Keresés

Részletes keresés

rali Creative Commons License 2009.07.24 0 0 643
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.23 0 0 642
Az Extra 260 sose volt tuti...legalábbis az Air Race-n sosem repült ilyen típus... :)
Előzmény: erotikgames (641)
erotikgames Creative Commons License 2009.07.23 0 0 641

A Corvus Racer 540 műszaki adatai

  • Teljes hossz: 6571 mm
  • Magasság: 2500 mm
  • Szárnyfesztávolság: 7,4 m
  • Szárnyfelület: 9 m 2
  • Maximális felszálló tömeg: 685 (700) kg
  • Terhelhetőség: +12, -12g
  • Motorteljesítmény: 345 LE
  • Légcsavar: 3 tollú állítható
  • Felszállási úthossz: 100 m
  • Emelkedőképesség: 18 m/sec
  • Maximális sebesség: 450 km/h
  • Manőverezési sebesség: 330 km/h
  • Utazó sebesség: 310 km/h (75%-os motorteljesítménynél)

 

Számomra is derült égből villámcsapásként jött ez a gép :) /és még azt hittem h az Edge 540 és az extra 260/330 a tuti :) >> lehet h tényleg/ DE ez a gép meseszép

 

És amit a számok nem tükröznek talán hamaraosan látni fogjuk az AirRace -en :)

 

Csaba5 Creative Commons License 2009.07.23 0 0 640
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.15 0 0 639
...bocs. lemaradt, hogy a CPL-re is ugyanaz az eljárás. Saját tapasztalat.
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.15 0 0 638
FAA szaxó épp az N-es reg repcsikhez kell. Itthon is, meg ugye az USÁ-ban.
robicsek Creative Commons License 2009.07.15 0 0 637
hogy mihez kellFAA-s szakszó, azt nem tudom.

Azt, hogy hogyan lehet magyar ICAO-s PPL alapján FAA PPL. azt tudom, mert van olyanom. (CPLre nyilván más lehet az eljárás)

igen, az FAA.gov -on van a nyomtatvány kitöltöd, másolod szakszot meg orvosit, és jelölöd, melyik FAA FSDO (Fligh Standars District Office) ben veszed át, faxon elkuldöd (igen, faxon, nem emailben...) kikuldöd.

Az FAA lecsekkeli., hogy tényleg él-e itthon a szakszod. Kérdezi az itteni hatosagot, az meg válaszol.

Ir FAA aztán neked levelet (papirt) hogy OK, minden rendben, egyeztess időpontot.

Innen megy emailben is, egyeztetsz időpontot.


Egyeztetett időpontban várnak, beszélgetnek veled informálisan vagy félorát (az tulképp az angol teszt, de beszélgetésnek álcázva:)

És akkor azonnal kiálit egy ideiglenes papirt, a plasztikot megy tényleg pár honap mulva kuldik a magyar lakcimedre is, de már az ideiglenes papir is érvényes 120 napig..

repülni ezért nem kell semmit. Ja, és ingyen van.

Viszont termeszetesen, ha majd gépet is akarsz USA-ban bérelni, ez kevés hozzá, mert akkor nyilván a bérbeadó oktatója (de az már nem hatosag) megy veled egy keveset, mielőtt elenged egyedul, vagy utasokkal.


Most hogy egy N-es gépet vihetek-e itthon ha az uzemeltető elenged, szerintem igen, de nem probaltam.

ja, és az FAA az olyan, hogy a netről letölthető az FAA szakszoval rendelkező piloták adata. Eccer vegigkerestem, jo par tucat magyar állampolgár van:)
Előzmény: Pylon-Hit (630)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.14 0 0 636
Nos akkor once again...tehát részleteke inkább személyesen.. ezért nem firkantom ide. bocs.
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.14 0 0 635
Köszönöm, hasonlókat hallottam én is. A Corvus berepülése kapcsán jött a kérdés.
Előzmény: Pylon-Hit (630)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.14 0 0 634

Olyan embert tudok, aki repülős elektromos dolgokban nagyon otthon van, mindenféle kisgép műszerezettségét javítja, műszereket fejleszt, kábelez stb... papírja is van, angolul is kiválóan beszél.

 

 

Előzmény: Pylon-Hit (629)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.14 0 0 633
:DDDDDDDDDDDD
Előzmény: Vgyuri (628)
szerelő Creative Commons License 2009.07.14 0 0 632
Hi!

Aki ezen kritériumoknak megfelel, az már régen külföldön dolgozik.
Ha netán mégis találsz ilyet, annak a bérezése "zsebbenyúlós" lesz.
Bár kérdés, hogy ki, mit nevez agilisnak, megbízhatónak... Ja, meg angolul tudónak...

Miért nem már működő, jogosításokkal bíró, karbantartásra szakosodott vállalkozásokra bízod a gépeidet?
Előzmény: Pylon-Hit (626)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.07.14 0 0 631

Hello,kiváncsi lennék rá,mennyi egy "jó"szerelő órabére?Mit gondolsz,mennyit  kér egy magyarhonban ténykedő repgépszerelő,akinek a munkája,pairjai "ok"?!

 

Fix havi dijban gondolkoztok,vagy órabér?

 

Ne kerüld meg a választ,firkantsd ide bátran,mennyit fizetnétek?Minden pályázat tartalmazza a munkavállaló bérezését,igy ha valóban komolyan gondolod,irj konkrét összeget.Nem kifogás a :"majd megbeszéljük,mennyit gondoltál,megyegyezünk,nem fogunk összeveszni,stb"válasz!)

 

Valami olyan választ várok:"óránként 15 rugó...egy hónapban 400 kilo....stb,stb,a lényeg a konkrétum,nem az összeg.

 

 

Előzmény: Pylon-Hit (629)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.14 0 0 630
SZia XANTI,

Az N-reges gépekhez amcsi szakszó kell, vagy úgynevezett validation, amit e-mailen az FAA.gov honlapon lelsz. Ami szomrú, hogy amikor megjön a visszaigazolás akkor:
1- ki kell utaznod bemutatni az eredetiket (szakszó, repnapló, orvosi, fónia)
2- egy amcsi vizsgás oktatóval kell egy ellenőrzőt repülnöd.

...pár hónap és meg is van a kis plasztik.
Előzmény: Törölt nick (620)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.14 0 0 629
Üdv megint..

Nos ebben az esetben emberünk igen rendesen meg lenne fizetve..ha van tipp, várom nagy örömmel.

De hogy ne legyek teljesen off topic.

Információim szerint Besenyei Péter a budapesti futamon 99%, hogy az MXS-R-rel repül, ami lassan el is készül.. A Corvus pillanatnyilag még nincs olyan állapotban, hogy versenyezni lehessen vele, illetve lehet, de nem biztos, hogy
1.meglesz a lajstroma, ami adminisztratív jellegű prob
2.a finomhangolás még sok sok időt vesz igénybe
3. ha ez meg is van, össze kell hasonlítani, ha lehet pályán, egy Edge-l, MXS-el stb, hogy mégis, hogyan vselkedik.

Minderre pedig elég kevés már az idő.
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (627)
Vgyuri Creative Commons License 2009.07.14 0 0 628

Erről jut eszembe,én voltam pár nyilvános birósági tárgyaláson,én is használhatnám a "jogtudományok PHD hallgatója"titulust?..most komolyan!

 

Ha komolyan kérdezed, a PhD hallgató olyan, aki az egyetem helyett az akadémia vagy szponzor által finanszírozott PhD képzésben vesz részt, azaz az egyetem után van kb. 3 éve arra, hogy megcsinálja a PhD vizsgáját dolgozatostúl, ezalatt alacsonyabb szinten oktat is Tehát a korábban kizárólagos gyakornok és tanársegéd közti állapot. Ez akár valamiféle szakmai kompetenciát is jelenthet, olyan jó mérnököt jelent, akit többre képesnek itéltek, és ami majd a vizsgák után lesz hivatalosan.

 

Aki viszont így írta le, ahogy, az vagy nem tudja, vagy nem érdekli. Hivatalosan a ".... tudományok" jelző egyetlen helyen fordul elő, a tudományok doktora címen, de az már a következő grádics, azután jön az akadémikus. (Pontosabban a levelező tag.) A PhD hallgató az egyszerűen PhD hallgató, még nem egy adott szakma nagyágyúja, amit ez a megfogalmazás hitelnövelés céljából sugall. (Mint amikor valamelyik fogkrémet drXY, a Magyar Fogorvosok Egyesületének tagja ajánlja - a többi helyett. :-) Majd az oklevelében talán benne lesz, hogy a közlekedéstudományokon belül miben lett doktor, de ez nem "hatásfokozó".

Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (621)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.07.14 0 0 627

off

 

"nagy szükségem lenne egy nagyon megbízható, agilis és fiatal repgép szerelőre"

 

Ezzel több repülős vállalkozás van igy!Ritkán jön össze e hármas jelző,ha meg összejön,nem tudják(akarják)megfizetni.

 

Ne ezen a topicon keresd.Tapasztalat:egy részüknek ugyan van papirjuk,de süt hülyék a szakmához(általában csak az aláirásukat-neve legyen a gyereknek-adják,többnyitre katonai multal rendelkeznek).A villanykörtét ugy csavarják be,hogy ketten forgatják a létrát,egy fogja az égőt.Kis alamizsnával lekenyerezhetők.

 

Nincs-vagy nem tipus-papirjuk,de ügyesek,értenek hozzá,általában ők csinálják a munka oroszlán részét,a fentebb emlitett pedig aláir.

 

Ügyesek,hozzáértőek,papirjuk is van,de cigi-pia-kávé lepusztitja őket,általában időintervallumban teljesen megbizhatatlanok.

 

Megbizhatóak,szakmailag tapasztaltak,kellő "vagánysággal"rendelkeznek,rugalmasak,szakszójuk van...viszont nehezen megfizethetőek.

 

Természetesen,bárkivel való hasonlóság csak a véletlen műve,akinek nem inge,ne vegye magára!!

 

Javaslom,keresd meg Bado olvtársat,ő ismeri az egész itthoni palettát,abból tudsz "csemegézni"

 

On

 

 

Előzmény: Pylon-Hit (626)
Pylon-Hit Creative Commons License 2009.07.14 0 0 626
Sziasztok mindenkinek.. én az ügyben járok erre, mert látom, hogy erős szakmai kollégák is járnak erre.. Az a helyzet, hogy nekem nagy szükségem lenne egy nagyon megbízható, agilis és fiatal repgép szerelőre, technikusra igazándiból.

Kisebb de annál izgalmasabb repülőket kellene szépen karbantartani, de részleteket csak személyesen, vagy telefonban. Ha netán lenne olyan, akinek van amerikai A&P szakszója, és tud is rendesen angolul, na az lenne az overkill..

Köszi minden ötletet, kontaktot.
Miocsó Creative Commons License 2009.07.09 0 0 625
Üdv Uraim!

Kérdezem, mit jelent a "repülés tudományok PHd-je" titulus?

Doktor pilóta lesz? És leírja, hogy a szárny letörik ha 95-ös töltenek a gépbe?
Gépészmérnok aki repgépekre szakosodik? Az nem írhat ilyet, hiszen a szárny a 95-ös benzin miat nem szakahat le ugye?
Elektromérnök aki a rendszereket tervezi irányítás technikát?Mi köze a benzinhez stb?
Netán történész, aki a repülés történetével foglalkozik? Akkor esetleg értem a 95-ös benzin okozta géptörést. :-)

Ki ez? Mi ez?
( felbérelt lelkes cimbora a szerecsen mosdatáshoz?)
Nem értem ...:-S
_Hypo_ Creative Commons License 2009.07.09 0 0 624
Jo hogy felhoztad a cikket, mert en is pont akartam kerdezni a hozzaertoket hogy mi a velemenyuk vele kapcsolatban. Felreertes ne essek nem akarom bantani a corvust sot, inkabb az igazsagra lennek kivancsi.

Ez a valasz cikk olyan amit szerintem a tenyek ismereteben barki megirhatott volna, semmi konkretumot nem tartalmazott inkabb egy odamondos cafolatnak tunt.

A szemtanuval ( ugyes ugyvedi huzas) nem az a baj hogy nem latot valamit..hanem hogy gyanus hogy mindent milyen jol latott:))

aztan igen is nem konnyitettek anbnyit a gepen hogy meg beleferjen a szabvanyba a nem, a 95 os benzintol szakadt szet.......hat ha ez a tenymegallapitas es a repülés tudományok PHD hallgatója titulus, hat akkor TENYLEG SZARBA A HAZA.

En ertem hogy menteni kell a menthetot, de akkor is... persze lehet mindket oldalon vannak voltak mulasztasok, meg mint tudjuk itthon meg mindig a ROKONOK vilaga mukodik ugy hogy mindenki baratja mindenkinek ebbol kifolyolag a vizsgalo haverja a vizsgaltnak es igy tovabb es csak a keveres megy.

Viszont most minden a corvusrol szol, pedig erdekes modon a multkori aero magazinban en laikus megtudhattam hogy vannak am itt emberkek akik csinalnak repcsiket sot , nem csak a corvus van.
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (621)
evora Creative Commons License 2009.07.09 0 0 623
Ezek szerint a meleg hengerfej okozhat hátra szaltót...
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (621)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.07.07 0 0 621

 

A juliusi "aero"magazinban közölték a Corvus levelét,amelyet mintegy válaszként a szerkeztőnek,és az olvasóknak Farkas Csabi magyarázta meg a bugaci tragédiát.

 

Többek között a tragédia okaként-uj fejleményként- a 95 autóbenzin használatát jelölték meg,és tanukat is hoztak,hogy a tragédia elött bizony melegedett a gép a rossz benzin miatt...

 

A régi okot ismét leirták az olvasóknak,miszerint a tanu-aki látta a tragédiát-bizony tévedett,mert nem is esett le a gépből/ről nagy darab alkatrész,csak kicsi...

 

A levél alján Csaba aláirása:

 

"repülés tudományok PHD hallgatója"..)

 

Erről jut eszembe,én voltam pár nyilvános birósági tárgyaláson,én is használhatnám a "jogtudományok PHD hallgatója"titulust?..most komolyan!

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.30 0 0 620
Ha "N" lajstromú, milyen szakszó kell hozzá?
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.29 0 0 619

Ha már a kezdeteknél az volt a cél hogy külföldi vizsgát fog majd kapni a gép akkor én sem vittem volna be a terveket vagy kérelmet a magyar bürokratákhoz.

 

 

Előzmény: b737 (617)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.29 0 0 618
Teljesen igazuk van ! A  magyar hatóság egy nagy kalap tehetettlen kötekedő bürokrata, a magyarországon nemrég elfogadott légügyi jogszabályokat sem ismerik, még mindig a kommunista pártállami rendszerben élnek. Több gépet emiatt vagy a szlovákoknál, németeknél vagy máshol vizsgáztatnak le. A magyar hatóság álltal kiállított légialkalmassági bizonyítványt szinte sehol nem fogadják el a világban!!! Aki nem hiszi járjon utána.
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (616)
b737 Creative Commons License 2009.06.29 0 0 617

"Esetleg az ottani piac miatt már a gyártás kezdetétől az FAA is felügyeli és így rögtön ottani légi alkalmasságit is kap? Jó elgondolás!"

 

Ha lehet hinni a kocsmai pletykáknak, corvusék összekrampácsolták ezt a szerkezetet valami kit alapján, de különös ötlettől hajtva se a terveket, se az összeépítést nem engedélyeztették a hatósággal, aki (vagy akik) ezek után merő önvédelemből a közelébe se hajlandók menni a repülőnek, maximum egy légteret voltak hajlandók adni a gyári berepüléshez.

Előzmény: Miocsó (615)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.06.29 0 0 616

 

 

Mikor "N"registered géppel repültünk itthon,németből jött egy Gerhard nevű szimpatikus bácsika,és neki volt joga európában "prüfelni",felülvizsgázni/vizsgáztatni amcsi lajstromú gépet.Kollegája,meg egyenesen tudott konvertáltatni amerikai jogsit.

 

Szóval,nem kell kirepülni az óceán tulpartjára,akár ballószögben is meg lehet mindent csinálni..Minden piz kérdés,az mög van.

 

Ha meg idegen lajstromba/regbe vannak az uj gépek,a magyar hatóság kinyalhatja  a se...ket!Legalább is,lépten nyomon ezt lehet hallani a csipet-csapattól.

 

Vajon,igazuk van?

 

Előzmény: Miocsó (615)
Miocsó Creative Commons License 2009.06.29 0 0 615
Lehet, hogy ami lajstromba akarják vétetni?
Esetleg az ottani piac miatt már a gyártás kezdetétől az FAA is felügyeli és így rögtön ottani légi alkalmasságit is kap? Jó elgondolás!
Előzmény: Törölt nick (614)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.29 0 0 614

De szabadjon tisztelettel megjegyezni, mit keresne itt az FAA embere, ha nem vagyunk az USA tagállama?

Ha egy ami lajstromú gépet érne itt baleset, esetleg amcsi állampolgárt érne baj, akkor talán. De egy magyar kisrepülő engedélyeztetéséhez?

Vagy ez csak egy költői kép volt?

Előzmény: b737 (613)
b737 Creative Commons License 2009.06.28 0 0 613

"Addig azonban nem mindennapi akadályokon kell átlibbenniük a szárnypróbálgatóknak. A közlekedési hatóság légügyi engedélyezési apparátusa az érintettek szerint több mint nehézkes. Az új magyar prototípusok vizsgálatához hamarabb érkezik Tökölre az amerikai légügyi szervezet embere, mint a magyaré."

 

Ezeknek a csávóknak még senki nem szólt, hogy ez EU-ban a típusalkalmasság vizsgálatot évek óta nem a nemzeti hatóságok hanem az EASA végzi??

 

Előzmény: Csaba5 (612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!