Nagyon sikeresen alakult a találkozó Szentgálpusztán , a jól működő helyi közösség példás házigazdának bizonyult , minden köszönet megilleti őket és a Hollósi házaspárt . Ők igazi családként a járművek iránt érdeklődő lányukat és két unokájukat is elhozták . A gyerekeket már korán beoltották a mopedautózás örömeibe , mert mindketten vezettek már , pontosabban csak a nagyfiú vezetett ( vagyis teljes mértékben ő irányította a járművet ) a kislány csak kormányzott a mami ölében ülve , a pedálok számára nyilván elérhetetlenek és értelmezhetetlenek . A kicsik körében különösen nagy sikere volt a találkozó egyetlen elektromos járművének , mert az kifejezetten gyerekbarát konstrukció . Egyébként ez a közútra avanzsált golfkocsi bizonyos szempontból történelmet írt a találkozók krónikájába , ui. az általam ismert találkozók sorában ez volt az első eset , hogy tisztán elektromos meghajtású mopedautó a szokásos telephelyétől a találkozó helyszínére az önerejéből eljusson , majd ( némi töltikézés után ) szintén csak az aksikra hagyatkozva haza is menjen . Korábban is voltak elektromos mopedautók -- 4motor4 hozott kétszer is a Balatonra -- de azok mindig tréleren közelítették meg a kempinget .
Műszaki hiba is adódott természetesen , egyrészt rajtafelejtett világítás miatt kellett bikázni , másrészt a távrekorder ( 210 km ) Aixam 400 Evo-ban tört el a primer variátor csúszógyűrűje . Szerencsére az egyik segítőkész mopedes társ hozatott hazulról alkatrészt és megjavították . Így a járgány délután át tudott menni Doromlásra (30 km ) a szálláshelyre , majd másnap gond nélkül hazavitte ( 240 km ) a gazdáját Zalába .
Az étkezés felülmúlhatatlan volt , messze jobb mint amit olykor én szoktam produkálni Doromláson .
A rendezvényen 16 mopedautó vett részt , nagyrészt a már megszokott , környékbeli ( Szekszárd , Tolna , Baja , Dombóvár , Bonyhád ) résztvevőkkel . Remélem a jövőben is hasonlóan nívós találkozókat tudunk tartani , bár most még sem a helyszínről , sem az időpontról nem egyeztettünk . A hagyományok szerint jövő év május vége felé lenne a következő regionális találkozónk , igyekszünk majd időben kiírni .
Szia! Azóta már nem téma a hűtő.. szerelőnél van a kocsi, másik városban, lábán vittem, most be se tudja indítani. Azt mondta hogy megküldte féktisztítóval ön gyulladt, majd lerántotta a gázolajcsövet, hogy lefulladjon... azt a kijelentést tette, hogy "gatya". Előtte még olyat kérdezett , és olyat állított amitől konkrétan meghűlt bennem a sz*r is, hogy hol a gyertya, illetve azt hogy "ebben nincs adagoló".. khm.. jah.. de nem vicces, nagyon nem az. Belátom amúgy, így a sokadik szerelő után hogy valóban modulrendszerben kellett volna gondolkodni az elejétől fogva, tehát keresni egy működő, bontott "új" motor. Azt talán még be tudják legózni, s talán árban is a legjobb, mert egyben van. "Talán" azzal járok a legjobban. Képtelenek egy diagnosztizálásra is.. hihetetlen. Azon felül persze , hogy kuka.. de hogy mi a konkrét baja van, hát azt nem tudják.. nesze neked mopedautó. Hát most rendesen kapok a pofámra. Csak nem annyira vicces ez , de hát sajnos ez van. Most már tudom hogy nem alaptalan a rengeteg félelem ezzel kapcsolatban. Ez egy igen veszélyes terep. Óva intek mindenkit ettől, kivéve ha önnön saját maga képes miszlikre szedni egy ilyen kis tömött, fura blokkot, illetve ennek hiányában biztos benne, hogy az 50km.-es körzetében tutira akad egy aktívan tevékenykedő, segítő fórumozó, szerelő, azaz ezek szerelésében jártas szakember.
egy aixam 400 autom beázik a tetö ablaknál mit tudnék velle csinálni
A régebbi Aixameknél a tetőablak beázása típushibának tekinthető . A tapasztalat szerint a hibát az okozza , hogy a tetőlap ( maga a tető műanyag lapja ) nem elég erős a tetőablak súlyának elviseléshez és eltörik . Ismerek olyan mopedautókkal üzletelőt aki a tetőablakot emiatt nem feláras extrának , hanem inkább árcsökkentő tényezőnek tekinti .
A törött tetőlemez nem igazán javítható , a teljesértékű megoldás eléggé radikális : Eltávolítják a teljes tetőlemezt és felragasztanak (bontásból ) tetőablak nélküli verziót . Ha erre nincs lehetőség akkor le szokták ragasztani az illesztéseket .
Ha nem törött a tetőlap akkor lehet esetleg próbálkozni a tömítőgumik különféle cseréjével vagy tuningolásával .
Azon tűnődök : az összes olyan tetőablakos Aixam , amivel találkoztam beázott ...
Vélhetően az ablakgumi elöregedése miatt szivárog be a víz. Első lehetőség az ablakgumi újra cserélése! Ezt egy szervizben ahol ezzel foglalkoznak, megcsinálják. A második lehetőség a barkácsolás, azon a részen ahol a szivárgás van, az ablakgumit egy éles tárgyal elhúzni a tetőtől, a gumi és a tető közti részt a portól-kosztól megtisztítani, majd a megtisztított részen a gumi alá átlátszó ecetsavas szilikont kell kenni, ez ha jól meg van csinálva tömíteni fogja a szivárgás helyét. Ecetsavas szilikon helyett lehet próbálkozni aqva vizes szilikonnal is. Talán könnyebb vele dolgozni, de átlátszóban nincs.
Köszönöm a segítséget, közben megoldódott a problémám. Egy autószerelőnek ez nem lett volna gond, de egy ilyen amatőrnek, mint én, míg nem ismerem a szerkezetet igen. Az AIXAM első kerékagyát csak a külső gömbcsukló végén lévő anya tartja. Nálam a gömbcsukló bordás tengelye vígan csúszkált a kerékagyban, csak a csapágy fogta, de nagyon. Egy lehúzóval gondolom könnyen le lehetett volna venni, ha van ilyen. Nekem nem volt, ezért mivel a rossz féktárcsát már nem kellett sajnálnom, addig kocogtattam, ütöttem, míg lenem jött. Elég keserves munka volt. Ha esetleg valakinek hasonló gondja akadna, nem kell a féltengelyt kivenni ahhoz, hogy az első kerékagyat levegyük. Természetesen ezt csak olyan amatőröknek írom, mint én, kik csinálnák, de nem tudják, hogy kell. A csapágyakat szerencsére nem kellett kivennem. Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítségét, hasznos volt!
Visszaolvasva megpróbálom máshogy is, az alu agyban belülről zégerrel biztosítva van egy dupla soros csapágy aminek a belselye osztott, ebbe van kívülről benyomva a kerékagy a féktárcsával, és ebbe van a féltengely belülről.
Kis szerencsével kihúzod a duplasoros csapágyból, de nem szok ilyen egyszerűen menni. Az alu házba belülről van a csapágy egy zégerrel biztosítva tehát arra lehet kivenni. A féktárcsa az aggyal, aminek a csőtengely belseje bordás kifelé csúszik ki a csapágyból és csúszik le a féltengelyről, így bent marad a csapágy és annak belselyében figyel a féltengely recés vége. Nekem nem sikerült így kivenni, lekötöttem a talpast, a kormánygömbfejet és kicsavartam a teleszkóp alsó csavarját és lehúztam a féltengelyről, ezután kezemben volt az alu agy tárcsástól mindenestöl. Préssel nyomattam ki a csonkot a csapágyból, de a csapágy eggyik fele a csonkon maradt a golyók szétugrottak. Tárcsa csere után golyókat zsírba visszaraktam és kis szerencsével sikerült újból összenyomnom az agyat. Szerintem!
Leszeded a gumiharangot. Megszabadítod a trapézkartól és ott bent a zsíros részbe ahol vannak a golyók, megkeresed a biztosító gyűrű végeit. Egy külső zégerfogóval szétnyitod és lehúzod a féltengelyről.
Köszönöm a segítséget! A hátsó lehúzó szuper, meg fogom csinálni. De mivel nem vagyok autószerelő csak egy amatőr az elejét még mindig nem értem. A külső gömbcsuklós bordás hajtótengely csúszkál a kerékagyban. Ez nem lehet akadálya, hogy lejöjjön a kerékagy. Feltétlen szét kell bontani az egész hajtásláncot? A csapágy idővel nagyon rá gyógyulhatott. Lehetséges bontás nélkül lehúzni a kerékagyat. Ha igen, hogyan? Előre is kösz a segítséget!
Az első képen látható biztosítógyűrűt kell szétnyitni és akkor lejön a kerékagy. A második és harmadik képen pedig az a lehúzó van, amit a fékdob lehúzásához csináltam.
Megint a segítségeteket szeretném kérni. Az AIXAM 500.4-es mopedemen féktárcsát kell cserélnem. Hogyan tudom a kerékagyat levenni? A féknyerget levettem és a féltengely végéről az anyát is. A féktárcsa menne, de ehhez le kell venni a kerékagyat. Látszólag nem fogja semmi, mégsem jön le. Hogyan tovább? Mivel a fékrendszer meg lett bontva, akkor már a hátulját is meg nézném. A fékdobot hogyan tudnám levenni? Sajnos nincs, szerelési kézikönyvem, lehet, korában már volt ezekről bejegyzés, de én nem találtam meg. Ha valamelyikőtök épp itt lenne az oldalon, és tudna szakmai útbaigazítást adni, azt előre is köszönöm!
Ez igy igaz az enyém yanmar motoros kintről vásárolok és nemkérik a váz számot meg semmit motor tipust csak és megfelelő szijat kapok nem beszélve jóval olcsóbban legutóbb 11000ft vollt szálitással.
"ITT" vettem beírtam amit kellett és a lenyíló ablakokban kért adatokat adtam meg, már fel is tettem. Az MC Yanmar és Lombardini motorral készült, ez két féle hossz.
Sziasztok! Megint egy laikusnak nagyon egyszerűnek tűnő kérdéssel érkeztem. Variátorszíj.. az ember azt gondolná hogy típus szerint választ , mondjuk.. esetemben Microcar MC1 Lombardini (LDW502FOCS). S amit dob a rendszer (külön van kategorizálva a webshopokon), megveszed, és kész. Nos, felhívták rá a figyelmemet hogyha ilyen formán próbálnék vásárolni, akkor könnyen lehet hogy karácsonyfadísznek jó lesz, de hogy a kocsira nem, azt biztosra vehetem. Akkor mik az ismérvei ennek? Gondolom alvázszám, motorszám illetve az eredeti szíj adatai, és fogazottsága? Mert karácsonyfadísznek azért kicsit borsos az ára.
Az emberi munka ára ugrott nagyot. Az olcsó tömegtermelés a csere oldalán áll. 5-6 munkaóra árán kapni új TV-t. Egy javítással is el lehet 2-3-at tölteni.
Nézz körül a gugli segedelmével. Van több hűtőjavító. Ők még az alu hűtőt is megreparálják de gyártanak is újat rézből. Ha megéri. Oldtimeresektől hallottam róluk.
Jó kérdés, mivel full réz az egész.. A probléma itt is azzal kezdődik, hogy szakember az egész egyszerűen nincsen. Kicsit olyan ez, mintha a fogyasztói társadalom felzabálta volna az összes hozzáértő embert. Kihaltak a szereléssel, javítással foglalkozó szakmák.. ha megnézed nincs egy televíziószerelő, egy kisgépszerelő, egy régi cipész, vagy esztergályos.. szinte semmi "kisiparos", ahhoz képest ami régebben jellemző volt. :D Tisztára mint nyugaton. Egy kipufogót nem tud meghegeszteni senki, egy karosszéria lakatolást se vállalnak, nem is csinálják, vagy ha igen, olyan ára van, hogyha gondolkodsz is rajta ,inkább a gépkocsicsere érje meg.. fura. :D
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy MC1 (Lombi LDW502FOCS) hűtő helyére milyen más hűtőt lehetne betenni? Az eredeti réz hűtője, az folyik. (A felső peremelésnél körben. )