattal nem volt bajom,ott oktattak,hogy mit nézzek,mire ügyeljek,és nem csicskáztattak...Teljesen jó volt az az 1 hónap...
Hát a kocsijavítót(van 1 rossz hírem nektek) is végiglógtam/lógtuk.
Tökig érő hóban velünk akartatták az összes féktuskót cseréltetni,meg havat takarítani,de úgy,hgy az egész kocsijavítón 1 szem hó se legyen!!Nah mi ekkor léptünk..
Az hogy ha a menetközben baj lenne,nem nagyon venném hasznát a szűrő takarítás,kerékabroncsjelölés,ütközőzsírzás,stb,stb
Így inkább marad az mv-k jótanácsai,és a reszortosok "magán oktatásai"...
És grat,ha te 1 hengerfejezés,és szűrőtisztitás után megálltál a mozdonnyal a tajgán,és megjavítottad!!:)
Az évek folyamán gyűlik össze megfelelő szintű rutin(márakinek...)vezetésből,helyismeretetből..
A mozdonyon található alkatrészek tömkelegéről viszont a műhely gyakorlat alatt kellene ismereteket szerezni(hol található,hogy nézki,mire szolgál,minek van ott...)
Nem kételkedem abban,hogy van olyan szerelő aki parancsolni szeretne mindenkinek,de valszeg te sem mutattál kellő aktivitást a dolgok iránt(mondván nem szerelő akarok lenni hanem mozd.vezető)..
Volt szerencsém jó néhány gyakornokhoz az évek során.
Amit ajánlottál fogadást valszeg elvesztenéd..,a vezetéshez szükséges rutint az évek alatt meg lehet szerezni,de ha gond van menet közben,a hibaelhárításhoz jó jön(ne)a műhelyben szerzett tapasztalat...
Csak ennyi...
Ui.az én kiképzési tematikámba benne volt a kocsijavítói munka és féklakatosnak is kellett lenni(nem is kevés időt töltöttem el ezeken a helyeken)..